Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Re: Warheim - Fantasy Skirmish - WIP

Post autor: X.Maciek »

Czy zabójczy cios działa na duże cele takie jak ogry czy kroksigory?
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek


Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Zmotywowany między innymi pytaniem zadanym przez Apoka na łamach Azylium postanowiłem uściślić zapisy dotyczące Stygmatów Chaosu - głównie o zapis:

"Działanie Stygmatu Chaosu może zwiększyć wartość współczynników ponad rasowe maksimum."

STĄD możecie pobrać aktualną wersję pliku w formacie PDF. Przeczytajcie i dajcie znać, czy czegoś nie pominąłem. A także piszcie śmiało wszelkie inne uwagi, pomysły i komentarze.

ONLINE

Ponadto przypominam, że najnowszą wersję podręcznika w wersji WIP szanowne państwo-draństwo może pobrać STĄD.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Powoli przymierzam się do zastąpienia nielicznych umieszczonych w podręczniku rysowanych diagramów fotografiami wykonanymi przy użyciu modeli i makiet.

W związku z tym mam do szanownego państwa-draństwa grającego w Warheim FS zapytanie:
Jakie sytuacje chcielibyście zobaczyć na takich diagramach?
Skok? Zeskok? Upadek? Model za osłoną? Co jeszcze?

Wasze propozycje zamieszczajcie w komentarzach pod tym wpisem lub w odpowiednim wątku na Azylium.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Korzystając z przygotowanych przez Pepe grafik zrobiłem karty lokacji, czyli siódmego z elementów terenu na polu bitwy w Warheim FS.

[align=center]DowNLoaD|OnLInE[/align]

Więcej pomocy do gry znajdziecie TUTAJ.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Poniżej przedstawiam wstępną wersję zasad dla kompanii Gladiatorów z Jałowej Krainy.

Gladiatorzy z Jałowej Krainy

Podobnie jak większość pozostałych ludzkich kompanii, także drużyna Gladiatorów z Jałowej Krainy dysponuje na początku 5 bohaterami.
- Mecenasem pełniącym rolę dowódcy, który fluffowo jest właściciele szkoły gladiatorów i odpowiada za pozyskiwanie nowicjuszy, do czego służy mu zasada specjalna handlarz niewolników.
- Kolejnym bohaterem jest Czarownik, postać dobrze znana wszystkim graczom prowadzących pozaimperialne kompanie wojowników
- Następnie mamy dwóch Czempionów, czyli głównym walczących bohaterów
- I na koniec felczera, teoretycznie najsłabszego z bohaterów, który odpowiada głównie za leczenie swych towarzyszy.

Natomiast wśród stronników wyróżnić można:
- Niewolników, jaki niewolnik jest każdy widzi
- Gladtiatorów, dysponujących WW 4 i zdolnością szermierz
- Dzikie zwierzęta: Szablozębne i Niedźwiedzia
- A także nieludzi: Ogra i Trollobójców.

Zarówno bohaterowie jak i stronnicy mają dostęp do różnego rodzaju oręża do walki wręcz. Ponadto, Czempioni mogą nauczyć się jednego ze stylów walki, który daje im w walce wręcz znaczne bonusy.

Szanowne państwo-draństwo zechce zapoznać się z zawartością PDFa i podzielić (na przykład na AZYLIUM) swoimi uwagami i wrażeniami.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Kawał dobrej roboty z pisaniem zasad. Tylko wierność do battla jest mieszana. Przyczepię się do armii, którą znam najlepiej- jaszczuroludzi. Dlaczego saurus bohater nie ma statystyk jak ogr? Tak jak w battlu? A dajmy na to tan krasnali ma już odpowiednie?
Plus to weteran blizn dowodzi siłami zbrojnymi, nie wódz skinków. Przynajmniej według fluffu.
Nie czepiam się, bo chcę dokuczyć, czy co. Robię to z chęci pomysy :wink:
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

A to nie było przypadkiem tak, że skinki to te mądre( architekci, magowie, lekarzy itd) a saurusy to te od czarnej roboty, silniejsze, ale troszkę głupsze.
Mogę się mylić, najlepiej jak Qc napisze.
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dzięki za komentarze.

