EURO 2015 draft 2

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Re: EURO 2015 draft 2

Post autor: Lenczek »

pytanie czy warto rezygnowac z abomki ? abomka to abomka, a te turboszczurki to jednak troche glass-cannon....

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Skaveny pod ten komp będą miały bardzo dobrze. Mamy opcję turbo dobrego strzelania wspartego magią. W 6ed skaveny działały super mając 3 ratlingi. Teraz mamy 6 myślę, że będzie to mega fajnie śmigać.

@Lenczek
warto
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
lajkonik
Masakrator
Posty: 2622

Post autor: lajkonik »

Też myślę, że warto. :)
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
lajkonik Obrazek

Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Lenczek »

okej :D
moze jeszcze sie uda zamiast szaraka dac verminlorda jakiegos :D

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1299
Lokalizacja: XIII Kohorta

Post autor: krzychoss »

To jest po prostu tak że pierwszy raz(odkąd gra) dano skavenom zarówno opcję combatową i strzelecko magiczną. Obie są ciekawe i po prostu wymagają innego złożenia i stylu gry, ale obie opcje się mieszczą na ETC.

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nie no - na szczescie to nie jest final draft :P musza to bardziej pociac bo na dzis dzien to szczurki sa odjechane w kosmos. 6 ratlingow i WLC zalatwia kazdy paring nawet jezeli nie wexmiesz do rozpiski nic innego :D (w ogole a nie tylko z puli :P)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Lenczek »

ale 6 turbomanow to juz 5 pkt kompozycji :P

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

2x3 to 4pkt

Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Lenczek »

Stan pisze:2x3 to 4pkt
a Ty spryciarzu :P faktycznie....

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Poprawcie mnie, jeżeli sie mylę, ale czy Stormfiendy nie mają armor save 6+ jeżeli nie wstawimy jakiegoś kolesia bijącego w cc? Bo jeżeli tak, dodając zasięg 18 cali (ratlingi, bo one są najczęściej wymieniane) robi się jednostka dość łatwa do zdjęcia, za spore punkty.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Nargh pisze:Poprawcie mnie, jeżeli sie mylę, ale czy Stormfiendy nie mają armor save 6+ jeżeli nie wstawimy jakiegoś kolesia bijącego w cc? Bo jeżeli tak, dodając zasięg 18 cali (ratlingi, bo one są najczęściej wymieniane) robi się jednostka dość łatwa do zdjęcia, za spore punkty.
Dokładnie tak, ale i tak lepiej niż weapon teamy działają.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Weapon teamy nie działają. :roll:

A stormfiendy to jednostka typu "pierdyknę i umrę" jak wildzi, którzy są również przycięci.

Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Lenczek »

dzisiaj zagralem bitewke vs WOCH na kilku chariotach 2 klepaczach, bsb + mag 4lvl + smieci..... mina przeciwnika jak w ture traci gienka bezcenna :D a mialem 4 turboszczurki w rozpie :D ....4 tura i stol z jego strony byl czysty :D tak jak pisaliscie....przy takiej rozpie abomka nie potrzebna :D 2x3 turboszczurki + latarka :D

btw, pytanie mam o 1 przy rzutach na trafienie...... czy rzuty "to wound" zadawane sasiadom glownego celu moge re-rool ? ? nic nie jest napisane, ze nie.... czy ten tak zwany "rykoszet" trafia najbliższą jednostkę znajdująca się w naszym zasiegu, która sasiaduje z naszym glownym celem ? troche nie kumam tego zapisu....wyjasni to ktos lopatologicznie ?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Lenczek pisze:dzisiaj zagralem bitewke vs WOCH na kilku chariotach 2 klepaczach, bsb + mag 4lvl + smieci..... mina przeciwnika jak w ture traci gienka bezcenna :D a mialem 4 turboszczurki w rozpie :D ....4 tura i stol z jego strony byl czysty :D tak jak pisaliscie....przy takiej rozpie abomka nie potrzebna :D 2x3 turboszczurki + latarka :D

btw, pytanie mam o 1 przy rzutach na trafienie...... czy rzuty "to wound" zadawane sasiadom glownego celu moge re-rool ? ? nic nie jest napisane, ze nie.... czy ten tak zwany "rykoszet" trafia najbliższą jednostkę znajdująca się w naszym zasiegu, która sasiaduje z naszym glownym celem ? troche nie kumam tego zapisu....wyjasni to ktos lopatologicznie ?
Czyli zagrałeś nimi nie znając zasad, nieładnie. :wink:

Działają w ten sposób, że przy rzutach na trafienie każda "1" nie oznacza wstępnie pudła, lecz trafienie najbliższej sojuszniczej jednostki będącej w zasięgu broni stormfiendów i ich przedniej strefie. W przypadku braku takowej, są to zwykłe pudła.
Reroll to wound dotyczy wszystkich nieudanych zranień z ratlingów, zarówno pochodzących ze zwykłych trafień, jak i tych z rykoszetów w sojuszników.
Obrazek

Lenczek
Mudżahedin
Posty: 316
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: Lenczek »

