Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 12 gru 2014, o 11:16

Bez sensu jest to co napisałeś, więc nawet nie chce mi się uzasadniać co i dlaczego.

Co do turniejów, to zadaję tego typu pytania sędziemu głównemu przed turniejem, na tej podstawie planuję rozpę i powołuję się na ten werdykt już na turnieju. Proste, pewne i niepodważalne ;)

Co do przerzucania odpowiedzialności na kogoś innego, to oczywiście. Jeśli RAW jest inne niż twierdzi i nie ma żadnego innego dokumentu, żeby się podeprzeć, to z zasady nie ma racji. Jeśli uważa, że ją ma, to niech udowodni (chociaż z góry wiadomo, że nie może).

Awatar użytkownika
FAZIK
Oszukista
Posty: 861
Rejestracja: 13 kwie 2012, o 21:05

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: FAZIK » 12 gru 2014, o 12:34

Ja jestem gdzieś pośrodku tego co napisaliście.
Bo wydaje się że faktycznie Seer może wymienić 1 czar z LoU na Skitter/13 zgodnie z zapisem w AB.
Jednak zgodnie z tym samym zapisem nie może nigdy mieć sygnaturki z LoU gdyż AB nadpisuje zasady wzięcia sygnaturek.

Oczywiście dywagacja czysto teoretyczna bo pewnie na stołach LoU u Seera nie zagości, szczególnie na ETC gdzie oddawane są punkty za przyzywane oddziały.
No i magia Khaine'a się zbliża. Tam wszyscy będą Loremasterami :P.
Life's a game with save and load features disabled.

The truth about GW rules inconsistencies:
Nibbles pisze:GW has been doing this for decades now I think. It's like they follow a plan of "balanced crap" where they spread the poo as evenly as possible, but sometimes it sticks together and we get turds like the TK book.

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2020
Rejestracja: 22 sie 2011, o 18:23
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Janus » 12 gru 2014, o 12:53

Co wy mówicie? Interpretacja jest imo jak qca. Co do siły lora to nie wiem czemu go skreslacie. Graliscie na nim? Daje możliwość wskrzeszenia tych rzeczy których albo akurat potrzebujemy, albo świetnie uzupełniają rozpę. na obecny draft 1 seer z lou i 1 z ruiną obowiązkowy.
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 12 gru 2014, o 13:45

Interpretacja interpretację, ale przeczytajcie jeszcze zapis dotyczący wybierania signaturek z RB. Seer ma 2 lory zapisane w AB i dla niego sygnaturkami są 13tka i teleport (LoR i LoP nie mają sygnaturek jako takich, po prostu seer ma ten zapis jako jego zasadę specjalną).
Teraz ma dodany lore, który działa wg zasad ogólnych z rulebooka (można wymienić jeden wylosowany czar na sygnaturkę), jednocześnie ten dodatek nie zdejmuje z seera zasady specjalnej "can substitute one spell", ponieważ w opisie jego zasad wybór tych sygnaturek nie jest powiązany bezpośrednio z lorami jakie posiada (możliwość wzięcia sygnaturki nie wynika z loru, tylko z osobnej zasady).

Sytuacja wygląda tak, że seer bierze albo skaveńskie domeny albo LoU, jeśli weźmie tylko skaveńskie, to ma 2 sygnaturki, jeśli weźmie lore of undeath, to ma do wyboru 3 sygnaturki (2 z jego zasady specjalnej i jedną z zasady ogólnej lorów i sygnaturek).

Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1993
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax » 12 gru 2014, o 13:48

A w denfinicji lorów podręcznikowych jest napisane że można wymienić czar tylko na 0. Jak bierzemy lore z RB to na jego zasadach.
+1 dla Qca i Janusa...
Obrazek

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Rejestracja: 7 mar 2011, o 14:53
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Opos » 12 gru 2014, o 14:10

Raat, wg Twojej argumentacji, równie dobrze można by brać sygnaturkę z LoDeath, grając na LoLight ;) Przytaczasz pojedyncze zdanie z zapisu, który odnosi się tylko i wyłącznie do Skaveńskich lorów. Dodatkowo jest jeszcze taki zapis z BRB:
"[...]a Wizard can always choose to substitute one of the spells he rolls with the signature spell of a lore[...]"
Który wyraźnie mówi, że sygnaturkę możesz wziąć tylko z lora, z którego losujesz czary. W innym przypadku również Plague Priest i Warlock Engineer mogli by brać swoje sygnaturki, losując czary z LoU.
Let the River of Blood flow...

