Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Kokesz »

Witam.

Z godnie z obietnica zakładam temat poświęcony projektowi stworzenia przez polskich graczy autorskiego (fanowskiego) podręcznika dla armii Psów Wojny. Temat napisany po polsku, bo dla mnie to lepiej brzmi - to tak jakby ktoś miał co do tego pretensje :)

Jako moderator chciałbym prosić o zaniechanie pisania postów o tym, że DoW mają się dobrze; że nie potrzeba im nowego AB; że to nie ma sensu, bo i tak nie wejdzie w życie itp. Była już o tym mowa w temacie poświęconym najemnikom w dziale BP. Ja i - jak przypuszczam - osoby zainteresowane tworzeniem fanowskiego podręcznika jesteśmy świadomi tego, że nie każdy się z nami zgadza. Dlatego też fajnie by było, gdyby osoby sceptycznie do tego nastawione potraktowały tą ideę jako zabawę kilku zapaleńców. Z konstruktywną krytyką poczekajmy do jakiś konkretów.

Na początek chciałbym przedstawić znane mi autorskie podręczniki Psów Wojny: Wszystkie te podręczniki mają swoje wady i zalety. Myślę, że warto z nich korzystać i być może coś z nich zastosować w naszym projekcie.

Osobiście postawiłbym jak na razie na pracę nad podstawową listą armii. Jednostki RoR zostawiłbym na później. Nie jestem zwolennikiem tworzenia nowych oddziałów. Myślę, że z tego co mamy dziś można złożyć przyzwoity Army List. Wystarczy tylko (albo aż ;)) zmienić nieco koszty, być może dodać jakieś zasady specjalne czy też stworzyć normalne przedmioty magiczne.

Ze spraw organizacyjnych jeszcze chciałbym, żeby ktoś zgłosił się na stanowisko pisarza. Na pewno przyda się osoba, która spisze wszystko ładnie po angielsku (w warhammerowym stylu).

Przejdźmy zatem do konkretów. Jak chyba każdy gracz DoW mam swoje pomysły - mniej lub bardziej realne.
1) Po pierwsze nowy Army List widziałbym jako coś prostego. Chciałbym, żebyśmy unikali jakiś zbędnych skomplikowanych zasad. Czyli w sumie lista jednostek, bohaterów, magicznych przedmiotów i ewentualnie jakichś dodatkowych umiejętności dla herosów.
2) Tak jak napisałem wyżej, wolałbym pracować nad aktualizacją, ulepszeniem tego co jest, niż tworzeniem nowych oddziałów.

Bohaterowie
Z bohaterami będzie pewnie nie mały problem. Myślę, że są dwie opcje. Pierwsza to jedynie ludzcy bohaterowie tak jak jest to dziś. Druga to dodanie bohaterów z innych ras (krasnoluda, orka, HE, DE i ogra). GW już kiedyś stworzyło zasady rekrutowania do armii DoW lordów z innych ras. W temacie "Jeśli czegoś nie wiesz..." jest nawet link do francuskojęzycznego pdfu z tymi zasadami. Pierwsza opcja jest najprostsza. Druga wymaga więcej pracy chociażby przy wymyślaniu przedmiotów magicznych. Trzeba przecież pamiętać by wszyscy herosi mieli w miarę równe szanse.

