Żle się dzieje Eee.. w Nipponie?

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Re: Żle się dzieje Eee.. w Nipponie?

Post autor: Hurtmaker »

wybacz, po prostu zmyliły mnie bardzo oryginalne nazwy Twoich unitów. powinieneś wspomnieć jeszcze kim sa mieszkańcy Nipponu. ludźmi or ...?

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Nic nie szkodzi. Na inteligentne rasy jakie żyją w Nipponie składają się:
-Ludzie(japońce), w znacznej mierze
-Oni(rasa demono-pochodna), takie azjatyckie ogry(nowe wykorzystanie ogrów)
-Shei(takie azjatyckie skinki, mam za mało informacji na ich temat więcej ich nie uwzględniam w armii jako tako)
-Ryo(japońskie smoki)
-Nezumi(skaveny), członkowie klanu Eshin którzy przybyli dawno temu do Nipponu, myślisz że ninja-szczury w tej armii(skavenów) to skąd się wzięły. Na ternie Nipponu nie ukrywają swe obecności, żyją z ludźmi w swoistej symbiozie.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

damn! a ja myślałem że będą tam żyły nieprzebrane masy zółtych skośnookich goblinów ;)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13908
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Nezumi(skaveny), członkowie klanu Eshin którzy przybyli dawno temu do Nipponu, myślisz że ninja-szczury w tej armii(skavenów) to skąd się wzięły.
z cathayu wedlug fluffu szczurow :P ;)

jeszcze raz ci napisze: zmien ryo na ryuu ;)
imo jeszcze dajesz za duzo opcji uzbrojenia jednostkom. Podstawowe piechoty nie powinny miec dostepu do tylu rodzai broni :)

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Według fluffu szczurków to też Nippon, w Catayu mają większe wpływy(Małpi król jako doradcę ma właśnie skavena z klanu Eshin), ale swoich sprytnych sztuczek nauczyli się w Nipponie(tak mówi "Księga Rogatego Szczura" oraz jest to podkreślone w "Warhammer online AOR"). Taki Catay jak i Nippon traktują jako swoje bezpieczne terytorium, w razie gdyby ich sekrety wyszły na jaw(rada rozkładu z pewnością by zrobiła z nimi porządek w takiej sytuacji). Myślicie że Eshin zrezygnował swoich ambicji i będzie służył przez wieczność dla szarych proroków i siedzał jak mysz pod miotłą. Panowie eshin są równie rządni władzy jak inne skaveny, i równie zdradliwe. Przez ostatnie 200 lat ten klan przerzucał swoje najcenniejsze zasoby na teren krain wschodu.
Przewinienia Eshin za które mogliby zostać wytępieni przez inne szczurki
-zabijanie szarych proroków(nie ze zlecenia innych szarych proroków lub członków wielkich, małych klanów ani prywatnych skavenów)
-szpiegowanie wielkich klanów i szarych proroków
-sabotowanie wielkiego wyniesienia(Eshin zamierza przerobić cały stary świat w swoje dominium, po co wyłazić na powierzchnię, lepiej by ludziki pracowały dla ciebie, najlepszy niewolnik to taki który nie o swojej niewoli)
-Posiadanie magii, szarzy prorocy nienawidzą konkurencji(dlatego chociażby nie nie cierpią Penstinles), w krajach wschodu nauczyli się nie tylko sztuki zabijania ale i egzotycznej magii
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Przeczytałem kawałek i mam wrażenie, że (jak to zwykle bywa) autor przewartościowywuje armię.
Dobra zbroja, wbudowany ward, część armii jest trudno do złamania. Jakoś nie widzę tego, chyba, że przy dużych kosztach punktowych.
A za temat nie mam czemu się obrazić ;-)

likaonie: rozumiem wkład, ale nie rzucaj post pod postem, tylko edytuj. Post pod postem raczej nie sprawia, że jest przejrzyściej. Można zrobić dwie linijki przerwy chociażby ;-)

EDIT: a i Shino - widzę, że masz inny pogląd na ten armylist. Nie krytykuj autora aż tak, bo to raczej pozostaje zabawą. Złożcie razem coś, albo zróbcie zawody "kto stworzy lepszy armylist" 8)

Dość moderatorskiego zrzędzenia. Sam się ukrócę.
Bum...!

