Rudy Goblin

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Re: Rudy Goblin

Post autor: paulinka17 »

DD już w tej edycji służył mi tylko do szachowania kowbojów. teraz pewnie zastąpi go klopa, albo dwie czaki.

jak patrzę na 9th Age to ciekawią mnie głównie te sztandary i nowi kowboje. No i loremaster na 1lvl'u tez jest super - nie wiem, który lepszy - na orkowym, czy goblinskim... albo lordzie z wizarding hat :D

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

zalezy czy chcesz quellowac animozje

A btw drugi fast jest niepotrzebny, jeden wystarcza a i tak raczej nic nie robi :D

czuki sa drozsze w 9th (bo nie wybuchaja) jednak 80 za 2 to juz duzo

Tego loremastera to skad masz
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

P17 ale wiesz że pathmaster nie działa jak loremaster.
Choć układ z wizard hatem da nam jeden fajny czar.
Tylko to troche drogi combos.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Chlopaki jedna prosba - jak wrzucacie zasady i protipy - wrzucajcie ich opisy. Czasem jest czas tylko posta wysmarowac a nie przebijac sie przez dzisieatki stron zasad :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

Pathmaster pozwala wybrać czary, nie mozna dublować ich potem na innym magu. Oznacza to niestety, ze kapliczkę pajęczą mozna sobie wsadzić, bo czary sa ok i nie trzeba wybierać.

Co innego duże laa. Tutaj 1lvl z teleportem jest całkiem spoko. 2lvl ręka-stopa tez jest ok. Reszta czarów jak wiadomo jest do bani. Nagle mozna tanio zrobić coreowy oddział z 9ld, itp i pierd...nieciem do teleportowania.

Qc, Czemu dwa fasty sa niepotrzebne?

Generał chyba goblin, teraz pytanie, czy w cave goblinach z siatami, czy zwyklaki z banerem. Jak NG to moze zamiast dzikusów drugi wagon zwykłych :D
Jeśli faktycznie goblinskie ma 9ld to mozna mu dodać dzikusa albo puszkę zabijake +d6+d6. Ta kosa jest bardzo dobra.

Podobnie ta kosa dla goblina za 15pkt. Spoko na hero na pająku.

Niezłe sa te bannery dające swiftstride'a i bonusy do ruchu. Niestety na bank znajda się tez u przeciwnika.

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Damn ludki. Mam nadzieję, że nie śledzicie dokładnie rozmów na tym forum 9ed. Jeśli nadążacie to podziwiam bo z odczytywanie jest czasem ciężko a co dopiero z odpisywaniem. Tak czy inaczej płyną z fantazją jak się da. Moimi faworytami jest piechota forest goblinów która mówi, że jak ją wystawiasz to ustawiasz sobie las w deployu bo czemu nie. Faza trochę. Może być ciekawie robić z takimi osobami booka jeśli trafią do committee. Trzeba będzie temperować.

Bardzo fajnie, że wypisujecie tutaj co lepsze kminy :D Ja jakoś nie miałem czasu na przykład wczoraj zagrać mimo, że niedziela a bym pewnie na 9ed zagrał bo się mi klubowicze wciągają w ten produkt i bym jakieś opinie chociaż już miał (bez takiego bodźca ciężej się myśli o składaniu rozpiski).
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No paulinek - uzytecznosc krancowa czy cos takiego :D 2 fast mi po prostu zawadzal przez to ze generował bubble 12 cali ryzyka 1+1 i nie bylo gdzie kloca stawiac. Na 9th edycje oczywiscie fascik wraca :)

Jak pathmaster tak wyglada to arachanarok pod goblina out. Teoretycznie mozna zamienic 1 levl z LoU na 1 levl z teleportem ale to pewnie wuchta punktów (z 2x tyle) a teleport jest duzo slabszy

ja na przedmioty nawet nie patrze bo sie za bardzo zmieniaja. Na razie chce miec na cave goblinach z genkiem rulerem dyscypline a na bsb banner z nightshroudem (o ile! jeszcze jest)