Jest jeszcze kwestia Paymastera. Dla mnie jest on ikoną, symbolem tej armii. Uważam, że powinnien być przymus stosowania Paymastera. Może on nie zajmować slotu hero (jak w Bretonii BSB). Oczywiście kontrowersyjna jest jego zasada paniki armii po jego śmierci. Wielu z Was chciałoby jej się pozbyć. Ja tym czasem uważam, że ta zasada doskonale spełnia zadanie nieprzegiętości armii. Wolałbym raczej dać mu jakąś zasadę, która równoważyłaby tą niekorzystną zasadę. Mogłoby to być np. przerzut paniki w promieniu 12 cali (oczywiście zasięg to rzecz dyskusyjna) albo przerzut wszystkich testów psychologii (to już dużo mocniejsze), ale w promieniu 6 cali. A możę mógłby dawać coś więcej do CRa niż zwykły BSB?
Oczywiście uważam, że Pamaster nie powinien nosić żadnego sztandaru. Zostawiłbym to zgodnie z fluffem, że on żadnej szmaty nie nosi tylko klucze. Można byłoby to tak zostawić. Można byłoby też dać zasadę, że oddział w którym jest Paymaster może mieć magiczny sztandar bez limitu. Innym pomysłem może być to by stworzyć specjalną kategorię magicznych przedmiotów dla paymastera - kluczy/skrzyni, które miałby zastąpić sztandary.

Bohaterom dałbym jeszcze coś na wzór wampirzych mocy, ogrzych imion czy bretońskich cnót. Było już kiedyś coś takiego. Przydomki, ksywy itp. Wykupywane przez generałów. Dające jakieś bonusy dal armii np. +1 do LD. generała; większy zasięg liderki generała (15 cali); generał daje hate jednostce, w której siedzi; jakieś przetasowania w kompozycji armii - jeden specjal unit można wystawić jako core itp; +1 do rzutu na zaczynanie.

Jednostki
Jednostki zostawiłbym takie jakie są. Oczywiście trzeba je dostosować do dzisiejszych realiów. Zmiana kosztów FCG jest sprawą niepodważalną.
  • Pikinierzy - powinni być tańsi o co najmniej 2 punkty; z opcją wykupu magicznego sztandaru za 25 albo 50 p.
  • Kusznicy są ok.
  • Duellistsi - być może tańsi o 1 pkt i do tego bez opcji wykupienia sztandaru.
  • Ciężka i lekka kawa są ok, oczywiście poza CG - ale to bylo już zaznaczone wyżej. Ciężka Kawaleria powinna mieć możliwość wykupienia magicznego sztandaru jak pikinierzy.
  • Ogry - nie wiem czy nie wystarczyłoby dać zapisek że można rekrutować Ironów, Leadów i Ludożerców z Królestwa Ogrów. Wiadomo, że są one nieco za drogie, ale myślę, że nie jest to bardzo rażące.
  • Krasnoludy - tak jak są; może opcja dania im magicznego sztandaru.
  • Norsmen - podstawowy koszt 5/6 pkt i GW i AHW za 1 pkt.
  • Ochroniarze Paymastera - myślę, że na pewno powinni dostać jakąś dodatkową zasadę np. odporność na panikę lub strach. W końcu to najlepsi z najlepszych. Oczywiście opcja wykupu magicznego sztandaru. Może dodatkowy atak. Koszt do przedyskutowania.
  • Halflingi są ok
  • Działo tak jak jest
  • Hot Pot - dwa na slot
  • Giguś - regeneracja i może nieco tańszy. Regeneracja to widoczny trend. Kolejne bestie mają taką zasadę więc czemu nie nasz "koszykarz". Bez ASave nie robi to z niego rzeźnika, ale nieco wzmacnia.
Przedstawione przeze mnie pomysły są częściowo ściągnięte z autorskich AB przedstawionych wyżej.

Zapraszam do dyskusji :D
Obrazek

Awatar użytkownika
zbqj
Warzywo
Posty: 14

Post autor: zbqj »

i już mi się podoba, Psy chciałem zbierać od dawna ale dopiero ostatnio się za to zabrałem, najpierw wypadało skończyć kompletowanie Wilków do 40k, chętnie się włączę do projektu
2011 Z-R-P
Space Wolves 9-0-0
Sister of Battle 0-1-0
Dogs of War 1-0-1
Chaos Warriors 0-1-0
Szwecja 0-0-1

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Pomijajac co ja tam popieram itd

Uwazam ze zanim w ogule zaczniemy wysylac pomysly itd, nalezy zastanowic sie czym maja byc DoW

Armia ta od czasu 5ed byla przedstawiona jako jednostki z Tilei i armia jest przygotowana wedlug tej kanwy, uwazam ze ta droga nalezaloby podazyc, stworzenie wielorasowej armii z najmitami krasnalami, elfami, itd skonczy sie zle.

