Rozpiski
Moderator: esgaroth
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
rozpiska fajna (nie śmierdząca powergejmerstwem)
Jednak troszkę bym ja pozmieniał (nie wiem czy tak sie da ze względu na punkty ale chodzi mi skuteczność regimentów)
2x8 Duellists @ 72 Pts
Pistol - ktoś napisał kiedyś na tym forum że obowiązkowo w liczbie 9 i ma racje, zejdzie 2 i już panika co do pistoletów to proponuje zrobić jeden odział z nimi a jeden z dodatkową bronią ręczną (pare witewek i sam zobaczysz co ci się lepiej sprawdza)
10 Crossbowmen @ 90 Pts
Musician - nie wiem czy muzyk potrzebny , strasznie drogi jak na piechotę
16 * Norse Marauders @ 154 Pts
Flail; Light Armour; Shield, Beserker-czemu16?(jakieś ciekawe zagranie taktyczne czy z pozostałości punktów)
i giguś to jak kto woli
Jednak troszkę bym ja pozmieniał (nie wiem czy tak sie da ze względu na punkty ale chodzi mi skuteczność regimentów)
2x8 Duellists @ 72 Pts
Pistol - ktoś napisał kiedyś na tym forum że obowiązkowo w liczbie 9 i ma racje, zejdzie 2 i już panika co do pistoletów to proponuje zrobić jeden odział z nimi a jeden z dodatkową bronią ręczną (pare witewek i sam zobaczysz co ci się lepiej sprawdza)
10 Crossbowmen @ 90 Pts
Musician - nie wiem czy muzyk potrzebny , strasznie drogi jak na piechotę
16 * Norse Marauders @ 154 Pts
Flail; Light Armour; Shield, Beserker-czemu16?(jakieś ciekawe zagranie taktyczne czy z pozostałości punktów)
i giguś to jak kto woli
Zastanawiam się bardzo mocno czy nie wystartować DoW na GT. Przygotowałem taka rozpę:
1 Hireling Wizard Lord @ 310 Pts
General; Magic Level 4
4x Dispel Scroll [25]
1 Truthsayer @ 265 Pts
Magic Level 3
1 Asarnil the Dragonlord @ 460 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield
#Amulet of Dragonheart [0]
1 Paymaster @ 87 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
15 Dwarfs @ 220 Pts
Crossbow; Heavy Armour; Shield; Standard
6 Mengil Manhide's Manflayers @ 306 Pts
4 Ironguts @ 237 Pts
War Banner [25]
8 Duellists @ 56 Pts
2ndWeapon
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
5 Heavy Cavalry @ 105 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
5 Heavy Cavalry @ 105 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
5 Light Cavalry @ 60 Pts
Spear
1 Maneater (light armour) @ 86 Pts
Great Weapon; Light Armour
8 Duellists @ 40 Pts
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2497
Grałem juz wcześniej czymś podobnym na 2250 ale zamiast Asarnila miałem Maga 2llv i działo i całkiem dobrze mi sie to sprawdzało... zastanawiam sie tylko czy dobrze będę się bawił taką rozpiską na takim turnieju...
1 Hireling Wizard Lord @ 310 Pts
General; Magic Level 4
4x Dispel Scroll [25]
1 Truthsayer @ 265 Pts
Magic Level 3
1 Asarnil the Dragonlord @ 460 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield
#Amulet of Dragonheart [0]
1 Paymaster @ 87 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour
Enchanted Shield [10]
1 Warhorse @ [0] Pts
15 Dwarfs @ 220 Pts
Crossbow; Heavy Armour; Shield; Standard
6 Mengil Manhide's Manflayers @ 306 Pts
4 Ironguts @ 237 Pts
War Banner [25]
8 Duellists @ 56 Pts
2ndWeapon
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
5 Heavy Cavalry @ 105 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
5 Heavy Cavalry @ 105 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield
5 Light Cavalry @ 60 Pts
Spear
1 Maneater (light armour) @ 86 Pts
Great Weapon; Light Armour
8 Duellists @ 40 Pts
Casting Pool: 9
Dispel Pool: 6
Models in Army: 83
Total Army Cost: 2497
Grałem juz wcześniej czymś podobnym na 2250 ale zamiast Asarnila miałem Maga 2llv i działo i całkiem dobrze mi sie to sprawdzało... zastanawiam sie tylko czy dobrze będę się bawił taką rozpiską na takim turnieju...
