Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 19 cze 2019, o 08:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2007, o 20:58 
Naczelna Prowokatorka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 21:43
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Może M.T. zacząłby robić jakieś klimatyczne rozpiski :badgrin:
Skill do procy - bez sensu. Przecież to proca... ja rozumiem, trzeba się uczyć, jak strzelać z handguna, hochlanda, kuszy... ale procy? chyba każdy wie, jak to się robi ;)

Można też wywalić zasadę, że strzela 2 razy na połowę zasięgu z -1 do trafienia.
Acz chyba wolałabym tę siłę 2 ;)

_________________
Blog || Warsztat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2007, o 23:07 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2007, o 19:08
Posty: 156
A mi tam proce się średnio przydają... w sumie to nigdy nie były dla mnie efektywne bo zazwyczaj gram przeciw Reiklandowi... :evil: .. który ma łuki... i kusze.... i większy zasięg... i większy BS...

A proca... cóż cena 2gc jest dobrą ceną.. zaś siła 2?.... w sumie jest to broń zależna od siły miotającego a większość ma ją na poziomie 3 lub więcej...

Zaś dwa strzały... w sumie nigdy z tej opcji nie korzystam bo jak już jestem w odległości 9 cali to wole zaszarżować 8) ...

Ja bym jej tam nie zmieniał.. mi się podoba...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 paź 2007, o 23:10 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 6 wrz 2007, o 09:53
Posty: 58
Lokalizacja: Warszawa
Skavenblight napisał(a):
Skill do procy - bez sensu. Przecież to proca... ja rozumiem, trzeba się uczyć, jak strzelać z handguna, hochlanda, kuszy... ale procy? chyba każdy wie, jak to się robi ;)


tak procy! wiesz tak się zastanawiam czy, co sugeruje to zdziwienie, nie mylisz troszkę pojęć proca w znaczeniu "broń" a proca "zabawka znana większości ze szkoły ( nawet jeśli będzie większa ) to zdecydowanie nie to samo. a co do "poziomu trudności obsługi" zapewniam że jest ona znacznie trudniejsza od kuszy czy łuku, o korbaczu nawet nie wspominając bo tu to głównie kwestia siły i kondycji a nie umiejętności


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2007, o 17:49 
Oszukista

Dołączył(a): 12 cze 2007, o 18:47
Posty: 856
Zastanawia mnie tylko taka sprawa:

Jezeli skasujecie ASL przy szarzy do dwuraka, to wtedy nikt nie bedzie brak strongmena. Bo po co?

Zmienilbym takze skilla strongmen wlasnie, by dawal mozliwosc noszenia HA i shielda lub Full plate'a bez minusow do ruchu. Wkoncu gosc jest tak silny ze to nie problem dla niego, prawda?

Zabronilbym takze mozliwosc parowania pistoletu. Jak to sobie wyobrazacie? Gosc strzela w walce wrecz i ... nadstawiam miecz przyjmujac pocisk? Przeciez to nielogiczne ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 paź 2007, o 18:06 
Powergamer Rozpiskowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lip 2007, o 23:55
Posty: 39
Po kolei:

Strongman po to Ci będzie ze po tej pierwszej rundzie z fantastyczną liczbą ataków 1 już atakujesz ostatni. Skasowanie ASL mocno osłabi tą umiejętność ale za to może ktoś zacznie kupować dwuraki.

Parowanie pistoletu w HtH? Jak najbardziej. Gość Ci strzela z odległości 0,5 m w twarz a Ty machasz mieczem i odbijasz lufę.

Zreszta tak to jest wytłumaczone w Rulebooku i dla mnie się kupy trzyma.

Proca - skill to bzdura, bo poza Szczurami i SS każdy inny model żeby używać procy musi kupić Weapon Experta.

To znaczy dla mnie proca nie jest bardzo przegięta. Raczej krótki łuk jest totalnym badziewiem. Bo proce mają bandy które nie posiadają dalekosiężnej broni strzeleckiej. Chodzi mi o to żeby nie było tak łatwo zdjąć Ogra gradem kamieni. Save +1 to max tego co o co bym chciał osłabić proce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 paź 2007, o 19:43 
Naczelna Prowokatorka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 21:43
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, jako że jest zastój, a praca powinna toczyć się dalej [kampanię piszę, wiem, egoistyczny i klubocentryczny powód], wrzucam na ruszt następny, spory temat:

ZASADY JEŹDŹCÓW


Propozycje, zażalenia?
Whoa Boy! zmienione, ale reszta też wymaga zmiany.

