Kings of War
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Re: Kings of War
https://manticforum.com/forum/kings-of- ... core-lists
W 99% finalne zasady KoW2 w wersji 'surowej' można pobrać tutaj:
http://1drv.ms/1yvlGbQ
A tutaj reguły specjalnej i listy armii:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1243412207
Premiera podręcznika w sierpniu, możliwe, że darmowy .pdf będzie już lipcu.
W 99% finalne zasady KoW2 w wersji 'surowej' można pobrać tutaj:
http://1drv.ms/1yvlGbQ
A tutaj reguły specjalnej i listy armii:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 1243412207
Premiera podręcznika w sierpniu, możliwe, że darmowy .pdf będzie już lipcu.
Ostatnio zmieniony 1 lip 2015, o 23:39 przez Don_Silvarro, łącznie zmieniany 1 raz.
@Don_Silvarro: prośba o poprawienie ostatniego linka
Czy istnieje gdzieś w sieci mapowanie jednostkek z wfb na KOW ?
Czy wszystkie jednostki i bohaterowie z wfb mają swoje odwzorowanie na KOW ?
Szczególnie chodzi mi o VC i WE, np.
- z VC: czy jest odpowiednik Banshee, Hexwraiths, Terror, Mortis ?
- z WE: czy jest odpowiednik Waystalker, Sisters ot the Thorn, Waywatchers ?
Czy istnieje gdzieś w sieci mapowanie jednostkek z wfb na KOW ?
Czy wszystkie jednostki i bohaterowie z wfb mają swoje odwzorowanie na KOW ?
Szczególnie chodzi mi o VC i WE, np.
- z VC: czy jest odpowiednik Banshee, Hexwraiths, Terror, Mortis ?
- z WE: czy jest odpowiednik Waystalker, Sisters ot the Thorn, Waywatchers ?
- Szczwaniak
- Chuck Norris
- Posty: 435
- Lokalizacja: Legion Kraków
Jeśli o chodzi o podobieństwo zasad to szczury najlepiej do armii goblinów pasują, co do chaośników to niestety nwm
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek
Wszystko znajdziecie na oficjalnym forum Mantica.
Army list szczurów już jest - obecnie jest testowany.
https://manticforum.com/forum/kings-of- ... 02-07-2015
Powyżej 3 nowe army listy:
- Szczury
- Bestie
- The League of Rhordia (Dogs of War)
Łączeniu już jest 15 frakcji.
Kolejne armie w planach to:
4. The Shattered Clans (Humans) (Evil)
5. Empire of Dust (Mostly Skeletons) (Evil)
6. Reptilians (two different lizard-based races) (Good)
7. Name TBC - fluff still to be done (Humans) (Good)
8. SUPER SECRET
9. SUPER SECRET
Jeśli chodzi o Woch to ten można podciągać pod Forces of the Abyss. Jednakże to głównie jednostki demonów.
Czwarta armia na liście "The Shattered Clans" to pewnie będzie taki dedykowany Woch. Już od jakiegoś czasu chodzą słuchy o "mrocznej wersji bretki/basilei" ;P
Army list szczurów już jest - obecnie jest testowany.
https://manticforum.com/forum/kings-of- ... 02-07-2015
Powyżej 3 nowe army listy:
- Szczury
- Bestie
- The League of Rhordia (Dogs of War)
Łączeniu już jest 15 frakcji.
Kolejne armie w planach to:
4. The Shattered Clans (Humans) (Evil)
5. Empire of Dust (Mostly Skeletons) (Evil)
6. Reptilians (two different lizard-based races) (Good)
7. Name TBC - fluff still to be done (Humans) (Good)
8. SUPER SECRET
9. SUPER SECRET
Jeśli chodzi o Woch to ten można podciągać pod Forces of the Abyss. Jednakże to głównie jednostki demonów.
