Wasze taktyki

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Adurell
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Re: Wasze taktyki

Post autor: Adurell »

Mam pytanie noobka :)

Jak wampiry radza sobie z silnymi w WW oddziałami? Usilnie staram sie poradzić sobie z kawalerią chaosu czy smokiem, ale ja tego poprostu nie mam jak zatłuc. Wraithy, owszem, są silne, ale tylko na niemagicznych wrogów. Grave guardzi są przez takie oddziały rozjeżdżani- nie zadadzą w życiu rany. Wampirem nie podejde, bo pobiją. Zostają BK, ale nie wiem, czy dadzą rade Kawie chaosu/Smokowi. A raczej jestem pewien, że zginą, zadając moze jedna ranę.

Nie zatrzymam tez ich- zombie umrą od CR i nie wiem, ile potrzebowałbym ghuli, aby przezyły. Tego typu oddziały poprostu idą jak przez masło i tłuką mi cokolwiek chcą. cóż więc z nimi począć?

Awatar użytkownika
MichaLZgierz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 103
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: MichaLZgierz »

20gg z warbannerem, ws 7 od lorda, i znajdz mi cos co to przejedzie w 1 ture. Jak mu sie nie uda, to masz cala faze magii zeby znowu 20 chlopakow zrobic. Na smoki masz championa - 1wound plus 5 overkilla. Ty masz 3ranki, banner, warbanner, outnumber, smok ma breaka o muzyka jesli zadan max ran. A jak mu gorzej rzuty pojda to sie w koncu zlamie, czy to w 1, czy w 10 rundzie combatu. Tobie takie cos na reke - smok 600-700punktow, gg - 300. Gram VC na piechocie, moja armia nie zabija modeli wroga, ona lamie go CRem, zwykle dziala :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

MichaLZgierz pisze:20gg z warbannerem, ws 7 od lorda
Jeszcze jak są z great weponami i standardowym biegaczem to taka kawaleria Chaosu jest po prosu śmieszna.
A smoki od czegoś takiego spird...ją. No chyba że chcą zrobić naprawdę ładną kanapkę,co jest prawie nie możliwe.
Po za tym każdy zna piosenkę "mam siedem ws'a, plus jeden do hita będę dy..ał w du..ę (...)" :D
Obrazek

Adurell
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Adurell »

20gg po przetrzebieniu nie bedzie mialo 3 ranków. Co do smoka, liczysz tylko jego, a zapominasz o fajfusie co na nim siedzi. Ja wiem, to tylko Książe, ale z tym swoim Starlancem moze nawet coś zabić. Poza tym, cały plan opiera sie na tym, że dowszkrzeszę gg do 20 w nastepnej turze. A jak nie dowszkrzeszę to co, wpier...?

No i co, jak równoczesnie walcze z Shaggotem, latajacymi samopas championami chaosu dostosowanymi do zabijania lone wampirków/wraithów i kawą? Nie utopie wszystkiego w zombie.

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Adurell pisze:Co do smoka, liczysz tylko jego, a zapominasz o fajfusie co na nim siedzi
Bierzesz chalange i ssie po same kule.
Adurell pisze:20 w następnej turze. A jak nie do wszkrzeszę to co, wpier...?

Tak. Smok dostaje szarże 20 ghuli z boku.
Adurell pisze:No i co, jak równocześnie wałczę z Shaggotem, latajacymi samopas championami chaosu dostosowanymi do zabijania lone wampirków/wraithów i kawą? Nie utopie wszystkiego w zombie.
Masz dużo sposobów na wykrzywienie ich i zasłonięcie widoku(dyskowcy i inni small frajerzy),psy ,do wskrzeszane zombie,
Baty.
Po za tym wampiry mają dużo sposobów na latające bydlaki, Małe bk, psy, baty. Wiadomo że to tylko teoryhammer ale przy takich łapaczach smok nie będzie latał gdzie mu się będzie rzewnie podobało.
Obrazek

Adurell
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38

Post autor: Adurell »

Ale jak strace 20gg a potem 20ghuli, to nie rozwiazuje to problemu, smok nadal lata sobie radośnie po polu.

