9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: 9th Age

Post autor: Kołata »

Na początek pewnie Born to Fight, bo obecna forma nie wygląda zbyt ładnie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

ślivek pisze:Erik przekonał Philipa a Fred dał okejkę bo who cares i poszło. Mniej więcej tak to pamiętam. Argument prosty - gnashery są małe (20x20 podstawka - koń czy wilk ma 25x50), gobliny są małe (jaki goblin jest każdy widzi. co najwyżej wysoki jak krasnal a krasnale są małe). Więc jak goblin siedzi na gnasherze to nie może przecież być wyższy niż jakiś ork i z pewnością może być depnięty.
Z jednej strony słabo bo nie ma tall i nie można sobie przelecieć nad jakąś infantry. Z drugiej strony ok bo nie ma tall i można się ukryć za jakąś infantry.
no wlasnie nie ok, bo odpornosc na stompy to dosc spory plus. Szczegolnie dla oddzialow, ktore mialyby zatrzymywac przeciwnika

oprocz odginania gnashery mialy polowac na magow, czego juz nie moga zrobic bo ich nie widza

dostaly duze nerfy i nikt nimi nie gra, bo sa przez to za slabe (wczesniej byly na balansie i czesc osob nimi grala)

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Napisz coś czego nie wiem lepiej a to na forum t9a.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klapcioo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Ad-Astra Zg

Post autor: Klapcioo »

Czy 2 hp na witch doctorze masterze to zamierzona sprawa czy jakiś błąd

I przydało by się ugrywalnić wiverny mam 2 fajne mode kurzące się na półce

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Jak przestaniesz odwalać trolla na forum t9a i staniesz się przykładnym forumowiczem to pomyślimy.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

Ale 2hp to nie błąd?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klapcioo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Ad-Astra Zg

Post autor: Klapcioo »

Dziekuję ślivek za merytoryczną odpowiedź

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

@Klapcioo - naprawdę się odechciewa jak się widzi obrzucanie błotem.
@Aron - nie błąd.
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

wait, wait. ktos z Ad Astry troluje na forum i ja o tym nie wiem?
how is it even possible?? :)

edit. hehehe a jednak mozliwe
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Klapcioo
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 47
Lokalizacja: Ad-Astra Zg

Post autor: Klapcioo »

Sorry slivek nie znamy się i nie wiem o co ci chodzi jak coś napisz mi pw

Jeśli działasz aktywnie w tworzeniu 9age to szacunek że poświęcasz swój prywatny czas żeby tworzyć tę grę

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Nowości
Orcs and Goblins


Born to Fight: Close Combat.
The model part’s Close Combat Attacks gain +1 Strength and +1 Armour Penetration during a Round of Combat

If it is the first Round of Combat.
Or if the model part’s unit is Steadfast at the start of the Round of Combat.

So born to fight has been altered slightly to make it work more often than before, a small but potent change for a lot of the units in our book and one we hope you will all be quite happy with.



Goblin Witch Doctor : May become Wizard Master and gain +1 Health Point


Gone are the days of being afraid to make a goblin witch doctor a master due to his 2 HP, now he gains a third HP once he becomes a wizard master.


Gargantula : If mounted by a Goblin Witch Doctor, must take Spider-Mother Shrine



Spider-Mother Shrine: Universal Rule.
The model gain Aegis (5+, against Ranged Attacks) and knows one additional Learned Spell


This is a change from the old channel ability the spider shrine had previously, an improvement on this entry, hopefully making him be used on the board more often.


Goblin Raiders : Forest Goblin Raider : The Goblin Raider gains the Forest Goblin Greenhide Race, Poison Attacks, rides a Scuttler Spider, and uses the Forest Goblin Global Statline.


Spider raiders have always been the poor cousin of wolf raiders, after a lot of debating on how we could improve the spider version we decided to give the riders poison attacks. Giving them an ability clearly different to that of the wolves.


