VC a VIII ed.
Moderator: misha
VC a VIII ed.
Wiem, że podobny temat jest w Dyskusji Ogólnej bynajmniej chciałbym się zapytać stricte o przemyślenia co do VC apropo VIII ed. Może być ciekawie, może być tragicznie (szczególnie dla portfela...). Jestem ciekaw Waszych przemyśleń nt. Wampów w nowej edycji której oficjalna premiera już za miesiąc bądź co bądź.
Z mojej strony widzę to w ten sposób - cienko będziemy mieli, jeżeli chodzi o charakterów biorąc pod uwagę limity punktowe. W przypadku fluffowych rozp to może być naprawdę egzotycznie. Na punktach <2000 np. można wystawić Vargulfa i Wraighty co bardzo fajnie będzie się zgrywało. Cienko widzę z kolei wizję mojego portfela tym bardziej, jeżeli zaczynam zbierać po latach i przed plotami w głowie się miało jakieś 60-100 Ghuli czy szkielów do zrobienia. Teraz jak standardem mają być 3k pts. to robi się zgraja umarlaków gdzie 150 jest na starcie na stole, a 50 jeszcze w walizce czeka na wystawienie podczas magii. Grave Guards będą teraz naprawdę dopakowaną jednostką ale znów pojawia się problem ilości... podejrzewam, że 40 to w niektórych rozpach może być mało. To po krótce moje przemyślenia zorientowane na VIII ed. A jak u was z w tym temacie?
PS. Przynajmniej wiem co muszę kupować biorąc pod uwagę, że jedyna moja piechta z core to 10xGhule :D:D:D
Z mojej strony widzę to w ten sposób - cienko będziemy mieli, jeżeli chodzi o charakterów biorąc pod uwagę limity punktowe. W przypadku fluffowych rozp to może być naprawdę egzotycznie. Na punktach <2000 np. można wystawić Vargulfa i Wraighty co bardzo fajnie będzie się zgrywało. Cienko widzę z kolei wizję mojego portfela tym bardziej, jeżeli zaczynam zbierać po latach i przed plotami w głowie się miało jakieś 60-100 Ghuli czy szkielów do zrobienia. Teraz jak standardem mają być 3k pts. to robi się zgraja umarlaków gdzie 150 jest na starcie na stole, a 50 jeszcze w walizce czeka na wystawienie podczas magii. Grave Guards będą teraz naprawdę dopakowaną jednostką ale znów pojawia się problem ilości... podejrzewam, że 40 to w niektórych rozpach może być mało. To po krótce moje przemyślenia zorientowane na VIII ed. A jak u was z w tym temacie?
PS. Przynajmniej wiem co muszę kupować biorąc pod uwagę, że jedyna moja piechta z core to 10xGhule :D:D:D
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
No też już o tej sprawie myślałem ale dodam tutaj parę szczegółów premiera nie za miesiąc tylko 1,5 tygodnia to tam po pierwsze. Mianowicie odnośnie jednostek to niestety moim skromnym zdaniem VC dostają (z tych info co mamy nie liczę tego czego nie wiemy z RB) mocno w dupę brak "Fearoutnumber" 25 % w hero a jak wiadomo Vampiry nie są najtańszymi Bohaterami no i brak guesów na maszynach co czyni kawalerie trochę słabszą. Core units mimo Ghuli z T 4 to ciężka sprawa zawsze można zrobić standard czyli hero z wskrzeszaniem Ghuli ale misscast hardcorowy a na jednej kości to wątpię. Mam swoich parę pomysłów ale ta edycja na pewno dużo zmieni w VC myślę ze kupowanie 100 Ghuli to przesada tak z 60 max myślę no Grave Guardzi pewnie 40 to da rade ale ja osobiści bym się trochę wstrzymał.