Ok, dyskowca zasłonie. A Shaggot? Zasłonie go, a on wejdzie, zrobi overruna i pojdzie tam, gdzie chciał.

P.S czy rany z CR powoduja overruna? Czy jesli oddzial zginie z CR to wrog robi overrun?

Awatar użytkownika
eliah91
Masakrator
Posty: 2759
Lokalizacja: Warszawa Czarne Wrony

Post autor: eliah91 »

Adurell pisze:Ale jak strace 20gg a potem 20ghuli, to nie rozwiazuje to problemu, smok nadal lata sobie radośnie po polu.
Jak masz ich stracić walcząc tylko ze smokiem?
Adurell pisze:A Shaggot? Zasłonie go, a on wejdzie, zrobi overruna i pojdzie tam, gdzie chciał.
Ma tylko jeden pivot w szarży, ustawiasz wilki, baty tak żeby nie mógł szarżować na gg ani overrunować po nich i tyle.
Adurell pisze:P.S czy rany z CR powoduja overruna? Czy jesli oddzial zginie z CR to wrog robi overrun?
Tak.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

moim zdaniem, to ktoś kto wlatuje StarDragonem w oddział 20 GG to chyba jest puknięty :) takiej sytuacji z dobrym graczem nie powinno być, a jak jest to tylko z korzyścią dla VC i trzeba to wykorzystać.
Tak jak chłopaki napisali robisz challange championem, smok + lord mogą nabić maks 6 ran (1 rana championa +5 overkill), ty masz ranki banner +warbanner więcej muzyka, nawet jak przegrasz to w 12" BSB pomoże, jak BSB np jest w oddziale, to jeszcze z niego Walking Dead, smoka możesz złamać, a jak nie to w następnej turze dorabiasz championa, i znów ten sam myk, w międzyczasie starasz się umożliwić sobie zrobienie kanapki ze smoka w bok jakimś syfem wpaść i koleś popłynie.
Ale taka sytuacja to rzadkość :) nie powinno się dopuszczać do ugrzęźnięcia 700ptk smoka z lordem w oddziale GG za 300 albo Ghouli za 190 :D

Gorzej jak się samemu szarżuje na takiego smoka, o ile się da to lepiej wówczas nie brać challange i zostawić go na turę przeciwnika, raz wziąłem go od razu i w swojej turze smok z lordem zrobili sałatkę bo nie miałem już championa.

A w ogóle, ja uwielbiam grać z WoCh, dla mnie to bardzo ciekawy przeciwnik, i nawet bez helmu w niestandardowej rozpisce, da radę zrobić mu kuku, albo on mi :)
Grałem z Delightem na EURO to 30 zombi trzymało 2 rundy klocek warriorów z Generałem (4lev Slanesh) i bsb na cyckowężu, aż mogłem z każdej strony dopaść do tego klocuszka Wilkami od boku, a od drugiej strony smokiem i Bloodziami :) Cóż jedyna możliwa szarża zombich na ten klocek była po rogu praktycznie, 1:1, później rozwinął ranki, ale nadal zombi stały D6+4 dorabiania daje radę hehe.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

SOry za nekromancję, ale wydaje mi się dobry temat na takowe pytanie ;)

gram rozpiską którą zamieściłem w dziale tutaj http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 59#p932359

małe modyfikacje może mieć lord aby mieć 7 z przerzutami i raczej tyle odnośnie zmian w rozpie ;)

mój problem to WE...nienawidzę tego 3 drzewa blokują mi całą armię, a jak nie ma drzew(kumpel tak grał wczoraj) to i tak 6trekinów, bsb z heilem na orle, smok i full strzału(full strzału zawsze)...no nie da się normlanie mocno mnie przestrzeli i dobija zawsze...nie mam pomysłu co zrobić

