Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ajt
Kradziej
Posty: 970
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 19:12

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: ajt » 6 gru 2014, o 11:14

Czy taki rydwan, jeśli tylko może, musi maksymalizować ilość modeli w styku? Czyli rogiem w dzwon i reszta styka ze szczurami, czy przyjmuje się, że dzwon to te 5 modeli w szeregu, które zastępuje. Wydaje mi się, że ta pierwsza opcja.

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Rejestracja: 27 lut 2007, o 18:44
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Necromanter » 6 gru 2014, o 11:45

Każda jednostka musi maksymalizować ilość modeli w cc, dzwon to tylko jeden model.
PiotrB pisze:Oczami wyobraźni widzę te tłumy i uśmiechniętego Sola podającego kiełbaskę ...eh ...bezcenne :)

Awatar użytkownika
ninjaska
Chuck Norris
Posty: 386
Rejestracja: 15 paź 2009, o 10:58

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: ninjaska » 9 gru 2014, o 14:26

Chcialbym zapytac, czy wykonujac NightRunnerami, Slinking Advance, mozna wykonac reforme. Jest opisane jako 'normal' move, ale nie marsz i szarza. Oczywiscie chodzi mi o to, by >>naciagnac<< te 6" ruchu, tj. reforma w przod a potem ruch 6".
Obrazek

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Rejestracja: 7 mar 2011, o 14:53
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Opos » 10 gru 2014, o 00:00

Niet, to taki krótszy Vanguard, jedziesz w formacji, w jakiej się wystawiłeś ;)
Necromanter pisze:Każda jednostka musi maksymalizować ilość modeli w cc, dzwon to tylko jeden model.
A czy czasem Random Movement, czyli Abomka z kółkiem, tego nie olewa? ;) Określasz kierunek, rzucasz i dostawiasz się tak, jak się zetknąłeś? ;)
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861
Rejestracja: 13 kwie 2012, o 21:05

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: FAZIK » 10 gru 2014, o 00:06

Opos pisze:A czy czasem Random Movement, czyli Abomka z kółkiem, tego nie olewa? ;) Określasz kierunek, rzucasz i dostawiasz się tak, jak się zetknąłeś? ;)
Nie. Robisz normalną szarżę ze wszystkimi tego konsekwencjami, również z maksymalizacją.
Life's a game with save and load features disabled.

The truth about GW rules inconsistencies:
Nibbles pisze:GW has been doing this for decades now I think. It's like they follow a plan of "balanced crap" where they spread the poo as evenly as possible, but sometimes it sticks together and we get turds like the TK book.

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Rejestracja: 7 mar 2011, o 14:53
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Opos » 10 gru 2014, o 00:29

Hmm, to poszedł wałek... Nawet, jeśli rzucę dokładnie tyle, by się zetknąć?
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2305
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Okoń » 10 gru 2014, o 08:24

Opos pisze:Hmm, to poszedł wałek... Nawet, jeśli rzucę dokładnie tyle, by się zetknąć?
To nic nie zmienia, czy rzuciłeś dokładnie tyle, aby ledwo się zetknąć, czy też więcej. Po wykonaniu udanej szarży masz obowiązek maksymalizacji.

Podobnie jak jesteś w przedniej strefie przeciwnika, to nie możesz wjechać mu we flankę, nawet jeżeli obróciłeś się odpowiednio i kulnąłeś wystarczająco oczek.
Obrazek

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Rejestracja: 18 paź 2013, o 07:32
Lokalizacja: Polkowice

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Miscatonic » 10 gru 2014, o 08:42

Co oznacza zapis aby poganiacza traktować pod każdym względem jako dowódce oddziału? musi stać w pierwszym szeregu?
Jeśli tak to czy myszy stojące za nim mogą normalnie atakować?

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861
Rejestracja: 13 kwie 2012, o 21:05

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: FAZIK » 10 gru 2014, o 12:38

Miscatonic pisze:Co oznacza zapis aby poganiacza traktować pod każdym względem jako dowódce oddziału? musi stać w pierwszym szeregu?
Jeśli tak to czy myszy stojące za nim mogą normalnie atakować?
Tylko Master Moulder jest Championem i tak należy go traktować. Zwykli Packmasterzy stoją gdzie chcesz.
Kto może atakować zza kogo jest opisane w zasadach Rat Ogrów/Giant Ratów/Packmasterów. Musiałbyś bardziej uściślić pytanie.
Life's a game with save and load features disabled.

The truth about GW rules inconsistencies:
Nibbles pisze:GW has been doing this for decades now I think. It's like they follow a plan of "balanced crap" where they spread the poo as evenly as possible, but sometimes it sticks together and we get turds like the TK book.

Awatar użytkownika
Miscatonic
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 119
Rejestracja: 18 paź 2013, o 07:32
Lokalizacja: Polkowice

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Miscatonic » 10 gru 2014, o 20:49

Kto może atakować zza kogo jest opisane w zasadach Rat Ogrów/Giant Ratów/Packmasterów. Musiałbyś bardziej uściślić pytanie.
15 giant ratów (5x3szeregi), 2 poganiaczy + master moulder. Czy jeśli postawie go w pierwszym szeregu to czy nadal wszystkie 15 szczurków może atakować? czy te za masterem już w walce udziału nie biorą? Nie jestem pewien czy jasno się wyraziłem. :oops:

Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1993
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax » 10 gru 2014, o 22:43

Wypłacają normalne supporty oraz ataki z wave of rats.
Obrazek

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Rejestracja: 4 mar 2009, o 08:38
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: przelas » 11 gru 2014, o 09:18

przelas pisze:może było ale mam pytanie czy jak gray seer bierze magie unded to może wymienić jeden czar na 13??