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

A na PW mi piszą żeby nie dawać za dużo rzeczy do jednego posta, wtedy ławiej ponoć się czytać. Z przyjemnością przyjąłbym wyzwanie do takiego pojedynku na twórczość
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

likaon pisze:Jednostka jest odporna na psychologię dopóki nie zostanie przynajmniej raz złamana w walce wręcz.(samuraje, ronini)
No problemos for me
likaon pisze:Nippońska zbroja- Ochrona na 3+ w walce wręcz, na 4+ od strzelania i magii.
likaon pisze:Wielka nippońska zbroja:AS: 4+ Zasady: Podwojenie zasady AP- ten rodzaj zbroi był bardzo podatny na broń palną.
Tu przesadziłeś :) Full plate, chaos armour czy gromill daje save na 4+. Dlaczego bambusowa zbroja miała by być lepsza? Bliżej jej raczej do light armoura niż full plate. Ja rozumiem, że nie masz dostępu do tarcz, ale twoje jednostki powinny nadrobić to ilością. LA z dodatkowym +1 ASv w walce powinien dać radę. Pomyśl, że taki black guard czy sword master pomyka z savem na 5+ i nie narzeka :)
likaon pisze:Katana-Gdy walczy nią model z zasadą zabójczy ciosy, ta zdolność działa na 5+ a nie na 6+. Przeciw modelom które są odporne na zasadę zabójczego ciosu oraz gdy walczy nią model bez tej zasady ma premię +1 do ranienia.
No nie wiem. Danie specjalowej piechocie killing blowa na 5+ raczej nie będzie dobrym rozwiązaniem (zwłaszcza w połąceniu z savem na 3+ i immune to psych). Może armour piercing? Albo tak jak ogrowa wersja katany +1WS +1I?
likaon pisze:Zen- życie jest nie własnością ludzi i pewnego dnia musi ono zostać zwrócone. Samuraje i mnisi są utrzymani w duchu tego że śmierć nie jest czymś złym wręcz przeciwnie, jeden z wielkich myślicieli Nipponu powiedział „Im życie krótsze tym piękniejsze”. Mnisi, Shinobi, Ronini i Samurajowie nie obawiają się śmierci do tego stopnia że dzięki tej akceptacji swojego losu ignorują nawet krytyczne rany i walczą dalej. Na każdą zadaną im ranę robisz rzut k6, na 6 rana nie została zadana, ta ochrona działa również na rany zadane przez jednostki z zasadą zabójczego ciosu.
A nie prościej napisać Ward na 6+? :) Zen zostawił bym tylko dla mnichów i podniusł bym do np. warda na 5+ w walce i 6+ od strzelania (ale nie od magii) albo cuś w tym stylu.
likaon pisze:Broń egzotyczna- w nipponie powstały setki rodzajów broni którą trudno zakwalifikować do jakiegokolwiek typu broni. Wszystkie bronie egzotyczne na niespotykaną budowę są bardzo trudne do sparowania. Podczas walki z modelem uzbrojonym w ta broń przeciwnik ma karę
-1 do trafiania(nie może trafiać gorzej niż na 5+), a model nią walczący +1 do trafiania(nie może trafiać lepiej niż na 3+).
Troszkę przesadzona i przekombinowana. +1 do trafienia i owszem, ale jednoczesny -1 dla przeciwnika? Magiczne itemy dające -1 do hita kosztują masę punktów, a tu za grosze dla zwykłych jednostek.
likaon pisze:Bandyci
Zły koszt punktowy commanda, kusze nie powinny być na wyposażeniu armii wzorowanej na Japonię. Zbyt podobni do Ashigaru. Może poowinni biegać w skirmiszu? (ofc za odrobinę większy koszt)
likaon pisze:Samuraje
Ja bym zrobił z nich mieszankę war dancerów i black guardów ;) KB na 5+ jak wspomniałem wcześniej to przesada. Daj im 4WS-a i katany takie jak w ograch. Można pomyśleć o stubornie. Co do zbroi i Zenu wypowiedziałem się wcześniej.
likaon pisze:Okami
No nie wiem. W sumie taki pies chałasu z 4 siły, 2 atakami, o 2'' szybsze, "czułym węchem" i możliwym 8Ld za tylko +3pkt/model. Temu już bliżej do fleshoundów niż typowych wilczków - krótko: przesadziłeś. Proponuję jeden atak z siłą 3 +1 w szarży (jak stare psy wampirów) i zrównanie Ld czempiona z reszta oddziału. Ten czuły węch też mi się nie widzi, ale co tam.
likaon pisze:Małpi król jako doradcę ma właśnie skavena z klanu Eshin
Wypraszam sobie! Nie jakiegoś tam "skavena" tylko samego nighlorda klanu eshin. :)