Czwarta armia na liście "The Shattered Clans" to pewnie będzie taki dedykowany Woch. Już od jakiegoś czasu chodzą słuchy o "mrocznej wersji bretki/basilei" ;P
Co trzeba kupić do Abysal Dwarfów, aby armia była cacy? I czy są bardziej pancerne niż krasnoludki, czy też bazylea?
Poradźcie mi, jako staremu graczowi CHD.
Poradźcie mi, jako staremu graczowi CHD.
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Co Ci się podoba.
Ale nie, to tak serio i bez demagogii.
No, jakby się uprzeć, żeby dać jakąś konkretną radę, to na pewno dobrze wyjdziesz, biorąc do armii zróżnicowane rodzaje wojsk, czyli piechotę, jazdę, strzelców, magików i bohaterów. A to, czy konkretnie wolisz piechotę defensywną z tarczami, czy ofensywną z dużymi siekierami, to jest całkowicie kwestia gustu i pomysłu na taktykę.
KoW to jest zupełnie inny styl rozgrywki i konstrukcji list armii niż w WFB. Tu serio nie ma czegoś takiego, jak strzelenie sobie w stopę poprzez sklejenie boxa jako Flamespyre zamiast Frostheart. Każdy oddział jest użyteczny i ma swoją rolę na polu bitwy, nie ma konkretnych lepszych i gorszych wyborów, nie można arbitralnie powiedzieć, że jednostka B ssie, bo jednostka A jest lepsza. To jest trochę tak, jakbyś w grze historycznej zapytał, czy w armii Napoleona lepiej wystawić się na samej piechocie, czy na samej kawalerii - pytanie nieco nierozsądne, bo ani w przypadku piechoty, ani jazdy nie da się arbitralnie wykazać, że jest 'lepsza' - to różne narzędzia służące do osiągania różnych celów na polu bitwy.
Co nie wybierzesz, będzie banglało. Serio nie ma przegięć, ani w tę, ani wewtę.
W KoW gra się manewrowaniem i sytuacją na planszy, nie kruczkami interakcji reguł specjalnych, kompozycją armii i kombinacją magicznego żelastwa. To, czy masz w armii XYZ czy akurat ZYX, to jest sprawa drugorzędna względem tego, co konkretnie z tym zrobisz w czasie gry. Herkules dupa, jak go zaszarżują chłopi z flanki.
Ale nie, to tak serio i bez demagogii.
No, jakby się uprzeć, żeby dać jakąś konkretną radę, to na pewno dobrze wyjdziesz, biorąc do armii zróżnicowane rodzaje wojsk, czyli piechotę, jazdę, strzelców, magików i bohaterów. A to, czy konkretnie wolisz piechotę defensywną z tarczami, czy ofensywną z dużymi siekierami, to jest całkowicie kwestia gustu i pomysłu na taktykę.
KoW to jest zupełnie inny styl rozgrywki i konstrukcji list armii niż w WFB. Tu serio nie ma czegoś takiego, jak strzelenie sobie w stopę poprzez sklejenie boxa jako Flamespyre zamiast Frostheart. Każdy oddział jest użyteczny i ma swoją rolę na polu bitwy, nie ma konkretnych lepszych i gorszych wyborów, nie można arbitralnie powiedzieć, że jednostka B ssie, bo jednostka A jest lepsza. To jest trochę tak, jakbyś w grze historycznej zapytał, czy w armii Napoleona lepiej wystawić się na samej piechocie, czy na samej kawalerii - pytanie nieco nierozsądne, bo ani w przypadku piechoty, ani jazdy nie da się arbitralnie wykazać, że jest 'lepsza' - to różne narzędzia służące do osiągania różnych celów na polu bitwy.
Co nie wybierzesz, będzie banglało. Serio nie ma przegięć, ani w tę, ani wewtę.