„Jedźcie i walczcie. Szkolcie się i zwyciężajcie! Bracia Krwawego Smoka od dziś misję swoja już znacie, na chwałę Abhorasha, wypełnijcie ją i bądźcie wolni!”- Kirthor Bathed-in-Blood- Rycerz Krwawego Smoka z Mousilion do swych Thrali
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Po pierwsze, limity są takie: 25% hero + 25% lord. Więc to akurat niewiele zmienia, poza tym, że zombie dragon będzie wystawialny od 3k.
Po drugie, brak Fear+outnumber strasznie zaboli undeady, zgadzam się.
Ale poza tym nie jest źle.
Mamy dostęp do taniej piechoty core ze sztandarami (zombie) do zajmowania objective'ów. Mamy dostęp do ghuli (30 ghuli = 41 ataków z poisonem do przodu dzięki zasadzie horde). No i wagon BK - 11 BK + wight king + banner of the barrows + hełm = 15 ataków S6 trafiających na 2+. To będzie jeden z oddziałów z największą siłą przebicia w grze.
Poza tym w nowej edycji dwie rzeczy będą miały gigantyczne znaczenie: magia i flankowanie. W magii jesteśmy mocni (nekros wybierający czary i bez limitu na liczbę kostek powera, moc +2PD bardzo dużo znaczy przy zmienionych zasadach, podobnie skull staff - lord ze skull staffem rzuca popychaczkę na 2+ skutecznie i bez ryzyka miscasta, a jak się mu rzuci jedynkę, pałeczkę może przejąć nekros). Magicznie VC pozostaną jedną z najsilniejszych armii.
Flankowanie - dzięki magii jest łatwiejsze.
Armie z wysoką I i S (Demony, Elfy) będą dla nas trudniejsze do ugryzienia, owszem. Ale przynajmniej nad demonami mamy tę przewagę, że będzie dostęp do 50 (?) nowych common magic items - na pewno znajdzie się coś fajnego na tej liście.
Z oddziałów wraithy będą trochę słabsze bo skirmish będzie ogólnie słabszy (z drugiej strony brak bonusów do CR za outnumber im trochę pomaga), zaś Black Coach będzie dużo mocniejszy (zasysanie kości powera przy poolach 2k6 = bezcenne).
Po drugie, brak Fear+outnumber strasznie zaboli undeady, zgadzam się.
Ale poza tym nie jest źle.
Mamy dostęp do taniej piechoty core ze sztandarami (zombie) do zajmowania objective'ów. Mamy dostęp do ghuli (30 ghuli = 41 ataków z poisonem do przodu dzięki zasadzie horde). No i wagon BK - 11 BK + wight king + banner of the barrows + hełm = 15 ataków S6 trafiających na 2+. To będzie jeden z oddziałów z największą siłą przebicia w grze.
Poza tym w nowej edycji dwie rzeczy będą miały gigantyczne znaczenie: magia i flankowanie. W magii jesteśmy mocni (nekros wybierający czary i bez limitu na liczbę kostek powera, moc +2PD bardzo dużo znaczy przy zmienionych zasadach, podobnie skull staff - lord ze skull staffem rzuca popychaczkę na 2+ skutecznie i bez ryzyka miscasta, a jak się mu rzuci jedynkę, pałeczkę może przejąć nekros). Magicznie VC pozostaną jedną z najsilniejszych armii.
Flankowanie - dzięki magii jest łatwiejsze.
Armie z wysoką I i S (Demony, Elfy) będą dla nas trudniejsze do ugryzienia, owszem. Ale przynajmniej nad demonami mamy tę przewagę, że będzie dostęp do 50 (?) nowych common magic items - na pewno znajdzie się coś fajnego na tej liście.
Z oddziałów wraithy będą trochę słabsze bo skirmish będzie ogólnie słabszy (z drugiej strony brak bonusów do CR za outnumber im trochę pomaga), zaś Black Coach będzie dużo mocniejszy (zasysanie kości powera przy poolach 2k6 = bezcenne).