_________________
Blog || Warsztat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 paź 2007, o 21:13 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Racja, zastój jest; w wolnej chwili dopiszę modyfikacje dwuraków (strike last nie dotyczy tury, w której ludek szarżuje).

Były też rozsądne propozycje, by dopakować nieco korbacz i morgenstern zasadą (skądinąd całkiem logiczną), by nie można było parować ataków z tych broni.

Pytanie tylko (głównie do Nahara, który to zaproponował), czy dać tę zasadę tylko do pierwszej tury walki korbaczem/morgensternem (tak samo jak bonus do siły), czy na całą walkę (oczywiście bonus siłowy nadal tylko do pierwszej tury)?

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 paź 2007, o 23:16 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:10
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Do pierwszej tury, bo się zrobią za bardzo przepakowane.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2007, o 21:40 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Nareszcie, po bardzo długim zastoju, wrzucam kolejną, trzecią już, wersję naszej "erraty", innymi słowy zestawu HR:

http://www.debowatarcza.neostrada.pl/mo ... _v.0.3.pdf

Jak zwykle proszę o komentarze, sugestie, wskazanie ewentualnych błędów itp.

Jeżeli ktoś da radę to przetestować, refleksje z gry przyjmę z otwartymi ramionami!

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2007, o 21:43 
Pseudoklimaciarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 22:09
Posty: 20
Nie działa :/.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2007, o 21:52 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Dziwne - u mnie zasysa bez problemu :/. A jak u innych forumowiczów?

Na wszelki wypadek wrzucam mirror:

http://www.sendspace.com/file/ahe8la

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2007, o 22:07 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:10
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
U mnie działa bez zarzutu 1 link.
Po kolei 1 akapit do Weeping Blades dodaj Fighting Claws i jest ok.
4 ciekawe, ale czy potrzebne?
5-6 może być ze względu na cenę i na to, że + do S jest tylko w pierwszej turze HtH
7 Tu nie bardzo wiem co zmieniliście, włócznia miała Strike First z tym, że gdy się było szarżowanym to szło po I.
8 Bardzo dobre
9 Fajne, ale czy nie za mocne? W takim układzie dałbym misfire-y, z resztą zawsze byłem zwolennikiem psucia się broni prochowej, niestety nie ma to poparcia w Lublinie.
10 Źle sformułowane, ale idea jest dobra
11-13 Spox
14 Fajnie ale co w takim razie z -1M przy HA? Ja bym zniósł

Blazing coś tam:
1-4 a co jeśli jest dalej w walce wręcz i jest tura przeciwnika? można zabić konia przy 3-4?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 lis 2007, o 22:51 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Motorze, dzięki za wyczerpujący komentarz!

W paru punktach napiszę dwa słowa... ;)

Cytuj:
4 ciekawe, ale czy potrzebne?


Oczywiście można bez tego żyć, ale zauważ, że dotychczasowe zasady parowania są z deka absurdalne...

Prosty przykład: mamy gościa A z WS5 i gościa B z WS3. Powiedzmy, że obydwaj uzbrojeni w miecze. A atakuje B i trafia na 3+. Wyrzuca "3" i B paruje jego atak na 4+. Następnie B atakuje A i trafia na 4+. Wyrzuca "4", więc A musi parować na 5+.

Innymi słowy wychodzi na to, że gość słabiej walczący, z niższym WS'em, jest w korzystniejszej sytuacji, jeżeli chodzi o parowanie. Zmienia to zaproponowana, nowa, zasada parowania - IMHO równie szybka w zastosowaniu, a z pewnością sprawiedliwa. Aha, dodam jeszcze, że to nie mój pomysł, a gotowe rozwiązanie wypracowane przez bywalców forum SG. Wg. mnie daje radę.

Cytuj:
7 Tu nie bardzo wiem co zmieniliście, włócznia miała Strike First z tym, że gdy się było szarżowanym to szło po I.


