Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 20 wrz 2018, o 20:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 26 paź 2012, o 14:20 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 mar 2008, o 21:13
Posty: 658
co do pancernych/twardych przeciwników, to po nowym faq zastanawiam się nad zrezygnowaniem ze strzygi (S8, furia, 2+ Ward na płonące, trickster). teraz kilka krzyków ustawia trudne kombaty, choć są bardzo nieprzewidywalne - np. dziś średnia suma moich rzutów na 2k6 w pierwszych turach wynosiła 3-5, ale jak w jednej turze wszystkie trzy krzyki rzuciły 10-11, to przesądziły wynik bitwy.

2-3 howle są dużo tańsze od klepacza, i jest to więcej ran rozłożonych w większej ilości modeli. warte przemyślenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 26 paź 2012, o 15:22 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 12:16
Posty: 1492
Zdaje się, że GW w 8 ed. u Vampirów postawiło na krzyki i ataki zdejmujące AS (2 czary i Hexy). Podczas gdy inne armie otrzymują pancerne jednostki hard hitterów (Ok, Emp, Woch, w przyszłości zapewne He (wingless drakes rumour) itd.), nam dano coś, co mamy przeciwstawić tym pancerzom na 1+.

Gdybym miał bawić się w spekulacje, to odpowiedniki najnowszych bonecrusherów dla Wochu, prócz HE, dostanie jeszcze DE, BRE, DF i bestie, reszta, czyli WE i LIZ - podobnie jak O&G, TK, VC - dostanie coś bardziej kombinowanego.

_________________
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 26 paź 2012, o 15:29 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 gru 2011, o 02:16
Posty: 2898
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Żebyś się nie zdziwił gdy WE dostaną MC na Jeleniach, a LIZ będą pomykać na Carnosaurach :D

Co do krzyków, to robi się z tego fajna opcja, a połączenie Krzykaczy i Hexwraithów daje nam całkiem śmieszną opcję na Partyzantkę w VC :mrgreen:

_________________
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 26 paź 2012, o 17:16 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sie 2009, o 10:44
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań
Azurix napisał(a):
Żebyś się nie zdziwił gdy WE dostaną MC na Jeleniach, a LIZ będą pomykać na Carnosaurach :D

Co do krzyków, to robi się z tego fajna opcja, a połączenie Krzykaczy i Hexwraithów daje nam całkiem śmieszną opcję na Partyzantkę w VC :mrgreen:


O ile WE cokolwiek dostanie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 12:04 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2009, o 07:17
Posty: 606
Lokalizacja: Breslau
Jakieś syte kombinacje z Grave Guards w tle? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 12:08 
Wielki Nieczysty Spamer

Dołączył(a): 2 lut 2009, o 11:37
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa
na półkę to bardzo dobra taktyka :D

GG z GW + Corpse Cart dający ASF + Bat Swarmy, żeby dać ASL przeciwnikowi, trudne do zgrania i wymagające dużo wprawy oraz przeciwnika który nie będzie torpedował tego

za bardzo innej nie widzę, są drodzy za 30 chłopów możesz mieć 8 Cryptów, które mają więcej T i ataków, ok mniejsza S, ale nie padają tak szybko sądzę nawet pomimo mniejszej I

może inni gracze coś wykminili ciekawego :)
pozdro

_________________
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 12:13 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sie 2009, o 07:17
Posty: 606
Lokalizacja: Breslau
Dowskrzesza sie ich jeszcze sporo lepiej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 13:03 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2011, o 10:33
Posty: 2218
Lokalizacja: Lublin, KGB Moria
kiedyś kombinowałem 30 GG z Hw&Sh do trzymania lorda klepaka z dwurakiem. kawaleria niechętnie wchodziła tam gdzie siedział lord z: wsv4+, furią, -1ld, nightshroundem, przerzutem wardów i GW, do tego obstawa z siłą 4 ale za to z KB. już wole aby mieli mniejsza siłę, ale mieli tego SV i parry co zwiększy ich rpzeżywalność. Kontra piechotki z S 5 jeszcze dają rade nawet(pod warunkiem lorda siedzącego w nich). KB skutecznie odstrasza ;) Głupota jest na chwilę obecną wystawiać ich w hordzie z gw, gdyż większość rozpudczy ten oddział/skutecznie posypie na CR.

_________________
maiwardzop elucz ża op emas eluk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 13:19 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 paź 2012, o 10:01
Posty: 546
Lokalizacja: WWA
jakby kosztowali mniej pts, byli bardziej rpzezywalni lub jakby naprawili sypanie sie UD to moze by sie nadawali :(

_________________
"The best defense is a good offense." -Gen. George S. Patton


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 14:02 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2011, o 10:33
Posty: 2218
Lokalizacja: Lublin, KGB Moria
Niltag napisał(a):
jakby kosztowali mniej pts, byli bardziej rpzezywalni lub jakby naprawili sypanie sie UD to moze by sie nadawali :(


gadanie głupot ;)

mamy po prostu lepsze rozwiązania :)

gdybyśmy nie mieli grubasów i vargheistów w specach, to myślę że wiele bulidów by było na gwardii i właśnie w koncepcji bunkra z KB niż hordy z gw ;)