Awatar użytkownika
raat
Mudżahedin
Posty: 293
Rejestracja: 7 lut 2013, o 23:44

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: raat » 12 gru 2014, o 14:45

Opos pisze: Przytaczasz pojedyncze zdanie z zapisu, który odnosi się tylko i wyłącznie do Skaveńskich lorów.
Skaveńskie lory nie mają zapisu na temat sygnaturek, więc tutaj mylicie pojęcia. To nie lore of ruin czy lore of plague mają sygnaturki, tylko model szaraka ma zapis, że zawsze może wymienić jeden spell na któryś z podanych. W dodatku teraz dostaje możliwość wymiany jednego z czarów wylosowanych z LoU na sygnaturkę z LoU, nie tracąc jednocześnie zdolności do wymiany na 13tkę/skitteleap. Gdyby 13tka lub skitterleap były sygnaturkami z lorów, to owszem nie mógłby ich wybrać używając innego lora, ale skoro zapis pozostaje na modelu, to nie ma najmniejszych przeciwwskazań do używania LoU i wymiany na 13tkę.

Zresztą róbcie jak chcecie, możecie sobie ustalać przed turniejami, możecie kontynuować próżną dyskusję itp., ja po prostu czekam na uściślenie przez LS, bo niezależnie od tego jak będziemy argumentować, to i tak do nich należy ostatnie zdanie w kwestii turniejowej. Do tej pory będę grał wg oceny sędziów lokalnych i RAW.

ajt
Kradziej
Posty: 970
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 19:12

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: ajt » 12 gru 2014, o 14:47

Można wybrać teleport losując tylko czary z plagi?

Awatar użytkownika
Opos
Falubaz
Posty: 1196
Rejestracja: 7 mar 2011, o 14:53
Lokalizacja: KGB Tarnów

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Opos » 12 gru 2014, o 15:07

Szarak może ;)
Let the River of Blood flow...

ajt
Kradziej
Posty: 970
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 19:12

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: ajt » 12 gru 2014, o 15:27

No właśnie, więc nie jest to sygnaturka Ruiny, tylko zdolność Szaraka. Więc, tak jak pisał raat, porównanie do innych sygnaturek nie występuje (to nie jest sygnatura lora). Szarak dostał nowego lora (niestety), ale jego zdolność się nie zmieniła (nie została nadpisana w żaden sposób). Wymiana czaru nie odnosi się do lora, tylko postaci - Seera. Może więc wymienić czar (nie sprecyzowano w AB jaki) na 13tkę, albo teleport. Póki nie wyjdzie FAQ, to imho tak to jest.

Czy Thanquol też nie mógłby znać 13tki, jakby miał Undeath?

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9355
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: -Qc- » 12 gru 2014, o 20:57

Tak nie mógłby :)

Btw czemu siłą odpada? bo oddajesz punkty i nie ma eteryków. Sorry janus ale bez tego się imo nie da. + jak grasz tylko na ruinie to marnujesz potencjał naszej magii, i po prawie całym sezonie grania 8 levli R/P w zyciu bym tego nie oddal
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Janus
Masakrator
Posty: 2020
Rejestracja: 22 sie 2011, o 18:23
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Janus » 13 gru 2014, o 18:47

I po całym sezonie gry skv uważasz że mają z doch przerabane;p
Obrazek
Wind Sower pisze:Nawet w średniowieczu papież nerfił strzelanie.
"Jak ja nie cierpię Vampirów"

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9355
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: -Qc- » 13 gru 2014, o 19:31

Nie, maja bardzo dobrze :D to ze dostalem 2 machy od Kaliego to efekt tego że zagrałem zbyt agresywnie :D

Co do DMP to po fakcie wolalbym Cie wziąc na klatę moim empire :*
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Pizar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 46
Rejestracja: 20 kwie 2013, o 22:14

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Pizar » 31 gru 2014, o 14:54

Czy mogę do rynsztokowców dołączyć postać gdy wychodzą od 2 tury ?

Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1993
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Hoax » 1 sty 2015, o 15:42

Cały unit. Tak jak to MR ma w zwyczaju działać...
Obrazek

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 314
Rejestracja: 2 gru 2008, o 11:25

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: szeregowiec ryan » 2 sty 2015, o 15:43

Czy Plague Priest ma przerzuty z Plague Banneru?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13669
Rejestracja: 4 sty 2009, o 22:28
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Kalesoner » 2 sty 2015, o 16:46

wszyscy w jednostce mają, herosi też
Obrazek

szeregowiec ryan
Mudżahedin
Posty: 314
Rejestracja: 2 gru 2008, o 11:25

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: szeregowiec ryan » 2 sty 2015, o 16:50

No własnie dosc kontrowersyjne jest zapis - ,,all Plague Monks in unit" przy testach furmanki pisze np ,,all Clan Pestilens models". FAQ nie precyzuje

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 11:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: MikiChol » 2 sty 2015, o 17:21

Imo nie dostaje przerzutów. Priest nie jest plague monkiem. Dodatkowo jest w FAQu, że ten banner daje przerzuty monkom z furmanki co nie byłoby potrzebne jeśli działałby na kogoś innego też.

Awatar użytkownika
Deus
Falubaz
Posty: 1035
Rejestracja: 19 lis 2011, o 16:40
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Deus » 2 sty 2015, o 17:29

MikiChol moim zdaniem ma racje i tak też miałem posędziowane na paru turach i tak sam gram.
Obrazek

ODPOWIEDZ