Rozpiski Szczurze
Moderator: Hoax
Re: Rozpiski Szczurze
Na te punkty wrzuciłbym jednak Gutterów i jakiś drobny przedmiot typu sztandard +1 LDR na BSB
IMO ta rozpa ma trochę słabości, które zamierzam wytknąć
1) Jedyne 2 modele, które są w stanie coś ubić to Szarak i Aboma, reszta to mięso (sztormy są w stanie ubić jakieś małe unity, ale generalnie to nie jest nic na czym warto polegać)
2) przez pierwsze tury nie stanowisz żadnego zagrożenia, bo poza Szarakiem nie masz nic co generuje zagrożenie na odległość. Gra będzie wyglądać tak (zakłądając, że zaczniesz):
- Ruch: zaczynasz, idziesz, Aboma rzuca coś tam na ruch,
- Magia: rzucasz na magię, albo coś Ci wejdzie z czarowania albo nie, albo wysadzisz sobie połowę modeli, które coś robią z miscasta albo nie jeśli nic nie wejdzie, to masz turę straconą
- Strzelanie - brak
- CC - brak
opp cała naprzód albo oskrzydlanie, bo generalnie wszystko jest lepsze w CC od szczurów (chyba, że to rozpa strzelająca, to po prostu Cię ostrzela i poczaruje), jak nie zdejmie Ci abomy z działa mimo sztormówy, to może jeszcze coś pograsz w turze drugiej:
- Ruch: aboma do przodu albo ją kitrasz, reszta opcjonalnie,
- Magia: znowu wyjdzie albo nie
- reszty brak
opp oflankuję jedną jedyną wysuniętą abomę z 10 stron i ją zbrejkuje szarżą i szeregami, jak ma Cavę albo GW, to może nawet ubije. Ewentualnie możesz ją kitrać gdzieś między slavami, ale jeśli strzela, to będzie na jego korzyść, że nie idziesz do przodu.
Z mojego doświadczenia, zamiast abomy poleciłbym Ci wrzucenie 2 dział, żebyś od 1 tury stanowił zagrożenie, do tego wyrzucić Sztormówę, bo na te pkty to niewiele robi, a dorzuć trzeci unit slavów. Wyrzuć championów ze slavów, bo to stracone 8pkt. Zamiast brania elektryka z 1lvl, wrzuć ring of fireball na BSB, to zawsze 30 lub 40pkt mniej, żeby mieć pocisk i nie ryzykujesz miscastem. Dispel Scrolla bym olał, chyba że spodziewasz się obecności dużej ilości magów 4lvl na te pkty. Jak coś zostanie pkt, to wrzuć gutterów, bo na te pkty, gdzie każdy ma 3 unity na stole 48x48, to albo wystawisz ich oppowi na plecach albo wymusisz nieoptymalne szerokie wystawianie się u niego.
Czyli podsumowując:
- masz 100pkt wolnych
- minus 2 championów slavów to kolejne 8pkt wolnych (jakbyś wywalił championa z stormów, bo nie jest jakiś super potrzebny, to nawet 18pkt)
- wymiana abomy na 2 latarki to 55pkt wolnych
- wywalenie stormówy, to chyba 50pkt
razem masz 223pkty do wykorzystania
- unit 39 slavów z muzykiem to 80pkt
- 6 gutterów to 108pkt
- ring of fireball to 25pkt.
razem 223pkt
W tym momencie w ruchu zasłaniasz się slavami, w magii coś tam poczarujesz i nawet jak zostanie Ci jedna kość, to na 3+ wchodzi fireball, w strzelaniu zdejmujesz machiny wojenne z GR albo strzelasz z dział. Czekasz aż coś wejdzie do CC ze slavami, zeby strzelać do tego dalej, podczas gdy wrogi unit będzie stał w nich z 3 tury co najmniej.
IMO ta rozpa ma trochę słabości, które zamierzam wytknąć
1) Jedyne 2 modele, które są w stanie coś ubić to Szarak i Aboma, reszta to mięso (sztormy są w stanie ubić jakieś małe unity, ale generalnie to nie jest nic na czym warto polegać)
2) przez pierwsze tury nie stanowisz żadnego zagrożenia, bo poza Szarakiem nie masz nic co generuje zagrożenie na odległość. Gra będzie wyglądać tak (zakłądając, że zaczniesz):
- Ruch: zaczynasz, idziesz, Aboma rzuca coś tam na ruch,
- Magia: rzucasz na magię, albo coś Ci wejdzie z czarowania albo nie, albo wysadzisz sobie połowę modeli, które coś robią z miscasta albo nie jeśli nic nie wejdzie, to masz turę straconą
- Strzelanie - brak
- CC - brak
opp cała naprzód albo oskrzydlanie, bo generalnie wszystko jest lepsze w CC od szczurów (chyba, że to rozpa strzelająca, to po prostu Cię ostrzela i poczaruje), jak nie zdejmie Ci abomy z działa mimo sztormówy, to może jeszcze coś pograsz w turze drugiej:
- Ruch: aboma do przodu albo ją kitrasz, reszta opcjonalnie,
- Magia: znowu wyjdzie albo nie
- reszty brak
opp oflankuję jedną jedyną wysuniętą abomę z 10 stron i ją zbrejkuje szarżą i szeregami, jak ma Cavę albo GW, to może nawet ubije. Ewentualnie możesz ją kitrać gdzieś między slavami, ale jeśli strzela, to będzie na jego korzyść, że nie idziesz do przodu.
