Rozpiski

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Rozpiski

Post autor: Fisch »

cobra651 pisze:jeśli spłodzisz jakiegoś AL dla nas [-o< )
na razie nikogo i nic nie zamierzam płodzić. Zresztą ma to być projekt Border Princes a nie mój. No i musi być jeszcze zaakceptowany przez naszą LS i dopuszczany na turniejach...

pzdr
Obrazek

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Fisch pisze:na razie nikogo i nic nie zamierzam płodzić

Nie denerwuj się Fish. Jeśli ma być to wspólny projekt BP to może powinniśmy się podzielić robotą, czyli ktoś zajmuję się bohaterami , drugi zwykłymi DOWami, a trzeci RORami, a później skompilować to tutaj.

Jak widzisz rolę TS/DE w nowej edycji? Powinni zajmować dalej również rary?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Niestety Truthsayer i Dark Emisariusz zostali wysłani w daleką podróż i raczej nie wrócą do gry na 8 edycję;]

Po prostu wszystkie Lorze Magii mają zostać zmienione. Oczywiście nikt nie będzie pamiętał o jakichś herosach z Albionu więc ich zasady staną się niekompatybilne do 8 edycji...

Co do podziału prac, to wydaje mi się, że wszystko zostalo już zrobione. RoR stały się grywalne (a przynajmniej ich część - reszty nie ma sensu tworzyć - utrudni to tylko proces akceptacji AL do DoW), DoW potrzebuje tylko reformy muzykalnej, Czekamy tylko na erraty by GW, zeby na ich modłę spiąć zasady DoW.

pzdr
Obrazek

Konop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 130

Post autor: Konop »

Może mi ktoś napisać, jak oceniacie te oddziały w 8 edycji:
- Al Muktar's Desert Dogs
- Birdmen of Catrazza

Fajnie wyglądają, trzymają klimat, ale jak sobie o zasadach poczytałem, chyba trudno jest wymyślić, po co to w ogóle brać...

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

Konop pisze:Może mi ktoś napisać, jak oceniacie te oddziały w 8 edycji:
- Al Muktar's Desert Dogs
- Birdmen of Catrazza

Fajnie wyglądają, trzymają klimat, ale jak sobie o zasadach poczytałem, chyba trudno jest wymyślić, po co to w ogóle brać...

czysto kolekcjonersko..jeszcze arabowie sa fajni jako fast cavalery... jako ror to czyste szalenstwo do grania w domu... birdmani sa totalnie nie oplacalni...za to slicznie sie prezentuja na półce ;)

Awatar użytkownika
Krzyżu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Krzyżu »

Od pewnego czasu nurtuje mnie pytanie: Jaką rozpę zrobić pod elfie porno (oczywiście na 7ed)? Osobiście wpadł mi do głowy pomysł coby użyć mało grywalnego oddziału Cursed Company w ilości 30, a przed nimi ustawić 2x10 łysych duellistów, żeby osłaniały przez te 2 tury od ostrzału, bo nawet jak uciekną , to i tak nie spanikują trupów, a gdy już uda mi się zaszarżować ( :lol2: ) na Shade'ów, to rzuciłbym challenge Assassinowi (znając życię i tak by nikt inny nie przyjął) i tłuc po kolei resztę w pojedynkach. Resztę slotów zajmowaliby Maneaterzy z Handgunami i Truthasayer, a na większe punkty, to i Mengile. Jak myślicie, miałoby to prawo bytu? I jak zrobić Bohaterów i Cory (i opcjonalnie drugiego Rara)?

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Krzyżu
Proponował bym w corach z 15 Marksmenów < dobry Bs kusze nie źle mogą namieszać >,
Kawę jakąś bym wziął <jaką to od ciebie zależy co potrzeba> , Duelistów .
W specjałach zmieścił bym Halflingi z 15 tani są wszystko co strzela powinno mieć duży Bs z ostrzałem elfów niema przebacz . Menele to oczywiście kamień węgielny . Jakiegoś ogra ale nie strzelającego tylko walącego z mocą, broń oburęczna wchodzi w grę.
Weź smoka w rzadkich , bo to da ci te moc o która chodzi . Nad gigantem bym się zastanowił bo odciągnął by od kogoś może ostrzał albo jakimś cudem wjechał by w coś typu scout .
Nie wszystko się zmieści ale części może się spłacić . Także może coś w twojej koncepcji się sprawdzi .
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Krzyżu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Krzyżu »