_________________
maiwardzop elucz ża op emas eluk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 14:26 
Mudżahedin

Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 14:02
Posty: 268
Lokalizacja: Animosity - Szczecin
Prędzej 2 wagony BK albo tylko na core'ach. Gwardia nigdy mi się nie spłaciła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 15 lis 2013, o 15:13 
Wielki Nieczysty Spamer

Dołączył(a): 2 lut 2009, o 11:37
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa
granie gwardią jest trudne, za wiele czynników musi cykać jak w zegarku, żeby szło
wliczając to słabe fazy magii i niemożliwość wskrzeszenia i ograniczenia euro :)

limit punktowy dla oddziału na ETC skutecznie limituje gwardię, to czym dysponują przeciwnicy jest o niebo lepsze na takie ptk i gwardia po prostu płynie. z drugiej strony pchanie 500 ptk w 40 GG + sztandar nie przekonuje mnie, jeszcze jak był Drakenhoff no to Gwardia była w stanie obronić się

jest wolna więc szybko do CC nie dojdzie
są lepsze buildy niż Grave Guards

_________________
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 29 lis 2013, o 21:29 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4590
Lokalizacja: Wrocław
2400 EURO jakieś pomysły jak rozpykać ogry?

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 29 lis 2013, o 23:37 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 sie 2009, o 00:55
Posty: 3686
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław
Banshetkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 29 lis 2013, o 23:59 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4590
Lokalizacja: Wrocław
Dziękuję ci Wojtuś.

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 30 lis 2013, o 19:58 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2011, o 10:33
Posty: 2218
Lokalizacja: Lublin, KGB Moria
JarekK napisał(a):
Dziękuję ci Wojtuś.


ja miałem zawsze problem z Ogrami i Wochem....więc nie wiem co może być dobre, na papierze wszystko jest w miarę ok, mamy grubasy to trzymania, hexy na jakieś mourfangi, dostęp do Death i słonka...ale to wszystko to teoria, nigdy mi nic z tymi armiami nie zadziałało jak powinno ;)

_________________
maiwardzop elucz ża op emas eluk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 1 gru 2013, o 08:19 
Chuck Norris

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 01:04
Posty: 422
Woch jest drogi punktowo, więc armia nie będzie duża. No i nie strzela, więc można zadziałać czymś większym latającym, np. terrorgeist. Bansheetki to już w 7mej edycji był dobry sposób na zdjęcie kilku knightów chaosu. W 8mej nic się nie zmieniło - wycie do dalej dobry sposób. Hexy to jednostka chyba projektowana jako kontra na chaos. Paradoksalnie, najpierw skupiłbym się na wybijaniu mniejszych oddziałów knightów(lub innych dziwactw z magicznymi atakami - np. hellstriders czy skullcrushers, o ile są) i raczej wpierw na konnych maruderach, i innych szybkich wspomagaczkach. Chaos bez szybkich jednostek to już bardzo mało groźny chaos.
Wystaw od groma odginaczek - zwłaszcza wilczków i blokuj tym do bólu zadka. Dałbym na chaos kawalerię zamiast piechoty, bo jest mobilniejsza i bardziej wytrzymała - ich dużych klocków unikasz póki możesz i w miarę potrzeby zmiękczasz czarami, potem szarżujesz na nie z kilku stron jak już zdejmiesz wsparcie. To zawsze działało i chyba zawsze będzie :wink: klocki kawalerii nie muszą być duże, ważne, że co najmniej 2. Woch to jedna z niewielu armii, przeciwko której można pomyśleć o 4-5 Blood Knightów. Rozstrzelać ich nie mają za bardzo czym, a nawet jeśli, to można traktować jako jednorazowy taran - wbić w CC i pozwolic martwić się przeciwnikowi. Zawsze miałem problem jedynie z "latającym" lordem(w sumie tylko jak do dopaść :wink: ) - ale jak rozpy były jawne i gość miał great weapon, kontrujesz np. banshetką i jedziesz po reszcie armii. A jak latający lord ma magiczną broń - polujesz terrorgeistem. Jeden dobry krzyk w lorda i nawet jak nie zabijesz do końca, to poharatany do kombata nie będzie się tak spieszył :wink: I jedziesz po reszcie armii.

Grubasy to chyba nie najlepszy pomysł na ogry. Tu dałbym tyle eterali, ile się da - poza yeti i bohaterami to oni magicznych ataków nie mają. Klocki w ograch są drogie, więc na klocki sporo odginaczek - jak zwykle wilki. Banshetki niekoniecznie dobre(Ld to niby nie problem, ale jak potencjalne cele mają po kilka W, to ubijesz może jednego waląc w jednostkę), choć terrorgeist jest ok - ogry mają sporo pojedynczych bestyjek z przeciętnym Ld na które warto zapolować, a strzelania od nich nie jest za wiele. O ile na WoCH dobry jest death, to na ogrów IMO lepiej wziąść shadow - w zasadzie każdy czar poza Steed of Shadows będzie dobry na ogry(zwłaszcza 3,4 i 5 - odpowiednio rzucone i/lub zgrane z istotnym kombatem mogą wygrać bitwę). Jak weźmiesz Shadow zamiast deatch, to grubasy mogą mieć więcej sensu(bo shadow jedzie po statsach celu - ogry mogą być nagle bardzo cienkie). Jako piechtę core dałbym ghule.

