Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 15 paź 2018, o 14:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 09:34 
Wałkarz

Dołączył(a): 25 paź 2007, o 08:54
Posty: 71
ja rozumiem argumentacje ze przeciwnika sie "czuje" (i nie pytajmy sie czemu tak jest ;) ) system musi pogodzic dwie sprawy - to ze gracze widza figsy przeciwnika i maja poglad na caly stol oraz to ze figsy nie "widza" przez sciany

w tej chwili mamy dosc smieszna sytuacje ze stojac ze sciana i nie widzac przeciwnika moge go (po tescie) zaszarzowac - co mozna zinterpretowac jako "wybieganie zza kazdego rogu z <<urrraaaaa> na ustach"
z drugiej strony przeciwnik stojacy za sciana uniemozliwia nam bieganie -nawet wtedy gdy ani jego ani nasza szarza jest niemozliwa do wykonania (np. ze wzgledu na teren)

wiem ze w czasie walki "atmosfera jest gesta" i raczej nikt sobie swobodnie nie biega ale jakos tak mi ten zakaz biegania nie lezy

a z konnymi to sam napisalem ze nie nalezy przeginac :) tez nie widze galopujach konikow :)

ps: ja tez gram krasiami..belt jest szybszy od najszybszych sprinterow..zawsze :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 10:47 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Mi osobiście ten zakaz biegania w 8" specjalnie nigdy nie przeszkadzał, choć zgadzam się z Wojtkiem, że w przypadku modeli konnych może wyglądać to odrobinę bardziej karykaturalnie - IMO jednak nie do tego stopnia, by wymagało to jakiś zmian. Poza tym konni i tak rzadko się na stołach pojawiają ;).

Przy okazji przypomniały mi się dwie inne kwestie związane z odległościami, które irytują mnie już bardziej - chodzi o stałe (wyznaczone stałą, a nie zmienną) odległości, z których można zaszarżować niewidzianego wroga, i na których długość można skoczyć - odpowiednio: 4 i 3" - są takie same zarówno dla wolnego krasnoluda z niską inicjatywą (nie ujmując nic brodaczom), jak i szybkiego i spostrzegawczego skavena. Nie chcę się czepiać realizmu ;), ale czuję tu pewien zgrzyt.

P.S. Ostatnio erratowanie mordki wywietrzało mi trochę z głowy - wiadrem zimnej, otrzeźwiającej, wody okazała się lektura forum SG - co prawda ludzie tam są sympatyczni, a całe forum kochane ;), ale niektóre pomysły na "naprawianie świata" i wariacje na temat wariacji na temat wariacji zasad wołają o pomstę do nieba i sprawiają, że człowiek wręcz zaczyna się modlić o zachowanie mordkowego status quo - liczę jednak, że jeżeli jakaś oficjalna errata jeszcze kiedyś się ukaże, zabiorą się za nią możliwie rozsądni i odpowiedzialni ludzie ;).

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 10:56 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2007, o 07:41
Posty: 84
Lokalizacja: =][=Legion=][=
Ale to łatwo Hak można by rozwiązać. Np. już za pomocą inicjatywy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 11:01 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Myślałem kiedyś co nieco o rozwiązaniu: coś w stylu szarża na niewidzianego wroga na odległość inicjatywy (nie mylić z wykrywaniem ukrytych), ew. inicjatywy*2 (wtedy krasnolud szarżowałby niewidzianego na 4", ale skaveński assassin już na 10") - czyli dokładnie tak, jak piszesz.

Co do skakania, to skok na maksymalną odległość szybkość/2, czyli krasnolud na 1,5", człowiek 2", a skaven na 2,5-3".

To jednak tylko luźne propozycje, a poza tym, tak jak wyżej napisałem, ostatnio nie mam weny "erratowej" ;).

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 12:39 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2007, o 14:29
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań
Nie mieszałbym szybkości ze spostrzegawczością. Modele rozwinięte na dużą inicjatywę szarżując zza rogu miałyby większy zasięg biegu niż w linii prostej. Na mój gust i tak fajnie, że ta zasada istnieje i nie warto się jej czepiać.
Co do skoku brakuje mi tam zmienności, zależnej od dorzutu. Jakiegoś +k3 na przykład. Wreszcie miałoby to jakąś dynamikę i odrobinę ryzyka, a nie znanie na makiecie każdego miejsca w którym się skacze, albo nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 13:26 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Czy ja mieszam szybkość ze spostrzegawczością ;)?

Opisałem dwie oddzielne zasady: jedna związana z szybkością, druga z inicjatywą. Właśnie zmienności mi brakuje - odległość skoku zawsze na 3" i szarża na niewidocznych zawsze na 4" z wyżej przeze mnie opisanych powodów do końca mi nie leży.