Tylko co taki Asarnil, czy Gigant by zrobił? W takich rozpach na pewno są przynajmniej dwa bolce, ani Asarnil, ani Olbrzym nic nie zrobią, jak nie bolty to drugi oddział Shade'ów zajmie się Gigantem. Jedni Maneaterzy muszą być, bo zdejmują Dark Riders'ów aż miło, a można by dać im też wielkie bronie, tylko na co? Bo raczej wszystkie Dark Elfy mają po 3T. Rzeczywiście wezmę Halfingi i Marksmenów, może jeszcze jakich zwykłych, i zapewne 3 Scrolle, bo ostatnim razem WS/BS 1 coś za często wpadał w Mengili :oops: Ostatnim problemem jest koszt: 3x Maneaterzy z Handgunami i Great Weponami = 288 pts, 15x Mengile = 458 pts, 30x Cursed Company = 505, 6x Volandzi = 219 pts, 15x Marksmani = 235 pts + jeszcze jakieś 300 pts na Bohaterów :|

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Nie zapominaj o Hydrach i smokach one t trochę więcej chyba mają .
Aj jak na to patrzę to widzę jasny problem że nie wszystko się mieści i mało regimentów jest istnieje konkretne zagrożenie że oponent będzie grę ustawiał ,a może w rarach dać 2 Hot poty , albo Hot pot i działo wtedy to jest dobry ostrzał w tej cenie może się przydać .
Co do RoRów są one drogie i to widać kilka i już punkty wyparowały może postawić na armię w której niema Volandów tylko zwykli Rycerze bez krupierzy , a za resztę punktów wystawić Duelistów do zasłaniania ostrzału , ze 2 ekipy gołych by się przydały .
Więcej pomysłów się nie da wprowadzić , punktów brakuje , za bohaterów najlepiej magów walnąć 2 poziomu 2 bo chyba na więcej punktów już nie starczy.
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1314
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

a grał ktoś już testowo na 8rd?
Ja dzisiaj miałem tą przyjemność, nawet udało się stuknąć krasie z dużymi klocami i ofensem ;)
a to moje maleństwa:

2900 Pts - Dogs of War Army

Mercenary General @ 215.0 Pts
General; Barding; Pistol; Heavy Armour; Shield, Warhorse
Pike of Remas, Bright Helm of Myrmidia,Crown of Command,Luckstone

Hireling Wizard Lord @ 340.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Death, Pegasus
Power Scroll,Talisman of Preservation

Paymaster @ 117.0 Pts
Barding; Halberd; Heavy Armour,Warhorse
Talisman of Endurance, Dragonhelm

Hireling Wizard @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
Mage's Tome

8 Duellists @ 72.0 Pts
Pistol
8 Duellists @ 72.0 Pts
Pistol
20 Crossbowmen @ 190.0 Pts
FCG
5 Light Cavalry @ 115.0 Pts
Spear; Shield; FCG

5 Light Cavalry @ 115.0 Pts
Spear; Shield; FCG

16 Heavy Cavalry @ 381.0 Pts
Barding; Lance; Heavy Armour; Shield; FCG

15 Mengil Manhide's Manflayers @ 458.0 Pts

3 Maneater (heavy armour) @ 270.0 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour

3 Maneater (heavy armour) @ 270.0 Pts
Ogre Club; Brace of Handguns; Heavy Armour

Cannon @ 85.0 Pts

Cannon @ 85.0 Pts
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzyżu
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 172

Post autor: Krzyżu »

Nie chciałeś Hot Pota ? To tylko 50 pts za model, a bije bez save'a :wink: A jak sprawdziła się kawaleria przeciw Krasiom?

Awatar użytkownika
mati.pl
Falubaz
Posty: 1314
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mati.pl »

bardzo fajnie, najpierw zubożeni przez słonko młotkowi szarżowali na fasta, spalili i odstali szarżę kawy z gieniem i payem od boku, ustali, potem kawa dostała w jeden bok 20 longów, potem w drugi 20 minerów, ale crown działa cuda. w tym czasie mengile do spółki z kawą zepsuli cały kloc hammerów i król uciekł .... a maneaterzy rozprawili się z wojownikami i po 4 turze zostały krasiom dwie 3 szmaty, a graliśmy blood&glory :) taki farcik, bo przedtem te same krasie 3 razy kroiły mi imperium ;)
@nie mam hotów, więc ich siłą rzeczy nie wystawiam ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Trochę kombinuję nad grywalną rozpiską DoW i na 2400 pts. wychodzi mi coś takiego:

1. Hireling Wizard Lord - general, lvl 4, dispel scroll
2. Paymaster - b.warhorse, h.armour, lance, shield, Crown of Command, Luckstone, Dragonhelm
3. Hireling Wizard - lvl 2
4. Voland's Venators x 9
5. Duellists x 8 - pistol, musician
6. Duellists x 8 - pistol, musician
7. Light Cavalry x 5 - spear
8. Light Cavalry x 5 - spear
9. Crossbowmen x 10 - musician
10. Norse Marauders x 35 - musician, standard, light armour, shield, flail
11. Norse Marauders x 35 - musician, standard, light armour, shield, flail
12. Halflings x 29 - FCG
13. Cannon
14. Cannon
15. Halfling Hot Pot
16. Halfling Hot Pot
17. Malakai Makaisson's Goblin-Hewer

Points: 2398

Paymaster idzie do Volandów, magowie zależnie od przeciwnika, ale najczęściej duży do niziołków, a mały do kuszników.
Marauderzy w hordzie (mają małe podstawki, więc jeszcze da się nimi przemieszczać).
Fasty starają się dopaść wrogie maszyny, a Nasze oddziały strzelające i magowie, na tyle zmiękczyć klocki przeciwnika by marauderzy i Volandzi dali sobie z nimi radę.
Dueliści bronią maszyn lub stają gdzieś przed marauderami by uniemożliwić im wymuszane szarże.
Magowie jeszcze nie wiem, jakie szkoły – pewnie mały metal, a duży coś wspomagającego.
Z walczącego lorda zrezygnowałem, bo swoje kosztuje, a kluczowe klocki mają dużą Ld, albo są immune to psych.
Szkoda, że Hot Poty nie biją bez sejva. Byłby dodatkowy straszak na Bretkę.

Jakieś porady / pomysły na zmiany?

Pzdr
-ism

Wieszkto
Chuck Norris
Posty: 588
Lokalizacja: Piekło

Post autor: Wieszkto »

Ja bym rozważył zamianę Kuszników na Marksmenów Bs 4 to nie w kij dmuchał .
Ja teraz w specjałach zawszę biorę Gwardię w HA z PM . Jako tako dają radę ale powinni mieć możliwość brania wszystkich sztandarów z RB , ale niestety jest tylko jeden.
-Qc- pisze:Sie naucz - to jest TROLL. Ja jestem ARTYSTĄ (artystOM dla groszka - ogladasz fulham w niedzielę nie?)

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

Jesteś pewien, że Marudy są na małych podstawkach ? Myślałem, że obowiązują duże bez względu na to czy to psy czy chałas :P.
Jeżeli na małych to faktycznie mogą mieć siłę przebicia - proponował bym szadoł - brzytwa i taki klocek jest w stanie sporo namieszać, zwłaszcza w hordzie na małych podstawkach.


Tych 10 kuszników to bym wywalił - do ochrony artylerii masz duelistów i fasty - za zaoszczędzone pkt dorzucił bym po 1 dueliscie <zawsze to ciężej spanikować> i <może> łuki na fastach ... albo incruse icon na magu zawsze to dodatkowa ochrona :P.

Korzystasz ze starych army listów rozumiem ? czy z tego fanowskiego booka ?

Czekam na plej testy :P

P.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Jesteś pewien, że Marudy są na małych podstawkach ?
Na 99% są na małych. Tak było chyba zawsze, również w oficjalnym "base-chart" GW. Nawet wówczas, gdy Ci z chaosu byli na dużych. Nie słyszałem, by coś się w tym aspekcie zmieniło. I dobrze, bo mam zbyt wiele figurek, aby ich teraz przerabiać ;)
Ja bym rozważył zamianę Kuszników na Marksmenów Bs 4 to nie w kij dmuchał
Marksmeni są z pewnością nieźli i nawet mam ich figurki, ale ten koszt punktowy jest powalający. Myślę, że na większe punkty pomyślałbym nad nimi, ale musiałby to być jakiś większy oddział wówczas.

Paymaster's Bodyguards to chyba jedna z najmniej opłacalnych jednostek w całym battlu, więc nie widzę sensu ich wystawiania.

