…Czyli jak Skaveni walczą wręcz… - VIII edycja, AB 2009
Moderator: Hoax
Re: …Czyli jak Skaveni walczą wręcz… - VIII edycja, AB 2009
Abominacja, doomwheel, latarka, dzwon, furmanka, bonebreaker. W co strzelać jest, a taki właśnie np dzwon, lub latarka od samego początku mają znaczenie.
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Wlasnie dlatego u mnie w większości przypadków ograniczam sie do max 2 modeli w tym doomwheela i furmanki. Lacznie to 300 punktow. I myslicie, ze mając przed sobą 100 monkow ktoś skupia sie na doomwheelu? Do tego stormbanner, jakby co, ale zazwyczaj w 2 turze. Armia strzelającą jak juz ubije moje grube modele orientuje sie ze do bram pukają monki, pcb i ratogry i jest trochę za późno.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
Stary - nie masz nic do powiedzenia to chociaz nie opowiadaj głupich historii po próżnicy...Eltharion pisze:Pewnie ze się skupia bo w przeciwieństwie do monków kółko coś robi
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
A nie jest tak? szczur to szczur - chory niewolnik czy zakuty w zbroje pozostaje szczurem który może powalczyć jak równy z równym przeciwko chłopą albo zombi
Kółko abominacja dzwon furmana to rzeczy z bardzo mocnym uderzeniem reszta robi sztuczny tłum
Kółko abominacja dzwon furmana to rzeczy z bardzo mocnym uderzeniem reszta robi sztuczny tłum
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
Aż dziw ze jeszcze mastera nie wygrałeś mądralo
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"
Ravtheone, bracie w spaczeniu, kocham twój pokręcony, wypaczony, SZCZURZY sposób myślenia
Panowie, skończcie się użalać nad tym cholernym kółkiem, furmanką czy innym wielkim cholerstwem... One tutaj tak naprawdę mają tylko jeden cel: zginąć, ściągając na siebie ostrzał największych k*restw przeciwnika Potem już hordy idą na przód
Panowie, skończcie się użalać nad tym cholernym kółkiem, furmanką czy innym wielkim cholerstwem... One tutaj tak naprawdę mają tylko jeden cel: zginąć, ściągając na siebie ostrzał największych k*restw przeciwnika Potem już hordy idą na przód
Let the River of Blood flow...
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Co prawda to ja szarżowałem, ale w jeden combat rozkręciłem klocek 50 monków Wystarczy 9 Irongutów i 3 Mournfangi.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Nikt nie pisał, że mamy porównywać oddziały punktowo.
Patrząc się na to w ten sposób, to w 1 turę żaden oddział za 400 punktów nie zniszczy drugiego za tą samą wartość(No może oprócz turbo kloców turbo kawalerii z jakimis Dragon hide bannerami czy innymi syfami).
Patrząc się na to w ten sposób, to w 1 turę żaden oddział za 400 punktów nie zniszczy drugiego za tą samą wartość(No może oprócz turbo kloców turbo kawalerii z jakimis Dragon hide bannerami czy innymi syfami).
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Ciesz sie ze miales te moury, bo 9 irongutow dostaje becki od 40tu monkow z plaguebannerem. Nawet jak zaszarzujesz to zadasz 1,5 rany z impactow, później dostaja 11 ran, później zadasz jeszcze 6 ran z dwurakow i 1,5 ran od stompy. Liczac premie za szeregi, przegrywasz na -4 bez stubborna, czyli na Ld 4, czyli jakieś 1/6 szansy ze nie zwiejesz. I robi to oddzial za jakieś 325... Zaszarzowany przez 400.
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, o 22:05 przez ravtheone, łącznie zmieniany 1 raz.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
Dzisiaj tak sobie liczyłem co się dzieje kiedy 40 monków z bannerem szarżuje na 35 wiedźm z kotłem
po pierwszej turze combatu za bardzo nie ma czego zbierać z tych szczurów (wprawdzie zostanie ich trochę ale co z tego jak się łamią)
Żeby było śmiesznie nawet z kolejna 40 zna boku te szczury się łamią przynajmniej giną w następnych turach walki (to tak żeby zrównoważyć koszta )
po pierwszej turze combatu za bardzo nie ma czego zbierać z tych szczurów (wprawdzie zostanie ich trochę ale co z tego jak się łamią)
Żeby było śmiesznie nawet z kolejna 40 zna boku te szczury się łamią przynajmniej giną w następnych turach walki (to tak żeby zrównoważyć koszta )
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, o 22:09 przez Eltharion, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Taktyka: Szczurze Odginaczki
Cel: Wyciągnięcie oddziału z linii. Zmniejszenie dystansu do wroga. Wysyawienie flanki przeciwnika.
