VC na ograniczeniach EURO
Moderator: misha
Re: VC na ograniczeniach EURO
Ja grałem cały czas na Mortisie. W sumie jak gram przeciwko czemuś co strzela, to większość strzelania leci właśnie w mortisa.
Zamieniłem go ostatnio na Terrorka i jak do tej pory zagrałem dwie gry.
Pierwsza z HE - Teclis i inne pierdoły - czy się przydał ?? wcisnął 5W Phoenixowi z krzyku oraz wrypał mu w HtH
Został na 3 ranach. Pech chciał, że bolec go trafił i wcisnął mu 3W
Druga gra z WoCH - tutaj wcisnął 2W latającemu lordowi, przez turę wytrzymał szarżę 40 Warriorów Nurgla i poległ
Ten model musi chować się za wszystkim, za czym tylko może.
IMO wylatuje tylko w momencie jak ma zasięg do czegoś smacznego dla niego.
Wybierając między Mortisem a Terrorem - wybrałbym i jedno i drugie
Jednak brakuje pkt i wybrałem obecnie Terrora.
Chociaż na PKS mam jeszcze na 2600 rozpę z Manfredem + Mortis.
No i czy ktoś z Was wystawia Vargheisty ??
Drogie i Vampiric, więc z leczeniem ich jest problem, tzn dla mnie zawsze był to problem.
Zamieniłem go ostatnio na Terrorka i jak do tej pory zagrałem dwie gry.
Pierwsza z HE - Teclis i inne pierdoły - czy się przydał ?? wcisnął 5W Phoenixowi z krzyku oraz wrypał mu w HtH
Został na 3 ranach. Pech chciał, że bolec go trafił i wcisnął mu 3W
Druga gra z WoCH - tutaj wcisnął 2W latającemu lordowi, przez turę wytrzymał szarżę 40 Warriorów Nurgla i poległ
Ten model musi chować się za wszystkim, za czym tylko może.
IMO wylatuje tylko w momencie jak ma zasięg do czegoś smacznego dla niego.
Wybierając między Mortisem a Terrorem - wybrałbym i jedno i drugie
Jednak brakuje pkt i wybrałem obecnie Terrora.
Chociaż na PKS mam jeszcze na 2600 rozpę z Manfredem + Mortis.
No i czy ktoś z Was wystawia Vargheisty ??
Drogie i Vampiric, więc z leczeniem ich jest problem, tzn dla mnie zawsze był to problem.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Ja zawsze chciałem zagrać na 3 oddziałach po 6-8 Vargheistów, ale na razie modeli brak. Jeśli chodzi o jakiś pojedynczy oddział, to jest to myślę dylemat: Mortis/Terrorgheist/Vargheisty/Horrory
P.S.: Wiesz, zarówno Frostheart Phoenix, jak i Flamespyre Phoenix, mają 5W, więc ciężko dobić ich w CC, jeśli uprzednio dostali właśnie 5 ran
P.S.: Wiesz, zarówno Frostheart Phoenix, jak i Flamespyre Phoenix, mają 5W, więc ciężko dobić ich w CC, jeśli uprzednio dostali właśnie 5 ran
kiedyś grałem po 3 oddziały 6 vargheistów...fajne
grałem na jednej 12/10 vargheistów też fajne problem z leczeniem, ale lot załatwia sprawę i bardzo często wchodzimy na bok, lub dwa oddziały kanapkują
cena za 5 hexów to 150pkt->5W z T3 eteryczne(w sumie to co w nich wali to magia, a magii dużo) raczej giną łatwo, 1W leczone
cena za 3vargi to prawie 150pkt, mamy za to 9W z T5, latanie i lepsze przyłożenie, leczą tak samo
hexy, a vargi to dwa różne zadania, ale uważam że zamiast 2x10 hexy można dać te 3x6 vargi i grać naprawdę fajnie.
Widziałem rozpę gdzie na brak ograniczeń(2800pkt) jeden z graczy VC wystawiał 2terrory, mortisa, vargi w ciul wilków i nietoperzy i terrory dwa gniotły system i wcale tak często nie spadały każdy gra tym co lubi i czym umie
grałem na jednej 12/10 vargheistów też fajne problem z leczeniem, ale lot załatwia sprawę i bardzo często wchodzimy na bok, lub dwa oddziały kanapkują
cena za 5 hexów to 150pkt->5W z T3 eteryczne(w sumie to co w nich wali to magia, a magii dużo) raczej giną łatwo, 1W leczone
cena za 3vargi to prawie 150pkt, mamy za to 9W z T5, latanie i lepsze przyłożenie, leczą tak samo
hexy, a vargi to dwa różne zadania, ale uważam że zamiast 2x10 hexy można dać te 3x6 vargi i grać naprawdę fajnie.
