9th Age

Orcs and Goblins

Moderator: Kołata

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: 9th Age

Post autor: Shino »

paulinka17 pisze:savage'e i pająki były w szczyrku, z naciskiem na pająki
jak masz tylko gobliny, albo zwyklych boyzów to tez sie uda złożyć ciekawe rzeczy.
jak nie masz pająka-dwóch to potrzeba moim zdaniem dużo rydwanów do ogarniania śmietnika.
ja bym hoppersow bral. dla mnie ten oddzialjest strasznie op


ale podobno ja sie nie znam ;)

Zvolan
Warzywo
Posty: 15

Post autor: Zvolan »

Siema, szybkie pytanie donośnie 9th age. Podstawki pod maszyny wg podręcznika są na podstawkach 75mm round base. Chodzi o podstawki ovalne 75x42 (takie ma chyba gw w 40k i aos) czy o okrągłe o średnicy 75mm?
Jeżeli o te 2 ktoś wie jak je zdobyć? Chyba są dość niestandardowe.

Awatar użytkownika
MAĆKO
Kradziej
Posty: 932

Post autor: MAĆKO »

Te drugie, wytnij sobie podstawki:)

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

@Zvolan - mały placek ma 3" średnicy czyli troszkę większy jest niż te 75mm. Nadaje się.

@Jasif - Graj czym chcesz albo tym co masz po prostu na początek :) Topy (chociaż nie must have bo naprawdę da się bez tego) to: Feral Eadbashers (stare Savage BigUns), Gnasher Dashers (squig hoppers), Gargantula (Arachnarok). Reszta to klasa średnia z której da się złożyć armie - czasem trudniejsza w prowadzeniu, czasem łatwiejszą ale się da.

@Shino - Imho też są bardzo mocne. Dziwię się, że RT puściło to. Ja tam w ABC lobbowałem by ich pociąć ale reszta stwierdziła, że zobaczymy.
Obrazek

Xargos
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 128

Post autor: Xargos »

@Jasif - proponuje dwa duże pająki, lord black orc na rydwanie, bsb na rydwanie, czterech magów - bo magia jest fajna i dobrze działa, duży kloc savage orc z dzidami, trochę śmieci w corach lub drugi klocek savage też ze spearami, do tego machiny - dwie klopy i jeden doom diver, reszta to wybór indywidualny. Widziałem często black orki, hoppersy no i czasami gnasher dashers czyli zwykłe squigi.
Co do magii:
goblińska bardzo fajna dzięki niskim castom, mocno combatowa
orcza dobra ale ciężko ją rzucać,
i można brać coś z wilda - ja osobiście celuje w 0 lub 1 :)

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Jak projekt 9th age jest skonczony to może cza byłoby się znowu pochylić nad stolem.. Może warbossowie z Orczego gniazda byliby uprzejmi pochwalić się rozpiskami?
Co można teraz wyciągnąć z gobasuff?

Awatar użytkownika
Crane
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3289
Lokalizacja: Biała Podlaska/ Warszawa - Czarne Wrony

Post autor: Crane »

Po Szczyrku gdzie grałem na dwóch pająkach i kawalerii, skusiłbym się na coś takiego...

Lord Iron Orc
ward 4+, blade +3 ataki, hardened shield, plate armour

Lord Goblin King
Gargantula, great weapon

Iron Orc Chief
sword of might, hełm, ward 5+, plate armour, shield
Wywerna

Savage orc Shaman, level, dodatkowy czar, wilderness
Savage orc Shaman , scroll, wilderness
Orc Bsb, czapka czarodzieja


Core
30 Savagy , dodatkowa broń, flaming banner , champ, muzyk
20 Forest Goblinów, throwing weapon, shortbow, muzyk, sztandar
2 x 5 Forest Goblin Spider Raiders , throwing weapons
5 wolf riders

Special
2 x Splatter

Rare
2x Gargantula z katapami

tytułem wyjaśnienia, choć co tu objaśniać... 3 pająki + wywerna jako skuteczny zajazd na Litwie, gobliny do ogarniania śmieci ostrzałem , bez splatterów nie wychodzę z domu a magia jest dość ciekawa, gorzej jak nie wyjdzie mi frenzy bądź stupidity....
Obrazek

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Po bardzo pobieżnym przeleceniu 1.2 uwagi:
- każdy gracz OG ma może nocników i dzikusów biguns a teraz się okazuje że są chyba jednak mniej optymalnym wyborem.

Ciekawy jestem ilu z nas ma hordy common gobasów.

