Rozpiski 8ed - Towarzyskie

Vampire Counts

Moderator: misha

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Re: Rozpiski 8ed - Towarzyskie

Post autor: 4 karabiny »

Po poprawkach:
Lords:
Count Mannfred 530 pkt

Heroes:
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Banshee 95 pkt
Necro 1 lvl Undeath, Ruby ring of Rhuin, Book of Arkhan, 115p
Necro 1 lvl Undeath, Dispell Scroll, 90p
Core:
3x20 zombies, fcg, 3x70
30 Crypt Ghouls 300 pkt
5 Dire Wolves 40pkt

Rare:
Terrorgheist 225 pkt
Terrorgheist 225 pkt
I zamiatasz ;)

Awatar użytkownika
Abrasus
Falubaz
Posty: 1031
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Abrasus »

Dziękuję bardzo wszystkim za pomoc ;).

Awatar użytkownika
schuba
Wałkarz
Posty: 92
Lokalizacja: Wrocław, Odolanów
Kontakt:

Post autor: schuba »

Czołem generałowie :)
Po długaśnej przerwie ( w czasie której jak widzę zmieniała się edycja a kolejna na horyzoncie ) zachęcony wiadomościami że na łono undeadów ponoć znowu trafią mumie postanowiłem odkurzyć swoje stare kości. Ustawiam się na sparing z weteranami ale troszkę nie ogarniam jeszcze tych nowych edycji (kochałem 6 edycyjne wampiry miłością wielką ;)) a nie chciałbym wyjść na ostatniego janusza plastikowych ludzików dlatego zgłaszam się z uprzejmą supliką abyście ocenili moją rozpiskę i powiedzieli dlaczego jest zła i w jaki sposób wysokie elfy skopią mi dupsko :)

OTO:
2500 Pts - Vampire Counts Roster

Total Roster Cost: 2494

Vampire Lord (24#, 867 pts)
1 Vampire Lord, 344 pts = (base cost 220 + Level 4 Wizard 105 + Great Weapon 10 + Heavy Armour 6 + Shield 3)
1 Nightshroud, 40 pts
1 Talisman of Preservation, 45 pts
1 The Other Trickster's Shard, 15 pts
1 Aura of Dark Majesty, 25 pts
1 Beguile, 15 pts
1 Dark Acolyte, 25 pts
1 Quickblood, 30 pts
22 Grave Guard, 262 pts = 22 * 11 (base cost 11) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Seneschal, 21 pts
1 Razor Standard, 45 pts

Wight King (13#, 552 pts)
1 Wight King, 110 pts = (base cost 85 + Lance 5 + Skeletal Steed 12 + Barding 8)
1 Sword of Anti-Heroes, 30 pts
1 Spellshield, 20 pts
11 Black Knights, 306 pts = 11 * 26 (base cost 21 + Barding 3 + Lance 2) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Hell Knight, 36 pts = (base cost 31 + Barding 3 + Lance 2)
1 The Banner of the Barrows, 50 pts

Necromancer (30#, 345 pts)
1 Necromancer, 120 pts = (base cost 65 + Level 2 Wizard 35 + Master of the Dead 20)
1 Dispel Scroll, 25 pts
28 Skeleton Warriors, 160 pts = 28 * 5 (base cost 5) + Musician Mus 10 + Standard Bearer Std 10
1 Skeleton Champion, 15 pts
1 Screaming Banner, 25 pts

Zombie Horde (20#, 60 pts)
20 Zombies, 60 pts = 20 * 3

Tomb Banshee (32#, 415 pts)
1 Tomb Banshee, 95 pts
30 Crypt Ghouls, 300 pts = 30 * 10
1 Crypt Ghast, 20 pts

Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8

Dire Wolves (5#, 40 pts)
5 Dire Wolves, 40 pts = 5 * 8

Varghulf (1#, 175 pts)
1 Varghulf, 175 pts

Validation Report:
Edition: 8th Edition; Game Type: Normal Game; Special Rules: Forbid Chaos Dwarfs in WoC, Forbid Regiments of Renown; Army Subtype: Vampire Counts Army; File Version: 2.84
Roster satisfies all enforced validation rules

Composition Report:
Points of Lords: 539 (0 - 1250)
Points of Heroes: 400 (0 - 1250)
Points of Core: 660 (625 - Unlimited)
Points of Special: 720 (0 - 1250)
Points of Rare: 175 (0 - 625)

Created with Army Builder® - Try it for free at http://www.wolflair.com
"Zadziwiające, co w danej chwili ludzie potrafią uznać za znakomity pomysł." T. Pratchett

Perełki Vampire Counts
http://picasaweb.google.pl/bartosz.schu ... pireCounts

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

powiedzieli dlaczego jest zła i w jaki sposób wysokie elfy skopią mi dupsko :)
Niekoniecznie zła. Jest nieprzegięta i lajtowa do bólu. W jaki sposob skopią? Może skopią, może nie, ale obstawiam, że jak już skopią to w kombacie.