Bohater na pajaku sam nie wiem, ale chyba bierze armour of destiny i tyle, drugi mi sie nie miesci, a zwiekszenie dawnstona ksoztu powoduje, ze lepiej jednak zostac przy destiny (ktory surowo po prostu tanieje). A pajak nie bije sie prawie wcale, ma miec warda :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Teraz gdy należy zdjąć całego pająka by zszedł szaman to się zastanawiam nad tym układem. Nasz vortex ma mniejszy zasięg ale mimo wszystko jest ok.a panowie będe się zastanawiał nad szamanem na aroku.
Zwłaszcza teraz przy słabszych maszynach i tych d3+1 ran od nich to pająk z 8w to duża żywotność

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

@Ślivek
Forum 9th jest dla mnie zdecydowanie za szybkie.
Ale masz absolutną racje że tam płyną z pomysłami. Obawiam się że z takimi fluffowcami będzie ciężko zrobić AB taki by nadawał się do gry turniejowej.
Animozje TRZEBA wywalić lub conaniej nie robić z niej gamebreakera. Np. Niech ginie k6 modeli infantry

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Turniej, 40/60

2x WoC - fajnie przyjemnie - presja trollami + manglery fanatyki = przyjemne zwyciestwa po 20.

SK - 0 -20. Taki przegląd eventów:

1) 2 tury magii, 3 czary, kazdy z 3 kosci kazdy z IFki, w sumie kazdy mag na ostatniej ranie
2) 2 tura, szot w generała, 1 na Losa, 1 na charmed shielda, 1 na warda do piachu :D
3) szarza trolli (z hero goblinskim) na verminlorda na "3" - oczywiscie 1+1
4) animozja przy potencjalnym wjezdzie w klocek z hero - 1+1 :D :D :D

i to takie minorowe rzeczy (Marne DD, inne gadzety, zero wszystkiego :D)

Niestety - bitwę musialem wygrac 13 zeby wygrac turniej, wiec musialem poryzykowac (np liczyc ze kolega nie rzuci 7 na szarze, itp itd :D) ale generalnie nawet bez generala w 2 turze udaloby mi sie zdobywac pnukty trollami (hit!!!), ale po tym verminlordzie to juz musialoby byc turbo ryzyko. Naprawde epicka bitwa, pokazujaca ze nawet bez generala trolle cisna xD Warto warto, pozegnalny niemal turniej na LoU - szkoda, bede tesknił :(
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

9th edycja PREMIERA!

rozpiska:

2 x aroki
8 trolli
50 gobaskow ze skulkerami i strider + swifstride (mega kluczowy banner zeby miec stubborna w lasach)
21 savagy z magicznymi
3x5 fasty pajonkowe
sredni pajonk
2x1 levl
3 levl grzyby
lord z mr3 i rulerem
lord na aroku z d6+d6
bsb z +1 ld i bound spellem

1 bitwa Bretonia Glonojada: hippogryf, questingi, kotry erranci, bez trebuszy

3 aroki napieraja, savage umeiraja, ale lanca dostaje trolle i 2 aroki :P Trolle wczesniej zabily errantow i hippogryfa. Lord na aroku naparł i zabijal :D boom boom boom. Pomogla magia przeciwnika (malo robiacy beast, np dzida z d3+1 - pfffff). w skrocie goblinski napor rozprawił się z konikami.

Prosy: magia ktora jest outstanding dobra (szczegolnie jak wejdzie atrybut) - wysadzenie przeciwnikowi duzego maga z bonusu poziomowego? NIIIICE! niskie castingi, grzyby, ktore sie dodaje jak sie chce spoko, ale i tak warto najczesciej rzucac - tu bez zmian, tylko lepsza magia (zasiegi i magiczna 5tka)
fasty pajacze - must have! scout za darmo ustawia wszystko! nie moglem wyprobowac wystawienia sie w calosci i auto-zaczynania bo bretka (dwa razy), ale generalnie przy tej animozji i ld10 reroll izi wybor
Kosiarz na aroku - wymiatał :)