Jednostki: Niewolnicy, Wielkie Szczury, Globadierzy, Inżynierowie,
Opis: Taktyka, którą opisuję nie jest wyjątkowa w naszej armii. Występuje w wielu innych. Wykorzytują ją HE stosując Wielkie Orły, czy Ogry wystawiając Sabertuski. Nie mniej jednak w naszej armii ta taktyka jest podstawą wiekszości bitew i dlatego warto ją opisać z uwzględnieniem pewnych niuansów dotyczących szczurów.
Ogólnie odginanie polega na tym, że w fazie ruchu ustawia się niedrogą jednostkę w miejscu, które blokuje możliwość racjonalnego ruchu przeciwnikowi dbając jednocześnie o to aby nasza odginaczka musiala być zaszarżowana na przód i jednocześnie uciekając ukierunkowała drogę pogoni przeciwnika. Zasady mówią mniej więcej o tym, że uciekająca jednostka ucieka środkiem swojej jednostki od środka jednostki szarżującej, a szarżujący goniąc, obraca się w kierunku uciekającego i rusza na przód. Tym samym w momencie gdy nasza deklaruje ucieczkę przeciwnik może zrobić kilka rzeczy
1) kontunuować szarżę i dogonić odginaczkę - zaowocuje to jej zniszczeniem oraz reformem, tyle że bliżej naszej linii
2) kontynuować szarże i spalić szarżę, bo zabrakło dystansu - zaowocuje to ocaleniem naszej odginaczki oraz wysforowaniem się szarżjącego bez najmniejszej szansy na reform, często odsłonięciem flanki
3) kontynuować szarżę i ją spalić ze względu na zbliżenie się do innej naszej jednostki, na którą nie zadeklarował szarży - efekt podobny jak w przypadku drugim
4) przekierować szarżę na inną jednostkę, tym razem kolejną odginaczkę lub też inny oddział i spalić szarżę ze względu na większy dystans - nasza odginaczka ocaleje i mamy wroga na widelcu
5) przekierować szarżę na inną jednostkę, tym razem kolejną odginaczkę lub też inny oddział i dojść do nowego celu - najgorsze rozwiązanie, bo choć odginaczka oceleje wróg wszarżowuje nam w inny, często kluczowy oddział
Jeżeli więc z góry założymy, że strata odginaczki jest stratą wkalkulowaną w zwycięstwo niepokojący jest tylko scenariusz 5. No oczywiście możliwy jest tez scenariusz w którym wróg oleje naszą ogdinaczkę i nie zrobi nic. Takie rozwiązanie też jest piękne pod warunkiem, że to odpowiednia odginaczka. Piękne, bo wróg ma unieruchomiony kluczowy oddział i musi wykonywać jakieś reformy aby go w ogóle przemieścić, ewentualnie musi poświcić inne oddziały lub ostrzał na pozbycie się wrzoda na tyłku.
Tymczasem szczury są wprost stworzone do tej taktyki i to z conajmniej kilku powodów:
1) mamy kilka jednsotek w których można stworzyć oddziały o wartości poniżej 50 punktów: slajvi, graty, globy, inzynierowie - najwięcej w WFB
2) uciekamy o 1 cal wiecej niż inni (szczególnie kluczowe przy założeniu że odginaczka znajduje się M (przeciwnika) + 1" lub wiecej od przeciwnika - musi on wyrzucić statystycznie 3" więcej niż my aby odginaczkę złapać. Spróbuj więc wyrzucić minimum 10 gdy skaveni rzucili statystyczne 7 - to prawdopodobne jak 1 do 6. Tak wiec przeciw piechocie o M4 powinnismy ustawic sie minimum 5+ cali. Wtedy mamy 21/36 szansy ze wrzucimy 7, a przciwnik 1/6 szansy ze nas dogoni. Oczywiscie w uproszczeniu. Moze niebawem podeślę Wam tabele prawdopodobieństwa dla szczurzych odginaczek.
3) jednostki niewolników nie wywołują paniki gdy uciekają przez nasze oddziały
4) 25 niewolników nie można zignorować, bo mogą przyblokować kluczową jednostkę lub też po ich zignorowaniu zaszarżować na jakiś inny mniejszy oddzialik - np strzelców, których raczej pokonają, chocby statikiem.
