Skaveni pomoc - 9th Age

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
Michał Sitkiewicz
Plewa
Posty: 8

Skaveni pomoc - 9th Age

Post autor: Michał Sitkiewicz »

Witam!

Piszę z prośbą o pomoc - jako że jestem początkującym Warhammerowiczem, potrzebuje paru porad co do zbierania Szczuroludzi oraz samej gry - by nie wyrzucać pieniędzy w błoto. Mam nadzieje, iż zakładanie nowego tematu tłumaczącego grę nowicjuszom nie jest niewłaściwe: przeszukałem dział "Skaveni" i sądzę, że tematy "Początkujący Generał" oraz "Skaveńskie Q&A" służą głównie do zadawania mało złożonych pytań i udzielania szybkich odpowiedzi np. "Czy warto kupować proce niewolnikom" - "Nie", a mi zależy na rzetelnym wyjaśnieniu mi moich wątpliwości.

Chciałbym jeszcze nadmienić, że gram/ będę grał głównie w formatach oscylujących w granicach 1500pkt, więc byłbym bardzo zadowolony, gdyby ewentualne porady były udzielane w kontekście tychże punktów.

1. Bardzo lubię magów - niestety nie jestem pewien ilu Appprientice Magisterów opłacalne jest wystawiać Myślałem nad dwoma 2lvl - mogę mieć, co najwyżej, 12 kości magii, a dokładnie tyle ta dwójka może rzucić.

2. O ile słyszałem, siła Footpadów jest rzeczą dość dyskusyjną - mógłbym wiedzieć czemu według środowiska graczy są słabi - na papierze wyglądają dość ciekawie. Czy kiepskim pomysłem byłoby grać takimi dwoma oddziałami po 10 żołnierzy - jako jednostka odciągająca główne zagrożenia, a do tego posiadająca możliwość ustrzelenia czegokolwiek?

3. A propos siły Footpadów... Czy moglibyście powiedzieć, które oddziały są silne, a które słabe - byłoby to bardzo pomocne.

4. Widziałem, że modele Plague Pendulum, Jezails oraz Rakachit Machanist są bardzo popularne. Można zrobić coś sensownego bez nich?

5. Są jakieś rozsądne przedmioty do Apprientice Magistrów? Patrzyłem i żaden mi się nie podobał, ale może się mylę.

6. Na czym polega strategia Skavenów w tej edycji? Jest podobna do tej, która była stosowana w 8 edycji - masa Slave'ów, Abominacje, Gutter Runersy oraz "Latarki"?

7. Na razie zrobiłem coś takiego:

Chief 70pkt
- sztandar
- ciężka zbroja

Apprentice Magister 90pkt
- 2lvl

Apprentice Magister 90pkt
- 2lvl

38 Rats-at-Arms 200pkt
- FCS
- Tarcze

40 Rats-at-Arms 230pkt
- FCS
- Tarcze
- Włócznie

25 slaves 50pkt

25 slaves 50pkt

25 slaves 50pkt

25 slaves 50pkt

6 Gutter Blades 65pky
- Zasady: Zwiadowcy i Zasadzka

10 Footpads 60pkt

10 Footpads 60pkt

Abomination 210pkt

Dreadmill 140pkt

Lightning Cannon 85pkt

Dałoby się czymś takim powalczyć? Jestem ciekawy opinii.

8. Moglibyście powiedzieć gdzie można zagrać w Warszawie - najlepiej nie za daleko Żoliborza? Bardzo bym chciał pograć z jakąś miłą osobą, która okaże mi cierpliwość - czasem podczas gry wychodzi moje niezrozumienie zasad i podstawowe błędy taktyczne.

Dziękuję, pozdrawiam i nadal oczekuję pomocy,

M. Sitkiewicz

Awatar użytkownika
Szary
Chuck Norris
Posty: 477
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Szary »

Tyle dni i żadnej odpowiedzi ze strony braci skaveńskiej?