3/-3 dla mnie (dziwne liczenie, jedna maska teraz to jak oberwac dwie maski w gre? tak na oko)

2 bitwa - suchy. Klepacz zadający 3 rany za jedną i 7 levli lighta

Poza jednym bledem (myslellismy ze lord trafia na 2+ po brionie, a trafia na 3+) ktory kosztowal aroka, generalnie wymiotl mnie light. Niby moglem miec scrolla - ale co tu zmienia czy brakuje obszarowego 10/10, birony czy -1 to hita? :D briona obszarowa na "16" to pomylka, protekcja na "11" to kolejna- naprawde kazda bretonska lanca wymiatala (dodam ze bretka ma teraz warda na 5++ zawsze, a bsb ma 1+ 4++ i banner immun to fear terror dla unit :P za 150 chyba :D). Gobaski wpdly w lance (i ginely), potem z kontry trolle na bok - ale break na 4 izi zdany i na tym skonczyly sie szanse. Tzn szansa byla, gdyby kosiarz zabil w pierwszej turze herosa - ale 1+ 4++ i -1 to hit utrudniaja :D bardzo :)

Tutaj dozyl tylko jeden arok ktory zabil beznadziejne trebusze, dostalem -3/3

System ma naprawde kiepski balans, wewnatrz bookow (aroki wymaitaja, srsly. Male Waaagh zdecydowanie tez) i poza nimi. Magie woooo. Fajne za to chanele i dispel aid i to w zasadzie tyle
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

pochwal się, kto Ci złożył tą rozpiskę :D

magia jest niestety gięta. light, shadow na pewno. nie wiem, czemu tną dispella.

nasz book ssie w porównaniu z 8ed. innych nie czytałem, ale wątpię, żeby gracze sobie cięli moc swoich książek.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

No Paulinek mi powiedzial co brac, bo nie mialem czasu zasad przeczytac :D Mistrz mial racje ale mowiac ze brak DS w rozpie to dobry pomysl, to sie jednak pomylil :D Ale zobaczymy co będzie, na razie bieda
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Ej wpadnij kto na Macki, co?
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie dam rady raczej.

Chlopaki - macie jakis pomysl na nowy ofens w realiach 8 ed ETC? bo do konca roku bedziemy chyba to stukac a trolle sa mocne ale juz mi sie nudzą :D

cos z grimgorem/Gorbadem?
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Złóż defens na goblinach i szybciutko wrócisz do trolli ;)
Chmara boar boyzów bossów czy nie działa imho.
nie widziałem aby ktoś próbował stawiać gorbada w dzikach a w Core ze 2-3 kloce bigunów.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

no dziki sa ciut wolne. Big unsi zreszta tez + drodzy, wchodzi ich chyba z 3x25? Moze gorbad + 2x50 gobo + 2 aroki hm

Defensy sa smutne i zle :)

Mysle o piechotnym naporze na grimgorze (sporo black orkow do pomalowania) moze dla odmiany z Arokami (tak kupienie gork rock idola sprawia ze zmienia sie myslenie)

Grimgor to 800 punktów, zostaje 2500 na zabawki

W sumie gorbad z dzikami w naporze tez brzmi dosc OK, to najlepszy klepacz w sumie, szybsze toto od trolli a mzoe je trzymac w ryzach. Zaraz cos zloze... done:

najpierw "mainstream":

1 x mangler
1 x DD

2x 8 trolle
2x wilcze wózki

teraz odbiegamy od standardu, ale dalej da sie znieść:

25 wilków FCG tarcze speary łuki
20 wilków FCG tarcze łuki

I na koniec wolna amerykanka:

szaman na wilko goły
szaman na wilku DS
boss na wilku, stubborn, charmed shield, ward na flaming
boss na wilku, OTS

Duzy szaman na wilku, 4 levl
Gorbad

i na koniec hit i najwieksza zabawka:

lord na wilku z kosą za 100 punktów.

Co jak co, ale zabawa rozpiska gwarantowana. Jak macie jakis pomysl na upgrade (ale przypominam, ze chce zmaxować szanse na wykorzystanie skilla gorbada z animozji i chce miec kosę) lepsze ułożenie przedmiotów zapraszam do koemntowania.