I parę uwag ogólnych. Pisząc zasady staraj się porównywać swoje pomysły z istniejącymi oddziałami z innych armii. Po co gwatmać sprawę, jak ktoś wymyślił już to co chcesz wprowadzić. Nie powinieneś też tak bardzo różnicować czempionów oddziałów od zwykłego wojownika standardowe +1 atak zwykle starcza. Grzebanie przy pozostałych statystykach tylko niepotrzebnie miesza. Inne opcje uzbrojenia dla nich. Ok, załóżmy, ze to taki "smaczek" armii, ale nie jestem pewien czy wszystkie oddziały powinny mieć dostęp do tego. I skopałeś koszty commanda we wszystkich jednostkach. Dla piechoty waha się on w granicach 20 (śmieciuchy) - 30 (elita) za FCG - proporcjonalnie 1(mu):2(ch):2(sb). W kawalerii różnie, ale dochodzi nawet do 50 punktów.

Ale staraj się dalej i nie przejmuj krytyką ;)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Ogrowa katana daje +1 do WS, I oraz AP.
Obrazek

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Może i być to, koszt i tak się nie zmieni.

No ładnie proszę... Kleimy posty!
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Wersja poprawiona zgodnie z poniższymi postami

Bandyci 7p/model

W gnębionym ciągłymi wojnami domowymi cesarstwie Nipponu prosty lud jest ciągle gnębiony przez bandytów, chłopów którzy postanowili poprawić swój żywot napadających na innych oraz dezerterzy z wojsk. Te bandy stanowią wielkie zagrożenie dla stabilności Nipponu. Przez wiele lat Cesarstwo toczyło beznadziejna wojnę z hordami rabusiów. W końcu Wielki Cesarz postanowił przekupić bandytów złotem i ryżem by walczyli w imieniu Nipponu. Dzięki temu armii Cesarstwu zawsze towarzyszy horda wyjętych spod prawa wojowników, niezbyt wiernych ale zaprawionych w walce i rządnych nowych łupów.
Bandyci to bardzo wygodna jednostka, przywódcy nie muszą się martwić o ich los i bez skrupułów używają ich w charakterze mięsa armatniego.
R WW US S Wt Żyw I A ZP
Bandyta 4 3 3 3 3 1 4 1 7
Prawa ręka(D) 4 4 3 3 3 1 4 2 7
Rynsztunek: broń ręczna, lekka zbroja
Opcje:
Cały oddział można wyposażyć w:
-łuki za +1p na model
Prawa ręka może walczyć:
-kataną +3p
-wielką bronią +3
-broni egzotyczną +3
Zasady:
banici- nie otrzymują generalskiej premii do Ld(herszt banitów wyjątkiem).
harcownicy-
Opcje:
Możesz awansować jednego z członków oddziału na:
-Na dowódcę za +12p
Ostatnio zmieniony 20 cze 2009, o 14:07 przez likaon, łącznie zmieniany 1 raz.
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Można by zrobić ich za 6pkt , a dokupienie łuku za 2. Może opcja 2 broni? Podobne jednostki masz w armiach DoW (dueliści), bretonii (chłopi w skirmiszu) i empire (huntsmeni), więc porównaj sobie statsy/opcje/itp w celu ustalenia ceny punktowej i min/max wielkości oddziału. Osobiście też bym zabronił brać sztandar (w końcu to nic nie warci banici).