Ja z kolei uważam, że Wampy wreszcie trochę zostaną zrównane do innych armii - wreszcie gracze Wampów będą mogli trochę taktyki zacząć stosować. Jak zobaczyłem pierwszą dla mnie bitwę na turnieju w VII-ej ed. to się mocno zdziwiłem, że wszyscy pchają wszystkimi klocami do przodu i się tylko zastanawiają czy szarżować, a jeżeli tak to kogo :/ ... w VI ed. było naprawdę ciekawiej i zastosowanie taktyki nawet w przypadku O&G pomagało wygrać cały turniej więc trochę tej myśli wraca. Zastanawiam się tylko czy Wampy będą musiały wszystko opierać na magii, jak słusznie zauważył Barbarossa?
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Nie, nie tylko magia. W rare'ach drzemie w VC potencjał chorych combosów na 8 ed. Na "więcej" taktyki bym nie liczył - bitwa w 8 ed. to będzie spotkanie przegięć.
Ciekawe kiedy pierwszy BP wyjdzie do tego ;p
Ale ja se myślę, że z 1 strony to dobrze, że jest limit na bohaterów, bo wreszcie będzie można wystawić wiecej jednostek. Ja w tej edycji miałem zawsze problem z jednostkami, gdyż bohaterowie u mnie zajmowali ponad 1000p nawet.
Teraz standardem będzie dobrze czarujący wampir + BSB.
Ciekawi mnie skoro jest 25% na lordów to czy taką wronę w Demonach, która chyba 630 kosztuje na 2k sie nie wystawi ?
Szkoda tylko, że wszystko po inicjatywie wali, a VC niestety mają jej mało (oprócz herosów)
taki klocek 12-14 WL albo SM w HE może być zabójczy.
Ale ja se myślę, że z 1 strony to dobrze, że jest limit na bohaterów, bo wreszcie będzie można wystawić wiecej jednostek. Ja w tej edycji miałem zawsze problem z jednostkami, gdyż bohaterowie u mnie zajmowali ponad 1000p nawet.
Teraz standardem będzie dobrze czarujący wampir + BSB.
Ciekawi mnie skoro jest 25% na lordów to czy taką wronę w Demonach, która chyba 630 kosztuje na 2k sie nie wystawi ?
Szkoda tylko, że wszystko po inicjatywie wali, a VC niestety mają jej mało (oprócz herosów)
taki klocek 12-14 WL albo SM w HE może być zabójczy.
tu niestety musze Cie zasmucic ale na wielu serwisach widzialem zapis, ze drugi szereg max 1 atak, czyli 1 szereg 21 i 2 szereg 10 co da 31 atakow ... co do kawalerii to BK w odpowiednim ustawieniu jak wiesc gminna niesie nie dosc ze uderza w 2 szeregach z duza sila to jeszcze wpakuja impakt hity (konie tylko z 1 szeregu bija ....Barbarossa pisze:..... Mamy dostęp do ghuli (30 ghuli = 41 ataków z poisonem do przodu dzięki zasadzie horde)...
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Horda na 10 szeroka wali z dodatkowego szeregu. 30 ghuli w formacji 3x10 = 41 ataków.
Czy opłacą się kupować teraz booka do wampów?? Kiedy wychodzi nowy??
M&M Factory - Up. 14.01.2017 Ostatnia trójka pegazów
Nie kupuj... o ile dobrze kojarzę w tym tygodniu wychodzi nowa edycja!!!Matis pisze:Czy opłacą się kupować teraz booka do wampów?? Kiedy wychodzi nowy??
Będzie errata do aktualnego booka ale nie ma sensu go kupować jezeli Vampy wyjdą np. czwarte.
Ale przynajmnije różnorodnych przegięć. Będą naprawdę różnorodne armie i nie będzie do końca powiedziane, która ma wygrać z racji większej roli taktyki w bitwie. Przynajmniej z całego umarłego serca na to liczę EDIT: Co do Rare-ów to napisałem w pierwszym poście.Barbarossa pisze:Nie, nie tylko magia. W rare'ach drzemie w VC potencjał chorych combosów na 8 ed. Na "więcej" taktyki bym nie liczył - bitwa w 8 ed. to będzie spotkanie przegięć.