Minusy - lord dobrze zabezpieczony. Teoretycznie. W praktyce nie ma red fury, więc nie zagraża statystycznie nawet gryfowi, więc pilnuj go przed dużym lataczem bo kombo ataków z wysoką S i thunderstompy mogą zlożyć tego lorda.
Wight king ma lance niepotrzebna, bo ma magiczną broń którą musi użyć zawsze. W tej edycji jest zasada - wpierw broń magiczna, potem specjalna, potem hw. Wywal lancę.
W ogóle duże latacze czy szybkie jednostki będą Cię bardziej bolały niż BSowy shooting - a raczej pojawią się na bank, bo VC w zasadzie nie mają strzelania a krzyki mają mały zasięg - tylko głupi by nie wystawił smoka czy feniksa. Z kolei oni mogą kontrolować Twoje latanie, bo mają sporo shootingu w opcjach, więc raczej zakładają, że Twoi bohaterowie będą w jednostkach, więc będą mniej mobilni.
Magia zaboli- tylko jeden liczący się mag i dispell scroll to na HE imo za mało - w dodatku twój głowny mag to gienek co powoduje, że ta gwardia to będzie na celowniku od początku gry, o ile przeciwnik jest weteranem. Zainwestuj w MR, i to dobrą. Poza ghulami masz mało wyporne regimenty które są dosyć drogie w punktach - mogą dostać sporo CR którego za cholerę nie odrobią wskrzeszenia.
Elfy mają niewąski wybór jednostek które bardzo szybko nabijają CR - Pewnie oprą się na klocku White Lionów z Banner of the World Dragon, więc postaraj się nie zabrać za dużo magicznej broni. Ich fasty to też problem, bo poza Vargheistami, nasze wilki czy felki nie radzą sobie z ASF ellyrianami czy silverami. Pozostają drogie hexy, Vargheisty lub latający bohater by to ogonić - jednak oni wciąż mogą kontrować magią czy shootingiem.
Zaklęcia tnące statsy lub buffy na własne oddziały będą lepsze niż czary bezpośrednio niszczące, bo omijają CR lub niewątpliwe wardy i wysokie statsy użytecznych zaklęć.
Screaming Banner sytuacyjny. Fear jest mocno przycięty, choć jak wejdzie i zrobi elicie WS 1 to jest to miły boost - jak widzisz mocno sytuacyjny.
Dorwać elfy na piechotę....cóż, trzymam kciuki.

Awatar użytkownika
MusztardowyTygrys
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: MusztardowyTygrys »

1000 Pts - Vampire Counts Army

1 Vampire Lord @ 259.0 Pts
General; Lore of Vampires; Level 1 Wizard; Heavy Armour; Shield
Hellsteed @ [30] Pts
40 Skeleton Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Skeleton Champion @ [10.0] Pts
5 Dire Wolves @ 40.0 Pts
4 Hexwraiths @ 160.0 Pts / terror
Great Weapon
1 Hellwraith @ [10.0] Pts
19 Grave Guard @ 270.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Ban.Of Barrows?
1 Seneschal @ [10.0] Pts
Models in Army: 69

Muszę się jakoś zamknąć w +/-1k, słyszałem że duże klocki są dobre, na grejvach chce jeszcze umieścić jakąś czarodziejską szmatę ale nie mam pomysłu - tak samo co do lora...
Asmodai podsunął mi idee vamplorda na hellstedzie- podłapałem, chyba fajne.
5 wolfów do wiadomo czego
hexy hmmm całkiem fajne, ale ten terror mocno kusi(lubię duże i brzydkie figurki)
Ja jestem wódką

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Beznadziejna rozpiska. Jak lord na steedzie to musisz mieć jakiś oddział dla niego. Nie masz. Jak już bierzesz wamp lorda to należy go jakoś uzbroić aby był prawdziwym koksem, u Ciebie zero nic, nawet lancy/great weapon. Chyba już lepiej mały wamp + nekros na te punkty.
Szkielety same nic nie zrobią. Tutaj przydałby się wampir, ale pieszy i sensownie bijący.
20 grave guard - mały klocek który mało robi. IMO za drodzy aby ich sensownie wystawić na te punkty.