Statystyki i zasady w WFS różnią się miejscami od tych z WFB, bo w kampanijnym skirmiszu gra się inaczej niż w battlu.

W kilku miejscach musiałem zmienić nieco fluff by odpowiadające mu zasady grały z resztą reguł oraz by zachować jak największy balans.

Sporo dużych celów ma przycięte statystyki, tak żeby w kampanii było co rozwijać a mniejsi przeciwnicy nie byli pożerani na miejscu.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

Na czele społeczeństwa lizardmenów stoją slannowie. Decydują o najważniejszych sprawach. Trwają oni jednak zwykle w wieloletniej medytacji, więc administracją z dnia na dzień zajmują się skinki kapłani. Do nich również należy interpretacja rozkazów slannów i przekazywanie ich reszcie.
Saurusi dowodzą armią. Nawet gdy na czele jej stoi slann, to oni odpowiadają za taktykę i ruchy wojsk. Ich umysły są proste, lecz nie w stylu chłopa od pługa. Znają tylko wojnę i wypowiadają się lakonicznie. Coś jak spartanie.
Od czarnej, fizycznej roboty są kroxigory. Nie potrafią myśleś abstrakcyjnie, w przeciwieństwie do skinków i saurusów. Są to budowniczy, ale też shock troopersi.
Wodzowie skinków to niźsi rangą dowódcy, którzy odpowiadają za patrole i podjazdy w dżunglii, nic więcej.
Pisane po konsultacji z podręcznikami do battla, tak dla pewności, że nie wprowadzę ludzi w błąd. :wink:

Rozumiem, quidamcorvus. Jednak widzę, że np. Ludzie, krasnoludy czy własnie wskazane przeze mnie ogry posiadają odpowiadające im statystyki, a saurusi nie. Staty mają jak ludzie, a nie coś dużego. Stąd moja uwaga. Sprawdziłem przed zgloszeniem protestu :wink:
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Tak jak napisałem wcześniej wszelkie zmiany są celowo i podyktowane wymaganiami skirmisza. Fluff znam ale nie wszystko dało się przenieść 1 do 1.

Awatar użytkownika
Byqu
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Byqu »

W porządku. Skoro to zamierzone działania, to nie mogę nic poradzić. :|
WELCOME TO ESTALIA GENTLEMEN

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

@Qc na ile wyceniasz jeszcze czas do powstania wersji 1.0 ?
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Szczwaniak pisze:@Qc na ile wyceniasz jeszcze czas do powstania wersji 1.0 ?
Brakuje jeszcze zasad dla drużyn 'Banitów z Księstw Granicznych' i 'Karnawału Chaosu' oraz 'Postaci Dramatu'. Jak to napiszę to wtedy będzie można przygotować wersję 1.0.

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

quidamcorvus pisze:Brakuje jeszcze zasad dla drużyn 'Banitów z Księstw Granicznych' i 'Karnawału Chaosu' oraz 'Postaci Dramatu'. Jak to napiszę to wtedy będzie można przygotować wersję 1.0.
Czekamy z niecierpliwością :D
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Grać można już. Poza w/w rzeczami reszta jest grywalna.

Awatar użytkownika
Szczwaniak
Chuck Norris
Posty: 435
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Szczwaniak »

quidamcorvus pisze:Grać można już. Poza w/w rzeczami reszta jest grywalna.
Grać już gram, bo warheim to najlepsza gra do domówek :D , ale 1.0 doczekać się już nie mogę. Ps: planujecie wydawać podręcznik czy zostaniecie przy wersji elektronicznej?
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek

Awatar użytkownika
Never
Chuck Norris
Posty: 549

Post autor: Never »

mam pytanko, czy Warhaim to taki Kill team, tyle że w świecie Warhammera, a nie 40k?
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

@Szczwaniak
Zostaję przy wersji elektronicznej.

@Never
Warheim FS to poprawione Mordheim. Skirmisz z mechaniką kampanii.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Krnabrny z klubu WarZag zamieścił informację o przygotowaniach do turnieju WFS, który w sierpniu miałby odbyć się w Będzinie. Więcej informacji znajdziecie na Azylium:

http://azylium.vot.pl/ForumsPro/viewtop ... html#31306

ODPOWIEDZ