W KoW gra się manewrowaniem i sytuacją na planszy, nie kruczkami interakcji reguł specjalnych, kompozycją armii i kombinacją magicznego żelastwa. To, czy masz w armii XYZ czy akurat ZYX, to jest sprawa drugorzędna względem tego, co konkretnie z tym zrobisz w czasie gry. Herkules dupa, jak go zaszarżują chłopi z flanki.
aha, no dobra to widzę, że nie ma różnicy.
A pytanie nr2, jaki klocek piechoty w tej grze jest najbardziej odporny na wrogów? Najtrudniejszy do trafienia i zranienia?
Może Mumie? Trochę grałem, ale to zbyt mało.
Ja dobieram armie w stylu: O te wojska mają pancerz i wiem, że łatwo nie zdechną. Super, biorę;).
A pytanie nr2, jaki klocek piechoty w tej grze jest najbardziej odporny na wrogów? Najtrudniejszy do trafienia i zranienia?
Może Mumie? Trochę grałem, ale to zbyt mało.
Ja dobieram armie w stylu: O te wojska mają pancerz i wiem, że łatwo nie zdechną. Super, biorę;).
Potem pojawił się Tauruk, no ten to rzeczywiście ma to co trzeba, gaz w nogach, postawę, może przywalić i odparować cios, umie zasuwać jak dziki! Gdyby nie ta jego francowata pięta!
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
Ciekawe jest zwiększone znaczenie flanki i tyłu. Naprawdę trzeba się pilnować bo oberwiemy 2x lub 3x ataków wroga.
Jak to jest z testami ld? Testujemy gdy oberwiemy od czegoś czy w każdej fazie oddział który nie jest pierwotnego zdrowia?
No i jak jest z podstawkami czy w przypadku potworów można używać 50x50 zamiast 50x100? Co z takim hellcanonem gdzie ewidentnie jest to niestandardowa wielka podstawka GW podczas gdy chyba w liście chaosu chodzi o 50x100?
Jak to jest z testami ld? Testujemy gdy oberwiemy od czegoś czy w każdej fazie oddział który nie jest pierwotnego zdrowia?
No i jak jest z podstawkami czy w przypadku potworów można używać 50x50 zamiast 50x100? Co z takim hellcanonem gdzie ewidentnie jest to niestandardowa wielka podstawka GW podczas gdy chyba w liście chaosu chodzi o 50x100?
z ciekawości zapytam, czy można się umówić na ściąganie modeli z regimentu jako strat?
- Martin von Carstein
- Kradziej
- Posty: 947
z ciekawości zapytam, czy można się umówić na ściąganie modeli z regimentu jako strat?
W celach estetycznych tak. W celach mechanicznych już nie bardzo bo zabierając figurki zmniejszasz wymiary oddziału (więc musisz liczyć wszystko od podstawki regimentu).
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Chyba faktycznie mumijki, mają wyższy od przeciętnej parametr DEF i do tego jeszcze regeneracja i jeszcze reguła Evil Dead.A pytanie nr2, jaki klocek piechoty w tej grze jest najbardziej odporny na wrogów? Najtrudniejszy do trafienia i zranienia?
Może Mumie? Trochę grałem, ale to zbyt mało.
Test Nerve wykonuje się w dwóch przypadkach:Jak to jest z testami ld? Testujemy gdy oberwiemy od czegoś czy w każdej fazie oddział który nie jest pierwotnego zdrowia?
1. Po rozpatrzeniu ataków wręcz, w wyniku których jednostka otrzymała przynajmniej 1 punkt obrażeń.
2. Na koniec fazy strzelania, w której jednostka otrzymała przynajmniej 1 punkt obrażeń.
Test nie jest ponawiany, kolejny wykonuje się dopiero, gdy znów zajdą powyższe warunki.
W skrócie: w przypadku maszyn i stworów grasz na takiej podstawce, na jakiej się zmieści i wygląda spoko. Ustęp z reguł:No i jak jest z podstawkami czy w przypadku potworów można używać 50x50 zamiast 50x100? Co z takim hellcanonem gdzie ewidentnie jest to niestandardowa wielka podstawka GW podczas gdy chyba w liście chaosu chodzi o 50x100?