Z mojego doświadczenia, zamiast abomy poleciłbym Ci wrzucenie 2 dział, żebyś od 1 tury stanowił zagrożenie, do tego wyrzucić Sztormówę, bo na te pkty to niewiele robi, a dorzuć trzeci unit slavów. Wyrzuć championów ze slavów, bo to stracone 8pkt. Zamiast brania elektryka z 1lvl, wrzuć ring of fireball na BSB, to zawsze 30 lub 40pkt mniej, żeby mieć pocisk i nie ryzykujesz miscastem. Dispel Scrolla bym olał, chyba że spodziewasz się obecności dużej ilości magów 4lvl na te pkty. Jak coś zostanie pkt, to wrzuć gutterów, bo na te pkty, gdzie każdy ma 3 unity na stole 48x48, to albo wystawisz ich oppowi na plecach albo wymusisz nieoptymalne szerokie wystawianie się u niego.
Czyli podsumowując:
- masz 100pkt wolnych
- minus 2 championów slavów to kolejne 8pkt wolnych (jakbyś wywalił championa z stormów, bo nie jest jakiś super potrzebny, to nawet 18pkt)
- wymiana abomy na 2 latarki to 55pkt wolnych
- wywalenie stormówy, to chyba 50pkt
razem masz 223pkty do wykorzystania
- unit 39 slavów z muzykiem to 80pkt
- 6 gutterów to 108pkt
- ring of fireball to 25pkt.
razem 223pkt
W tym momencie w ruchu zasłaniasz się slavami, w magii coś tam poczarujesz i nawet jak zostanie Ci jedna kość, to na 3+ wchodzi fireball, w strzelaniu zdejmujesz machiny wojenne z GR albo strzelasz z dział. Czekasz aż coś wejdzie do CC ze slavami, zeby strzelać do tego dalej, podczas gdy wrogi unit będzie stał w nich z 3 tury co najmniej.
Sczura skromnośćMateo pisze:Wow dziekuje za odp, jestem mistrzem!
To zamiast drugiej latarki we kółko... Albo w ogóle 2 kółka, to nie machiny a Unique/chariotMateo pisze:machiny wojenne max 2 bez powtorel, wiec 1 latarka jak najbardziej wezme ja
Let the River of Blood flow...
Tak btw, co myślicie o rozpisce na 2 dzwonkach? Jeden stoi gdzieś z tyłu i campi w clanratach/rozdaje liderkę, a drugi zasuwa do przodu w klocku stormverminów. poza tym dochodzi 2x dzwonienie;p
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
No wiem mało pkt, poza tym obecne euro ogranicza dośc mocno 2 dzwonki, ale jest nieaktualne więc pewnie będzie dało się je wcisnąć.