Pierwsza mysl - wyrzucic jedne trolle dac Savage big unow za drozsze wilki i wsadzic dziki z movmentem - ale bez vaguarda to jednak nie to samo. + wilki tylko dostarczaja rany

Tak wiem, gral tym Kolata, bylo fajnie, do tego mial aroka i takie tam :D Jakbys Kolata pamietal swoj rooster to zapraszam :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Rudy Goblinku, a na jakie zasady teraz składamy rozpy? Bo nam się coś namnożyło możliwości :P

Ja grałem tym na BoBie ze 2-3 lata temu.
Czarnuch warboss na dziku Puszka z CoC
BSB Czarnuch na dziku z totemem
Duży szaman na dziku

2 wagony ~22 wilków
5 wilków

do tego sporo rydwanów, pająk i gleby i klopa

Fajnie się tym grało dopóki wagon z kadrą nie siadał z paniki.
No i była lipa z niebrejkowalnymi rzeczami, bo te wagony miały za zadanie przepychać wszystko w szarży.

W późniejszym wariancie miałem 2 kowbojów na dużych pająkach i robili pancerną ścianę w jednym z wagonów wilczej kawy.

W każdym razie na stole to pięknie wyglądało :D

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

8th. dziwne rozpiski z 8th na 9th po prostu dzialaja lepiej

mysalem tez o pajakach, ale gram duz vs emp i df tam odpadaja jako wypornik. Czesto tez gram na woch stad kosa i gorbad. +10 ld reroll jest dosc pewne zwlaszcza w 18 calach
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

9th edition army book - spojrzenie pierwsze:

1) 26 stron radości, uwaga - zaczynamy!

2) ANIMOZJA MA SENS - mamy (-1 LD) do testów frenzy i powstrzymywania pogoni, ale za to HORDY kulają ld na 3d6! Coldblooded w orkach to jest TO. Co prawda tylko na paniki, ale jest progres

3) +1 do sily jest teraz bonusem który upada dopiero jak przegramy CC. Nice

4) Waaaaaaaaaargh!!! - zasada daje raz na gre swiftstride i bonus do szarzy tyle cali ile mam rank (max 3) CAŁEJ armii. No jest syto :)

5) gobliny bija z dodatkowgo szeregu - może być

6) grzyby dają d3, ale za to NIE FAILUJĄ czarów. Hit!

7) SUper kosy są tak must have jak byly, choć nieco droższe. Ale ward na maszyny wchodzi dalej

8) Lork nie daje juz quella - ale nie musi... heheheheh :)

9) Czapka dla goblina, ktora cos robi glownych zasad nie znam to nie skomentuje

10) Główka za 75 :) pozdro

11) fajny kradnący talizman

12) dziki w core z +1 do move? Chyba hitens.

13) Herosi tak pobieżnie: tanszy arachanrok (teraz bieremy dwoch :D) ork na dziku bardzo kusi przez przedmiot.

14) max 60 goblinów max 40 orkow - smutno :( Ale pewnie wszyscy maja te malenkie unity

15) pajeczy fast nadal OP, choć drozej niż było

16) snotlingi ze scoutem - moze wezmę

17) Black orci w specialach za 12 model? nie wiem co to plate armour, ale pewnie w sumie da im 3+ save i -1 to hit bo parry save. Moze kajs nawet dojda. W obliczu uwalania steadfasta i tak biednie wypadaja przy arokach.

18) max 15 dzikow w unicie - bieda bieda. Chyba ze w ogole pestki uwalili

19) trolle drozsze i bez feara - aroki jeszcze tansze - hmmm

Jak dla mnie monster truck na 4 arachanrokach jezeli ktos chcialby poszpilac :D gobliny tylko 9 lad z dyscyplina, ale da to rade. Zmian malo, brak animozji, ale musialbym bardziej poczytac booka zeby zrozumiec czemu black orc jest 2 razy drozszy od oraska
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