Gnasher Dashers : Type : Cavalry


By becoming cavalry gnasher dashers will now become tall and be able to see over infantry blocks they're behind, hopefully making it easier to use them.


Trolls : 3 model, may add up to 7 additional models


Single troll option seemed very useless and caused the unit to be costly. So now they come at a min size of 3.


Smash ‘Em Flat: Universal Rule. (GGG)
Melee Attacks from units within 6" of a friendly Great Green Idol must reroll natural to-wound rolls of ‘1’.
Break Tests taken by units within 6” of one or more friendly Engaged Great Green Idols are subject to Minimised Roll.


So a lot of you were not the biggest fans of the GGI, hopefully with these new effects the big guy will see a bit more time on the board. Re rolling ones to wound and minimized break tests are pretty great, also minimized break tests and supernal is pretty nice

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Aby się ktoś nie zapędził krzyczeć jakie to pająki-fasty gięte i nie zaczął kupować masowo - to błąd jest. Nie Poison Attacks ogólnie ale Poison w CC tylko.

Generalnie zmiany bardzo mocne (jakoś tak mało który TT prosił o osłabienie booka...) i prawdę mówiąc nie wiem czy armybook nie wyszedł za mocny teraz ale zobaczymy.
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Zobaczymy jak to z pkt będzie.
Czy będą jeszcze jakieś zmiany czy to już wszystko?
Dużo też zależy jak to będzie wyglądać u innych

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

To wszystko jeśli chodzi o design. Dziś jeszcze tylko opublikują to wszystko z punktami. Będzie można sobie porównać.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

No to trza bedzie sprawdzic ile armia poszla mi w górę.
Rozpoczynamy marsz do Tier 2

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Nie gram na monsterach a armia mi podrożała o 35pkt :) teraz trza zobaczyć czy nowe BtF będzie się tak spisywać.
Zyskały mi spider riderz poisona ale dla mnie to będzie useless.
Choć należy się zastanowić czy nie warto brać tego GGI.

Ale generalnie zmiany zasad na plus, punktowe na minus

Awatar użytkownika
Sokół
Mudżahedin
Posty: 307
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Sokół »

ślivek pisze:(...) prawdę mówiąc nie wiem czy armybook nie wyszedł za mocny teraz ale zobaczymy.
PSz pisze:(...) Rozpoczynamy marsz do Tier 2
Punkty raczej w górę, BtF - raczej gorsze, poisony na pająkach dupy nie urywają, Spider-Mother Shrine i +1 HP na shamanie - bardzo fajnie, ale to przecież małe zmiany. To one są powodem tych radości, czy to ironia, czy bardziej osłabili inne armie, czy czegoś nie widzę? :)

Aaaa, no i jeszcze Idol - mnie się podoba, ale Idol jak to Idol.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Generalnie zmiany zasad na plus.
GGI moim zdaniem lepszy.
BtF na pewno lepszy. Nie wiem w którym miejscu może być gorszy. Choć zagadnienie jak często combaty będą tak duże/ długie by to miało znaczenie ciągle jest aktualne.
Poison na pająkach nic nie znaczą, ambush móglby coś zmienić.
Goblin master zdecydowanie na plus.
Hopki znów cav to też super.

Odnośnie zmian puntowych. Mi podrożało o 35pkt. Więc wzrostu mocy nie widzę. Ale musze zagrać by ocenić otrzymany bonus-czyli BtF.

Nie dramatyzuje jeszcze odnośnie punktów bo to mimo wszystko kosmetyka a podwyżki nikogo nie cieszą.
Dostały nią nadreprezentowane unity. Obniżka herdów może je wprowadzi na stół. Widywałem armię na nich budowane.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9564
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Nowy BTF ma pewne minusy w porównaniu z poprzednim, ale ogólnie jest oczywiście mocniejszy. No i sama zasada jest znacznie uproszczona.

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ok.BtF jest wrażliwy na kasowanie ranków.

ODPOWIEDZ