Cześć Michał. Skoro zaczynasz przygodę z figurkami i WFB/9thAge to sporo przed Tobą. Skoro zacząłeś budować rozpę, to znaczy, że zapoznałeś się wstępnie z armybookiem 9thAge, a to już punkt wyjścia. Masz jakieś modele, żeby pograć coś testowo?
Co do samych modeli - cały urok 9thAge polega na tym, większość modeli zależy od całego układu, niż tylko wyboru z pozoru najlepszych jednostek.

Co do miejscówek w Warszawie, to granie odbywa się w:
Cafe Paradox - ul. Anielewicza, niedaleko Ratusz Arsenał - https://www.facebook.com/ParadoxCafe/?fref=ts
Sklep FGB - ul. Młocińska (naprzeciwko Arkadii) - http://sklep.fgb.club/
Casual Gaming - ul. Rydygiera (park chemiczny na Żoliborzu) - http://cggry.pl/
Admech - ul. Krakowska (obok Okęcia, ale świetna baza terenowa) - https://www.facebook.com/groups/1056451 ... 6/?fref=ts
Gentleman`s Club - ul. Smulikowskiego, niedaleko CNK - https://www.facebook.com/gamingwarsaw/?ref=ts&fref=ts
Turnieje na ul. Narbutta (Mokotów) - szukaj na forum BP

Jak chcesz poznać lepiej zasady i co i jak działa w szczurach, to możemy się umówić na jakieś wprowadzające granie w Paradoxie wieczorem.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

A co, trzeba pilnować swych sekretów :]
ad 1. Z magami to jak kto woli. Są tacy co lubią mieć jednego lorda na wypasie, 4lvl (mocniejszy kop), a są tacy co wolą mieć dwóch czy trzech 1lvl czy 2lvl (większa ilość ścieżek magii do wyboru, strata jednego mniej boli). Najlepiej zagrać kilka razy na różnych ustawieniach. Sam się przekonasz co Ci lepiej leży.
ad 2. Szczurzy podręcznik ma to do siebie, że na wszystkim idzie zagrać. Ja osobiście Footpadów nie stosuję, bo lubię grać na wiadrach piechoty. Trzeba też pamiętać o specyficznym LD u szczurów. Gra na małych oddziałach i skirmishach niesie ze sobą pewne ryzyko.
ad3. Wszystkie są słabe :] w liczbie siła :] Jakosć jest dla słabych, liczy się tylko masa :] Kupą mości panowie! Kupy nikt nie ruszy :] A tak na serio, mocny jest Assasin i lord z Doom Blade. W core mocni są Vermin Guard i Plague Brotherhood. Ale bez wiadra rats at arm z domu się nie wychodzi.
Mocni są jezzails (nawet bardzo), gutter blades. Abomki robią miazgę zazwyczaj tam, gdzie doczłapią. Nad resztą jednostek można prowadzić szersze lub węższe polemiki, powyższe najczęściej występują w rozpiskach. Na szwedzkim forum 9th często widuje się też Thunder Hulks (dawne stormfiendy).
Ad 4. Można. Nie mniej są to jedne z solidniejszych wyborów. Pendulum zastąp dzwonkiem, brotherhood gwardią a jezzaili weapon teamami i Thunder Hulks i wio :]
Ad 5. Zależy czego od nich oczekujesz.
Ad 6. Zasadnicza zmiana polega na tym, że latarki nie spawają już templatą, więc strategia slave-ów nie działa jak kiedyś. Teraz szczury mają trochę więcej możliwości zboostowania się i dostęp do shadow, więc więcej mogą zdziałać w bezpośredniej konfrontacji. reszta w zasadzie działa podobnie.
Ad 7. W sumie to brakuje generała :]
Niewolnicy w małych oddziałach są bez sensu, ja bym zrobił jeden blok 50 modeli, a resztę doinwestował coś do bicia. Na te pkt weapon teamy mogą ładnie kosić przeciwnika.

Michał Sitkiewicz
Plewa
Posty: 8

Post autor: Michał Sitkiewicz »

Dziękuję za odpowiedzi,
śpieszę z tłumaczeniem.

Na razie rozegrałem około 5 gier z przyjaciółmi, oczywiście na wyjątkowo niskim poziomie, ale zasady jako-tako znam.

