Rozpiski

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Szafa.... Nie powiem że gram dużo DoW, ale na tyle, aby zobaczyć, że nawet 5 kawy może złamać piki. Z piechotą to piki nie mają kompletnie szans... Zwykły kloc orkasów klepie pikinierów Z PAYMASTEREM W ŚRODKU W DODATKU... :roll:
Ale może to tylko pech na tym oddziale, mimo wszystko ich doradzam, bo przyda ci się klocek, a oprócz dwarfów to właściwie jedyne sensowne wyjście... :lol:
Bum...!

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

No mi się też pikinierzy jakoś nie sprawdzali (chociaż dopiero parę bitew DoW mam za sobą) - krasnoludy, kawaleria i piechota chaosu klepała ich okrutnie.

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Hireling Wizard Lord @ 331 Pts
General; Barding, Warhorse ; Magic Level 4
3*Dispel Scroll, Power Stone
Paymaster @ 132 Pts
Barding;Warhorse ;Brace of Pistols; Heavy Armour
Enchanted Shield [10]
Talisman of Protection [15]
Sword of Might [20]
Truthsayer @ 265 Pts, Magic Level 3


2* 9 Duellists @ 73 Pts =146
2ndWeapon; Musician

13 Dwarfs @ 192 Pts
Crossbow; Heavy Armour; Shield; Musician

9 Mengil Manhide's Manflayers @ 363 Pts
Great Weapon; Repeater Crossbow; Heavy Armour; Standard; Musician, Mengil Manhide

3*Maneater (heavy armour) @ 270 Pts
Great Weapon; Heavy Armour


2*Maneater (heavy armour) @ 180 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

9 Voland's Venators @ 315 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Voland @ [0] PtsBarding; Lance; Heavy Armour; Shield


Malakai Makaisson's Goblin-Hewer @ 130 Pts
2 Slayer Crew @ [0] Pts; Malakai Makaisson Great Weapon; Repeater Dwarf Handgun
Great Weapon

Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 63
Total Army Cost: 2324

Ot, taka moja rozpa i nasuwające się związku z tym pytania:
-Czy mogę brać malakaja (rozmawiałem z paroma osobami (czekam na jakies info od Shino) i póki co wychodzi że narazie tak bo niby jest w RoR.
- Czy mówca prawdy :P moze wejść do jakiegoś oddziału (np. duelistów). Jeśli tak - to fajnie (da im 9 LD i będzie mógł spokojnie operować - rzucać zaklęcia).

Założenia takie:
lord wizzard rzuca zaklęcia stojąć w krasiach (w razie paniki 9ld), chyba najlepiej magię heavens, bo ma duzy zasięg i nei trzeba zbytnio się zbliżać, z drugiej strony zatrzymanie z bestii, pitka, tudzież duch kuźnia to fajne zaklęcia (dlatego mam power stone).
True gada zawsze prawdę i dlatego: może dać bonus do hita dla maneatersów/venatorów, jakąś niezłamywalność... coś zatrzymać, fajny kolo.
Skarbnik w venatorach by dać kolejne +1 CR, może sam coś też trafi.
Malakai - wiadomo na masówki.
Dueliści to ludzie dla Oratora PiSu - nie dają go wyłowić z armat itd, tudzież może kiedyś dojdą do maszyn i zatłuką...może.
Maneaterzy w pobliżu skarbinka są w stanie zatrzymać wszystko, no a potem drugi oddział w bok, albo venatorzy.
Krasnoludki - fajne chłopaki 3+ pancerz, kusza, 9Ld, fajne miejsce dla lorda maga, by mógł ciskać jakieś zaklęcia.
No i menghile. Ot oddział do szybkiego zdejmowania, spawnów, gigantów i ogólnie wszystkiego co nei ma (lub ma mały pancerz).
Myślałem też aby w zamian za menghili wstawić bodajze leopold company (bo imm to psych), ale po prostu się zastanawiam, czy jak taki jakissilny unit będzie szedł + heros, czy są w stanie wytrzymać i czy bawić się w konwersje. Póki co jak dla mnie te unity które powyżej przedstawiłem spełniaja nastepujące wymagania:
Posiadanie w mairę dobrej magii (9 (+2) mocy i 6 rozproszenia +3scrole zapewniają jako takie wsparcie magiczne oraz odporność.
mamy strzelanie - co prawda któe głównie działa na niski apncerz, ale lepiej mieć cos niż nic - szczególnei ze te pociski są albo z siłą 4, tudzież z s3 i poison. Dobry combat (ludojady s7...4ataki każdy to dużo), venatorzy w szarży też pocisną.
No i jest BSB :D

