Wasze taktyki

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

No cóż, jest kilka opcji.

Oddział 20 ghuli/szkieletów + 2 wampiry z dwurakami w środku. Mogą to być drugopoziomowi magowie.

Wraithy lub spirit hosty

Lore of metal

Krzyk banshee (na farcie ostrym)

Steam tanka też łatwo przyblokować fastami i batami.

No i sąblood kipy.

Ale generalnie to ciężki orzech do zgryzienia dla armii bez machin.

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

to banshee moze krzyczec na czołg??? :shock: :shock:

Przeciez to liderki nie ma, no ma enginner ale tego sie nie da zabic :wink: :lol2:

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

jak to steam tank nie ma ld? znaczy jakas errate lub klaryfikacje jego wypuscili? Oo

ZgnilyChlopiec
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto

Post autor: ZgnilyChlopiec »

W sumie ma 10 Liderki i nigdzie nie pisze ze nie mozna go tak walnac:D

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Ciężko się gra na dwa tanki - 2 wampiry z dwurakami rozwalą czołg ale wraz z klockiem uzieniemi są przez przynajmniej 3 tury walki (wbrew pozorom przy ranieniu na 3+ a potem save 5+ czołgu ciężko wklepać 10 ran). Wraithy mają za mało S by rozwalić czołg - utkną w nim na całą grę - moim zdaniem się nie opłaca. Lore of metal nie próbowałem ale uważam, że gracz imperium będzie to zaklęcie dispelował.. podobnie jak rule of burning iron. Miałbym ponadto opory przed utratą pełnego lora wampirzego (3x popychaczka w fazie magii to jest coś). Ostatnio rozpisałem się na sporym oddziale GG z dwurakami i regenracją - ten oddział powinnien dawać z czołgiem radę nawet zaszarżowany, znowu jednak szkoda go "tracić" na 3 tury walki. Wydaje mi się, że zatrzęsienie rozpisek na czołgach i coraz więcej regenracji wymusi jednak wybieranie Blood Knightów - w liczbie 4 i z hellfire banner mają 12A S7 + konie - starczy by w turę uziemić maszynkę. Prono Imperium nie ma na tyle dużo wsparcia by przeszkodzić im w szarży, nadadzą się też na war altar.

Hosty są swietne na czołg.. dobrym pomysłem jest zaklęcie winds of undeath i posłanie powstałego oddziału na czołg. O ile zaklęcie wejdzie :wink:. Na moje bitwy z Imperium sprawdzałty się ponadto małe oddziały zombie - przyzywamy ich tak przed czołgiem aby się nie zmieścił z obrotem i wyjechaniem (tj. musiał szarżowac albo stać). Oczywiście rozwali on ten oddział ale w kolejnej fazie zastąpi go inny. Szkoda tylko troche tracić 50p co turę.

Duże przyzywanie zombie i blokowanie może dać rade ale nie musi. Czołg może przejechać jeżeli dobrze rzuci impakty.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

lepiej tracić 50 pts, zyskać na maszynach i herosach niż samemu stracić np. klocek BK, wiec zombiaki IMO sa najlepsza opcja. Potem juz mozna sie bawic w uziemianie czolgow, chyba ze ma sie forbidenke.

Awatar użytkownika
Urban
Falubaz
Posty: 1243
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Urban »

ale przez zombi przebije się w 2 tury...szkoda marnować czary na wskrzeszanie nawet...niemówiąc już o dwóch...tracisz 7-9 modeli w turze?i co mu robisz?nic...

Awatar użytkownika
Fedek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: Zielona Góra/Gorzów Wlkp.

Post autor: Fedek »

7-9 modeli to jedna invokacja, czyli w teorii 1-2 PDki. Zombie kosztują 80 pkt, tank 300. Lepszej opcji nie ma, oprócz oczywiście ubicia drania.
Ostatnio zmieniony 5 kwie 2008, o 14:12 przez Fedek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
August
Chuck Norris
Posty: 402
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: August »

Przebije się od razu gwoli ścisłości :wink:. Ale podsyłając pod czołg zombie to Ty decydujesz gdzie on jedzie i jak. Jeżeli wolisz by to czołg wybierał sobie cele - prosze bardzo ;).

Co do zniszczenia czołgu. Jeżeli nie masz S7 albo maszyny, spirit of the forge lub pakernego klocka BK/GG z dwurakami to czołgu nie ruszysz. Pozostaje zniszczenie reszty Imperium a blokowanie czołgów. Wystarczy by ugrać 16-4.

