Psy Wojny - ogólnie.

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Mój błąd... małe doświadczenie procentuje, ale uczymy się na błędach :)

Awatar użytkownika
Vincent
Kradziej
Posty: 978
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Vincent »

co sądzicie o Balancing Patchu dla DoW? według mnie dał tej armii cholernego kopa, bo wybrać sobie jakiś przegięty przedmiot który by pasował do rozpy(BoH, RoH itp.)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Na pewno jest dużo lepiej, ale nadal nie będzie to armia z czołówki. Bez zmian w kosztach jednostek armia ta nie zrówna się z innymi. Może ktoś ją zabierze na jakiś master... zobaczymy.
Dodatkowy magiczny przedmiot daje na pewno wiele, choć by nie przeceniał tego. W końcu to tylko jeden przedmiot. Herosi staną się nieco bardziej opłacalni, lecz rzeźnikami nadal nie będą.

Nie pasuje mi ten zapisek o możliwości nie wystawiania paymastera - głównie pod względem klimatu i charakteru armii. Wolałbym, żeby oddział, w którym jest wystawiany mógł mieć magiczny sztandar do 50 pkt. Była by to rekompensata za to, że on sam nie może nosić magicznych szmat. Oczywiście taki sztandar mógłby zaliczać się do tej zasady o jednym magicznym przedmiocie z innej armii. Shino jednak pisał, że się nad tym zastanawiali, lecz to odrzucili.
Taka zasada umożliwiałaby stworzenie jakiegoś klocka piechoty, który mógłby w jakimś stopniu równać się z piechotą innych armii.

Tak czy inaczej jest ok. Pewnie ilość DoW na turniejach nie zwiększy się w dużym stopniu, ale fajnie, że o nich nie zapomnieli :)

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Co myślicie o takich lekko spaczonych najemnych włóczykijach z północy ?
Taki mały bonusik do chaosu 8)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

A o co tak konkretnie Ci chodzi?

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

tak w ogóle ten przedmiot to może byc cokolwiek.

obstawiam ze najpopularniejsze to będzie:

1. Pedał of Khaleth
2. Ring of Hotek
3.Van Horstman's Speculum
4. Book of Hoeth
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2591
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

no i tak zapewne bedzie...o ile ktos bedzie grac DoW ;) na turniejach ;) ...najgorsze będą turnieje z tajnymi rozpami <wow>

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Słyszał ktoś o Anaconda`s Amazon(WD308)? Ten oddział pochodzi chyba z kampanii w Lustrii. Z tej kampanii pochodzi jeszcze (chyba) Amazon Princess - WD307, będąca herosem w DoW.
W necie znalazłem jeszcze nazwę innego oddziału: Torston Treehaka`s Sea Axes - WD307 (UK)

Czy ktoś może powiedzieć coś na temat tych jednostek? Może ma zasady AP i TTSA?

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Te amazonki to mógłby byc super oddział. Szkoda tylko, że raczej nie są i nie będą dopuszczane na turniejach...
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Niedawno ktoś to wystawił na allegro (amazonki), nowy box... modele fajne :)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Modele pewnie z Mordheima. Tam ta figurka z tego pdf`a robi za część bandy amazonek.
Mi też ten oddział się podoba. W armyrosterze znalezionym przez Murmiego zjadają slot special. Pewnie można by znaleźć dla nich jakieś zastosowanie. Jestem jeszcze ciekaw jak wyglądają statystyki tej Księżniczki Amazonek i co ona potrafi.

Trochę poszperałem w czeluściach internetu i znalazłem pdf zawierający zasady Torston Treehaka`s Sea Axes, a raczej Les Haches des Mers de Torston (tekst jest po francusku).
Jak się okazuje jest to regiment krasnoludów z Barak Varr. Jest on podobny do zwykłych krasnoludzkich wojowników i zmiany są nie wielkie. Niegdyś zajmowali się ściąganiem długów od nie rzetelnych kupców. Jednak z powodu jakiegoś incydentu w Athel Loren zostali wygnani z rodzinnego Karak Norn i musieli na poważnie zająć się profesją najemników.
Dziesięcioosobowy oddział z fcg kosztuje 145 pkt, a każdy kolejny Khazad kosztuje 12 pkt. W DoW zajmują slot special, a w innych armiach rare. Nie mogą dołączyć się do żadnych elfów. Mają takie same zasady specjalne jak każdy szanujący się krasnal, tylko prócz zielonoskórych nienawidzą także wszystkich elfów.
Ich ekwipunek stanowią: lekka zbroja, broń ręczna i GW, toporki do rzucania.