Model’s Base Sizes
[...]
Monsters and War Engine models are based on 50mm square bases, but you can use a base that is 50mm wide and 100mm deep if your model doesn’t fit. You may even need a wider or deeper base for exceptionally large models – in such rare cases, use the smallest base that you can fit your model on.
Heroes fit on the relevant base – i.e. a model on foot will use a 20mm base (unless it’s an Orc or other race that uses larger bases for infantry, as noted). If you mount a character on a horse, he is then put on a 25x50mm. Mount them on something bigger like a Slasher/Griffon/Dragon etc, and they’ll be on a 50mm square base. Again, if your Dragon needs a bigger base, that’s fine.
Rzucasz pod koniec fazy np. strzelania. Rzut 2k6 plus wszystkie wbite rany. Jak przerzucisz "LD" to regiment zostaje rozbity. Oddział ma dwa wskaźniki LD np. 15/18. Jak test wejdzie w obszar pierwszej statystyki to w swojej turze nic nie będzie wstanie zrobić (jakby tracił kolejkę) - taki uproszczony efekt ucieczki, strachu, oslabienia morale etc. Oddziały odporne na psychologie nie mają pierwszej statystyki i wygląda to tak: -/18.Murmandamus pisze:Jak to jest z testami ld? Testujemy gdy oberwiemy od czegoś czy w każdej fazie oddział który nie jest pierwotnego zdrowia?
Możesz korzystać z 50x50 albo 50x100 - jak wolisz - Mantic zdaje sobie sprawę, że używa się w ich grze modeli o różnych niestandardowych wymiarach i nie robią z tym problemu.Murmandamus pisze:No i jak jest z podstawkami czy w przypadku potworów można używać 50x50 zamiast 50x100? Co z takim hellcanonem gdzie ewidentnie jest to niestandardowa wielka podstawka GW podczas gdy chyba w liście chaosu chodzi o 50x100?
Można, tak jak pisał Lechu.Lechu pisze:z ciekawości zapytam, czy można się umówić na ściąganie modeli z regimentu jako strat?
Ale osobiście estetyczniejsze są dla mnie np. mini dioramki, które można tworzyć, dzięki temu, że nie trzeba ściągać modeli.
W praktyce można się tak umówić pod warunkiem, że jednostki pozostaną na movement tray'u odpowiadającemu rozmiarowi początkowej formacji. Bowiem zgodnie z mechaniką tej gry regiment nie zmniejsza się od poniesionych strat, a przecież jego rozmiar ma znaczenie przy ustalaniu Line of Sight albo chociażby strefy szarży.Lechu pisze:z ciekawości zapytam, czy można się umówić na ściąganie modeli z regimentu jako strat?
http://manticblog.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
KINGS OF WAR FULL BETA ARMY LISTS AND MAGIC ITEMS LIST: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... /htmlview#
KINGS OF WAR ARMY BUILDER BETA: http://kow2.easyarmy.com/
Mam dwa pytania:
Jakiej średniej wielkosci są regimenty piechoty / kawalerii ?
Oraz czy w obrębie jednego oddziału wymagana jest jednolitość uzbrojenia?
Pytam pod kątem figurek perrych
Jakiej średniej wielkosci są regimenty piechoty / kawalerii ?
Oraz czy w obrębie jednego oddziału wymagana jest jednolitość uzbrojenia?
Pytam pod kątem figurek perrych
Age of Sigmar - Skaven, Empire, High Elves
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy
Hail Caesar - Republika Rzymska
Flames of War - Niemcy
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Oddziały występują w trzech liczebnościach:
Troop - 10 piechociarzy lub 5 konnych
Regiment - 20 piechociarzy, 10 konnych lub 3 modele dużej piechoty
Horde - 40 piechociarzy, 20 konnych lub 6 modeli dużej piechoty
Jest jeszcze coś takiego jak Legion, czyli 60 typa, ale to AFAIR jedynie zombiaczki mogą.