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 Grey Seer @ 485.0 Pts
General; Magic Level 4
Skalm [30.0]
Scroll of Shielding [15.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts
1 Grey Seer @ 475.0 Pts
Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts
1 Chieftain @ 122.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
39 Stormvermin @ 308.0 Pts
Halberd; Heavy Armour;FCG
Banner of Eternal Flame [10.0]
32 Clanrats @ 164.0 Pts
Light Armour; Shields; FCG
21 Skavenslaves @ 44.0 Pts
Slave Musician
20 Skavenslaves @ 42.0 Pts
Slave Musician
20 Skavenslaves @ 42.0 Pts
Slave Musician
1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts
1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
1 Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
Models in Army: 149
Total Army Cost: 2400.0
Unnamed2400 Pts - Skaven Army
1 Grey Seer @ 485.0 Pts
General; Magic Level 4
Skalm [30.0]
Scroll of Shielding [15.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts
1 Grey Seer @ 475.0 Pts
Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
1 Screaming Bell @ [200.0] Pts
1 Chieftain @ 122.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
39 Stormvermin @ 308.0 Pts
Halberd; Heavy Armour;FCG
Banner of Eternal Flame [10.0]
32 Clanrats @ 164.0 Pts
Light Armour; Shields; FCG
21 Skavenslaves @ 44.0 Pts
Slave Musician
20 Skavenslaves @ 42.0 Pts
Slave Musician
20 Skavenslaves @ 42.0 Pts
Slave Musician
1 Warlock Engineer @ 15.0 Pts
1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
1 Warlock Engineer @ 90.0 Pts
Magic Level 1
Dispel Scroll [25.0]
1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
5 Gutter Runners @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
Models in Army: 149
Total Army Cost: 2400.0
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
jeden dzwon nie sprawdzałsię w mecie a Ty chcesz wsadzić dwa? zycze powodzenia bo widok zacny ale hmmm
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Dobra, moje genialne 1200pkt :
hero:
bsb, halabarda, storm banner 122pkt
inżynier, 2lvl, scroll, undead lore, ironcirse icon, razem : 130pkt
core:
40 verminow fcg, banner swiftness 320pkt
5x giant raty i poganiacz 23pkt
Special:
6x gutterzy, proce, poisony 108pkt
6x ratogry, 2poganiacze 256pkt
rare:
kolko 150pkt
latarka 90pkt
razem 1199pkt
hero:
bsb, halabarda, storm banner 122pkt
inżynier, 2lvl, scroll, undead lore, ironcirse icon, razem : 130pkt
core:
40 verminow fcg, banner swiftness 320pkt
5x giant raty i poganiacz 23pkt
Special:
6x gutterzy, proce, poisony 108pkt
6x ratogry, 2poganiacze 256pkt
rare:
kolko 150pkt
latarka 90pkt
razem 1199pkt
Takie cuś na ojro. Na razie bez speciali, jak będzie Queek, to spróbuję z nim. Co sądzicie? Może być ciężko w B&G.
1 Grey Seer @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Grey Seer @ 310.0 Pts
Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
1 Chieftain @ 87.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Standard of Discipline [15.0]
1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
2x1 Warp-lightning Cannon @ 2x90.0 Pts
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
1 Doomwheel @ 150.0 Pts
2x9 Gutter Runners @ 162.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
6 Gutter Runners @ 108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
37+1 Stormvermin @ 374.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]
2x39 Skavenslaves @ 2x86.0 Pts
Slave Musician
23 Skavenslaves @ 54.0 Pts
Slave Musician
Models in Army: 165
Total Army Cost: 2379.0
Zamień powerscrolla miejscami, bo seer generał nie powinien rzucać 13'. Poza tym masz mimo wszystko mało kontry. Tylko abomka bije z dużą siłą. Sztormy to imo za mało-brak assassina, sztormówy. [wywal kółko, wstaw asska]
"Jak ja nie cierpię Vampirów"Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
@Mateo
Jest jedno i tylko jedno regularnie pojawiające się i działające złożenie - reszta to już jakieś fanaberie pod konkretną rozpę.
@ajt
edit: a tak wgl to jakoś mocno Ci nie wyszły te sloty
1latara 1
2latara 2
aboma 1
doomwheel 1
each 2 slave units or parto there of 2
Razem 7
To trochę sporo
Jest jedno i tylko jedno regularnie pojawiające się i działające złożenie - reszta to już jakieś fanaberie pod konkretną rozpę.
@ajt
a wywalając kółko masz slot na sztormówęJanus pisze:wywal kółko, wstaw asska
edit: a tak wgl to jakoś mocno Ci nie wyszły te sloty
1latara 1
2latara 2
aboma 1
doomwheel 1
each 2 slave units or parto there of 2
Razem 7
To trochę sporo
Ja to rozumiem, że dopiero powyżej 120 modeli tracimy choice.Each 40 slaves (or part there of) over 120 slave models - 1 choice
v2
1 Grey Seer @ 310.0 Pts
General; Magic Level 4
Dispel Scroll [25.0]
Obsidian Lodestone [45.0]
1 Grey Seer @ 320.0 Pts
Magic Level 4
Power Scroll [35.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Chieftain @ 122.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Battle Standard
Storm Banner [50.0]
1 * Assassin @ 170.0 Pts
2ndWeapon; Throwing Stars
Weeping Blade [30.0]
Potion of Strength [20.0]
1 Warlock Engineer @ 65.0 Pts
Brass Orb [50.0]
2x1 Warp-lightning Cannon @ 90.0 Pts
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
9 Gutter Runners @ 162.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
2x6 Gutter Runners @ 2x108.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
37+1 Stormvermin @ 374.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; Standard; Musician
Razor Standard [45.0]
2x39 Skavenslaves @ 2x86.0 Pts
Slave Musician
23 Skavenslaves @ 54.0 Pts
Slave Musician
Models in Army: 162
Total Army Cost: 2380.0
Też na początku na to patrzyłem i kminiłem;) Nie pasowało mi ubywanie tych wyborów na slajvy;)