Pytania o zasady 8ed VC

Vampire Counts

Moderator: misha

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5114
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: Stan » 31 gru 2015, o 10:05

Zatrzymują się przed.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: misha » 31 gru 2015, o 12:08

kszyhu pisze:Siema, czy jak hexy dojdą do połowy czyjegoś oddziału, to przez niego przechodzą czy muszą się zatrzymać przed, bo nie starcza im ruchu na przebiegnięcie?

dzięki
jak Stan,
zatrzymaja sie przed, ale nawet jeśli model Hexa nie miał miejsca zeby przejść za przeciwnika ale miał zasięg do oddzialu przed ruchem to możesz nim zranić wroga

wykorzystujesz zasady fast cavalry i darmowe reformy, po prostu wirtualnie kazdy model ktory miał zasięg najdzie na oddzial przeciwnika i mozesz mu wyplacic hity, same hex natomiast zatrzymaja sie przed oddzialem w legalnym ustawieniu :)
darmowy reform nie zjada ruchu więc można tym się bawić dowoli, ot taki myk
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 2 sty 2016, o 21:51

A wiecie czy nightshroud liczy się zamiast płytówki, czy to po prostu zwykły płaszczyk?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: misha » 3 sty 2016, o 09:00

nie ma napisane ze zastepuje wiec nie zastepuje nic, to dodatkowa zbroja
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

abad86
Wałkarz
Posty: 69
Rejestracja: 23 sie 2013, o 00:24

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: abad86 » 10 sty 2016, o 19:38

1.Jak to jest z line of sigth, czy można szarżować przez jednostkę na jednostkę za nią jeśli jednostka atakująca ma fly i ma gdzie stanąć oczywiście.
2.Czy banshe może krzyczeć na oddział wroga który jest w walce wręcz a ona sama nie jest. i czy musi w oddział czy może np w samego bohatera.
3.To samo pytanie tylko tyczące sie Terrorgaista.
4.Czy po zebraniu sie jednostki w której jest mag albo która sama może czarować ( np bound spell) może rzucać czary.
5.Czy krell ma jakiegoś WSv czy faktycznie nie ma błędu w druku i ma tylko Sava zwykłego na 4+
6. skąd można wziąć ostatnie Faq i erraty do battla bo chciałbym sobie przypomnieć.
7. czy terror działa tylko przy szarżowaniu na jednostkę czy też jak ktoś szarżuje na jednostkę z terrorem i czy po przegranej walce przeciwnik automatycznie ucieka jeśli przegrał z unitem w którym ktoś wzbudza terror?
8. i takie z dupy pytanie, możecie sie śmiać i wyzwać mnie od nooba, ale za chiny nie mogę dojść to tego, CO znaczy skrót IMO ;P

abad86
Wałkarz
Posty: 69
Rejestracja: 23 sie 2013, o 00:24

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: abad86 » 10 sty 2016, o 19:54

W przypadku kiedy rozgrywam combat 2 jednostkami przeciwko jednej jednostce przeciwnika i przegram tą walkę np o 1 to czy oby dwie jednostki dostają po jednym wątku czy wybieram która go otrzymuje?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5114
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: Stan » 10 sty 2016, o 20:16

1. Zależy od zasad widoczności na jakie grasz. W najpopularniejszym slos możesz.
2. Z tego co pamiętam to nie może. Na pewno musi w oddział.
3. Tak samo.
4. Tak.
5. Tylko AS4+
6. Nie wiem :P
7. Tylko jak szarżujesz. Oprócz tego działa jak fear.
8. In my opinion = Moim zdaniem
9. Obie tracą po jednym woundzie.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: misha » 10 sty 2016, o 22:34

Q: Can the Ghostly Howl of a Tomb Banshee or the Death Shriek of a Terrorgheist be used against an enemy unit locked in a close combat that the Tomb Banshee or Terrorgheist is not themselves involved in? (p31/48) A: Yes.
faq to precyzowalo mozna krzyczec do innego combatu
jesli sami sa w CC to mozna krzyczec tylko do tego gdzie model jest B2B

podaj maila to i wysle faq cale jakie bylo ostatnio przed wypatroszeniem WFB
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 10 sty 2016, o 23:33

Siema, czy po zabiciu oddziału szkieletów w rezolucji, czyli z unbrekabla czy tam unstabla przeciwnik może robić overruna czy tylko reformę?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5114
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: Stan » 11 sty 2016, o 00:30

Może oba. Jeśli szarżował oczywiście.

abad86
Wałkarz
Posty: 69
Rejestracja: 23 sie 2013, o 00:24

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: abad86 » 11 sty 2016, o 01:16

a co z hunger, czy rzucam raz jedną kością za wszystkie wontki które wbił wampir, czy tyloma ile zadał obrażeń?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4908
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: JarekK » 11 sty 2016, o 01:53

1 raz na turę
Stone pisze:
16 gru 2019, o 13:36
Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 27 sty 2016, o 02:16

Czy jeśli mam w oddziale szkieletów szefa na kuniu, to muszę przyjąć pojedynek, bo nie ma jak go schować?

dzięki

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4908
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: JarekK » 27 sty 2016, o 04:13

W 8 edycji możesz odmówić pojedynku i cofasz go do 2 szeregu, jeśli nie ma 2 szeregu i nie masz czempiona/innego herosa to musisz przyjąć challange.

w 9 edycji możesz odmówić pojedynku i wtedy twój heros nie może atakować (chyba).
Stone pisze:
16 gru 2019, o 13:36
Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 27 sty 2016, o 04:25

Aha, ale jeśli on technicznie siedzi poza oddziałem, to jak ma uciec do tego drugiego szeregu?

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2306
Rejestracja: 15 lut 2012, o 18:23
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: Okoń » 27 sty 2016, o 14:32

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to masz bohatera na koniu (25x50mm) w oddziale piechoty (20x20mm), więc nie może zostać wycofany do tyłu.
Obrazek

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 27 sty 2016, o 16:04

no tak, o to własnie mi chodziło, dzięki.

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 4 lut 2016, o 20:54

Czy wąpierzowy wir zadaje rany wszystkim, także pojedynczym bohaterom? Można chyba zrobić ranki po jednym typie, ale nie weim czy nie chodzi w wirze o to, że potrzebuje rank, co dają do rezolucji.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4908
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: JarekK » 4 lut 2016, o 21:15

Prawdopodobnie mowisz o 6 czarze z lore of vampires w 8 edycji.
Każda ranka to moze byc 1 model. Czyli w ustawieniu 1x 30 (kreska) wypłacisz 30xd3 hitow. Pojedynczy stwor tez dostanie d3 hity za 1 ranke.
Stone pisze:
16 gru 2019, o 13:36
Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

kszyhu
Mudżahedin
Posty: 345
Rejestracja: 7 mar 2009, o 20:51
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Re: Pytania o zasady 8ed VC

Post autor: kszyhu » 16 lut 2016, o 15:31

Czy czar piąty i szósty z loży wampirów robią woundy bez jakichkolwiek sejwów czy tylko bez armor sejwów? Pytam, bo w faqu szóstka jest trochę dziwnie wyjasniona a piątka w polskim podręczniku działa inaczej niż w angielskim.

ODPOWIEDZ