1. Daj zamiast jednego scrolla Book of Mage na arcymaga, będziesz miał dodatkowy czar z innej szkoły i zawsze to może być dodatkowy mały pocisk.
2. Nie wiem czy na Paymastera Enchated Shield jest konieczny. I tak ma te 2+, a rzadko jak uderza w niego coś mocnego, to ma siłe 4. Zazwyczaj wtedy już 6, i dużo ataków. Ja sam staram się jak najmniej w tego pana włożyć, ale to tylko 10p więc zostawiam w twojej gestii. A za te punkciki możesz dać muzyka krasnalom
3. 6 Mengili przy twojej obronie magicznej, to troche za mało. Dałbym 8... za punkty z jednych duelistów na przykład. Za dużo możesz mieć tu panik, a przy liderce 8 mogą okazać się masakryczne
A reszta bardzo fajnie.
Pozdrawiam
Husiat
2. Nie wiem czy na Paymastera Enchated Shield jest konieczny. I tak ma te 2+, a rzadko jak uderza w niego coś mocnego, to ma siłe 4. Zazwyczaj wtedy już 6, i dużo ataków. Ja sam staram się jak najmniej w tego pana włożyć, ale to tylko 10p więc zostawiam w twojej gestii. A za te punkciki możesz dać muzyka krasnalom
3. 6 Mengili przy twojej obronie magicznej, to troche za mało. Dałbym 8... za punkty z jednych duelistów na przykład. Za dużo możesz mieć tu panik, a przy liderce 8 mogą okazać się masakryczne
A reszta bardzo fajnie.
Pozdrawiam
Husiat
Bum...!
myślałem nad zaczęciem przygody z DoW i oto moja pierwsza rozpa
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
Magic Level 4
1 Paymaster @ 118 Pts
Barding; Heavy Armour
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
20 Cursed Company @ 405 Pts
2x 10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield
20 Pirazzo's Lost Legion @ 260 Pts
Crossbow(x4)
2x10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
2x 8 Duellists @ 56 Pts
2ndWeapon
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 99
Total Army Cost: 1645
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
Magic Level 4
1 Paymaster @ 118 Pts
Barding; Heavy Armour
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
20 Cursed Company @ 405 Pts
2x 10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield
20 Pirazzo's Lost Legion @ 260 Pts
Crossbow(x4)
2x10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
2x 8 Duellists @ 56 Pts
2ndWeapon
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 99
Total Army Cost: 1645
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, o 13:48 przez Vincent, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Rozpiska bardziej klimatyczna niż grywalna , ale i takimi można coś ugrać. Jednak na turniej nie polecam.