Przywołane zombie kosztują 50p.

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

Tak, ale najistotniejsze jest to ze czolgi potrafia zablokowac marsz wiekszej czesci armii i to boli, bo jak masz dojsc do calej reszty i ja zniszczyc jak masz armie piechotna i poginasz 4 cale? Zreszta nawet jak sie zacznie rozkrecac czolg to przy dobrych rzutach potrzeba dwoch tur zeby rozwalic jednego, wiec moga tury sie skonczyc a tu sie okaze ze czolgi rozkrecone ale reszta stoi, to tez niewiele zyskamy. Taki wampir z sila 7 wklepuje srednio 2 rany z czego czolg ma duza szanse ze jedna wybroni. W tej sytuacji albo gwardia z dwurakami, albo BK w szarzy (jesli sie uda, czolg ma wiekszy zasieg i obraca sie za darmo) razem z wampirem moze rozkrecic czolg w dwie pelne tury, ale wcale nie musi. Pozatym trzeba jeszcze zakladac ze kazdy wampir ma dwuraka, co tez wcale nie jest takie pewne. Chyba tylko fartowny rzut na zaklecie z magii metalu moze go szybko unieszkodliwic jesli nie zostanie rozproszone. Dlatego tak czy owak jeden czolg to problem na dwie tury a dwa czolgi to juz jest maly koszmar.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

jak dobrze zagrasz inwokacjami to czolg nie przejedzie wiecej jak 6 cali w ciagu gry ;p

ZgnilyChlopiec
Mudżahedin
Posty: 259
Lokalizacja: [Oko Terroru] - Toronto

Post autor: ZgnilyChlopiec »

Po wczorajszej parowce w Bydgoszczy to mialem zaskoczenie po tym jak oddzial skinkow zaszarzowal na czolg i wklepal wounda, fakt oddzial do piachu ale czolg stal i to sie liczy. Wiec jesli nie ma sie jakis przypakow w walce i eterykow to lepiej postawic Panu oddzial zombi i odwskrzeszac ich troche mu zajmie ich zabicie a my may go z glowy, wiec wydaje sie to najlepsza opcja na poczatek :D

Awatar użytkownika
Morgon82
Mudżahedin
Posty: 300

Post autor: Morgon82 »

No tak, tylko jesli on nie wpusci zadnej inwokacji to czolg przejedzie te 15 cali chocby po to by zblokowac marsz armii na dwie tury, a to duzo daje.

Death_John
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Death_John »

A ja mam pytanie co lepiej użyć na Skavenów upiory x2 z Banshee (bo więcej nie mam)
czy Varghulfa

I takie same pytanko do Warriors of Chaos

Awatar użytkownika
M.T.
Kretozord
Posty: 1724
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: M.T. »

Varga. Z jego regenką może nie zejdzie od piorunów.
Ale jakbyś miał 5-6 wraithów, to są zdecydowanie lepsze.

Death_John
Warzywo
Posty: 12

Post autor: Death_John »

Dzięki. Zapytałem się zaraz przed walką myślałem że ktoś zaraz odpowie ale wystawiłem Varghulfa no i masz rację dogonił już w 2 turze a potem skosił mu strzelców, którzy z zasięgiem 34" i s6 zrobili by mi młuckę w szeregach że szok na szczęście był Varguś który w 1 turze jego strzelania zregenerował se ok 7 strzałów czyli wszystkie trafienia a w walce stracił tylko 1 hp.

To była moja pierwsza walka nim i jestem zadowolony. :D :D :D

Awatar użytkownika
Samael
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Pomiechówek

Post autor: Samael »

no...varghulf dobrze się sprawdza przeciw strzelającym...z resztą tak samo jak fell baty 8)
"JOIN OR DIE"

Awatar użytkownika
Capek
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: Świebodzin/Gorzów

Post autor: Capek »

chyba ze sa to strzelajace krasie z rune of fire :P bo wtedy varghulf sie szybciutko sklada ;)

Erol19
Plankton
Posty: 2

Post autor: Erol19 »

A jak radzicie sobie z Wood Elfami?? Szczegulnie z Wardancerami??

Awatar użytkownika
MORFI
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 164
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MORFI »

2d6 z siłą 4 albo 20 ghouli pod ryj i popychacza jak ci w nie wpadnie to wskrzeszasz
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali

ODPOWIEDZ