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

No więc tak:
Przede wszystkim bałbym się ostrzału. Masz BARDZO mało jednostek, kilka bolców, armaty czy inne tałatajstwo i te twoje silne w walce ogry padną jak muchy.
Zamiast 5 Maneaterów wystaw 3x3 Ironguci z Muzykami, albo 2x3 Ironguci z Muzykami i 1-2 Maneaterów.
Zdejmij Talisman of Protection z Paymastera. W ogóle zdejmij z niego wszystkie rpzedmioty i zostaw go na koniku z bardingiem, w ciężkiej zbroi z tarczą i lancą.
Zamień Truthsayera na Emisariusza. Albo zostaw tak. Nie wiem, to zależy jak chcesz grać, ale ja bym zamienił, bo co 4lv magii to nie 3lv :wink:

W ogóle ja bym zrobił to tak że zamieniłbym manflayersów na smoka, oczywiście zdejmując wcześniej wszystkie przedmioty z paymastera, a na Wizard Lordzie dałbym Mage Tome za power stone (jeden czar z innej szkoły bardzo się przydaje). A i dwarfy do 15 bym dał.

I nawet jest fajnie. 8)
Bum...!

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

Właśnie o ostrzale mówiłem w innym temacie, ale to prawda, ostrzał jest tutaj najgroźniejszym wrogiem. Jedno jest dobre, że: Paniki pomimo wszystko będzie trudno wywołać. Wszystko tak ustawiałem, aby było niby trudno. Duelistów 3 trzeba zabić, jazdy też, maneaterzy są odporni, Orator Pisu ma wysoki ld i czasem moze dać niezłamywalność :P, ale tak tego się boję.
Zastanawiam się też jak zagrać przeciwko smokowi chaosu.
Pomysł z ironami dobry ale niszczy trochę koncepcję. Fajny impakt od nich, ale średni brak możliwości przyjęcia ciosów co mocniejszych - a panika będzie na nich działała - no i sami są słabsi od ludojadów.
Zauważyłem że macie dziwne niedocenianie paymastera. Ta panika może zabić, a tak mamy 1+pancerz, no i ten głupi ward na 6, z mightem moze nawet zatrzymać wardancerów - o ile w kolejnej turze przeżyje killing blowa :D, banshee zatłuc itd itp. Więc jak dla mnie wydanie marnych chociaż 30 punktów na niego to jaknajbardziej rozsądny pomysł.
Emisariusz ma plewne zaklęcia - prawie nic nie wspiera i zasięg średni.
A co do smoka. Tak jest to w miarę pomysł, w miarę :P

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Bogins - niestety nie możesz użyć Malakaia. Oto cytat z książki Storm of Chaos:

"Malakai Makaisson and his Goblin-hewer may be taken in a Slayer army as a Rare choice. It may also be used in a Dwarf army or an Empire army, in which case it counts as one Hero and one Rare choice."

Jest to jedyny RoR, którego nie może użyć armia DoW.

A oto potwierdzenie - na amerykańskiej stronie GW znajdują się fajne tabelki, których nie znajdziesz na stronie brytyjskiej. Masz w nich dokładnie kto może kogo wziąć i jaki slot zajmuje. Warto czasem popatrzeć na stronę amerykańską, są tam rzeczy, których nie ma na stronie brytyjskiej (jak to czy np. przedmioty z Albionu).

http://us.games-workshop.com/games/warh ... efault.htm

Masz tu army listy, które znajdziesz na stronie brytyjskiej + bonus w postaci ww. tabelek [chodzi o: DOWNLOAD: Dogs of War PDF (16KB) oraz DOWNLOAD: Regiments of Renown PDF (20KB)]
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
BOGINS
Postownik Niepospolity
Posty: 5229
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: BOGINS »

no i chu... hmm wychodzi że jakąś armatę wezmę, co by postrzelać do rydwanów. Eh a szkoda, malakaj się nadawał do tej armii. W piątek będzie great battle 3-3:P trzeba do tego czasu wszyściutko przemyśleć :D

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Bogins:
Maneaterzy są miętcy. Jak cholera. Niczym nie różnią się od Irongutów w przyjmowaniu ostrzału na klate poza tym, że są dwa razy drożsi. Dlatego radzę ci wystawić dwa razy tyle Irongutów, którzy choć bez Stubborna i Odporności na panikę, bez S7. Mają za to LD 8, 9 przy zbieraniu, S6 i są naprawdę tani. Nie boli cię strata takiej trójeczki, a możesz nawet nią robić flee.
A Maneaterzy dostają wjazd od 5-7 jazdy i już dwóch spada.... :roll: Ironguci to samo, tylko że ich można wjeżdzać bo robisz flee :twisted:

Tak właściwie: to co ty wystawiasz do walki z np. szczurami? Coś co przebije się? Nie licząc Volandów. Bo ja tu widzę małe oddziałki, magię i jeden kloc jazdy. Nawet smoka nie ma.
Uwierz mi: tym będzie się naprawdę trudno grało. Ale przetestuj - sam się przekonasz :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
Cresus
Mudżahedin
Posty: 304

Post autor: Cresus »

Najpierw trochę klimatu
Norse Raiders- 1000

Chieftain(captain) 50
Barded warhorse 14
shield 2
heavy armor 4
lance 4
74

prophet(paymaster) 55
Heavy armor 4
shield 2
61

shaman(hireling wizard) 60
dispel scroll 25
ML2 35
120

10 crossbowmen 80

10 warriors(duelists) 50
shields 10
60

10 warriors(duelists) 50
shields 10
60

7 heavy raiders(heavy cavalry) 133
FCG 45
178

Beorg bearstruck and 14 bearmen of urslo 255

14 norse maruders 98
shields 14
112

1000

miało być przede wszystkim klimatyczniew ale znalazłem tu jedną ciekawą technikę. Mag rzuca "bears anger" na beorga. Mamy wtedy 7 ataków z siłą 7, ws 5 i tafa 6 nie licząc frenzy!!!
Paymaster idzie do zwykłych maruderów, kapitan do kawy, a mag się szwęda sam.

A teraz moja pierwsza rozpa dla psów :wink:

Some mercenaries- 1000

Captain 50
barded warhorse 14
lance 4
enchanted shield 10
heavy armor 4
82

paymaster 55
pistol 7
heavy armor 4
66

hireling wizard 60
ML2 35
Dispel scroll 25
120

14 pikemen 140
heavy armor 14
champion 10
standard bearer 10
174

10 crossbowmen 80

10 duellists 50
shields 10
60

7 heavy cavalry 133
FCG 45
barding 14
192

10 halflings 60

10 norse maruders 70
shields 10
80

Cannon 85

999
Obrazek
SZARŻAAA!!!
new steggie has super huge multi fire high strength big blowguns

Awatar użytkownika
Orris
Mudżahedin
Posty: 276
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Orris »

Witam!
Up@ Myślę, że wystawianie Paymastera z Save 5+ to ryzykowna sprawa, zamiast pikinierów dałbym Maruderów - lepsi w takiej ilości i klimatyczniejsi. A teraz moja rozpiska na 1500 pkt :

Przekupni Kupcy z Mirakliano :wink:

Asarnil the Dragonlord @ 460 pkt

Hireling Wizard @ 140 pkt
Dispel Scroll [25]
Moge's Tome [20]

Paymaster @ 120 pkt
Barded Warhorse, Shield, Heavy Armor
Pike of Remas [25]
Bright Helm of Myrmidia [20]

5*Light Cavalry @ 70 pkt
Spear, Shield

23*Pirazzo's Lost Legion @289 pkt
Pike/Crossbow, Light Armor
Pirazzo
5 Front Rank
17 Rear Rank

7*Voland's Venators @ 243 pkt
Barded Warhorse, Shield, Heavy Armour, Lance, FCG

11*Crossbowmens @ 88 pkt
Crossbow

1*Maneater @ 90 pkt
heavy armour, Great Weapon

Równiutkie 1500 Pts.

Casting Pool: 4
Dispel Pool: 3
Models in Army: 51

Na wstępie zaznaczam, że walczę z Tomb Kings, która opiera się głównie na magii (wszelakie inkantacje, popychaczki itd.) Starałem się ułozyć tak rozpiskę, aby każdy oddział nadawał się na jakąś jednostkę TK. Więc: Smok - lata sobie daleko, usmaży coś powolnego, zapoluje czasem na Hirofanta itp. Wybrałem go zamiast armaty, bo armatę łatwo jest rozłożyć w HtH, a spodziewam się Skorpionów, albo Swarmów.
Pirazzos Lost Legion - dlatego tacy, a nie inni, bo jeżeli się nie rusze, to zawsze mam te 6 strzałów z kuszy (w tym jedno z BS 5). Poza tym są w miarę tani.
Meneater - ma on siłę 7, jako jedyny w całej armii, a TK zawsze może wystawić jakieś rydwany.
Kusznicy - Będą strzelać ( w końcu nastawiam się na defensywę), a nawet jak się ich rozwali, to jest to mało punktów.
Lekka kawaleria - wiadomo, do flankowania, lub czegoś innego. Zawsze się jacyś przydadzą.
Venatorsi - jakiś porządny argument do ataku.
Paymaster - Hełm: lepszy pancerz, zwykłe szkielety Beda miały 0 WS, a na dodatek przerzuci się nieudane ataki(nienawiść). Jak dla mnie miodzio. Pika: może się przydać w przypadku szarży czegoś zbyt szybkiego.
Mag - w zasadzie zapora antymagicza, bo wątpię, aby on sam dał radę 3 średnim magom.
W rozpisce planowałem umieścić jeszcze Long Drongs Slayer Pirates, ale punktów nie starczyło. Wtedy Moznaby dac Paymasterowi Grand Armour of Miragliano ( miałby niezłą obronę i tempo Krasnali), ale zrezygnowałbym wtedy z ciekawych Piki i Hełmu. Poza tym, byłby to oddział do zatrzymywania najsilniejszych regimentów przeciwnika, a tam nie powinien znajdywać się Paymaster. Oczywiście nikt nie powiedział, że muszę umieszczać tam Głównego Sponsora. Dobra, rozpisałem się. Czekam na wasze komentarze.
Pozdrawiam!

