Skaveńskie Q&A

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Re: Skaveńskie Q&A

Post autor: Dancaarkiiel »

majk pisze:Czy dzwonek i furmanka chodzą na podstawce rydwanowej (chodzi o starą dobrą 8ed WFB)?
Nie. "Standardowa rydwanówka" to 50x100mm, szczurze wózki jeżdżą na 60x100 - inaczej nie mogłyby wejść na środek oddziału z powodu mismatched bases.
Jest to więc odpowiednik "3 szczury szerokości i 5 szczurów długości". :P
Obrazek
Obrazek

majk
Mudżahedin
Posty: 251

Post autor: majk »

Dzięki!

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Pytanie mam:
Jak obecnie działa zasada Partial Hit w szczurzej katapulcie? Zasada mówi o społowieniu siły i penetracji oraz utracie zasad w kwadratowym nawiasie podanych. Nasza katapa ma podane jedynie Toxic Attack i Magical Attack, bez nawiasu. Błąd w druku czy jedyny minus to Area Attack x-1?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nah. Można to traktować że ta katapa ma s3 ap10 która jest normalnie polowiona przez partial hita na s2 i ap5.

Dlatego iż toxic ustawia (set to xx) twoją siłę która później jest modyfikowana na różne sposoby, w tym dzielona przez np partial hita katapy. Priority of modifiers w rbku, tam znajdziesz więcej o tym.

Podobno mają to zmienić na always s3 ap10 więc wtedy faktycznie jedyny minus na partialu to mniej hitów.
Ostatnio zmieniony 9 kwie 2018, o 14:42 przez Ciara, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Nargh pisze:Pytanie mam:
Jak obecnie działa zasada Partial Hit w szczurzej katapulcie? Zasada mówi o społowieniu siły i penetracji oraz utracie zasad w kwadratowym nawiasie podanych. Nasza katapa ma podane jedynie Toxic Attack i Magical Attack, bez nawiasu. Błąd w druku czy jedyny minus to Area Attack x-1?
Mniejsza ilość hitów, hity to dalej S3 AP(10).
Obrazek

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Staram się nie interpretować zasad, tylko je czytać, więc Toxic Hit to atak specjalny i stosuję zasadę mówiącà o atakach specjalnych. Ale wydaje mi się to podejrzanie mocne :)

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

Mi się wydaje że zmniejszenie siły i AP dotyczy tylko charakterystyki maszyny nie toxica który jest zasadą specjalną a nie siłą strzału - atak nie jest "mniej toksyczny" imo

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Akurat Ciara ma rację, ale za jakiś miesiąc (najbliższy fix knorra) będzie S3 AP10 zawsze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Pozdrawiam.

Było to już wałkowane na forum 9ki z czerwonymi ludźmi, jest tak jak mówię ale ma być bodajżę po majowym patchu tak jak Dancar mówi.
Obrazek

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Klopy wydaja mi sie calkiem fajne, ale rozpy z dwiema zawsze predzej czy pozniej laduja w koszu :(
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Marcinss
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Gamblers The, Wrocław

Post autor: Marcinss »

Czy jak dzwonek siedzi w oddziale, to czy może normalnie dostać ostrzał z działa, czy innych ataków zasięgowych. Nie znalazłem w zasadach, gdzie o tym jest napisane?

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Przy przydzielaniu hitów ze strzelania.
Characters are of a different Type
–or– different Height
–or– there are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto the
R&F Health Pool and Characters. All simultaneous hits
must be distributed as equally as possible, meaning
that no model can take a second hit until all models
have taken a single hit, and so on.
Dzwonek jest innej wysokości niż oddział więc przydziela się po prostu w niego 1 hita (tego z dużą siłą i multiple woundami).

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

MikiChol pisze:Przy przydzielaniu hitów ze strzelania.
Characters are of a different Type
–or– different Height
–or– there are 4 or less R&F models in the unit
The player making the attack distributes hits onto the
R&F Health Pool and Characters. All simultaneous hits
must be distributed as equally as possible, meaning
that no model can take a second hit until all models
have taken a single hit, and so on.
Dzwonek jest innej wysokości niż oddział więc przydziela się po prostu w niego 1 hita (tego z dużą siłą i multiple woundami).
Nie wprowadzaj kolegi w błąd... To atakujący wybiera gdzie idzie trafienie specjalne. Oczywiście może wybrać War Platform, nie musi ;)

Ba! Jakby było mniej niż 5 modeli R&F + jeszcze jakiś bohater, to mógłby wybrać bohatera do zdjęcia zamiast platformy.

Awatar użytkownika
Marcinss
Wałkarz
Posty: 80
Lokalizacja: Gamblers The, Wrocław

Post autor: Marcinss »

rozumiem, czyli nowością dla mnie jest to, że oddział śmiesznych łuczników może przydzielić jednego hita w dzwon, reszta po szczurach. Przy czym lepiej nie pokazywać się na oczy armatom. Wszystko jasne, dziękuję.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Raczej bój się katapult - w dzwon taka przydzwoni a jeszcze masę szczurków zabije.

Na potrzeby Area Attack dzwon daje tyle hitów ile by normalnie było modeli zamiast niego (czyli na przykład Area Attack (4x4) robi na samym dzwonie 12 hitów).

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Jak te ziomki to i tak statyści od pchania taczki. Bój się cannonów, bój ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Ale cannon wbija Dzwonowi tylko jedną ranę więcej :p

W przypadku Krasnoludzkich zabawek w zasadzie to koniec różnic jeśli chodzi o mordowanie dzwona.

Nie wiem, czy jeszcze jakaś armia ma i katapulty i armaty razem ;)

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Każda rana się liczy ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shady
Chuck Norris
Posty: 472
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Shady »

Hej, czy ktoś by mógł rozpisać jakich modeli ile sztuk potrzeba przy stworzeniu armii szczurków, planuje zakupy ale chciałbym wiedzieć jakie ilości są potrzebne, w szczególności modeli które są potrzebne a są ciężej dostępne .
Obrazek

Zapraszam do polubienia mojego profilu ;)
https://www.facebook.com/ZygiArtStudio/

lupinsky
Warzywo
Posty: 18

Post autor: lupinsky »

Tomku, powiem Ci co ja juz mam w szczurach i ogolnie moge kilka jakis malych rozpisek zrobic, a wiec mam:
40 clanratow, 40 stormverminow, 40 monkow, Dzwon, Kadzidlo, Proroka pieszo, Warlocka, Bsb, 8 stormfiendow, 30 giant ratsow, 2 katapulty, vermin demona, 30 plague censer bearersow, ze 2 maszynki, doom flayer, doomwheel
I powiem Ci, ze to taka podstawa narazie na 4500 pkt, chociaz na pewno musze 1 doomwheela dokupic, a skaveny zbieram gdzies od miesiaca

ODPOWIEDZ