Zapytania o zielone zasady

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Zapytania o zielone zasady

Post autor: Crimsoner » 12 sie 2007, o 22:24

Witam!

Chcialem zamiescic ten temat na forum z pytaniami o zasady, ale forum bylo zablokowane, wiec zamieszczam temat tutaj.

Mam nastepujace pytania:

1. Czy Gigant, ktory atakuje atakiem 'Thump with Club' moze zabic maksymalnie tylko jeden model?

2. Czy Collar of Zorga chroni takze przed monsterami typu Treeman, Gigant, Giant Eagle, tzn. czy zaliczaja sie one do 'unridden monsters', czy sa to tylko potworki, ktore pierwotnie mialy na sobie jakiegos ujezdzacza i juz teraz nie maja?

3. Czy BSB moze miez magiczna bron lub tarcze? W Rulebooku jest napisane, ze jezeli bohater nie moze miec normalnej tarczy to automatycznie nie moze miec tez magicznej tarczy.

4. Co sie dzieje jesli Czarny orkowski boss z klockiem wyrzuci 1 na Animozje w turze Waaagh!? Czy jednostka moze bierze ataki z zasady "Quell animosity", czy bierze od razu D6 woundow, czy moze obydwa? Czy moze sie ten klocek ruszac w takim przypadku?

5. Czy Black Orkowy Boss moze uzyc dwoch Chopp kiedy jest na dziku albo innym zwierzu?

6. Czy Nettersi wplywaja na charakterow takze? Jesli tak to czy moi bohaterowie tez moga byc objeci ta zasada?

7. Moj Gigant zaszarzowal i podczas ruchu nie ruszyl sie przez murek, ale kiedy juz sie zetknal z jednostka, ktora szarzowal wykonal free wheel i skonczyl swoj ruch na murku. Czy musi brac w tym wypadku test na przewrocenie (naprawde mialem taka sytuacje)?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 12 gru 2006, o 10:34
Kontakt:

Re: Zapytania o zielone zasady

Post autor: Gogol » 12 sie 2007, o 22:48

Crimsoner pisze:Witam!

Chcialem zamiescic ten temat na forum z pytaniami o zasady, ale forum bylo zablokowane, wiec zamieszczam temat tutaj.

Mam nastepujace pytania:

1. Czy Gigant, ktory atakuje atakiem 'Thump with Club' moze zabic maksymalnie tylko jeden model?

2. Czy Collar of Zorga chroni takze przed monsterami typu Treeman, Gigant, Giant Eagle, tzn. czy zaliczaja sie one do 'unridden monsters', czy sa to tylko potworki, ktore pierwotnie mialy na sobie jakiegos ujezdzacza i juz teraz nie maja?

3. Czy BSB moze miez magiczna bron lub tarcze? W Rulebooku jest napisane, ze jezeli bohater nie moze miec normalnej tarczy to automatycznie nie moze miec tez magicznej tarczy.

4. Co sie dzieje jesli Czarny orkowski boss z klockiem wyrzuci 1 na Animozje w turze Waaagh!? Czy jednostka moze bierze ataki z zasady "Quell animosity", czy bierze od razu D6 woundow, czy moze obydwa? Czy moze sie ten klocek ruszac w takim przypadku?

5. Czy Black Orkowy Boss moze uzyc dwoch Chopp kiedy jest na dziku albo innym zwierzu?

6. Czy Nettersi wplywaja na charakterow takze? Jesli tak to czy moi bohaterowie tez moga byc objeci ta zasada?

7. Moj Gigant zaszarzowal i podczas ruchu nie ruszyl sie przez murek, ale kiedy juz sie zetknal z jednostka, ktora szarzowal wykonal free wheel i skonczyl swoj ruch na murku. Czy musi brac w tym wypadku test na przewrocenie (naprawde mialem taka sytuacje)?
1) Tak tylko 1

2)Tak (ale nie specjalnie przed gigantem gdyż ten ma specjalne ataki i nie rzuca na trafienie)

3) Tarczy nie może broń może

4) Dostaje ataki i rusza sie normalnie nie dostaje wondów

5)nie może używać 2 broni na świni czy wiwernie bądz rydwanie ta zasada dotyczy tylko piechoty.

6) tak tzn jesli masz herosów w oddziale z goblinami i rzuciłeś 1 na nety to herosi też mają -1 do siły jeśli są wrodzy herosi we wrogim oddziale i rzuciłeś 2+ na nety to oni mają -1 do siły w tej turze nie ważne czy atakują twoich herosów czy NG czy nawet inny oddział.

7) Moim zdaniem nie musi.

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 12 sie 2007, o 23:12

Dzieki rozjasniles mi nieco sytuacje Gogole.