Cursed Company o tym była rozmowa, a nawet jest
link tutaj =>http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=8680
pikinierów wybrałeś jedni z lepszych ale nie wiem czy jest sens ich brać , to 260 pkt które przeważnie giną od łuczników albo stoją i nic nie robią , za te pkt można wystawić krasi z kuszami i jak przeciwnik ich nie zaatakuje to ty w niego strzelasz (na ostrzał również są mniej podatni)
2x 8 Duellists prawie każdy robi ten błąd (to nie driady) nie są odporni na psychologie , spadnie 2 i panika (naprawdę warto dać tego jednego zwłaszcza że to nie są jakieś wielkie punkty)
2x 10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield -- ja wystawiam po 12 ,7 w pierwszym szeregu i przeciwnik dostaje 14 a nie 10 ataków i 5 w drugim i mamy też 1+ do CR w dodatku mamy przewage nad 5 konnicy (najprawdopodobniej), a z małymi lancami bretki mamy w tym remis
to tyle jeśli chodzi o mnie jeśli ktoś sie ze mną nie zgadza to chetnie wysłucham jego pomysłów
a jeszcze jedno , chyba za bardzo poszedłeś na magię na tak małe punkty ale kto wie czy sie nie sprawdzi (gdyby nie skrole to 2 mag zupełnie był by niepotrzebny , ale ty chyba dobrze o tym wiesz i dlatego go wziąłeś)
Cursed Company o tym była rozmowa, a nawet jest
link tutaj =>http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?t=8680
pikinierów wybrałeś jedni z lepszych ale nie wiem czy jest sens ich brać , to 260 pkt które przeważnie giną od łuczników albo stoją i nic nie robią , za te pkt można wystawić krasi z kuszami i jak przeciwnik ich nie zaatakuje to ty w niego strzelasz (na ostrzał również są mniej podatni)
2x 8 Duellists prawie każdy robi ten błąd (to nie driady) nie są odporni na psychologie , spadnie 2 i panika (naprawdę warto dać tego jednego zwłaszcza że to nie są jakieś wielkie punkty)
2x 10 Norse Marauders @ 90 Pts
Flail; Shield -- ja wystawiam po 12 ,7 w pierwszym szeregu i przeciwnik dostaje 14 a nie 10 ataków i 5 w drugim i mamy też 1+ do CR w dodatku mamy przewage nad 5 konnicy (najprawdopodobniej), a z małymi lancami bretki mamy w tym remis
to tyle jeśli chodzi o mnie jeśli ktoś sie ze mną nie zgadza to chetnie wysłucham jego pomysłów
a jeszcze jedno , chyba za bardzo poszedłeś na magię na tak małe punkty ale kto wie czy sie nie sprawdzi (gdyby nie skrole to 2 mag zupełnie był by niepotrzebny , ale ty chyba dobrze o tym wiesz i dlatego go wziąłeś)
- Wiewior-lbn
- Chuck Norris
- Posty: 484
Jeśli już chcesz pikinierów to proponuje ricca i jego 19 kolegów.
taki komplecik kosztuje 300 pkt ale warto bo 20 zwykłych z Heawy Armour 220ale bez cg
zróbmy porównanie
20 pikinierów z HA i FCG to już wydatek 250 pkt .
20 pikinierów ricca z obowiązkowym cg i samym ricckiem to 300 pkt
50 pkt więcej ale
250:20=12,5 pkt za jednego
300:20=15 pkt za jednego z tym że
za te 2,5 pkt mamy:
+ WS 4 (czyli większy o jeden)
co daje nam znaczącą przewagę bo połowa (tak około) przeciwników z jakimi nam przyjdzie walczyć będzie miała WS4 i nie będą nas trafiali na 3+ tylko na 4+, a drugą połowę z WS3 to my będziemy trafiali na 3+ a nie na 4+
+ mamy liderkę 8 a nie 7 (jaki to duży + plusik to nie muszę tłumaczyć)
+ mamy zamiast zwykłego czempiona riccka który jest o wiele lepszy , myślę że z powodzeniem może wyzywać na pojedynek słabszych herosów a nawet tych lepszych ale bez wypasionych przedmiotów (a może nawet i w tedy warto próbować??)
- (choć niewielki) riccko nie ma piki i tracimy 2 ataki od czępiona z siłą cztery przeciw konnicy
anie dupa przecież riccko ma o 1 siły więcej , wiec nie tracimy tylko znów sie okazuje że riccko to fajny facet (4 ataki to nawet herosi przeważnie nie maja)
ah i riccko ma 2 W a czempion 1
tak więc jeśli pikinierzy to polecam riccka , no a jeśli chcesz się uprzeć na 2 regimenty pikinierów to jako drugi polecam właśnie zwykłych (ale to na co najmniej 2K)
Co do Cursed Company to jest mnóstwo jednostek godnych polecenia za tę cenę , zależy od taktyki i reszty jednostek jakie wybrałeś do rozpiski.
Twoja wygląda raczej na defensywną wiec potrzebujesz czegoś co zmusi przeciwnika do podejścia do ciebie.