Korzystam ze starych army listów i uściśleń LS, bo zamierzam grywać tą armią na turniejach.
Dziś grałem pierwszy test powyższą rozpiską na WE (nastawionymi na close combat). Wygrałem 11:9.
Szkoły magii miałem ustawione pod przeciwnika (wziąłem fire na dużym i beast na małym). Fasty i dueliści byli przy tym przeciwniku prawie bezużyteczni. Myślałbym nad ich wymianą na kolejne 10 kuszników, ale wiem, że na inne armie mogą się przydać. Volandzi z Paymasterem wydają się naprawdę niezłym oddziałem. Zboostowani sygnaturą z beasta ostro siekali Treekiny. Malakai nabił chyba z 400 pts. (z Wood Elfami :) ) - jest idealny na flance, bo ciężko nie ustawić czegoś bokiem do niego. Halflingi również całkiem dobrze sobie radziły w strzelaniu, a później przetrzymały 2 drzewa na 1,5 tury walki.
Ogónie rozpa wydaje się mieć potencjał, może nie do odnoszenia jakiś wielkich sukcesów, ale powinna nawiązywać walkę z większością przeciwników.

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

Damn ja mam maruduf na dużych ... już Cie nie lubie ... musze ich po przerabiać :P
Pamietam, że byli na małych nie wiedziałem jak jest teraz :P.

Gratki wygranej. Jak sie spisały Marudy ? Co spadło a co przeżyło ? Co na plus co na minus ?

Ja ostatnio myslałem nad pikinierami 30 z fcg i z pejmasterm <sv na 2+, luck ston-em> z sygnaturka z bista albo z brzytwa mogli by mocno namieszać - owszem straszny koszt punktowy - ale psiaki do tego juz przyzwyczaily :P

P.S ile kosztuje Wyrzutnia toporków Makkinsona?

P.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Malakai kosztuje 130 pts. i jest ich zdcydowanie wart.

IMO myśląc o grze turniejowej musimy raczej zrezygnować ze wszystkiego co jest nieopłacalne punktowo, więc pomimo faktu posiadania bardzo wielu potencjalnych jednostek, zostaje Nam ich w praktyce do wyboru niezbyt wiele. Dlatego dla mnie póki co pikemeni odpadają.

Co do bitwy, była trochę nietypowa, gdyż od początku miałem zdecydowaną przewagę na jednej połówce stołu (gdzie stali 2 x marauderzy, Malaki, kusznicy i większość maszyn), a przeciwnik na drugiej (gdzie stały jego 2 drzewa, 2 x Treekiny, tancerze naprzeciw moich volandów, halflingów i fasta). W związaku z tym marauderzy pocięli tylko jakieś śmieci (np. driady wyzerowali w jednej rundzie walki). Bardzo dobrze spisali się Volandzi i Malakai. Spadły 2 fasty, 1 działo (misfire), hot pot, halflingi (po walce z dwoma drzewami), pół duelistów i 2 magowie (którzy musieli wyjść z oddziałów w pewnym momencie i wówczas stali się łakomym klockiem dla przeciwnika).

Awatar użytkownika
Piękny
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 186
Lokalizacja: Wrocław/Świdnica

Post autor: Piękny »

No nieźle, całkiem niełźe :P ale to ze Malakai nabił tyle pkt gdzie w Welfach wiekszosc to skirmisz to szacun :D.

Ja moze zagram dla relaksu<mam mnustwo figurek Ksilevu i musze je jakos wykorzystać> czymś takim :

Wizard - 4lvl - ds <szadoł pewnie>

Wizard - 2lvl - ps, rror <tez pewnie szadol :P>
Pejmaster - sv2+, ls, dwurak

9 Duelistów - pistol
9 Duelistów - pistol
6 H.Cav - barding
6 H.Cav - barding
5 L.Cav - łuki
5 L.Cav - łuki

30 Norsi - tarcza, cep
30 Norsi - tarcza, cep
30 Halflings

Malakai
Hot Pot
Hot Pot
Działo
Działo
Birdsmen

Wszedzie gdzie może być jest muzyk - szmaty nie mam nigdzie. Zastanawiam sie nad zamiana dwóch 6 kawalerzystów na Volandów, na wykołowaniu pkt na Lupina <ogolem halflingi z brzytwa to zuo . . .> no i moze na long dronga :P
Pokombinuje jeszcze zeby wstawic pikinierów - wyjda mega drogo - ale mam przeczucie, ze na niektore armie moga byc naprawde konkretni :P

P.

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

@Piękny - i jak, zagrałeś coś powyższą rozpiską ?
Ilu masz tu Birdsmanów ? W sumie od nich lepiej może się spisać hero na pegazie.
No i klockom jednak bym dał sztandary. Teraz to praktycznie znikoma strata punktów, jak się straci.

ODPOWIEDZ