Widziałem rozpę gdzie na brak ograniczeń(2800pkt) jeden z graczy VC wystawiał 2terrory, mortisa, vargi w ciul wilków i nietoperzy i terrory dwa gniotły system i wcale tak często nie spadały każdy gra tym co lubi i czym umie
Terror schodzi od pestek, nie ma sensu wlatywać na ostrzeal skinkow czy kusz, brak ochrony, w CC, sam slabo sie spisuje
Mortis lepiej przezywa, ale robisz pod niego rozpiske
tak czy siak strata 1 czy drugiego z armaty to 1 duzy ptk, ciezki do odrobienia moze byc
@bojek
fajna rozpa, pytanie w co strzelac, bo tak czy siak cos wleci w CC i zacznie kosic ale da sie ja usadzic Storm bannerem, czy ciezko opancerzonym WoChem z Demon Princem masakratorem o ile nie zejdzie od krzykow
Mortis lepiej przezywa, ale robisz pod niego rozpiske
tak czy siak strata 1 czy drugiego z armaty to 1 duzy ptk, ciezki do odrobienia moze byc
@bojek
fajna rozpa, pytanie w co strzelac, bo tak czy siak cos wleci w CC i zacznie kosic ale da sie ja usadzic Storm bannerem, czy ciezko opancerzonym WoChem z Demon Princem masakratorem o ile nie zejdzie od krzykow
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
eheh czyli dałem się wkręcić. Brak ogrania robi swoje ;/Azurix pisze:Ja zawsze chciałem zagrać na 3 oddziałach po 6-8 Vargheistów, ale na razie modeli brak. Jeśli chodzi o jakiś pojedynczy oddział, to jest to myślę dylemat: Mortis/Terrorgheist/Vargheisty/Horrory
P.S.: Wiesz, zarówno Frostheart Phoenix, jak i Flamespyre Phoenix, mają 5W, więc ciężko dobić ich w CC, jeśli uprzednio dostali właśnie 5 ran
Jak już mowa o wykorzystywaniu, różnych jednostek, jest jakaś opcja żeby warto było wystawić Varghulfa albo BC? Uwielbiam te modele, ale nigdy mi się na razie nie spłaciły i zastanawiam się, czy dałoby radę zrobić rozpę, w której wzięcie któregoś z nich miało sens?
Sory za post pod postem, ale ile bym nie dusił przycisku edytuj, nie chciało zaskoczyć.
Sory za post pod postem, ale ile bym nie dusił przycisku edytuj, nie chciało zaskoczyć.
Ja mam dwa Vargulfy ale jakoś ich nie wystawiam.DiabliQ pisze:Jak już mowa o wykorzystywaniu, różnych jednostek, jest jakaś opcja żeby warto było wystawić Varghulfa albo BC? Uwielbiam te modele, ale nigdy mi się na razie nie spłaciły i zastanawiam się, czy dałoby radę zrobić rozpę, w której wzięcie któregoś z nich miało sens?
Sory za post pod postem, ale ile bym nie dusił przycisku edytuj, nie chciało zaskoczyć.
Na stówkę wystawię jeszcze 2 Vargi przed turem w Szczecinie w testowej rozpie.
Natomiast Trenera wystawiłem ostatnio na turze w GW i spisał się całkiem nieźle.
Jest fajnym straszakiem. Jedynie miałem kiczowate rzuty na 6 dla niego.
Bo jak wytłumaczyć 3 tury magii - 10,10, 12 kostek i rzucić 2 szóstki
Po grze ze Szmają stwierdziliśmy, że jest wart wystawienia, ale trzeba nim mądrze grac.
Może nawet naładować odpowiednio i dopiero ruszyć się nim, ale to IMO
grałem na dwóch varghulfach
są fajne, hate, brak pkt za ranki, S5 i T5, 5ataków i ThuderStompy...do tego regenka i przyzwoita szybkość.
biegały oba po jednej flance, samodzielnie potrafiły wpadać w klocek corowej piechoty i ją łamały na luzie, raz złamały nawet 40WL przy kombinowanej szarży, gdzie duch wlazł na przód, a przeciwnik stubborna nie zdał varghulfy skosiły 15, czy 16 lwów w turę razem z atakami i deptaniem.