Awatar użytkownika
MusztardowyTygrys
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: MusztardowyTygrys »

Hmm dobrze wiedzieć że lipa - dopiero się uczę, to moja drugie podejście do wfb po 7 latach... więc lekko nie ma.
Brak podręcznika też nie polepsza sytuacji ale zamawiam po świętach! Więc jedyne co na chwile obecną mam to AB z aktualizacją

Dobra jedziemy dalej
taka sytuacja->

necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)

W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
25 Grave G - G.weap. full command (330)
5 dire wolves 40
Terror 225/5 hexów 150
Ja jestem wódką

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

To też na 1000? Za mało core.

Awatar użytkownika
MusztardowyTygrys
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: MusztardowyTygrys »

necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)

W. king jako Bsb ban. of barrow (160)
20 szkieli Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician, Champ (140)
5 dire wolves 40
5 hex/ 4crypt horrors
Terror 225

Nie mam za bardzo pomysłu jak poupychać cokolwiek grywalnego w tak ograniczonych punktach- no i doświadczenia... głównie tego.
Ja jestem wódką

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ja bym core złożył 3x20 zombii muzyk+sztandar.
4 crypty to za mało, lepsza piątka hexów.
Daruj sobie tego BSB i wrzuć drugiego nekrosa 1lvl skroll.

Awatar użytkownika
MusztardowyTygrys
Pseudoklimaciarz
Posty: 31

Post autor: MusztardowyTygrys »

necro lvl2 talizman of preserv. MoD (165)
20 Zombi fullCommand 70
nekros 1lvl skroll.65
20 Zombi fullCommand 70
20 Zombi fullCommand 70
5 dire wolves 40
5 Hexwraith 150
Terror 225

trochę tu nudnawo... mam jeszcze ok 145pts na zbyciu. Jakieś sugestie? druga ekipa hexów ?
Ja jestem wódką

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Jak lord na steedzie to musisz mieć jakiś oddział dla niego
niekoniecznie. wczesniej napisał w innym wątku, że jego przeciwnikami będzie chaos, bretka i elfy. Poza elfami wystawienie lorda samopas nie jest groźne. Latałem samopas nawet przy czterech klopach i jakoś szczęścia nie miały ;). na 1000pkt nie spodziewajmy się parku maszyn - nie gra z dwarfami czy imperium więc bólu nie ma. Zawsze może dać 5tke gołych BK na pierwszą turę, potem z takiej jednostki wylecieć i chować się już za terenem i w dodatku mieć niezłego flankera z eteral movementem. Koncept mobilnego killera na małe punkty nie jest zły tylko......
Jak już bierzesz wamp lorda to należy go jakoś uzbroić aby był prawdziwym koksem, u Ciebie zero nic, nawet lancy/great weapon.
Dokladnie. Jak ma być killer, to build musi być naprawdę dobry.
Przykład:
VL na hellsteedzie+HA+lanca=shield, redfury,quickblood,beguile
nightshroud+talisman of preservation+the other trickster shard.

Jak są maszyny, zamiast nightshrouda możesz dać charmed shield i dopchać jakimś enchantedem czy arkanem. Hexy też dają look outa hellsteedowi...fakt, tylko 4+ i musisz być blisko ale zawsze.

Problem z elfami może być z tego względu, że mają tanie maszyny - ale to BSowe strzelanie i można je przyciąć - cover od terenu/jednostek to podstawa, ale wymaga ogrania i nieco doświadczenia w polowaniu wilkami na te RBTy.
Nie mam za bardzo pomysłu jak poupychać cokolwiek grywalnego w tak ograniczonych punktach- no i doświadczenia... głównie tego.
Fakt. VC to też nie samograj - trzeba zawsze się na czymś oprzeć.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Wybacz, ale logika na zasadzie "grałem tak i nie spadł" to kiepski argument.
Breta ma trebka, chaos hellcannona. Jeden strzał i po grze, bo nie masz bohatera który przejmie armię, także sypiesz się aż miło.