Attar
Wałkarz
Posty: 57

Post autor: Attar »


Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

rozpa na 1200
ASARNIL THE DRAGONLORD
Paymaster kusza i Armour save na 1+
RICCO’S REPUBLICAN GUARD X18+Ricco
CROSSBOWMEN x12
DUELLISTS x8 dditional hand weapon
DUELLISTS x9 dditional hand weapon
NORSE MARAUDERS x12 flails

Smoczek spisał się super,NORSE MARAUDERS tez za to RICCO’S REPUBLICAN GUARD kompletnie nic nie zrobili, zastanawiam się czy jest sens wystawiania pikinierów skoro i tak ich każdy omija i tylko ich wystrzeliwują, może nich wystawić cos innego(co proponujecie,najlepiej zęby to było cos z rasy ludzkiej)

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Ja bym proponował kawalerię - lekką, ciężką, albo ewentualnie Voland's Venators. Da radę nadążyć za smokiem w razie potrzeby, albo wesprzeć maruderów.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Może zamiast Ricco i spółki wstaw po prostu zwykłych pikinierów. Fakt mają gorsze statsy, ale w podobnej ilości są tańsi i można z tej różnicy coś jeszcze wykombinować (duelsi albo mały oddział kuszników)

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 703
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

nie żebym się czepiał, ale rozpa jest nielegalna, bo nie masz generała...

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

ASARNIL THE DRAGONLORD nie moze być generałem??

Podobno zaszły jakieś zmiany w enchanted shield, to prawda??

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Arsanil zabiera slot hero, ale bohaterem nie jest. Dlatego lepiej jeśli dasz kapitana na pegazie, a z rarów działo albo gigsa :)

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

ja ostatnio wystawiam 20 maruderów z G-wep fcg za 210 ptk i musze przyznac ze te oddzialy naprawde sie sprawdzaja... sa tanie i niezłe ;]

patrzylaem an te rozpy an gorze...za male unity robicie.. 15 pikinierow? daj 20..skorzystasz z ich pelnej zasady 4 szeregow ;D

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

patrzylaem an te rozpy an gorze...za male unity robicie.. 15 pikinierow? daj 20..skorzystasz z ich pelnej zasady 4 szeregow ;D
zgadzam się 20 pikinierów to minimum inaczej to strata punktów...
dobrze zabezpieczony po bokach klocek pikinierów albo dwa może trochę pomieszać szyki przeciwnikowi... bo weś to zaszarżuj :twisted:

Awatar użytkownika
Alex
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 38
Lokalizacja: Kościan

Post autor: Alex »

Na co dzień gram krasiami, ale uznałem że przydałaby się jakaś odmiana. Wybór na 2 armię padł na DoW.
A oto moja pierwsza rozpiska:

1 Mercenary Captain @ 84 Pts
General; Heavy Armour, Enchanted Shield, Sword of Might

1 Paymaster @ 99 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield, Warhorse
Bright Helm of Myrmidia

1 Hireling Wizard @ 85 Pts
Dispel Scroll

2x8 Duellists @ 72 Pts
Pistol

10 Crossbowmen @ 90 Pts
Musician

6 Heavy Cavalry @ 156 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; Standard, Champion

5 Light Cavalry @ 60 Pts
Spear

4 Ironguts @ 237 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard, War Banner

2 Maneater (heavy armour) @ 180 Pts
1xGreat Weapon; 1xCathayan longsword;

16 * Norse Marauders @ 154 Pts
Flail; Light Armour; Shield, Beserker

1 Giant @ 205 Pts

Casting Pool: 3
Dispel Pool: 3
Models in Army: 63
Total Army Cost: 1494

Miło widziane poprawki/komentarze etc, etc... :wink:

ODPOWIEDZ