Są naprawdę fajne, do tego łatwo schować, szybkie, ale jednak dla mnie obowiązkowo dwa a to wychodzi drożej niż mortis, czy gejek(w liczbie jeden). Pamiętać trzeba że oba muszę iść na raz i szarża na coś z siłą5-6 nie zawsze może się opłacić...choć magia regenek czasem w akcie desperacji pomaga i oba varghulfy na ostatniej ranie wypłacając 9-12deptaków, potrafią przechylić szalę zwycięstwa znacząco
gdyby nie to że gram na samej piechotce i grubaskach, to bym brał ich, ale mam inną koncepcję walki.
Swego czasu obowiązkowo grałem na 2varghi i 3x6latające grubaski, było ciekawie to fakt
są fajne, hate, brak pkt za ranki, S5 i T5, 5ataków i ThuderStompy...do tego regenka i przyzwoita szybkość.
biegały oba po jednej flance, samodzielnie potrafiły wpadać w klocek corowej piechoty i ją łamały na luzie, raz złamały nawet 40WL przy kombinowanej szarży, gdzie duch wlazł na przód, a przeciwnik stubborna nie zdał varghulfy skosiły 15, czy 16 lwów w turę razem z atakami i deptaniem.
Są naprawdę fajne, do tego łatwo schować, szybkie, ale jednak dla mnie obowiązkowo dwa a to wychodzi drożej niż mortis, czy gejek(w liczbie jeden). Pamiętać trzeba że oba muszę iść na raz i szarża na coś z siłą5-6 nie zawsze może się opłacić...choć magia regenek czasem w akcie desperacji pomaga i oba varghulfy na ostatniej ranie wypłacając 9-12deptaków, potrafią przechylić szalę zwycięstwa znacząco
gdyby nie to że gram na samej piechotce i grubaskach, to bym brał ich, ale mam inną koncepcję walki.
Swego czasu obowiązkowo grałem na 2varghi i 3x6latające grubaski, było ciekawie to fakt
Bojek, niezłą kapustę z wałkiem sprzedajesz ludziom Vargi T4 S5....Bojek pisze:cena za 3vargi to prawie 150pkt, mamy za to 9W z T5, latanie i lepsze przyłożenie, leczą tak samo
Jak dla mnie umiejętność gry Vargami jest na równi z umiejętnością gry Vargulfami... kluczowe jest oflankowanie przeciwnika. Na korzyść Varghulfa jest na pewno to, że jest znacznie mniejszy od oddziału Vargów, może się wypiąć dupą albo bokiem na jakieś marne klocki piechoty czające się obok celu szarży, z Vargheistami już tak prosto nie jest. Vargheisty - niższy WS i T, brak regenki, Frenzy, które ogranicza je dość poważnie jeżeli chce się odlecieć z dala od generalskiego Ld i re-rolli od BSB... na korzyść Vargheistów przemawia tylko to, że trudniej je ustrzelić bo latają w skirmishu...
Skupiając się na detalach można dodać sztormówę ew. inne zakazy latania możliwe w grze oraz dangerous test-y wykonywane przy szarży na cele w lasach etc....
Do ogólnych plusów należy zaliczyć przede wszystkim, że są to jedyne (poza BK z lancami i Wraciakami) jednostki z siłą większą niż 4, a przy dzisiejszej mecie i tendencji pojawiania się nowych armii na stołach dość kluczowe tym bardziej, że ta siła idzie w parze z inicjatywą 4 co sprawia, że są to jednostki must have jeżeli chcemy uodpornić nasze Wampiry od wszędobylskiego słońca, które jak przeleci przez BC, Mortisa, Horrory czy Hexy potrafi siać zniszczenie i wygrywać gry. W dodatku te dwie opcje są chyba najbardziej użyteczne. Varghulfy co by nie mówić potrafią piechotę roztrzaskać w drobny mak jeżeli wspomoże ich coś w miarę wytrzymałego z przodu. Vargi właściwie z inspiring presence i BSB są w stanie siać spustoszenie ale poza kawalerią nie jest się w stanie zapewnić odpowiedniej mobilności Vargom, żeby wykorzystać ich potencjał. Problemem jest BC, który musi się naładować i dopiero stać się użyteczny... jeżeli gramy na szybki desant to zarówno BC jak i mortis staje się kompletnie bezużyteczny...