I znowu co do commandów to sztandar (prawie) zawsze kosztuje tyle co czempion. Dla tego oddziału powinno być to 4/8/8 lub 5/10/10 ;)

Co do Ashigaru to są za drodzy. Kosztują tyle co wojownik DE, a są bez porównania gorsi. Marauder chaosu ma niemal identyczne statsy (ma 4Ws-a i przerzut na paniki), a kosztuje 4pkt(ale goły). Oprócz tego niemal każda armia ma w swoich szeregach lekką, rankową piechotę. Porównaj je i dobierz coś użytecznego. OFC jeśli zdecydujesz się obniżyć ich koszt to podnieś cenę łuku, bo wtedy oddział podchodzi pod inną kategorię ;)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Może nie zauważyłeś ale tutaj jednak czempion powienien byc droższy od sztandaru, bo oprocz +1A to ma jeszcze chyba do WW +1, więc jak dla mnie to koszt punktowy powinien byc nastepujacy:
Muzyk - 5p
Sztandar - 10p (@LIKAON: SZTANDAR ZAWSZE JEST 2x DROZSZY OD MUZYKA!!!)
Czempion - 14/12p (ze wzgledu na dodatkowy bonus)
albo nie dawaj mu +1 do WW i 10p koszt.

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

Dzięki za rady z pewnością się przydarzą :D , sam mam tylko armybook do khermi i orków więc próbowałem wzorować się na nich. Co do piesków, zostają tylko że nie ma zasady z węchem(za bardzo problematyczna zasada), stanieją i będa przypominać dawne wampirze wilczki statystykami. Z monsterów będą Oni(azjatycka odmiana ogra), Ryu(czyli smok-żmij), Nezumi( jednostka skavenów) oraz zastanawiam się nad YamatanoOrochi(czyli ala hydra). Szukam pomysłu na jakąś sprytną machinę oblężniczą ktoś ma jakiś pomysł?
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

Awatar użytkownika
Bojo
Mudżahedin
Posty: 255
Lokalizacja: Łęczna->Przeklęta Kompania

Post autor: Bojo »

taran pchany/niesiony przez ogry na 12/14 działa zadaje D6Impaktów z S5
niosą go 4 ogry które także zadają D3 impakty od jednego z S4 i nie mogą atakować :wink: taki walec co to się wbija w klocki
wyciąga do 6ataków z s5 i 12ataków z s4 :D
ewentualnie jakaś klopa lub rakietnica taka jak w imperium bardzo pasuje :wink:
Podpis usunięty, gdyż narusza regulamin forum podpunkt 5.1 http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=12&t=69

pozdrawiamy
Administracja

Awatar użytkownika
likaon
Kretozord
Posty: 1862
Lokalizacja: Warszawa, Białystok

Post autor: likaon »

hmm całkiem fajny pomysł tymi ogrami, liczyli by się z tym taranem jako duży cel ale jeszcze mieli dobry AS od normalnego strzelania(mogłby dawać ochronę od impaktów innych jednostek np. rydwanów).
"Księga Armii Nocnych Goblinów"( 09.11.2011
http://www.docstoc.com/docs/94525591/No ... 99ga-Armii

ODPOWIEDZ