Figurek Skavenów mam na 1000 punktów, czyli: całe Island of Blood, 40 dodatkowych Klanbraci, Szarego proroka, kapitana, Doomwheela, armatę.

Bardzo chętnie poszedłbym do Paradoxu na nauki, ale niestety w ten weekend wyjeżdżam na wakacje za granicę i najbliższy miesiąc mnie nie będzie. Jeżeli nadal będziesz chętny, to odezwę się jeszcze w tej sprawie gdzieś tak pod koniec sierpnia.

Co do figurek, to czy weapon teamy są rzeczywiście takie dobre? Grałem nimi dwa razy zostali rozstrzelani nim sami coś ubili, a nie kosztują najmniej.

Magowie - wymagam od nich, by ubijali strasznie niewygodne jednostki np. Mistrzów miecza Hoetha. Niestety w nie ma przedmiotu wspomagającego siłę zaklęć...

Co kupić najpierw: abominacje czy stormfiendy i czy są jakieś alternatywne, tańsze figurki jezzaili?

Dzwonek, jezaile, abominacja, armata, czarodziej, gutter runersi, wiadro piechoty - trochę przeraża mnie wizja tego, że nie dam rady wcisnąć wszystkiego... Jaki jest złoty środek - proporcje?

Pozdrawiam,
Michał Sitkiewicz

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

Weapon Teamy są drogie. Nie mniej skutecznie odciągają uwagę przeciwnika. Wbrew pozorom, mogą ściągnąć na siebie shooting czy magię przez jedną czy dwie tury ratując ważniejsze cele. A jeżeli przeciwnik je zignoruje, cóż, może go to boleć. Bardzo. Mówię tu o strzelających teamach. Najpopularniejszy jest rottary gun z racji dużego zasięgu. Glob luncher ma toxic ataki, nie mniej mały zasięg eliminuje go z większości rozpisek. Naphta thrower odpada ze względu na zasięg. Meat grinder - nie strzela, ale od kąd można go wsadzić w oddział stał się fajnym wyborem, daje kopa w walce w zwarciu.
Co do magów - mamy wzmacniacz błyskawicy, jednak to raczej nie to czego szukasz. Obawiam się, że trochę zbyt wiele wymagasz od naszych magów. N ie mamy dostępu do magi niszczącej. Ja osobiście stosuję shadow do osłabienia przeciwnika. Do niszczenia niewygodnych celów mamy strzelanie, assassina, doomblade. Teoretycznie możesz postawić 3 inżynierów i ze dwóch jeszcze magów z ruiną i walić błyskawice z jednej czy dwóch kości. Było by śmiesznie :] Jest jeszcze Cleansing Infestation z Disease, ale to wciąż mało.
Abominacja to klasyk. Typowy potwór, który ściągnie na siebie wszystkie nieszczęścia, ostrzał, pociski, artylerię... A jak gdzieś doczłapie to może być fajnie (choć nie musi, losowa ilość ataków ma swoje wady). Stormfiendy są mało popularne, choć potencjał mają. Bardzo uniwersalna jednostka, brakuje jej tylko zasady skirmish. Tańsze figurki jezzaili - nie ma :]
Proporcje? Mamy nieźle zbalansowaną armię, na wszystkie zagrożenia znajdzie się jakaś odpowiedź. Ale dopóki nie pograsz trochę różnymi rzeczami nie znajdziesz swojego złotego środka :] Sprawdź, co Ci najlepiej wychodzi, jakie jednostki czujesz najlepiej, a do czego wyczucia nie masz :]

Awatar użytkownika
Cotau
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 165
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Cotau »

Chętnie też bym zagrał. Mam około 4k skavenów, więc mógłbym wziąć więcej figurek do gry żeby różne opcje przetestować :)
Obrazek

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Oczywiście, że są tańsze modele jezaily (jeśli mówimy o alternatywach a nie modelach made by gw), wystarczy poszukać. Gdzieś na allegro przewijały się modele szczurów z karabinami (dość tanie). Dodajesz kolesia z tarczą i masz jezzaile. :P

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358

Post autor: Nargh »

To chyba inaczej rozumiemy słowo "TANIO" :mrgreen:

ODPOWIEDZ