Na 3k ciekawie się komponują 2 Vargi, Wraighty + Trener.
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
- Barbarossa
- Mniejsze zło
- Posty: 5612
Mantic games. Ładne tanie ghule. Polecam.
Ale ja też czekam. Przede wszystkim na to, czy gra będzie ciekawa i w miarę zbalansowana.
Jeśli chodzi o VC, to szykują się spore zmiany. Prawie na bank warto będzie mieć black coacha. IMHO jest szansa na to, że oddział około 10 blood knightów z kingiem z regenką będzie w wielu armiach VC - wiem, że drogie i można zaczarować na śmierć (900 punktów), ale teraz frenzy jest raczej bonusem niż utrudnieniem, a ze względu na brak fear+outnumber oraz stubborn potrzebna jest kosiarka do trawy.
Corpse cart na pewno odchodzi, może warghulf z I2 też (chyba ze dostanie D6 impactów). Wraithy, przy tych zasadach magii i skirmishów oraz scrollach 0-1 robią się dyskusyjna opcją.
Tani herosi - wight king i nekros - mogą być ładnym polem do przegięć. Na 4 nekrosach mieści się spory asortyment magiczny, więc o ile każdy może rzucać popychaczkę (nie ma jakiegoś limitu, że tylko raz można rzucać dany czar na faze magii), to jest to do rozważenia - z power stonem, periaptem i różdżką "jednej IFKI" to dość uniwersalna siła wspierająca - a w razie miscasta nie ma tragedii. Do tego mieszczą się jeszcze 2-3 magiczne cacka, czyli dispel scroll i może pierścionek z fireballem. Wight king takoż - w końcu za 80 punktów (dodajmy dwurak lub dwurak + szkapę) na 2250 wciska się ich pięciu, a jako czoło unitu robią straszną rzeź.
Ja na pewno spróbuje wystawiać takiego lorda i już go patentuję
red fury
infinite hate
dread knight
miecz +3 ataki (60)
potion of strength (20)
2+ ward od płonacych (5)
cadaverous cuirass (15)
W oddziale BK z bannerem z regenką robi niesamowite ZUO. Chyba nie ma niczego, co go jest w stanie ruszyć w jakikolwiek znany mi sposób, nawet van horstmann nie daje rady (tyle jeśli chodzi o balans...)
Aha, do tego 2x (albo 3, jak mówimy o 2400+) nekros: po 1 dodatkowym czarze (leczenie + popchnięcie) jak się da to sensownie rzucać, scroll, periapt i albo +1 do kanałowania, albo ifka na kazdym dublecie - ok. 300 punktów, a pomoże dostarczyć wagon do celu.
Ale ja też czekam. Przede wszystkim na to, czy gra będzie ciekawa i w miarę zbalansowana.
Jeśli chodzi o VC, to szykują się spore zmiany. Prawie na bank warto będzie mieć black coacha. IMHO jest szansa na to, że oddział około 10 blood knightów z kingiem z regenką będzie w wielu armiach VC - wiem, że drogie i można zaczarować na śmierć (900 punktów), ale teraz frenzy jest raczej bonusem niż utrudnieniem, a ze względu na brak fear+outnumber oraz stubborn potrzebna jest kosiarka do trawy.
Corpse cart na pewno odchodzi, może warghulf z I2 też (chyba ze dostanie D6 impactów). Wraithy, przy tych zasadach magii i skirmishów oraz scrollach 0-1 robią się dyskusyjna opcją.