Zmieniliśmy właśnie to, by przy szarży nie szło po inicjatywie. Może zwiększy to używalność tej broni - póki co pełen użytek mogli z niej zrobić np. skaveni z I4, czy ludki po awansie Inicjatywy, ale wtedy często wybierają oni inne, w sumie lepsze bronie, takie jak np. halabardy. Ta drobna modyfikacja - miejmy nadzieję - powinna nieco zwiększyć (wraz z możliwością użycia z tarczą) użyteczność włóczni.

Cytuj:
9 Fajne, ale czy nie za mocne?


Strzelba wymaga chyba najintensywniejszych "playtest'ów". Zaproponowaną w tej "erracie" wersję podsunęli bodajże Nahar i Mistrz Wałków. Mi jednak wydaje się wcale nieprzegięta, jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że strzela co drugą turę i generalnie przegrywa na całej linii z kuszą (cena, zasięg, umiejętności typu quick shot). Może przynajmniej te modyfikacje uczynią ją w miarę godną alternatywą dla kuszy.

Cytuj:
10 Źle sformułowane, ale idea jest dobra


Ten zapis jest akurat żywcem, w całości, wzięty z projektu erraty na stronie SG. Co wg. Ciebie lepiej sformułować?

Cytuj:
14 Fajnie ale co w takim razie z -1M przy HA? Ja bym zniósł


Zauważ, że:

-1M penalty if not mounted, in addition to the normal penalty
when combined with a shield.

Innymi słowy, jeżeli jesteśmy pieszo: Ciężka zbroja + tarcza to -1M, a Pełna Płytowa Zbroja + tarcza to -2M, co doprowadza nas do słusznego wniosku, że płytówka to tylko na walkę z końskiego grzbietu, a dla piechurów nadal korzystny pozostaje gromril.

BTW płytówkę dodałbym do początkowego ekwipunku Bretończyków (i tylko do nich, z racji że jako jedyni mogą mieć na starcie konie).

Cytuj:
1-4 a co jeśli jest dalej w walce wręcz i jest tura przeciwnika? można zabić konia przy 3-4?


Hmmm... Będę musiał jeszcze raz przejrzeć zasady konne. Wysoce prawdopodobne, że będą wymagały one większych zmian.

BTW, bodajże Nahar zaproponował jeszcze parę rzeczy odnośnie wierzchowców, m.in. -1 do trafienia dla piechura, który chce takiego konnego trafić.

Generalnie wszystko się sprowadza do tego, by uczynić wierzchowce czymś w miarę korzystnym, nad czym przeciętny gracz się zastanowi, a nie zabawką dla samobójców tudzież megaklimaciarzy lekce sobie ważących wszelaką skuteczność.

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2007, o 17:53 
Pseudoklimaciarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 22:09
Posty: 20
Dzięki za drugiego linka, a co do erraty zwiększa skuteczność band postawionych na jakość a nie ilość, do łask wracają przedmioty najczęściej pomijane przez brak skuteczności. Co do walki dwiema broniami nie sądzisz, że jednostkom z większą ilościa ataków nie bedzie sie opłacało walczyć w ten sposób?
Ogólnie errata ciekawa, przynajmniej do czasu wydania oficjalnej:), poprawia najbardziej absurdalne błędy SG.
A i parowanie fajnie zrobione :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2007, o 18:18 
Naczelna Prowokatorka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 21:43
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kapitan Hak napisał(a):
Będę musiał jeszcze raz przejrzeć zasady konne. Wysoce prawdopodobne, że będą wymagały one większych zmian.

Konne są w ogóle do przepisania ;)

Karpiu napisał(a):
Co do walki dwiema broniami nie sądzisz, że jednostkom z większą ilościa ataków nie bedzie sie opłacało walczyć w ten sposób?

O to chodzi ;) Żeby priorytetem nie było danie największej plewie pałki i sztyletu a zastanowienie się...

Karpiu napisał(a):
Ogólnie errata ciekawa, przynajmniej do czasu wydania oficjalnej:)

Tej już raczej nie będzie :(

Tak w ogóle, graliśmy dziś multiplayera na nowe zasady [6 graczy! oczywiście ZŁO zatriumfowało :badgrin:] i szło bardzo dobrze. Napakowana Bretonia na koniach i w zbrojach to jest to ;) Szkoda tylko, że miała takiego pecha... w końcu questing miał save na 1+.