Przy czym powyższe jest wykładnią, która wyznacza 'powierzchnię' oddziału. Dopuszczalne, lubiane i stosowane są wszelkiego rodzaju unit fillery, dioramy, tzw. 'multibasing' (cały oddział naklejony na stałe na jeden tray) - można robić wszystko, byleby zgadzał się footprint jednostki, czyli np. 100mm x 80mm dla regimentu piechoty (bo 5x4 podstawki 20mm). Są tacy, którzy robią jedną dużą podstawkę i naklejają na nią ludki 'ciaśniej' (i wtedy regiment może liczyć np. 25 typa) bo uważają, że tak wygląda fajniej, są inni, którzy naklejają 'luźniej' (np. 16 typa), również dlatego, że subiektywnie im się tak podoba albo dlatego, że taniej. Dopóki footprint się zgadza, to jest okej, oczywiście z prośbą o zachowanie przyzwoitości. Niepisaną regułą jest nie schodzić z faktyczną liczbą ludzików poniżej 75% powyższych standardów liczebności.
Ze względu na to, że jednostka stanowi nierozerwalną całość o jednej linii parametrów, sprawą drugorzędną jest niewolnicze trzymanie się tzw. WYSIWYGu. Oczywiście w granicach rozsądku - przyzwoitość wymaga, żeby odziały były łatwo rozpoznawalne dla oponenta w czasie gry, czyli granie regonem halabardników, który składa się z ośmiu włóczników, trzech kuszników, ośmiu oszczepników i dwóch doboszy jest nieelegankie. Ale jeśli w regonie halabardników będziesz miał przewagę halabardników i kilka modeli z mieczem, i będzie z daleka widać, że to regon halabardników, to Manticowa Policja nie przyjedzie
Troop - 10 piechociarzy lub 5 konnych
Regiment - 20 piechociarzy, 10 konnych lub 3 modele dużej piechoty
Horde - 40 piechociarzy, 20 konnych lub 6 modeli dużej piechoty
Jest jeszcze coś takiego jak Legion, czyli 60 typa, ale to AFAIR jedynie zombiaczki mogą.
Przy czym powyższe jest wykładnią, która wyznacza 'powierzchnię' oddziału. Dopuszczalne, lubiane i stosowane są wszelkiego rodzaju unit fillery, dioramy, tzw. 'multibasing' (cały oddział naklejony na stałe na jeden tray) - można robić wszystko, byleby zgadzał się footprint jednostki, czyli np. 100mm x 80mm dla regimentu piechoty (bo 5x4 podstawki 20mm). Są tacy, którzy robią jedną dużą podstawkę i naklejają na nią ludki 'ciaśniej' (i wtedy regiment może liczyć np. 25 typa) bo uważają, że tak wygląda fajniej, są inni, którzy naklejają 'luźniej' (np. 16 typa), również dlatego, że subiektywnie im się tak podoba albo dlatego, że taniej. Dopóki footprint się zgadza, to jest okej, oczywiście z prośbą o zachowanie przyzwoitości. Niepisaną regułą jest nie schodzić z faktyczną liczbą ludzików poniżej 75% powyższych standardów liczebności.
Ze względu na to, że jednostka stanowi nierozerwalną całość o jednej linii parametrów, sprawą drugorzędną jest niewolnicze trzymanie się tzw. WYSIWYGu. Oczywiście w granicach rozsądku - przyzwoitość wymaga, żeby odziały były łatwo rozpoznawalne dla oponenta w czasie gry, czyli granie regonem halabardników, który składa się z ośmiu włóczników, trzech kuszników, ośmiu oszczepników i dwóch doboszy jest nieelegankie. Ale jeśli w regonie halabardników będziesz miał przewagę halabardników i kilka modeli z mieczem, i będzie z daleka widać, że to regon halabardników, to Manticowa Policja nie przyjedzie
- Murmandamus
- Niszczyciel Światów
- Posty: 4837
- Lokalizacja: Radom
jeszcze kwestia nerva wiem że pod koniec strzelania czy walki testuje jak dostanę straty ale też piszę o fazie ruchu. Na jakiej zasadzie w fazie ruchu mam testować nerva i co to distrupted charge jest?