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 11 gru 2014, o 09:24

przelas pisze:
przelas pisze:może było ale mam pytanie czy jak gray seer bierze magie unded to może wymienić jeden czar na 13??
Tak, na tą chwilę może wymienic nawet wylosowany czar z lore of undeath.

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: -Qc- » 11 gru 2014, o 20:19

Ha, do znudzenia bede odpisywal że nie, nie może ;)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1993
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax » 11 gru 2014, o 20:23

+1 dla QCa. Imo sprawa jest prosta.
Obrazek

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 11 gru 2014, o 20:55

-Qc- pisze:Ha, do znudzenia bede odpisywal że nie, nie może ;)
ja do znudzenia mogę pisać, że może (Rules As Written), ale mógłbyś po prostu zapodać literaturę/uściślenia/FAQ, jesli takowy znasz, które to korygują. Bez tego dyskusja może trwać stronami ;) Z chęcią bym się dowiedział czemu nie może, lepiej nauczyć się czegoś nowego przed turniejem niż na :)

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: -Qc- » 12 gru 2014, o 08:21

RAWowo to wybierajac czary z lore Ruin/Plague może zamienić na 13/skitterleap

A wybierajac LoU masz informacje ze czarodziej wybierajacy LoU moze zmienić czar na sygnaturkę.

Zgodnie z chciejską kalafiorową modłą można zmaienić na 13 i skitterleap - ale w takim razie nie możecie wziąc sygnaturki z LoU? to logiczna konsekwencja takiego pomysłu

A rzucać FAQami to sobie możesz :) bo wiesz że ich nie ma. O tym jak będziemy grać będzie zależała siła argumentacji przed każdą bitwą, ale czuje się tu pewny swego :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ajt
Kradziej
Posty: 970
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 19:12

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: ajt » 12 gru 2014, o 08:38

Seer ma napisane "can substitute one spell". Nie one of Ruin/Plague. Wiadomo, wcześniej nie było nic innego, ale nie zmienia to faktu, że info w AB jest takie, że może zamienić jeden czar, nieokreślony jaki.
Wymaga to uściślenia, bez niego, wg mnie, nie ma zakazu.

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 12 gru 2014, o 09:04

Dokładnie tak, jak ajt napisał, RAW seer ma "can substitute one spell". Wiadomo, że jak weźmiesz jedną z dostępnych wtedy 3 sygnaturek, to nie możesz wziąć drugiej, co wynika z zasad ogólnych, ale nadal nie ma przeciwskazań, żeby wymienić czar z LoU na 13tkę lub teleport.

Zapytałem o FAQ, bo skoro piszesz swoją wersję, to zakładam, że wyszedł jakiś dokument zmieniający zapis w zasadach szaraka, ale jeśli nie, to dalej korzystajmy z dobrodziejstwa jakie niesie ze sobą nasz nie przystosowany do rzeczywistości book :D

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: -Qc- » 12 gru 2014, o 10:47

Czyli uważasz, że wybierając LoU nie możesz zamienic czaru na sygnaturke tego lore? Tak to wygląda idąc konsekwentnie, przecież w zasadzie seera jest napisane że zamieniasz czar na teleport/13 a nie na 0 z LoU. Wiec albo konsekwetnie idziesz w RAW (zreszta imo tak RAWowy że błedny) i mozesz zamienic TYLKO na teleport/13 albo uzwasz konstrukcji analogicznej, i wtedy wybierasz tylko sygnature z LoU

Tak "wygodna" opcja że masz do wyboru 3 sygnaturki jest tylko efektem chciejstwa i naciaganej interpretacji, do tego niekonsekwentnej

W lore of undeath jest zpaisane, ze uzywając go możesz zamienic dowolony czar na sygnaturke. Nie na swoja sygnaturke itd itp tylko na sygnaturke z LoU. Wybierajac LoU przestajesz uzywac swoich zasad z Ab dotyczacych tylko Ruiny i Plagi.

Gdyby bylo tak jak chcecie - używam LOU ale nie jego sygnaturki - to musiałby byc FAQ errata, która to daje, a nie przerzucacie obowiązek posiadana FAQu na drugą strone sporu. Przykład - Dragon mage zamienia czar na flaming sword of ruin a nie na sygnaturkę bo ma to wprost wyrazone w zasadach. Co oznacza ze jest to wyjątek od reguły, która jest używanie lore razem z jego sygnaturką.

Po prostu skoro masz swoją odpowiedź i wiesz swoje to po co pytasz? To, że ktoś Ci to przyklaśnie na forum nie zmienia faktu, że na turnieju czeka Cię dyskusja z organizatorem/sędzia na danym turze, albo z każdym kolejnym przeciwnikiem, bo ta interpretacja, która niby jest RAWowa jest tak naciągana że u każdego gracza wywoła opór. I wątpię, żeby argument "na forum mi powiedzieli że tak" Ci starczył, bo kolega od razu wyciągnie moje posty w których pisze że jednak nie :D

Więc ja mam powód do pisania, a Ty :D ?

Btw na zasady ETC LoU dla SK nie ma żadnego sensu, 8 levli z R/P jest dużo lepsze niz 4 + 4 LoU
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