PG vs. Klimat

Vampire Counts

Moderator: misha

Zablokowany
szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Re: PG vs. Klimat

Post autor: szrama »

Mi jako badziewne chodziło o modele... Ja jestem w 90% modelarzem, te 10% to granie ;). Nie interesuje mnie "mocność" jednostek. Nie budowałem nigdy PG rozpisek, a jak jedną taką zbudowałem, to zająłem raptem 68 miejsce w turnieju na 108 osób (LOTR). Więc nie interesuje mnie jakość statystyk a wykonania :).

Może i są użyteczne, czytałem o screenowaniu dla BK (bez których nie zagram nigdy, choćby były warte tyle co zombie i kosztowały tyle co teraz). Nie posiadam tych modeli i bardzo trudno mi się do nich przekonać...

Brak maszyn i swarmów może i nie boli w walce, ale na półce mnie osobiście boli. Bo kupiłbym steam tanka, przerobiłemby prawie każdą jednostkę na zdechłą od moich zardzewiałych mieczy. Piękna wizja. Kto tylko ją zrealizuje?

Szczerze powiedziawszy, moim zdaniem VC powinni mieć właśnie możliwość wchłaniania dosłownie jednostek przeciwnika, tyle, że słabszych. Bo trupi łucznicy są jak gobliny z tego co wiem, trupi steam tank mógłby być bardziej awaryjny, mniej celny i mniej mobilny, trupi gigant mieć głupotę (myślę o zombie-gigancie, nie o szkielecie jak TK). Możnaby dorzucić martwe elfy, martwych orków (jakaś odmiana od grave guardów - pakierniejsze zombiaki). Możnaby zombie-ogry zrobić... VC właśnie ma taki klimat i konwersje zachęcają do takiego podejścia, niestety tylko do konwersji... To mnie bardzo boli w VC. I na szczęście tylko to :)

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Swarmow masz dwa rodzaje Bat swarmy i Spirit Hosty nie kojaze teraz na szybko drogiej armi ktora by miala dwa rodzaje swarmow wiec nie wiem czemu nazekasz na ich brak [-X

Tak jak napisales jestes w 90% modelazem a w 10% graczem wiec co ci broni przerabiac kazda figorke jaka ci wpadnie w lapy na trupa??z tego co piszesz orginalne ze tak powiem figorki do VC i tak uzywasz raz na roski rok :wink:

Co do opisanego przez ciebie "wsysania" wrogich jednostek troche rozkminki i mozna cos wymyslec i klimatycznego i zgodnego z zasadami!! Np.

Pewnie wielu z was gralo przynajmniej raz na magicznych broniach VC takich jak Tomb Blade czy Blood Drinker mysle ze kazdy kojazy jak one dzialaja (jezeli kogos zabijesz tym mieczem wskrzeszasz sobie czlona oddzialu za plecami) Ja osobiscie w takich momentach zawsze wstawialem do swojego oddzialu model ktory zabilem i ktory umozliwil mi wskszeszenie tego czlonka oddzialu i w ten oto sposob juz nie raz konczylem gre z klockiem np dwarfow wszelkiej masci i rodzaju dowodzonych przez command kosciakow i Vampira zawsze troche klimatu zgodnego z zasadami tak samo mzna robic przeciez invokujac swoje oddzialy w pierwszej kolejnosci wsadzamy modele przeciwnika ktore ten oddzial zabil a nastepnie ewentualne zapasowe kosciaki/zombiaki....

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

No podoba mi się Twoje kombinatorskie podejście :D Zacznę je stosować :D

Z tymi swarmami to racja, zapomniałem o batach, ale raczej swarmy TK, chaosu, czy lizardów mają inną role już od spirit hostów? Nie posiadam ich, to nie znam przydatności, ale nie wyglądjaą na marnowanie punktów?

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Ja moje Spirit Hosty zrobilem w nastepojacy sposob zalatwilem cobie 3 podstawki pod swarmy bo tyloma SH zazwyczaj gram a potem wzielem mieszanke 12 modeli z roznych ras i edycji wygladaja calkiem ciekawie w koncu dwarf sauros czy gor tez chyba maja dusze :wink:

Ja bardzo lubie grac SH masz oddzial ktory ma 12 atakow 12 woundow i 12" szarzy pozatym wszystkie zalety bycia eterycznym pieknie lapia na klete czolgi hydry itp

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

No właśnie :)

Dałoby radę zrobić zupełnie eteryczną armię? Co sądzisz o klimacie takiej armii?

Awatar użytkownika
Herkules
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: Herkules »

nie da się jedyne możliwe jednostki to:
- bohaterowie
- spiryt hosty
- wrathy
- coah z 6 efektem

Awatar użytkownika
Madimiel
Mudżahedin
Posty: 260
Lokalizacja: Opole

Post autor: Madimiel »

Moj znajomy wymyslil cos takiego:

Unnamed2000 Pts - Vampire Counts Army

7 Cairn Wraiths @ 350 Pts
Great Weapon

1 Vampire Lord @ 355 Pts
General; Magic Level 3; Necromancy
The Severed: Spectral Form [50]
The Courtly: Walking Death [25]
The Bestialle: Infinite Hatred [25]

3 Spirit Hosts @ 195 Pts

1 Vampire @ 150 Pts
Magic Level 1; Necromancy
The Severed: Spectral Form [50]

3 Spirit Hosts @ 195 Pts

1 Vampire @ 150 Pts
Magic Level 1; Necromancy
The Severed: Spectral Form [50]

3 Spirit Hosts @ 195 Pts

1 Vampire @ 150 Pts
Magic Level 1; Necromancy
The Severed: Spectral Form [50]

25 Zombies @ 100 Pts

20 Zombies @ 80 Pts

20 Zombies @ 80 Pts

Casting Pool: 8

Dispel Pool: 7

Models in Army: 85


Total Army Cost: 2000

W skrócie: cała armia eteryczna (z wyjątkiem zombie, ale kto by się przejmował zombie?). Wampir lord we Wraithach, zwykle wampiry w Spirit hostach. Przeciwko typowej armii, mającej zwykle ze dwie magiczne bronie na bohaterach, to jest niemalże auto-win. Natomiast przeciwko demonom, skavenom, forest spiritom czy armiom mocno czarującym ofensywnie, to jest prawie auto-wtopa. Czyli raz dobrze, a raz źle - więc chyba nie PG

szrama
Chuck Norris
Posty: 450
Lokalizacja: Radomsko/Częstochowa
Kontakt:

Post autor: szrama »

Fajna rozpiska. Faktycznie, zombiaki tanie a kupa życia sprawi, że sporo pożyją, mimo przegrywania. A znowuż wskrzeszanie pozwoli je długo utrzymać. Reszta niewrażliwa na zwykłą broń jest praktycznie niezniszczalna (nie wierzę, żeby przegrywali walki z klockami bez bohów). Naprawdę niezłe. No i zrozumiałe, że armie czarujące faktycznie to zmiotą. Ale u mnie akurat wśród moich znajomków zrobiłoby to niezłą siekę ;D

Zablokowany