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Breta ma trebka, chaos hellcannona. Jeden strzał i po grze, bo nie masz bohatera który przejmie armię, także sypiesz się aż miło.
O ile sięgam pamięcią, zawsze jak traciliśmy generała to się sypaliśmy aż niemiło. To kwestia zaakceptowania pewnego ryzyka w grze która z założenia jest losowa.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ryzyko należy minimalizować :wink:

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Stan pisze:Ryzyko należy minimalizować :wink:
daj spokój przecież zaraz ci kolega Asmodai napisze, że jesteś przesiąknięty ETC i turniejową sceną i nie ogarniasz idei gry towarzyskiej :lol2:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Carry
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Carry »

Sporo nie grałem i chciałbym się zapytać czy rozpiska jest złożona poprawnie żeby nie wyszły wałki :D
Rady doświadczonych graczy mile widziane, nie ma żadnych ograniczeń oprócz moich zasobów figurek (oczywiście faq, errata i podręcznik)
Chciałem zrobić uniwersalną rozpiskę, a nie konkretnie pod jakaś armię

Lords:
Vampire Lord 535 pkt: General, Magic Level 4, Lore of Vampire, Heavy Armour, Great Weapon, QuickBlood, Red Fury, Beguile, Nighshround, Talisman of Preservation, Barded Nightmare
Master Necromancer Magic Level 3 Lore of Vampire book of arkhana 190

Heroes:
Banshee 95pkt
Banshee 95pkt
Necromancer Magic Level 2, lore of death dispel scroll 125pkt

Core:
19x3 Zombies standar music 67pkt
19x3 Zombies standar music 67pkt
2x 5 Dire Wolves 80pkt
38x+10ghast Ghouls 390pkt

Special
10x 26 (lance, barded)+30(FCG)Black Knights 290pkt
6x 38+10 Crypt Horrors 238pkt

Rare:
Terrorgheist 225pkt

PS: Dobrze liczę, że Klepacz ma save 2+ ward 4+ 5atakow z siła 7 ma ASF i ASL czyli bierze się pod uwagę inicjatywę a bija mnie z podstawową siłą?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Co do Klepacza, to tak.
Co do rozpiski:
Nekros przydałby się 4lvl death, mały 1lvl vampire.
Zombiaki są 20+
BK warto dać jakiś sztandar, swiftness na przykład.

Carry
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 35

Post autor: Carry »

Zapomniałem dopisać, że na 2400 gram a to jest rozpiska na 2397
zombiaki poprawię ale kolejny lvl nekrosowi i banner do BK nie upcham.
Chyba, że jest coś w tej rozpisce co warto zamienić na ww. rzeczy

Edit: Może zamienie na duzym nekrosie death a na malym lov?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

daj spokój przecież zaraz ci kolega Asmodai napisze, że jesteś przesiąknięty ETC i turniejową sceną i nie ogarniasz idei gry towarzyskiej :lol2:
Może mógłbym. Tylko po co?
Chciałem zrobić uniwersalną rozpiskę, a nie konkretnie pod jakaś armię
Zaryzykowałbym twierdzenie, że takowej nie ma, przynajmniej nie dla VC. Po pierwsze mamy sporo zasad specjalnych które powodują pewne problemy, i rozpiska będzie robiona pod konkretne rozwiązanie owych problemów. Przynajmniej od tego należałoby zacząć.
Po drugie, twój przeciwnik może wyjść na ciebie z rozpiską robioną konkretnie pod VC, lub zakładającą jakąś wybitnie efektywną kombinację jego jednostek czy opcji z którymi twoja uniwersalna rozpiska sobie nie poradzi. Robiąc uniwersalną rozpiskę na jego przegiętą, w zasadzie sam się ograniczasz a on zyskuje przewagę - i to na poziomie rozpy, bo znając dodatkowo mocne strony swojej i jednocześnie jej braki będzie żyłował do bólu wykorzystywanie w grze atutu przy jednoczesnej minimalizacji swojej słabej strony. To łatwo zauważa się przy armiach zrobionych typowo pod shooting/magię czy typowo pod hth. Kwestia czy jest to fair czy nie jest dyskusyjna, bo w końcu jak sam wspomniałeś, nic poza figurkami i oficjalnymi zasadami was nie ogranicza.
Po trzecie, gdzie, jeśli nie w grze towarzyskiej jest miejsce właśnie na nie-uniwersalne rozpiski, które możesz przetestować na armii kumpla?

ODPOWIEDZ