Nie wiem jak w innych AB ale szamani poszli ostro w górę zwłaszcza orkowi a należy pamiętać że T4 i Ld7

Awatar użytkownika
Aron_Banalny
Masakrator
Posty: 2170
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Aron_Banalny »

wszystkie booki zostały tak wywrócone do góry nogami? czy na serio BO lord kosztuje na dzień dobry 300? i te ceny pająków i gigantów, reszta armii też została tak zmieniona? ktos się orientuje?
Obrazek

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Wszystko jest podwojone mniej więcej, żeby dać większe pole manewru przy różnicowaniu jednostek.
Ale oczywiście punkty na grę również są zwiększone - sugerowane 4500 - więc wojska wejdzie mniej więcej podobnie jak na obecne 2250pkt.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ja mam 50 metalowych common gobo i 60 forestow. Na 60 commonach gralem juz z pol roku poza makymi punktamu zawsze byli najlepsza opcja
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ty masz to fajnie.
Wg mnie jest tak że od 6ed grało się na NG i dzikusach.
Na stołach nie było practycznie common O czy G ani squigów czy hooperów.
Sądze więc że nie należy iść w stronę zbyt daleko idącego warzywienia typowych unitów z kolekcji graczy.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Ng wyszly z mety juz rok temu a wpadly do niej squigi. A modele goblinow sa dosc tanie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

PSz
Falubaz
Posty: 1419

Post autor: PSz »

Ja wiem i rozumiem.
Jednakże nie do końca podoba mi się to gonienie mety.
Mi tam NG nie wypadły, nety tak ale ludki nie.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Bez netów to ng tym sie roznily od commonow, ze nie mogly miec lukow i tarcz na raz :P Wiadomo fanole, ale na to byłomało punktów. ja tam sie ciesze ze nwoe rzeczy grajo
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

paulinka17
Kretozord
Posty: 1759

Post autor: paulinka17 »

obejrzałem dość dokładnie oddziały.
dobre zmiany. ślivek, jeśli to Twoja zasługa to gratulacje, jak nie to przekaż komu trzeba.

mam nadzieję, że wszystkie booki idą w stronę uproszczenia opcji dodatkowych (u nas gobosy, IO, rydwan orczy, shrine, pump wagon, gigant, idol)
teraz jak trafia się na wałkarza, to ciężko nie uwierzyć, że on akurat czegoś tam nie dokupił - upraszczanie w ramach jednego wyglądu unitu to dobry kierunek. teraz przynajmniej przeciwnik wie, że jak forest gobo to poisony, jak ng to siaty, jak pump wagon to AP2, IO to 3+, gigant 6+ WSv itd.

dużo zmienia wyrzucenie fastów z core i ograniczenie eadbushersów do 30 modeli. bardziej przemawia do mnie ta druga zmiana, ale rozumiem, że wybór nigdzie nie miał być oczywisty, a w przypadku fastów w core był.

jest jedna beznadziejna część tego booka. layout sekcji bohaterów.
z rozkminianiem bohaterów poczekam na ekipę debeliala i plik do ArmyBuildera.
na razie nie wiem czemu jest takie jebutne "no limit" przy magach i muszę zgadywać który mount ile kosztuje dla lorda a ile dla herosa. te dwie kolumny i ogólnie layout tej strony z herosami do poprawy. Nowy gracz nie skuma, że lord nie może być BSB, pomyśli że BSB może stać się za darmo. kolumny pływają, nic z niczego nie wynika.
postaram się podrzucić ślivkowi konstruktywną krytykę na PM, może coś pomoże.

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Do orków pliczek już jest, nie czekaj dłużej :D
http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 8352203.ab

Jest niestety niewygoda z potworami liczącymi się do innego slotu niż jeździec, ale nie da się tego zrobić inaczej (we wszystkich armiach tak jest)

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Paulinka - co do fastów w core to za oczywisty wybór na swiecie uważałes go tylko Ty :D

Są zmiany któe niby miały byc generalne, ale cos teamom nie wyszło. Miano usuwać skirmish + nie dawac nic w zamian + potanić. Hoppery zrealizowano w 2/3 a potem podrożono. A np. Tancerze dostali hard target (super) i scorujo (jeszcze bardziej super). Dzięki ;) Dalej - z core miały wylecieć fastopodobne + miano armiom które maja mniej opcji w core zmniejszac limity. W orkach oczywiscie zrealizowano tylko połowę - i kiedy elfy dalej mają fasty do coreów 25% to woch i bestie mają cory obnizone do 15%

I tak - marudze. I będe marudzil to est wersja 1.2 a nie 2.0, jak nie bedziecie marudzic tylko chwalic to dostaniecie nrfy a nie boosty
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

paulinka17 pisze:dobre zmiany. ślivek, jeśli to Twoja zasługa to gratulacje, jak nie to przekaż komu trzeba.
Tylko po części. Wszystkie decyzje były podejmowane przez zespoły :)
paulinka17 pisze:postaram się podrzucić ślivkowi konstruktywną krytykę na PM, może coś pomoże.
Czekam z niecierpliwością! Naprawdę potrzebuję takich feedbacków. Od innych także.
Obrazek