- Don_Silvarro
- Chuck Norris
- Posty: 508
- Lokalizacja: W-wa
Zapis o teście Nerve na koniec fazy ruchu to jest bardziej furtka na przyszłość, gdyby pojawiła się jakaś specjalna reguła, która zadaje obrażenia w fazie ruchu. Póki co nie kojarzę żadnego takiego efektu w bieżących regułach.
Hindered Charge występuje, gdy szarża przebiegła przez trudny teren i skutkuje modyfikatorem -1 do trafienia.
In other news, darmowe finalne reguły KoW zostaną udostępnione do pobrania jako .pdf 10 lipca. Wersja zrobiona z martwych drzew aktualnie się drukuje i trafi do sklepów w sierpniu. Można ją już zamawiać w preorderze, a w tym tygodniu na wszystkie zakupy w Manticowym websklepiku jest 15% rabatu:
Hindered Charge występuje, gdy szarża przebiegła przez trudny teren i skutkuje modyfikatorem -1 do trafienia.
In other news, darmowe finalne reguły KoW zostaną udostępnione do pobrania jako .pdf 10 lipca. Wersja zrobiona z martwych drzew aktualnie się drukuje i trafi do sklepów w sierpniu. Można ją już zamawiać w preorderze, a w tym tygodniu na wszystkie zakupy w Manticowym websklepiku jest 15% rabatu:
Newsletter Manticowy pisze:Independence from the Empire
To help commemorate the 4th of July we've made it extra easy to get hold of your miniatures and games with a special discount code for this weekend only. Use AMERICA15 in the checkout before midnight BST Sunday 5th July for 15% off on the Mantic Webstore (excluding Army Painter). Go to the store now!
- Bearded Unclean 'Un
- Kretozord
- Posty: 1506
Fajna opcja jest to, ze mozna cały regiment wstawic na 1 podstawke, i zrobic ciekawą dioramkę, itp.
Z drugiej strony, brak spadku efektywnosci regimentu w wyniku ponoszonych strat jest dość nieintuicyjny.
Silnik gry jest chyba nawet lepszy od WFB8, ale zasady poszczególnych armii to już, niestety, bieda.
Na duzy plus widoczne skutki bilansowania power-levelu.
Z drugiej strony, brak spadku efektywnosci regimentu w wyniku ponoszonych strat jest dość nieintuicyjny.
Silnik gry jest chyba nawet lepszy od WFB8, ale zasady poszczególnych armii to już, niestety, bieda.
Na duzy plus widoczne skutki bilansowania power-levelu.
"Każdy może, prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczanie do krytyki, panie, to nikomu tak nie podoba się. Wiec dlatego z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, zeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie tych naszych, prawda punktów, które stworzymy."
- Szczwaniak
- Chuck Norris
- Posty: 435
- Lokalizacja: Legion Kraków
Poczekaj do 2 edycji, która czeka za rogiem , zasady poszczególnych armii to będą pałaceBearded Unclean 'Un pisze:Fajna opcja jest to, ze mozna cały regiment wstawic na 1 podstawke, i zrobic ciekawą dioramkę, itp.
Z drugiej strony, brak spadku efektywnosci regimentu w wyniku ponoszonych strat jest dość nieintuicyjny.
Silnik gry jest chyba nawet lepszy od WFB8, ale zasady poszczególnych armii to już, niestety, bieda.
Na duzy plus widoczne skutki bilansowania power-levelu.
Kiedyś cierpieliśmy z powodu plag społecznych, dziś cierpimy z powodu lekarstw na nie. - Friedrich August von Hayek