Cytuj:
Co do skoku brakuje mi tam zmienności, zależnej od dorzutu. Jakiegoś +k3 na przykład. Wreszcie miałoby to jakąś dynamikę i odrobinę ryzyka, a nie znanie na makiecie każdego miejsca w którym się skacze, albo nie.

Ryzyko przy skoku i tak jest, bo mamy test inicjatywy ;).

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 16:34 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2007, o 14:29
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Czy ja mieszam szybkość ze spostrzegawczością Wink?

Nie uwierzysz, ale takie miałem wrażenie :? Teraz mam wrażenie, że odpowiadałem to na teksty, których w Twoim poście nie ma... Omamy, żart bogów- ubij, ale nie wiem ;)
Cytuj:
Ryzyko przy skoku i tak jest, bo mamy test inicjatywy Wink.

Tak to jest, jak się i tak nie ma gdzie skakać. Mój błąd ;)
Dla ratowania twarzy powiem tylko: ale to są fajne zasady, zostawmy ;)
W końcu skoro i tak ledwo się o nich pamięta gdy są proste, to po co komplikować? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sty 2008, o 18:08 
Bosman
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 17:22
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Zgadzam się - te zasady mogą się podobać lub nie, ale lepiej zostawić to tak, jak jest :).

Swoją drogą z tym skakaniem to rzeczywiście nawet nie ma gdzie tego wykorzystać :/. Może przy gęstej zabudowie (wąskie uliczki, domki blisko siebie) i dużej liczbie kładek sytuacja wyglądałaby nieco inaczej...

_________________
Nietykalny napisał(a):
NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!

ObrazekObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sty 2008, o 21:06 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2007, o 14:29
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Może przy gęstej zabudowie (wąskie uliczki, domki blisko siebie) i dużej liczbie kładek sytuacja wyglądałaby nieco inaczej...

Też tak myślałem, ale skoki między budynkami zwykle odpadają z prozaicznego powodu: ciężko o brak dwóch ścian nad uliczką. Wewnątrz budynków sprawa równie zrąbana, bo jeśli chcesz móc tam włożyć rękę to musi być miejsca więcej niż na 3 cale. Jak już to zostają dziury w kładkach do przeskakiwania, bo inaczej tego nie widzę, a i za kładkami w mieście nie przepadam - o ile w dżungli i jaskiniach je rozumiem, o tyle w mieście w którym ściany się nie ostały te konstrukcje mnie po prostu nie przekonują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sty 2008, o 21:34 
"Nie jestem powergamerem"
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 wrz 2007, o 19:08
Posty: 156
Chyba żeby dać długość skoku = M.... nikt by nie ucierpiał (nawet Krasnoludy miałby tyle ile mają)... a taki rat ogre z M=6.... 6".... wtedy to miało by sens :D :twisted: ....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sty 2008, o 21:37 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 mar 2007, o 14:29
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań
Cytuj:
Chyba żeby dać długość skoku = M.... nikt by nie ucierpiał (nawet Krasnoludy miałby tyle ile mają)... a taki rat ogre z M=6.... 6".... wtedy to miało by sens

Dopóki Hak tego nie napisał, święcie wierzyłem w to, że tak właśnie jest ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sty 2008, o 23:41 
Wałkarz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 kwi 2007, o 07:41
Posty: 84
Lokalizacja: =][=Legion=][=
sn@jk napisał(a):
Chyba żeby dać długość skoku = M.... nikt by nie ucierpiał (nawet Krasnoludy miałby tyle ile mają)... a taki rat ogre z M=6.... 6".... wtedy to miało by sens :D :twisted: ....


To jest lekka przesada moim zdaniem. Powinien być jeszcze jakiś współczynnik, który zmniejszył te zasięgi.

MSZ to że skok opiera się na inicjatywie jest równoważne do opierania się na ruchu, ale prostsze do przeniesienia na odległość skoku. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Errata i house rules
PostNapisane: 23 sie 2014, o 22:52 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 sie 2010, o 13:06
Posty: 21
Lokalizacja: Warszawa
Na Azylium w wątku dot. trupków padł pomysł by ząbiaczki padały jak krasnale tylko na 6...
Wydaje mi się, że ten pomysł rozszerzony na wszystkie postaci nie mogące nosić broni lub zbroi zrównoważyłby przewagę jaką w Dębowo Tarczowe House rules dają użytkownikom tegoż sprzętu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Errata i house rules
PostNapisane: 14 wrz 2014, o 12:18 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 maja 2007, o 07:08
Posty: 460
Lokalizacja: stoned - Komorów/Dębowa Tarcza
Masz na myśli zbroje or what?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 194 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.030s | 10 Queries | GZIP : Off ]