Jeszcze Polska nie zginęła / Isten, áldd meg a magyart
walnąłem się przepraszam, to przez to że ciągle teraz gram na grubaskachDaw pisze:Bojek, niezłą kapustę z wałkiem sprzedajesz ludziom Vargi T4 S5....Bojek pisze:cena za 3vargi to prawie 150pkt, mamy za to 9W z T5, latanie i lepsze przyłożenie, leczą tak samo
Lord klepacz Furia + ASF, 3+ Save 4+ Ward , 2+ od ogniaAR.COM Draft 3 WIP pisze:Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/More than 10 Hexwraith models (max 20)/More than 2 Death spells in the army, max 1
•Terrorgheist (max 1)/More than 8 Crypt Horror models (max 16)/Banhsees in the army/Red Fury (count as 2 if Quickblood on the same model), max 2
do 8 Cryptów wejdzie 10 Hexów i 2 małych eko necro do snajperek Ld
w sensie którzy herosi do kawalerii są pocięci?JarekK pisze:Kawaleria z herosami - pocieli herosow
Piechota - albo dobry klepacz, albo dobre oddziały, albo death
Krzyki - pociete
ktoś ma ciekawe kminy na draft to wrzucajcie
względnie można pozbyć się ASF na lordzie i mieć GW/fiolke i jechać na re-rollu z czaru z nightshroudem np
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
generalnie nie przesadzałbym z tym:
JarekK napisał(a):
Kawaleria z herosami - pocieli herosow
Piechota - albo dobry klepacz, albo dobre oddziały, albo death
Krzyki - pociete
W JH mamy co najmniej dwa zupełnie różne złożenia i każdy z graczy jest z nich zadowolony. VC przestały być uber, to wszystko, ale daleki byłbym od lamentu nad ich biednym losem. Euro ma za zadanie mniej więcej zrównoważyć siły armii i powoli im się to udaje (słusznymi ruchami czy też niesłusznymi).
JarekK napisał(a):
Kawaleria z herosami - pocieli herosow
Piechota - albo dobry klepacz, albo dobre oddziały, albo death
Krzyki - pociete
W JH mamy co najmniej dwa zupełnie różne złożenia i każdy z graczy jest z nich zadowolony. VC przestały być uber, to wszystko, ale daleki byłbym od lamentu nad ich biednym losem. Euro ma za zadanie mniej więcej zrównoważyć siły armii i powoli im się to udaje (słusznymi ruchami czy też niesłusznymi).
always Vampire
trolo... nie ten draft. Płakałem jak tam było napisane:
Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/More than 10 Hexwraith models (max 20)/More than 2 Death spells in the army, max 1
•Terrorgheist (max 1)/More than 8 Crypt Horror models (max 16)/Banhsees in the army/Red Fury/quickblood, max 2
Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/More than 10 Hexwraith models (max 20)/More than 2 Death spells in the army, max 1
•Terrorgheist (max 1)/More than 8 Crypt Horror models (max 16)/Banhsees in the army/Red Fury/quickblood, max 2
w prawdzie odnosiłem się do zapisu który ja widzę czyli furia i ASF na jednym modelu, ale przekazu zupełnie to nie zmienia i wszystko powyższe w moim poście jest prawdą.JarekK pisze:trolo... nie ten draft. Płakałem jak tam było napisane:
Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/More than 10 Hexwraith models (max 20)/More than 2 Death spells in the army, max 1
•Terrorgheist (max 1)/More than 8 Crypt Horror models (max 16)/Banhsees in the army/Red Fury/quickblood, max 2
Trolo.
always Vampire
@JarekK
nawet jeśli jakaś poprzednia przechodnia wersja tego draftu mówiła RF/QB to nadal opierałbyś grę na Lordzie mającym te oba skille
małe vampki do walki się raczej nie nadają, jedynie 2+ save w kawalerii by uchodził - jeśli tu miałeś na myśli ograniczanie herosów
nawet jeśli jakaś poprzednia przechodnia wersja tego draftu mówiła RF/QB to nadal opierałbyś grę na Lordzie mającym te oba skille
małe vampki do walki się raczej nie nadają, jedynie 2+ save w kawalerii by uchodził - jeśli tu miałeś na myśli ograniczanie herosów
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Shino mówił, że AR.com wyjaśniało, że chodziło im o wersje z hero, ale może coś zmienili. Zapytam się w temacie ETC czy coś chłopaki wiedzą.
Jest różnica między wrzaskiem za 95 ptk mającym look outa itp a Oddziałem za minimum 175 który można skasować dużo prościej.
EDIT: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 6#p1200646
Jest różnica między wrzaskiem za 95 ptk mającym look outa itp a Oddziałem za minimum 175 który można skasować dużo prościej.
EDIT: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 6#p1200646
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A