Początkujący generał

Skaven

Moderator: Hoax

ODPOWIEDZ
szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Re: Początkujący generał

Post autor: szeszej »

Jak grasz na uściślenia euro to nie wyłącza. Inaczej jak sądzę wyłącza.

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Są slavy w combacie to ręka wolna - wystarczy chociaż 1 slave i możesz pruć ile wlezie.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3133
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

No co wy, doczytajcie opis slavów - "skaven can voluntarily target ranged attacks at enemy units in CC with skavenslaves (BUT NO OTHER FRIENDLY TROOPS)."
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Voodoo
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Tak jak pisze Myth, ale na zasady euro można:
Euro Faq pisze:22. Can skaven fire into a close combat where warlock-lead slaves are fighting enemies?
A. Yes.
Obrazek

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Nie na zasady euro tylko na uściślenia euro, duża różnica. W Polsce przeważnie się gra na pierwsze, ale już nie na drugie.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Jaki banner na Sztormach polecacie? Wiem że Sztormówka jest potrzebna i Flamingi raczej również, ale ktoś używał inny z pozytywnym efektem? Kusi Razor Banner albo ten z autohitami bez Save'a (ale to działa tylko w styku z sztandarem?)

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

2d6 hitów z siłą 2 jest dość sytę na elfy
Obrazek

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

Się ostatnio zastanawiałem, czy banner of dyscypiline nie przydał by mi się bardziej w tym oddziale :
1 Grey Seer @ 890.0 Pts
General; Magic Level 4
Dragonbane Gem [5.0]
Skalm [30.0]
Earthing Rod [25.0]
Fencer's Blades [35.0]

1 Screaming Bell @ [555.0] Pts

1 Rat Ogre Bell Ringer @ [0.0] Pts

39 Stormvermin @ [355.0] Pts
Halberd; Heavy Armour; Standard; Musician
Storm Banner [50.0]

1 Fangleader @ [10.0] Pts

1 Chieftain @ 82.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Banner of the Eternal Flame [10.0] - tu by weszła dyscyplina namiast ognia.

Czasami to +1 do LD się przydaję, ale jak trafię na oddział z regenką to jest w czarnej dupie... pomóżcie skaveńscy bracia

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

Czy można zblokować Abomkę stawiając np. orła z boku, 1 cal od niej. Tak aby nie mogła wykonać pivotu i zaszarżować na tego orła?

czy też dzięki virtualnym pivotom i tak będzie mogła to zrobić?

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

To wielka zagadka życia, na którą nikt nie zna odpowiedzi :) A na serio było o tym 10 stron dyskusji i w końcu wyszło na to, że nosorożec jest blokowany przez kucającego człowieka :D
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

no ja wiem że była dyskusja ale jest tak długa że nie potrafię z niej wyciągnąć jednoznacznej i obowiązującej interpretacji.


Więc jak to jest. Blokuje czy nie blokuje?

ew. jakbyś linka do tejs trony dyskusji gdzie to jest ostatecznie uściślone to byłbym bardzo wdzięczny. :)

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

Nadal nikt nie wie

Awatar użytkownika
Akadera
Falubaz
Posty: 1349
Lokalizacja: Białystok - Front Wschodni

Post autor: Akadera »

Czyli interpretacja zalezy od skilla w fazie wyklocania :D
kudłaty pisze:Wiadomo alkohol jest dla ludzi, ale śliwowica jest dla frontu wschodniego

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

w takim razie dopóki nie ma innego uściślenia to najsensowniejsza argumentacja IMHO to:


1. RB str 74 Random Movement:
Models with Random Movement cannot declare charges, and are always moved in the Compulsory Moves sub-phase. When the model moves, first pivot it about its centre to face the direction in which you wish it to travel. Then, roll the dice shown in the model's profile. Finally, move the model directly forwards a number of inches equal to the total rolled by the dice. No other pivots can be made.

- a więc najpierw musisz wykonać całkowicie legalny manewr pivot i dopiero po jego wykonaniu rzucasz koścmi i wykonujesz ruch/szarżę.

2. Faq 1.5 do RB str 5

Q: Can a unit near or on the board edge pivot (or wheel) so that
part of the unit (or its base) is temporarily off of the board? (p27)
A: Yes, though it is not allowed to end its movement with part
of the unit (or its base) off the board.


- sytuacja blokowania Abomy nie podchodzi pod virtualny pivot na krawędzi stołu.