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

ogniem, dobijmy go ogniem :)
ale jak tu wcisnąć ogniste ataki to nie wiem, musiałbyć zrezygnować ze Screaming Bannera albo BoA zamienić na RoFD lub Ruby Ring
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

to tylko na WE oddział szkieli z flamingami i na coś co ma regenkę, choć z drugiej strony flamingi nie zaszkodzą(boli tylko jakiś sanczopanczo z WSV 2+ na flamingi)...w sumie wampirów bardziej podkręcić tak aby mogły być i w szkielach i w ghulach siedzieć. No mam 2 oddziały do bitki...jak jest kowboj to wampiry idą w ghule i kowboj ich nie blokuje

jak daje szkielom sztandar flamingów, to wtedy cały kmin z psychologią się sypie i zamiast bajerów na BSB, można mu dać opcję do walki mocnej. Wtedy mam 2mocnych siepaczy w zestawieniu:

Lord:
*furia,ASF,omamienie
*WSV 4+, dragonhelm i OgreBlade
(SV 3+ i WSV 4+)

a BSB:
*Furia
*mieczyk ASF i napój siły, enchanted shield
(SV 3+)

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Dziwne, byłem przekonany, że Leśne Elfy mają strasznie pod górkę z Wampirami. Jeśli o Treemany chodzi to zawsze jest Lord Wampir z Siłą 8, raniący na 2+ bez Wardów i Save'ów oraz Blood Knights którzy mają dużą siłę 7 oraz niedoceniany i piękny Terrorgheist który świetnie sobie radzi z wszelakimi pojedynczymi celami ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

bałbym się terrorgeista na WE wystawiać, poza tym on nie jest uniwersalnym potworkiem, WE i DE mają tyle pestek w strzelaniu zazwyczaj, że szkoda 225 ptk (+ jeszcze jednostki scout)
nie ma gdzie go zazwyczaj schować, trafianie shootingu na 3+/4+ i ranienie na 6, później regena na 6 o ile może, z 40+ pestek powinien dostać coś na pewno, a jak oberwie to już nie krzyczy tak słodko a w CC dostanie bęcki od Treemana czy Treekinów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

najzabawniejsza bronia na WE jest mortis ktory jak przetrwa do 3 turu to od 4 pali sobie co mu sie podoba do tego rod ktory pali drzewce

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tylko hity z mortisa nie sa ogniste :) a mogłyby dzięki jakiemuś ulepszeniu, a te drzewiątka elfie mają jakiś ward czy regenę?
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

maja ward ale kasuje sie przy magicznych atakach. ogniste sa tylko dla tego ze dostaja 2x woundy

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

hity z mortisu nie sa magiczne jak pamietam opis, zwykle D6 jak shooting :) poza tym trzeba dojść do tych kolesi a jako chariot brak marszu to wolno moze isc
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Syraf
Chuck Norris
Posty: 361
Lokalizacja: True Legion Kraków

Post autor: Syraf »

hmm bylbym gotow sie zalozyc ze magiczne ale nic . elfy standardowo beda uciekac a pozatym zawsze masz szarze przed ktora i tak pewnje zwieja ale to daje Ci czas na podejacie do tego zabicie mortisa w poblizu ich jednostek tez nie jest im na reke:) wiec to taki morderca co sporo ustawia przeciw WE

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

jak sobie radzicie z ciężko opancerzonymi jednostkami?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Szamot
Masakrator
Posty: 2428
Lokalizacja: Spawalnie Potępionych

Post autor: Szamot »

1.wampir z S 7 (ogre blade, GW)
2. czar 5 i 6 z naszwgo lora
3.GG z GW
4.ewentualnie jak nie ma magicznych ataków to przytulamy się duchem

ODPOWIEDZ