Niewolicy są idealni. Bardzo użyteczne są też inne jednostki, ale nie mają tej roli co slejvy. Graty, czy globy nie stanowią tak istotnego zagrożenia, ale mogą blokować. Nie przejmie się jednak nikt ich mocą udarzeniową i można ich wystrzelać. Ale salwa w taki oddział to brak salwy w monki, ratogry, cencerów, stormów... Ostatnim typem odginaczki, bardzo skutecznej, ale nieeleganckiej są inżynierowie. Ich zaletą jest chowanie się w oddziale, przez co są nieczuli na ostrzał i wyjście z niego w charakterze odginaczki w ostatnim momencie. Nie mniej jednak, dla mnie jako klimaciarza, wykorzystywanie bohaterów jako odginaczek jest niezgodne z fluffem i nieeleganckie.
Cel: Wyciągnięcie oddziału z linii. Zmniejszenie dystansu do wroga. Wysyawienie flanki przeciwnika.
Jednostki: Niewolnicy, Wielkie Szczury, Globadierzy, Inżynierowie,
Opis: Taktyka, którą opisuję nie jest wyjątkowa w naszej armii. Występuje w wielu innych. Wykorzytują ją HE stosując Wielkie Orły, czy Ogry wystawiając Sabertuski. Nie mniej jednak w naszej armii ta taktyka jest podstawą wiekszości bitew i dlatego warto ją opisać z uwzględnieniem pewnych niuansów dotyczących szczurów.
Ogólnie odginanie polega na tym, że w fazie ruchu ustawia się niedrogą jednostkę w miejscu, które blokuje możliwość racjonalnego ruchu przeciwnikowi dbając jednocześnie o to aby nasza odginaczka musiala być zaszarżowana na przód i jednocześnie uciekając ukierunkowała drogę pogoni przeciwnika. Zasady mówią mniej więcej o tym, że uciekająca jednostka ucieka środkiem swojej jednostki od środka jednostki szarżującej, a szarżujący goniąc, obraca się w kierunku uciekającego i rusza na przód. Tym samym w momencie gdy nasza deklaruje ucieczkę przeciwnik może zrobić kilka rzeczy
1) kontunuować szarżę i dogonić odginaczkę - zaowocuje to jej zniszczeniem oraz reformem, tyle że bliżej naszej linii
2) kontynuować szarże i spalić szarżę, bo zabrakło dystansu - zaowocuje to ocaleniem naszej odginaczki oraz wysforowaniem się szarżjącego bez najmniejszej szansy na reform, często odsłonięciem flanki
3) kontynuować szarżę i ją spalić ze względu na zbliżenie się do innej naszej jednostki, na którą nie zadeklarował szarży - efekt podobny jak w przypadku drugim
4) przekierować szarżę na inną jednostkę, tym razem kolejną odginaczkę lub też inny oddział i spalić szarżę ze względu na większy dystans - nasza odginaczka ocaleje i mamy wroga na widelcu
5) przekierować szarżę na inną jednostkę, tym razem kolejną odginaczkę lub też inny oddział i dojść do nowego celu - najgorsze rozwiązanie, bo choć odginaczka oceleje wróg wszarżowuje nam w inny, często kluczowy oddział
Jeżeli więc z góry założymy, że strata odginaczki jest stratą wkalkulowaną w zwycięstwo niepokojący jest tylko scenariusz 5. No oczywiście możliwy jest tez scenariusz w którym wróg oleje naszą ogdinaczkę i nie zrobi nic. Takie rozwiązanie też jest piękne pod warunkiem, że to odpowiednia odginaczka. Piękne, bo wróg ma unieruchomiony kluczowy oddział i musi wykonywać jakieś reformy aby go w ogóle przemieścić, ewentualnie musi poświcić inne oddziały lub ostrzał na pozbycie się wrzoda na tyłku.
Tymczasem szczury są wprost stworzone do tej taktyki i to z conajmniej kilku powodów:
1) mamy kilka jednsotek w których można stworzyć oddziały o wartości poniżej 50 punktów: slajvi, graty, globy, inzynierowie - najwięcej w WFB
2) uciekamy o 1 cal wiecej niż inni (szczególnie kluczowe przy założeniu że odginaczka znajduje się M (przeciwnika) + 1" lub wiecej od przeciwnika - musi on wyrzucić statystycznie 3" więcej niż my aby odginaczkę złapać. Spróbuj więc wyrzucić minimum 10 gdy skaveni rzucili statystyczne 7 - to prawdopodobne jak 1 do 6. Tak wiec przeciw piechocie o M4 powinnismy ustawic sie minimum 5+ cali. Wtedy mamy 21/36 szansy ze wrzucimy 7, a przciwnik 1/6 szansy ze nas dogoni. Oczywiscie w uproszczeniu. Moze niebawem podeślę Wam tabele prawdopodobieństwa dla szczurzych odginaczek.