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 12 gru 2006, o 10:34
Kontakt:

Post autor: Gogol » 12 sie 2007, o 23:55

Gogolu :P spoko

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3537
Rejestracja: 22 maja 2007, o 08:12
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial » 13 sie 2007, o 09:26

Ad4 - no właśnie tego nie wiedziałem też nigdy... Gogol - czarny ork zadaje ciosy a jednostka rusza się "normalnie" - czyli jak?
1. tak jakby zdała test waaagh i idzie extra d6 do przodu
2. tak jak w zwykłej turze, w której nie ma waaagh

Awatar użytkownika
Leszczu
Chuck Norris
Posty: 641
Rejestracja: 26 kwie 2007, o 13:41
Lokalizacja: Krotoszyn, Zielony Smok
Kontakt:

Post autor: Leszczu » 13 sie 2007, o 09:42

2. Tak jak w zwykłej, w której nie ma waaagh ;)

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 12 gru 2006, o 10:34
Kontakt:

Post autor: Gogol » 13 sie 2007, o 16:55

Leszczu pisze:2. Tak jak w zwykłej, w której nie ma waaagh ;)
Dokładnie tak

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 13 sie 2007, o 23:37

Kolejne pytanko:
- Horn of Urgok i 'Itty Ring to dwa bound spelle, po ktorych trzeba rzucic kostka. Czy nawet jesli shaman zarwie wounda, to czary nadal dzialaja?

Awatar użytkownika
Gogol
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 12 gru 2006, o 10:34
Kontakt:

Post autor: Gogol » 13 sie 2007, o 23:38

tak

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 13 sie 2007, o 23:41

tak wlasnie myslalem, bo myslalem ze moze oszukuje hehe. Zieloni gora!

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 14 sie 2007, o 00:19

W jakiej formacji poruszaja sie Squig Herdy? W ktoryms WD widzialem na obrazku, ze Squigi byly ustawione w formacji zwartej, z popychacze z tylu za nimi w skirmishu.

No i jak dojda do walki to jak ustalic kto walczy? Czy walcza od frontu walcza same squigi, a od tylu popychacze? Co z walka na flance?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071
Rejestracja: 14 gru 2006, o 12:21

Post autor: quas » 14 sie 2007, o 05:14

ukladasz te modele jak chcesz
przy wiekszej liczbie baz to mozesz tak to ulozyc ze 3 brzegi gerda beda obstawione tylko przez squigi

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Rejestracja: 24 mar 2007, o 22:10
Lokalizacja: Katowice-Vendetta
Kontakt:

Post autor: Sebollus » 14 sie 2007, o 18:31

Czy squig hopperzy mogą "przeskakiwać" impossible terrain?

Nehan
Masakrator
Posty: 2299
Rejestracja: 10 gru 2006, o 23:00

Post autor: Nehan » 14 sie 2007, o 18:40

nie

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Rejestracja: 10 gru 2006, o 20:15
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk » 14 sie 2007, o 19:01

nigdy przenigdy i po trzykroc nie!

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 14 sie 2007, o 19:59

moze to i glupie pytanie, ale musze spytac: Czy gigant jak jest w lesie i nie wystaje na dwa inche z niego tylko glebioko sobie siedzi i kielbaksi przy ognisku smazy... czy wystaje z lasu i jest widoczny? Bo qmpel mi probuje takie cos wcisnac, ale jakos mi sie wierzyc nie che... Czyli ogolnie czy large targety sa w lasach widoczne? I czy przeciwnik ma kare jak strzela do large targetu -1 bo jest w soft cover?

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Rejestracja: 10 gru 2006, o 20:15
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk » 14 sie 2007, o 20:04

minusy za soft cover przysluguja normalnie

jesli jest gleboko tj glebiej niz 2 inche, to nie widac - las jest wyzszy niz najwyzsze wzgorze i large target na swiecie

Awatar użytkownika
Crimsoner
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 131
Rejestracja: 11 sie 2007, o 20:44
Lokalizacja: Athlone, IRL
Kontakt:

Post autor: Crimsoner » 14 sie 2007, o 20:11

A teraz pytanie o murki - przez murki mozna normalnie widziec przeciwnika - nawet najmniejszego, prawda? Tylko jak jest tuz za murkiem to -1 do hita jest na strzelanie?

A co z gorkami - czy jak ktos jest za gora to go nie widac? Nawet large targety?

quas
Niszczyciel Światów
Posty: 4071
Rejestracja: 14 gru 2006, o 12:21

Post autor: quas » 14 sie 2007, o 21:15

murek zwykle jest soft coverem

obrazowo-gora to poziom1,oddzial to poziom 1
large target 2
czyli-LT widza nad gora(i ich widza),nad oddzialami...ale juz oddzial na gorce zaslania LoS od LT

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Rejestracja: 10 gru 2006, o 20:15
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk » 14 sie 2007, o 21:17

chyba ze grasz w gorzowie.. tam kazda gorka jest jak mount everest i zaslania swiat za soba :P

ODPOWIEDZ