3. Uściślenia Sędziowskie str 6
Wirtualne pivoty FAQ GW wskazuje, że wirtualne pivoty powinny być dozwolone nie tylko przy krawędzi stołu. Jednak w wypadku wirtualnych pivotów (wszystkie przypadki za wyjątkiem styku z krawędzią stołu), również sam manewr pivot/wheel (a nie tylko cały ruch) musi skończyć się w legalnej pozycji 1” od innych modeli/terenów impassable (itp.).

- z tego zapisu wynika że jednak możesz zignorować przeszkodę w pivocie tylko jeśli zakończysz pivot poza tą przeszkodą w legalnej pozycji 1cal ode mnie.



Czyli Abome można legalnie blokować

Jeżeli ktoś zna jakieś inne źródło wyjątku od powyższych zasad dla abomy to proszę zacytować.

Pedros
Oszukista
Posty: 856

Post autor: Pedros »

Tylko zapominasz, że zasadę 1" apart nie stosujemy szarżując. Cała dyskusja toczyła się o to, czy uwzględnić pivot jako początek ruchy szarżowego, czy nie.

Awatar użytkownika
grom88
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: grom88 »

Moim zdaniem jest to początek ruchu przymusowego, który w efekcie jego zakończnia może prowadzić do ewentualnego kontaktu z wrogiem ale nie musi. Tak więc abomka nie deklaruje szarży nigdy więc też może się obrócić.

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

rozumiem tylko że zablokowana Abomka w ogóle nie może wykoać pivotu ponieważ obracając się zachacza bokiem podstawki w oddział blokujący.

Tak więc nie ma znaczenia czy uznamy że może być blizej niż 1 cal czy nie.
Na pewno nie może odwrócić się ustawiając swoją podstawkę na wrogiej jednostce i tyle.

Oczywiście można wprowadzić do uściśleń zasadę że cofamy Abomę 1-2 cale w bok i dopiero pivotujemy ale dopóki nie ma takiego uściślenia to takiego pivotu zrobić się nie da.


a co do przypadkowego zetknięcia to moim zdaniem należy tu patrzeć na dokładny opis ruchu Abomy:

Ab str 56 Shambling Horror
"... First pivot Hell Pit Abomination to face the direction in which you want to travel,
THAN
roll a 3d6, this is how many inches directly forward the creature will move
...
If the abomination movement is sufficient to take it into an enemy unit then it counts as charging"



Moim zdaniem nie ma możliwości wykonania pierwszego manewru który warunkuje w ogóle rozpoczęciu ruchu Abomy.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 09:39 przez White Lion, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
grom88
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 136
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: grom88 »

Bezsens całkowity... de fakto nie można też zaatakować oddziału blokującego??

Awatar użytkownika
White Lion
Kretozord
Posty: 1883
Lokalizacja: Kielecki Klub Bitewny "Kieł"

Post autor: White Lion »

moim zdnaiem nie jest to bezsens całkowity.

W worst play section są opisane manewry całkowicie blokujące oddziały uniemożliwiające im zarówno szarżę jak i sensowny ruch na blokujące w front arc oddziały.

Ten manewr nie pozwala jedynie zaszarżować w jednym kierunku, pozostawia jak najbardziej dozwole szarże i ruchy do przodu, do tyłu oraz również lekkie kąty, które nie zachaczą o blokujący oddział.

W battlu wiele rzeczy jest pozbawionych logicznego sensu oraz niezgodnych ze znanymi nam realiami.
Pamiętajmy że po pierwsze to jest tylko gra a po drugie jest to system fantasy gdzie logika idzie swoją drogą.


ja nie widzę zadnego problemu jeśli LS wyda dekret: "Przesuwamy Abome w bok tak aby mogła się spivotować i zaszarżować"
ale dopóki takiego nie będzie to IMHO taka szarża Abomy jest niezgodna z zasadami.


p.s. gram też VC i również nie podoba mi się że moje Terrorgeje i nowe Baśki nie mogą robić stand&shoot. Wydaje mi się to kompletnym bezsensem ale cóż. Pozostaje mi liczyć na erratę albo LS :)
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2011, o 09:47 przez White Lion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Blokowanie Abomki wartej 250 pkt oddziałem wartym 50 i pozwolenie jej na ruch tylko do przodu lub do tyłu według Ciebie nie należy do worst section? Ty jeszcze piszesz o logicznym sensie? =D> #-o
Obrazek

ODPOWIEDZ