Tani herosi - wight king i nekros - mogą być ładnym polem do przegięć. Na 4 nekrosach mieści się spory asortyment magiczny, więc o ile każdy może rzucać popychaczkę (nie ma jakiegoś limitu, że tylko raz można rzucać dany czar na faze magii), to jest to do rozważenia - z power stonem, periaptem i różdżką "jednej IFKI" to dość uniwersalna siła wspierająca - a w razie miscasta nie ma tragedii. Do tego mieszczą się jeszcze 2-3 magiczne cacka, czyli dispel scroll i może pierścionek z fireballem. Wight king takoż - w końcu za 80 punktów (dodajmy dwurak lub dwurak + szkapę) na 2250 wciska się ich pięciu, a jako czoło unitu robią straszną rzeź.
Ja na pewno spróbuje wystawiać takiego lorda i już go patentuję
red fury
infinite hate
dread knight
miecz +3 ataki (60)
potion of strength (20)
2+ ward od płonacych (5)
cadaverous cuirass (15)
W oddziale BK z bannerem z regenką robi niesamowite ZUO. Chyba nie ma niczego, co go jest w stanie ruszyć w jakikolwiek znany mi sposób, nawet van horstmann nie daje rady (tyle jeśli chodzi o balans...)
Aha, do tego 2x (albo 3, jak mówimy o 2400+) nekros: po 1 dodatkowym czarze (leczenie + popchnięcie) jak się da to sensownie rzucać, scroll, periapt i albo +1 do kanałowania, albo ifka na kazdym dublecie - ok. 300 punktów, a pomoże dostarczyć wagon do celu.
Ostatnio zmieniony 15 cze 2010, o 16:57 przez Barbarossa, łącznie zmieniany 1 raz.
Leczenie też spoko, prawie zawsze będziemy mieli 12 PD.
Czwarto levelowy ziomek z skullstaffem napiera leczenie z 2 kości czyli 2k6+5 średnio 13
Gwardia z dwurakami w trzech siódemkach z BotB też spoko.
Jeszcze tylko jedno pytanie: jerzeli pool jest wspólny to trener wsysa wszystkie kości czy tylko te 2k6 ?
Czwarto levelowy ziomek z skullstaffem napiera leczenie z 2 kości czyli 2k6+5 średnio 13
Gwardia z dwurakami w trzech siódemkach z BotB też spoko.
Jeszcze tylko jedno pytanie: jerzeli pool jest wspólny to trener wsysa wszystkie kości czy tylko te 2k6 ?
Wydaje mi się, że kości z pula + kości z leveli bohaterów, którzy są 6" od niego. Tak byłoby logicznie. Patrząc na ilość możliwych kości do wygenerowania to tempo w jakim on się napompuje jest przerażające.eliah91 pisze:.....
Jeszcze tylko jedno pytanie: jerzeli pool jest wspólny to trener wsysa wszystkie kości czy tylko te 2k6 ?
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
- Koziorożec
- Wałkarz
- Posty: 72
Jak będzie za dobrze, to zaraz go patchem ciachną jakimś limitem 1-2 kości na turę.solider4 pisze: Wydaje mi się, że kości z pula + kości z leveli bohaterów, którzy są 6" od niego. Tak byłoby logicznie. Patrząc na ilość możliwych kości do wygenerowania to tempo w jakim on się napompuje jest przerażające.
No też się do ghuli z Mantica przymierzam (i nie tylko do nich). Gorzej, że chyba będzie czekała mnie wymiana rarów. A figurka Black Coach, po prostu się mi nie podoba, będę musiał kombinować z konwersją...
Bene mori praestat, quam trpiter vvere
Serwus!
Cholera skąd wszyscy maja takie dokładne info, że już składają sobie armie/bohaterów na nowych zasadach, nowych przedmiotach itp ?! Czy te wszystkie plotki są aż tak wiarygodne ??
Cholera skąd wszyscy maja takie dokładne info, że już składają sobie armie/bohaterów na nowych zasadach, nowych przedmiotach itp ?! Czy te wszystkie plotki są aż tak wiarygodne ??
Wstąp do Karczmy pod ZademTroll'a