Okoń pisze:
Lenczek pisze:dzisiaj zagralem bitewke vs WOCH na kilku chariotach 2 klepaczach, bsb + mag 4lvl + smieci..... mina przeciwnika jak w ture traci gienka bezcenna :D a mialem 4 turboszczurki w rozpie :D ....4 tura i stol z jego strony byl czysty :D tak jak pisaliscie....przy takiej rozpie abomka nie potrzebna :D 2x3 turboszczurki + latarka :D

btw, pytanie mam o 1 przy rzutach na trafienie...... czy rzuty "to wound" zadawane sasiadom glownego celu moge re-rool ? ? nic nie jest napisane, ze nie.... czy ten tak zwany "rykoszet" trafia najbliższą jednostkę znajdująca się w naszym zasiegu, która sasiaduje z naszym glownym celem ? troche nie kumam tego zapisu....wyjasni to ktos lopatologicznie ?
Czyli zagrałeś nimi nie znając zasad, nieładnie. :wink:

Działają w ten sposób, że przy rzutach na trafienie każda "1" nie oznacza wstępnie pudła, lecz trafienie najbliższej sojuszniczej jednostki będącej w zasięgu broni stormfiendów i ich przedniej strefie. W przypadku braku takowej, są to zwykłe pudła.
Reroll to wound dotyczy wszystkich nieudanych zranień z ratlingów, zarówno pochodzących ze zwykłych trafień, jak i tych z rykoszetów w sojuszników.
jedynek nie rozpatrywalismy, bo nie wiedzielismy jak to dokladnie dziala :D dodam, ze tylko raz wszedlem czyms w strefe przednia turboszczurkow, przyznaje sie bez bicia, byly to giant raty z poganiaczem, ktore odginaly jego bsb.... ale i tak jednostka jest gieta :) :)

ciekawe jak sie sprawdza opcja combatowa...

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nikt sie nie dowie dopóki nie zrobią ratlingi max 2 :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

to pytanie do szczęśliwych posiadaczy turboratów, którzy już je sklejali. Zakładając, że w niedługim czasie możemy się spodziewać cięć na zasadzie "ratling max X" itp, czy da się na wzór 40k skleić stormfiendy i zmagnesować bronie, żeby można było na przykład wymienić ratlinga na grindera itp?

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Nie wiem czemu się wszyscy podniecają ratlingami i piszą o ograniczeniach tylko na ratlingi. Tak na prawdę, to jeszcze mało kto kupił te szczury i zaraz się zrobi mnóstwo różnych kombinacji, które będa mniej lub bardziej przegięte. Wykopanie się pod oddziałem z kadrą WE albo TK (czy dowolnej innej armii, która trzyma magów za 300pkt z tyłu w śmieciach), czy trafienie z klopy raniącej na 4+ no ASv w kloc kawalerii z savem 1/2+ jest równie zabójcze na niektóre armie.

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

3d6 S5 AP prawie zawsze trafiające na 4+ z przerzutem zranienia. Czyli średnio 14 trafień (4+) lub 9 trafień (5+) z S5 i przerzutem zranienia.

albo

wykopanie na 2+ z możliwością zescaterowania w odbyt lub misfire odraczający o kolejną turę (mam również nieprzyjemne wrażenie, że oddział elfów zdejmie co najmniej jednego, jeśli nie dwa w close combacie zanim turboszczury uderzą)

albo
scaterująca katapa, która może wrócić przy misfire na nasze własne oddziały.

Hmmmm. Biorę ratlingi :) Nie dlatego, że są o niebo lepsze, ale dlatego, że (dla mnie) to kolejny element likwidujący losowość.

Jeśli jednak miałbym eksperymentować, to zestaw wykopka z dwoma miotaczami. Na boczek i smażengo :)

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 294

Post autor: raat »

Bombaj pisze:3d6 S5 AP prawie zawsze trafiające na 4+ z przerzutem zranienia. Czyli średnio 14 trafień (4+) lub 9 trafień (5+) z S5 i przerzutem zranienia.

albo

wykopanie na 2+ z możliwością zescaterowania w odbyt lub misfire odraczający o kolejną turę (mam również nieprzyjemne wrażenie, że oddział elfów zdejmie co najmniej jednego, jeśli nie dwa w close combacie zanim turboszczury uderzą)

albo
scaterująca katapa, która może wrócić przy misfire na nasze własne oddziały.

Hmmmm. Biorę ratlingi :) Nie dlatego, że są o niebo lepsze, ale dlatego, że (dla mnie) to kolejny element likwidujący losowość.

Jeśli jednak miałbym eksperymentować, to zestaw wykopka z dwoma miotaczami. Na boczek i smażengo :)
Chyba nie doczytałeś jak działa to wykopywanie - nawet jak zeskateruje te kilka cali, bo możesz je ustawić tak by dotykały countera i moga normalnie deklarowac szarżę (czyli autoszarżę). 1 na 6 wyników oznacza, że wchodzą w następnej turze (na WE no big deal).

Co do katapy, to na direct hicie albo dobrym scatterze rani średnio 15 modeli 20mm bez sava. Idealna na meczapy, gdzie widzisz równie dużo modeli po drugiej stronie albo klocki, których normalnie nie możesz dotknąć (np.Dwarfy), szczególnie, jeśli stoją za jakimś obstaclem.
Jak grasz na WE, to prawdopodobnie Ratlingi nawet nie strzelą ani razu, bo przyjmą co najmniej 3 salwy zanim w ogóle będą miały coś w zasięgu. Pod skoncentrowanym ogniem schodzą w turę.

Każda z tych broni ma swoje dobre i słabe meczapy, nie ma jednoznacznie dobrej lub złej (chyba tylko miotacz ognia ma słabe zastowowanie ze względu na jeszcze mniejsze zasięgi)

ODPOWIEDZ