_________________
Blog || Warsztat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 gru 2007, o 18:36 
Pseudoklimaciarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 lis 2007, o 22:09
Posty: 20
Cytuj:
O to chodzi Żeby priorytetem nie było danie największej plewie pałki i sztyletu a zastanowienie się...

rozumiem, ale chodzi mi o to żeby mając wiekszą ilość ataków 3 i więcej walka dwiema broniami nadal mogła być efektywana. Myśle że dobrym rozwiazaniem byłaby zasada że za każde dwa ataki powyżej jednego dostajemy dodatkowy atak do drugiej broni tak więc mając 1 atak dostajemy 1 do drugiej reki mając 3 dostajemy 2 itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2007, o 12:07 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:10
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kapitan Hak napisał(a):
Motorze, dzięki za wyczerpujący komentarz!

W paru punktach napiszę dwa słowa... ;)

Cytuj:
4 ciekawe, ale czy potrzebne?


Oczywiście można bez tego żyć, ale zauważ, że dotychczasowe zasady parowania są z deka absurdalne...

Prosty przykład: mamy gościa A z WS5 i gościa B z WS3. Powiedzmy, że obydwaj uzbrojeni w miecze. A atakuje B i trafia na 3+. Wyrzuca "3" i B paruje jego atak na 4+. Następnie B atakuje A i trafia na 4+. Wyrzuca "4", więc A musi parować na 5+.

Innymi słowy wychodzi na to, że gość słabiej walczący, z niższym WS'em, jest w korzystniejszej sytuacji, jeżeli chodzi o parowanie. Zmienia to zaproponowana, nowa, zasada parowania - IMHO równie szybka w zastosowaniu, a z pewnością sprawiedliwa. Aha, dodam jeszcze, że to nie mój pomysł, a gotowe rozwiązanie wypracowane przez bywalców forum SG. Wg. mnie daje radę.
Przekonałeś mnie :wink:

Kapitan Hak napisał(a):
Cytuj:
7 Tu nie bardzo wiem co zmieniliście, włócznia miała Strike First z tym, że gdy się było szarżowanym to szło po I.


Zmieniliśmy właśnie to, by przy szarży nie szło po inicjatywie. Może zwiększy to używalność tej broni - póki co pełen użytek mogli z niej zrobić np. skaveni z I4, czy ludki po awansie Inicjatywy, ale wtedy często wybierają oni inne, w sumie lepsze bronie, takie jak np. halabardy. Ta drobna modyfikacja - miejmy nadzieję - powinna nieco zwiększyć (wraz z możliwością użycia z tarczą) użyteczność włóczni.
Czyli rozumiem, że wracacie do starego opisu włóczni sprzed poprzedniej eratty?

Co do reszty po ponownym przeczytaniu i przeanalizowaniu zmian IMO dobrze rozwiązaliście :wink:
Pozostaje tylko sprawa koników, ja bym jeszcze uściślił kto kogo może wynająć HS i DP.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2007, o 12:24 
Oszukista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 lut 2007, o 08:23
Posty: 788
Lokalizacja: krk
Cytuj:
[6 graczy!...]


My w tyle osób gramy "kampanie" na stole 48x48" Ale jest spoko bo tżeba myśleć :D[/quote]

_________________
Serwis społeczności Mordheim
www.najmita.net

check it out!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2007, o 13:35 
Naczelna Prowokatorka
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 mar 2007, o 21:43
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Motyl napisał(a):
Cytuj:
[6 graczy!...]


My w tyle osób gramy "kampanie" na stole 48x48" Ale jest spoko bo tżeba myśleć :D

To akurat była klubowa rozgrywka towarzyska, sojusz zła [CoC, Possessed, O&G] na sojusz dobra [Bretonia, krasnale, Reikland]. Zwyciężyły wyznawczynie Wielkiego Shadowcyca nawiasem mówiąc ;)

Wracając do tematu:
Obniżamy ceny koni [o 10-20%], czy zostawiamy jak są?

_________________
Blog || Warsztat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2007, o 13:56 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 gru 2006, o 19:10
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Ja bym obniżył, ale to się powinno tyczyć wszystkich mountów - Nightmare, War Boar, Chaos Stead etc.
Kiedyś chciałem mieć w Mordheim Wampira na Nightmarze :wink:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.029s | 10 Queries | GZIP : Off ]