Awatar użytkownika
cluzoe
Mudżahedin
Posty: 278

Post autor: cluzoe »

Panowie, od jakiegoś czasu waham się czy nie sprzedać moje OnG.
Pograłem sobie trochę Orkasami na Mackach Wojny jako gracz "zapasowy" no i morale podskoczyło dając łupnia drużyną w warzywniaku niezoptymalizowaną armią.
Wyszedł update do 1.2 i "konwersja" do nowych zasad.
Czego sie nie spodziewałem to kopa w dupę armii, która i tak miła juz sporo problemów.
Tak jak pisał QC: "Zmiany które niby miały byc generalne, ale cos teamom nie wyszło".

I tak otwierając listę narzekań.
- Orc ‘Eadbashers - tylko 30 WTF?? Bo było za mocne??? Żart chyba?
Nawet Iron Orcs można wziąć więcej.
- Wywalenie Fastów z Core i pozostawieni wymogu core na poziomie 25%
Co teraz będziemy brali wagony Orc Boar Riders i będziemy udawali Bretonię??
- Ewentualnie bierzemy ile wlezie ściany gobo z łukami. BTW: 2x60 common gobo z łukami kosztuje 1080 ptk. 24%. Tak mamy teraz grać???
- O hopperach QC już pisał. SE mogą mieć boost. OnG jak zawsze w dupę.
- Sekcja BIG ’N NASTY powinna nazywać się Gargantula. reszta jest tak z dupy że nadaje się tylko na grę przy piwie. Green Idol wymaga nietrzeźwości żeby go wystawić na stół w innym celu niż oglądanie modelu. Rozumiem, że to tylko naprawa punktów ale jakoś inne armie mogły dostać małe poprawki.
- Jak już jestem przy Gigancie. Kurde Śliwek zróbcie żeby ten model grał w końcu. Wywalcie tą losową tabelkę rodem z 6 edycji i dajcie mu pałę z 4 ataki S7 lub S8 D3 wound a przy rzucie 1 na zranienie lub na hit niech robi coś głupiego jak już musicie mieć te głupie tabelki. Ja z mojej strony wolałbym dać wybór graczowi albo pała i 4 ataki na WS3 albo tabelka i jest fajny monster.
- Sekcja Lord n Hero nadal kiepska. Brak możliwości na zrobienie dobrego wymiatacza, który poradziłby sobie z herosami z innych armii. Szczerze powiedziawszy to ciężko mi znaleźć armie z którą nie mamy pod górkę w tej sekcji. Podajcie przykład, która armia ma równie słabo jak my. Tomby???

Na plus:
- Niektórzy lubią grac na gobo z łukami. 120 strzałek w Volley fire trafiajączych na 5+ to średnio 40 hitów i 20 ran jak walisz w T3.
- Cave Gnasher i gogo hero.
Pewno bład przy robieniu booka ale teraz można zrobić sobie oddział z 6 gobo bohaterów na CAVE Gnasher
jak damy im lance i SH to mają ASv 4+ T4 W3 M6 fly, per model.
Co daje nam 3-6 impaktów S6, do 18 ataków z S6 I4 +do 18 ataków z S6 I3 wszystko to w WS4. no i na deset 6x stompa S6. Super. Jak weźmiemy drugą Gargantule to zostanie nam tylko 5 takich gości.
Taka piątka kosztuje nas tylko 610 ptk. Syta opcja.
PS: Paulinka chyba czeka cię kolejna modelarka w modelinie :)
PS2: Walcząc z tym w CC deklarujesz ile ataków w którego hero. Większa przeżywalność oddziału "sneaky, sneaky gobo power"

Armie jaką teraz bym zrobił to:
5x gobo na gnasher w formie oddziału.
2x Gargantula
Kawa w core
gobo z łukami do zatkania core i na hold your ground
moze jakaś magia w gobo.
Gienek na dziku + Mounted ‘Eadbashers
+Gnasher Dashers
+ charioty jak starczy ptk.
DONE.

Konkluzja. Nadal waham sie czy nie sprzedać OnG. Niestety nadal jest to armia na 2 połowę stawki.
Aktualny kierunek tego booka jest bardziej w nrf'a niż w powera.
Znając kierunki 9th Age to poprawią oczywiste błędy jak unlimited shooting z gobo i Hero na Gnasher i nie dostaniemy nic w zamian.
Jak dla mnie to chyba tylko duża ilość OnG fans utrzymuje tą armie na wodzie.
Tylko nie wiem czemu nie płaczą jak kopią ich armie.
Inni jakoś potrafią się bronić.
Ostatnio zmieniony 24 lis 2016, o 18:38 przez cluzoe, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