Masz 2x10 Xbowmen- to jednak troszkę mało , proponuje dać 2x11 tylko 16 pkt więcej a mamy dodatkowe 2 ataki (strzały) i us 11 a nie 10, czyli podobnie jak w przypadku wyżej wspomnianych maruderów mamy przewagę liczebną nad kawalerią +1 do CR ( najprawdopodobnie fastami wiedz oni nie będą mieli sztandaru co najwyżej muzyka ale to też rzadkość bo fasty zbierają się za darmo) jeśli nikt nikomu nic nie zada (żadnych zabitych po obu stronach) to wygrywamy z nimi o 1 , jeśli on nam zada więcej ran o 1 i nie ma muzyka to jest remis , tak czy inaczej nie stracimy na tym , no i jak nas będzie szarżował to przy stać i strzelać znowu zyskamy 1 szanse więcej na ustrzelenie , a jeśli i tak i tak przegralibyśmy starcie to ten jeden punkt za przewagę liczebną (większy US)sprawi że będzie na łatwiej zdać liderkę
tak więc za te 300 parę punktów mozemy dokupić po jednym kuszniku-(czyli 16 pkt za 2) i jeszcze prócz maruderów mamy 2 sloty special do wypełnienia , proponuje 11 halflingów (w walce wręcz to raczej dużo nie zdziałają ale 11 strzałów z BS4 za 66 pkt to całkiem dobry interes) i znów przewaga liczebna nad fastem więc +1 do CR no i liderka 8 może sprawi że jakoś ustoją tą jedną rundę ,
i zostanie nam jakieś 200 parę punktów za co można by wystawić jakieś krasnale , albo Voland's Venators w liczbie 6 (siła 4, 6 przy szarży bardzo się przyda w każdej rozpisce , podobnie jak i jedna bardziej mobilna jednostka:-) ) taka 6 to koszt 219 pkt o jej zaletach nie będę pisał , wystawisz ich to sam zrozumiesz (jeśli już nie miałeś z nimi doczynienia)
taki komplecik kosztuje 300 pkt ale warto bo 20 zwykłych z Heawy Armour 220ale bez cg
zróbmy porównanie
20 pikinierów z HA i FCG to już wydatek 250 pkt .
20 pikinierów ricca z obowiązkowym cg i samym ricckiem to 300 pkt
50 pkt więcej ale
250:20=12,5 pkt za jednego
300:20=15 pkt za jednego z tym że
za te 2,5 pkt mamy:
+ WS 4 (czyli większy o jeden)
co daje nam znaczącą przewagę bo połowa (tak około) przeciwników z jakimi nam przyjdzie walczyć będzie miała WS4 i nie będą nas trafiali na 3+ tylko na 4+, a drugą połowę z WS3 to my będziemy trafiali na 3+ a nie na 4+
+ mamy liderkę 8 a nie 7 (jaki to duży + plusik to nie muszę tłumaczyć)
+ mamy zamiast zwykłego czempiona riccka który jest o wiele lepszy , myślę że z powodzeniem może wyzywać na pojedynek słabszych herosów a nawet tych lepszych ale bez wypasionych przedmiotów (a może nawet i w tedy warto próbować??)
- (choć niewielki) riccko nie ma piki i tracimy 2 ataki od czępiona z siłą cztery przeciw konnicy
anie dupa przecież riccko ma o 1 siły więcej , wiec nie tracimy tylko znów sie okazuje że riccko to fajny facet (4 ataki to nawet herosi przeważnie nie maja)
ah i riccko ma 2 W a czempion 1
tak więc jeśli pikinierzy to polecam riccka , no a jeśli chcesz się uprzeć na 2 regimenty pikinierów to jako drugi polecam właśnie zwykłych (ale to na co najmniej 2K)
Co do Cursed Company to jest mnóstwo jednostek godnych polecenia za tę cenę , zależy od taktyki i reszty jednostek jakie wybrałeś do rozpiski.
Twoja wygląda raczej na defensywną wiec potrzebujesz czegoś co zmusi przeciwnika do podejścia do ciebie.