Co do legalności tych regimentów... Uważam, że nie jest to zwyczajna armia. W przypadku DE, OnG Chaosu czy innych armii ma my do czynienia z sytuacją, w której nowe podręczniki będą się ukazywać. Szanse, że w najbliższej przyszłości pojawi się jakaś aktualizacja DoW jest żadna. Dlatego zalegalizowanie kilku jednostek RoR (jednostki Albionu, Amazonki, Torston i jego kompania) oraz zasad stworzonych np. na potrzeby kampanii lub w jakimś innym celu (magicznie przedmioty z włoskiej kampanii, francuski pdf o generałach najemników) jest możliwe i słuszne. Nie ma w tym nic przegiętego. A może dać jakieś nowe możliwości w walce z innymi aktualizowanymi armiami.

BP+R dał pewnego kopa tej armii, ale nie wyniósł jej na wyżyny. Dał nowe możliwości i ja jestem z tego zadowolony. Jednak zalegalizowanie paru jednostek RoR dziś nie uznawanych na turach nic by nie zmieniło. Najbardziej kontrowersyjne byłoby wprowadzenie tych zasad o lordach z innych ras i przystosowanie tego do BP. Ale wzmocnieni herosi nie powodują, że DoW stałyby się przegięte, bo koszty oddziałów są po prostu za duże jak na dzisiejsze czasy.

Dlatego apeluję do LS o zalegalizowanie tych RoRów i zastanowienie się nad generałami z innych ras. W kocu to nie są jakieś wymysły fanów, ale twory pracowników GW z różnych krajów. Skoro już istnieją to czemu by z nich nie skorzystać.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

W topicu o E-zinach wkleiłem link do E-zinu o DoW :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2582

Post autor: Kefas »

Kokesz pisze:Dlatego apeluję do LS o zalegalizowanie tych RoRów i zastanowienie się nad generałami z innych ras. W kocu to nie są jakieś wymysły fanów, ale twory pracowników GW z różnych krajów. Skoro już istnieją to czemu by z nich nie skorzystać.

podpisuję się krwią pod tym postulatem... :wink:

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Właśnie... Bardziej to będzie przemawiało do ludzi nie przepadających za BP+R niż zasada sp. of war. Na takie 2k punktów mamy dzięki temu lorda, który nie jest przegięty, ale może odciągnąć uwagę od naszego paymastera. Rozciągnięcie tych przydomków (+1 do LD, większy zasięg LD generała itp.) na Mercenary General`a sprawia, że wraz z włoskimi przedmiotami taki koleś nada IMO stanowi konkurencję dla tych generałów z innych ras.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Czytałem ostatnio dyskusje na dogsofwar.online o tym kiedy można się spodziewać reedycji DoW. Oczywiście są to tylko barwne fantazje zagranicznych psich graczy. Jednakże z związku z tym przyszło mi do głowy pytanie...

Czy jest jakieś oficjalne stanowisko GW na temat tego dlaczego dotąd Psy nie zostały zaktualizowane?

Chętnie przeczytałbym kilka słów Szamana na te temat. Oczywiście w prostej formie bez niedomówień, dwuznaczności - czyli tak bym zrozumiał :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
tedzio
Masakrator
Posty: 2150
Lokalizacja: Nordland > Gdynia > SNOT

Post autor: tedzio »

To chyba wcale nie napisze xD.

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

tedzio pisze:To chyba wcale nie napisze xD.
No raczej, tym bardziej że bywa na forum (m.in. dzisiaj), ale zero odpowiedzi :cry: .