W obu buildach Vampir Lord z ogre blade i dowolną kombinacją itemów/mocy która zapewni mu przetrwanie co najmniej rundy walki z tyranem lub lordem chaosu, a niewykluczone że z demon princem.


BTW: mi zazwyczaj dużo gorzej szło z armiami strzelecko-magicznymi. HE,DE,WE do najczęściej była moja zmora.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 1 gru 2013, o 17:45 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4590
Lokalizacja: Wrocław
Porady bardzo fajne, ale tylko wtedy jak składasz się pod konkretną armię. Terroe/hexy itp. Ja mówie o turniejach gdzie masz rozpe standard w której nie masz terrora czy hexów.

Masz 2x8 grubych/wampir klepacz/death - i wybierasz 2 z tych 3 opcji. Do tego kasz 2 basie.
Teraz powiedz jak wygrać i jaką taktyke przyjac?

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 2 gru 2013, o 00:26 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 sie 2011, o 10:33
Posty: 2218
Lokalizacja: Lublin, KGB Moria
z Wochem obecnym na standardowe złożenia turniejowe nie wyciągnąłem więcej niż 3duże pkt. No nie da sie, Demon z death+2chimery+w ciul rydwanów i 2kowboje, nawet mają terrora jest ciężko upolować coś na krzyk by kontry nie dostać.

_________________
maiwardzop elucz ża op emas eluk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wasze taktyki
PostNapisane: 2 gru 2013, o 07:33 
Chuck Norris

Dołączył(a): 1 lis 2013, o 01:04
Posty: 422
Cytuj:
Masz 2x8 grubych/wampir klepacz/death - i wybierasz 2 z tych 3 opcji. Do tego kasz 2 basie.
Teraz powiedz jak wygrać i jaką taktyke przyjac?
Może tu jest problem? Grubasy to w ciul punktów a ani na WoCh specjalne nie jest, ani na Ogry. Nic dziwnego, że nie starcza na inne jednostki. Za mało elastyczna rozpa. Woch kontruje grubasy savem i dobrym T, a ogry dobrym T i sporą ilością W i A - poza tym oni grubasów będą mieli więcej :wink: Jedyna mobilna rzecz w powyższej rozpie to basie, a one same nie ogonią całej armii przeciwnika. Potrzeba albo więcej chaffu/odginaczek(wilki, ale ile można ich mieć? Zdaje się turniejowo max4, potem są ograniczenia?) albo sporej ilości piechty - spora szansa że utkną(ale wtedy z kolei, nie wystarczy na wilki i koło się zamyka)
Cytuj:
ale tylko wtedy jak składasz się pod konkretną armię.Terroe/hexy itp

Terrorgeist jest uniwersalny. Dałbym go w rozpie turniejowej z dwóch powodów - duże wycie i słaby, ale zawsze flanker i latacz. Nic lepszego nie ma. Jedno wycie i tego wspomnianego przez kolegę demona nie ma. Jak każdego potwora ciężko upilnować się przed strzelaniem, ale w 7mej edycji widziałem sporo sensownych złożeń na lordzie i zombie dragonie ,i chyba turniejowo nie ma gracza VC który by nie miał doświadczenia jak latać czymś dużym i nie oberwać.
Hexy dałbym do rozpy właśnie dlatego, że to eteral jest, w dodatku fast. Może blokować właśnie takie przeszkadzaje jak rydwany, maruderzy i inne - a hity po przejściu to IMO bonus, nie cel dla nich. 5tka Hexów droga nie jest, a rydwan czy dwa upolować może.
Cytuj:
Demon z death+2chimery+w ciul rydwanów i 2kowboje, nawet mają terrora jest ciężko upolować coś na krzyk by kontry nie dostać.
Dużo bestii i rydwanów...w zasadzie tylko hexy i banshee, i to do kombata, nie do wycia. Kontrę niemal zawsze się dostaje - trik w tym aby za bardzo nie bolała. Jeśli terrorgeist zlikwiduje demona, i ewentualnie zabije coś jeszcze w kombacie, to i tak jest do przodu. Na rydwany dobrze chodziły fell baty. Nie mają z nimi wygrywać, tylko zablokować na tyle, ile się da, a fellbaty zawsze opłaca się wystawić na maszyny. A są tanie. No, chyba, że ktoś kupił wiadro grubasów :wink:

Ktoś próbował na turnieju np. latający cyrk? - było złożenie na latające wampiry Strigoi.
Fajnie to chodziło, zarówno na armie z maszynami/strzelcami, jak na silniejsze armie w CC - po prostu robiło się gang-up wraz z jednostkami wybranej jednostce przeciwnika i roznosiło się w diabły.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 160 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.033s | 12 Queries | GZIP : Off ]