Masz 2x10 Xbowmen- to jednak troszkę mało , proponuje dać 2x11 tylko 16 pkt więcej a mamy dodatkowe 2 ataki (strzały) i us 11 a nie 10, czyli podobnie jak w przypadku wyżej wspomnianych maruderów mamy przewagę liczebną nad kawalerią +1 do CR ( najprawdopodobnie fastami wiedz oni nie będą mieli sztandaru co najwyżej muzyka ale to też rzadkość bo fasty zbierają się za darmo) jeśli nikt nikomu nic nie zada (żadnych zabitych po obu stronach) to wygrywamy z nimi o 1 , jeśli on nam zada więcej ran o 1 i nie ma muzyka to jest remis , tak czy inaczej nie stracimy na tym , no i jak nas będzie szarżował to przy stać i strzelać znowu zyskamy 1 szanse więcej na ustrzelenie , a jeśli i tak i tak przegralibyśmy starcie to ten jeden punkt za przewagę liczebną (większy US)sprawi że będzie na łatwiej zdać liderkę
tak więc za te 300 parę punktów mozemy dokupić po jednym kuszniku-(czyli 16 pkt za 2) i jeszcze prócz maruderów mamy 2 sloty special do wypełnienia , proponuje 11 halflingów (w walce wręcz to raczej dużo nie zdziałają ale 11 strzałów z BS4 za 66 pkt to całkiem dobry interes) i znów przewaga liczebna nad fastem więc +1 do CR no i liderka 8 może sprawi że jakoś ustoją tą jedną rundę ,
i zostanie nam jakieś 200 parę punktów za co można by wystawić jakieś krasnale , albo Voland's Venators w liczbie 6 (siła 4, 6 przy szarży bardzo się przyda w każdej rozpisce , podobnie jak i jedna bardziej mobilna jednostka:-) ) taka 6 to koszt 219 pkt o jej zaletach nie będę pisał , wystawisz ich to sam zrozumiesz (jeśli już nie miałeś z nimi doczynienia)
no to teraz taki bardziej offens
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
1 Paymaster @ 120 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
12 Norse Marauders @ 108 Pts
Frenzy; Flail; Light Armour; Shield
4 Ironguts @ 247 Pts
Standard; Musician
War Banner
11 Mengil Manhide's Manflayers @ 382 Pts
6 Voland's Venators @ 219 Pts
9 Duellists @ 81 Pts
Pistol
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 55
Total Army Cost: 1647
myślałem ewentualnie nad zmianą kuszoli na kolejnych duelistów z pistolami
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
1 Paymaster @ 120 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
12 Norse Marauders @ 108 Pts
Frenzy; Flail; Light Armour; Shield
4 Ironguts @ 247 Pts
Standard; Musician
War Banner
11 Mengil Manhide's Manflayers @ 382 Pts
6 Voland's Venators @ 219 Pts
9 Duellists @ 81 Pts
Pistol
10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 55
Total Army Cost: 1647
myślałem ewentualnie nad zmianą kuszoli na kolejnych duelistów z pistolami
no to p małych zmianach :
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
1 Paymaster @ 120 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
2x 12 Norse Marauders @ 108 Pts
Flail; Light Armour; Shield
10 Mengil Manhide's Manflayers @ 363 Pts
6 Voland's Venators @ 219 Pts
2x 9 Duellists @ 81 Pts
Pistol
2x 10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 81
Total Army Cost: 1650
na turnieje to pewnie bym brał pikę na paymastera
Unnamed1650 Pts - Dogs of War Army
1 Dark Emissary @ 265 Pts
1 Paymaster @ 120 Pts
Barding; Heavy Armour; Shield
Bright Helm of Myrmidia
Brace of Sartosean Pistols
Warhorse
1 Hireling Wizard @ 145 Pts
General; Magic Level 2
2x Dispel Scroll
2x 12 Norse Marauders @ 108 Pts
Flail; Light Armour; Shield
10 Mengil Manhide's Manflayers @ 363 Pts
6 Voland's Venators @ 219 Pts
2x 9 Duellists @ 81 Pts
Pistol
2x 10 Crossbowmen @ 80 Pts
Crossbow
Casting Pool: 8
Dispel Pool: 5
Models in Army: 81
Total Army Cost: 1650
na turnieje to pewnie bym brał pikę na paymastera