Czarteczaek
Plankton
Posty: 2

Post autor: Czarteczaek »

Witam.

Czy może mi ktoś powiedzieć, jakiej dziedziny magii używa mag w DoW?? Wiem, że gdzieś już było takie pytanie, tylko nie mogę teraz znaleźć gdzie...
I jeszcze, jakich magicznych przedmiotów mogą używać DoW?? Rozumiem, że tych z Rulebooka, tylko pytanie - Kto konkretnie może, i po jakim koszcie, z jakim ograniczeniem punktowym... Bo nie znalazłem w PDFie DoW nic na ten temat, a w rozpiskach widziałem magiczne przedmioty...

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Pingwin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pingwin »

[edit - wstawiłem link znaleziony w temacie "jeśli nie możesz czegoś znaleźć..., ale nie działał. Ktoś poratuje, z pewnością ;)]
Strona włoskiej kampanii - tam znajdziesz opisy magicznych przedmiotów, które mogą brać tylko DoW. Dalej - dostępne są common magic itemy po kosztach opisanych w rulebooku. Poza tym, BP wprowadza zasadę "Spoils of war", w myśl której możesz wziąć 1 przedmiot magiczny z innej armii, co otwiera całkiem spore pole do kombinowania.

Magia - zwykli czarodzieje używają 8 podstawowych lorów. Dark emissary i truthsayer, druidzi z Albionu, mają swoje własne, unikalne domeny, bardzo z resztą fajne. Żadna inna magia chyba dostępna nie jest, a przynajmniej żadna inna nie jest raczej grana.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Kokesz pisze: Magiczne przedmioty DoW z włoskiej kampanii:
  • Brace of Pistols of Sartosa, 25 points (Magic Weapon) - Counts as a Brace of Pistols. The bearer may re-roll to-wound rolls. His ranged and close combat attacks count as magic.
    Pike of Remas, 25 points (Magic Weapon) - Counts as a Tilean pike. Bearer has +1 Strength. Mounted enemies (horse, chariot or monster) cannot voluntarily charge if they would contact in Base to Base the bearer of the Pike.
    Great Armour of Miragliano, 25 points (Magic Armour) - Only characters on foot. Gives the wearer a 4+ armour save and a 5+ ward save. The Great Armour is so heavy that the wearer has -1 Movement and -3 Initiative, and may not use weapons that require two hands.
    Bright Helm of Myrmidia, 20 points (Magic Armour) - The Helm gives a 6+ armour save, and may be worn in addition to normal armour. Enemies in base to base contact suffer -2 WS. Wearer hates all models in a Tomb King army.
    Crown of Luccini, 25 points (Enchanted Item) - Mercenary General only, +1 Leadership. If the wearer is the general, troops within 12" can use his modified leadership. If the wearer is killed, enemy gets +100 VP.
    Estalian Cloak, 20 points (Talisman) - Bearer and his unit gets Magic Resistance (1).
    Staff of Lightnings, 25 points (Arcane Item) - Bound Spell, Power Level 5. Contains a spell that, if not dispelled, generates a magic missile with a 24" range, that causes D3+1 Strength 6 hits, and a single Strength 4 hit to the bearer. After every use roll a die. With a result of 1, the staff loses temporarily his powers, and may not be used for the rest of
    the battle.
    Book of the Mage, 20 points (Arcane Item) - The mage knows another spell, randomly generated from one of the remaining 7 lores. The lore is chosen by the bearer.
    Banner of Steel, 10 pts (Magic Banner) - Declare that you are using the powers of the banner at the start of any turn, yours or enemy's. The unit gets +1 Armour Save until the end of turn. One use only
Limity punktowe na magiczne przedmioty są opisane na czwartej stronie pdfu do DoW (50 p dla herosów, 100 p dla lordów), tak samo jak koszty przedmiotów magicznych z Rulebooka. Również na tej samej stronie w części "Special Rules" jest umieszczone zdanie na temat możliwości korzystania z podręcznikowych lorów przez magów.
Obrazek

ODPOWIEDZ