3) jednostki niewolników nie wywołują paniki gdy uciekają przez nasze oddziały
4) 25 niewolników nie można zignorować, bo mogą przyblokować kluczową jednostkę lub też po ich zignorowaniu zaszarżować na jakiś inny mniejszy oddzialik - np strzelców, których raczej pokonają, chocby statikiem.
Niewolicy są idealni. Bardzo użyteczne są też inne jednostki, ale nie mają tej roli co slejvy. Graty, czy globy nie stanowią tak istotnego zagrożenia, ale mogą blokować. Nie przejmie się jednak nikt ich mocą udarzeniową i można ich wystrzelać. Ale salwa w taki oddział to brak salwy w monki, ratogry, cencerów, stormów... Ostatnim typem odginaczki, bardzo skutecznej, ale nieeleganckiej są inżynierowie. Ich zaletą jest chowanie się w oddziale, przez co są nieczuli na ostrzał i wyjście z niego w charakterze odginaczki w ostatnim momencie. Nie mniej jednak, dla mnie jako klimaciarza, wykorzystywanie bohaterów jako odginaczek jest niezgodne z fluffem i nieeleganckie.
Ostatnio zmieniony 30 paź 2013, o 17:34 przez ravtheone, łącznie zmieniany 2 razy.
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
-
- Mudżahedin
- Posty: 238
- Lokalizacja: Najczarniejsze, najrzadziej odkurzane zakątki Ciemnogrodu
Nic dziwnego, że 565 punktów szarżując zabija 325. A liczyłeś jakbym miał oddział monków za 325, 2 oddziały PCB za 85 i 3 slejvsów za 50? Policz tak i zobaczymy co zostanie panieniek. Jesień średniowiecza.Eltharion pisze:Dzisiaj tak sobie liczyłem co się dzieje kiedy 40 monków z bannerem szarżuje na 35 wiedźm z kotłem
po pierwszej turze combatu za bardzo nie ma czego zbierać z tych szczurów (wprawdzie zostanie ich trochę ale co z tego jak się łamią)
MISFIRE 2022 - turniej WFB6
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
MISFIRE 2022 na Facebook
WFB: HE, SK, OK, EMP, O&G
WH40K: IG Steel Legion, Catachan, Karskin, Tallarn, Vostroyan, GK, DA, SoB, Orks, Necrons, Kroot Mercenaries
Mordheim: Skaven, Possesed
Box: Warhammer Underworlds, Warhammer Quest, Space Hulk, Blacktone Fortress, Blood Bowl, Deathwatch Overkill
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Wow ucz mnie grac miszczuravtheone pisze:Nic dziwnego, że 565 punktów szarżując zabija 325. A liczyłeś jakbym miał oddział monków za 325, 2 oddziały PCB za 85 i 3 slejvsów za 50? Policz tak i zobaczymy co zostanie panieniek. Jesień średniowiecza.
nie ma sensu tego liczyć bo nie występuje to w praktyce
porównywanie oddziałów ma sens tylko w formie w jakiej występują na stołach
Zresztą co za różnica zjedzą jeden klocek drugi i tak mogą aż przeciwnikowi skończą się szczury
Po za tym tak jak napisałem jak to sobie policzycie to nawet z kolejna 40 u boku ciągle te szczury sobie nie radzą
Edit : Wystarczy zabić censerów zanim uderza z ta swoja żałosną inicjatywą
Przez resztę te wiedzmy przejada jak kombajn przez pole
porównywanie oddziałów ma sens tylko w formie w jakiej występują na stołach
Zresztą co za różnica zjedzą jeden klocek drugi i tak mogą aż przeciwnikowi skończą się szczury
Po za tym tak jak napisałem jak to sobie policzycie to nawet z kolejna 40 u boku ciągle te szczury sobie nie radzą
Edit : Wystarczy zabić censerów zanim uderza z ta swoja żałosną inicjatywą
Przez resztę te wiedzmy przejada jak kombajn przez pole
Ostatnio zmieniony 29 paź 2013, o 22:16 przez Eltharion, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówi się trudno i idzie się dalej ...
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Dwa tygodnie temu mieliśmy bitwe DE vs Skaveny i była walka Witchki z kotłem vs Monki z piecem. Wszystkie monki poległy lecz z witchek został tylko kociołek i 5 pań
Pytanie jeszcze kto szarżował
Ale to tylko potwierdza to ze monki robią tylko sztuczny tłum
Bo jednak furmana trochę zmienia : unbreakable na oddziale, testy tafa, kula ...
A mimo to ten oddział się przez to przebił
Ale to tylko potwierdza to ze monki robią tylko sztuczny tłum
Bo jednak furmana trochę zmienia : unbreakable na oddziale, testy tafa, kula ...
A mimo to ten oddział się przez to przebił
Mówi się trudno i idzie się dalej ...