Tak wiec zaczalbym od strony Tileanskiej, z poczatkowym pominieciem jednostkek z poza tego regionu.

Pikinierzy, poza tym ze tansi to zwiekszyc minimum do 20 (ostatecznie 15) chodzi tu o zrownowazenie ich efektywnosci ale ograniczenie wystawiania corow za 150 w sumie...

6 punktow za pikiniera w light armorze ze statami czlowieka, +1 heavy armor + 2 pawez (jak u RoR daje +2 save na ataki zasiegowe, mozna dodac ze tylko z przodu) Ponadto pikinierzy powinni muc uderzac nie tylko w cele bezsposrednio przed nimi ale tak jak walczylby model 1 pierwszej rance
to ma slorzyc ugrywalnieniu "lini" zamiast klockow, zmieni sie metagame i otrzymamy unikatowe rozwiazania

Bazowy pikinier za 6 nie jest za tani, jest gorszy 1vs1 od de, porownywalny z goblinem , a propaguje to wystawianie ich po 30

Kusznik z 3 bs za 8 pkt nie jest realnie uzyteczny, przy tym ze linia 10 zajmuje sporo miejsca, a trafia w najlepszym wypadku polowa, to nie jest jakosc.

Duelisci, delikatnie zwiekszyc minimum oddzialowe, zabrac sztandar, nie dac im sie liczyc do core, oraz dac zasade
"diversion" (nazwa jest tylko propozycja ) ale zeby nie powodowali paniki w innych oddzialach niz duelisci.

Kawaleria ciezka, z s3 sa naprawde slabi, nie kosztuja duzo le mozna by z nimi cos zrobic, np nieco bardziej zaawansowana kawalerie przez wymiane lancy na pistolet i koncerz, z zasad tej kombinacji dac im +1S oraz bonusowy atak za 2 bronie ( tak pomimo bycia konno) oczywiscie kosztem S5 w szarzy oraz save z tarczy.

Lekka kawa sluzy do tego do czego w innych armiach, za 11pkt bez niczego sa nawet dobrzy. Outriderow sie z nich nie zrobi :D

Ostatnia jednostka ktora chcialbym poruszyc to dzialo DoW, wydaje sie jak najbardziej wporzadku, ale kiedy wiecej bedzie stworzone zastanowilbym sie czy nie pasowaloby jako special, z czego zalezy to od tego jak bedzie wygladala wewnetrzna dynamika armii.

pozdr
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Co do DoW mam bardzo podobną wizję - bez rewolucji, jedynie dopasowanie kosztow sprzętowych.
Plus motyw z kontyngentem z niektorych innych ras + kilka przedmiotów z tychże.
Prace są juz dosc zaawansowane, niestety nie zrobię kjontyngentu z armii na której się nie znam, którą nie grałem itp :) Tu będe musiał poprosic o pomoc lub propozycję - jeżeli ktos jest zainteresowany taką opcją.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

Norsi jak w chaosie po 4pkt
Obrazek
T

Awatar użytkownika
pelzak
Falubaz
Posty: 1195

Post autor: pelzak »

Przydalo by sie zeby Paymaster mogl wziac banner z jakiejs armii na zasadach Spoils of War (najlepiej dodatkowo do przedmiotu spoils of war) i zeby nie panikowal armii jak ginie.

Moze dac jakims oddzialom zasade "mercenary", ktora by robila to ze jak paymaster ginie to testuja panike.

Mozna by dac tez niektorym oddzialom zasade "greedy", ktora by sprawiala ze jak zagonia jakiegos wroga to ma sie +100 VP ale w nastepnej rundzie nie moga sie ruszac (bo szabruja zagoniony oddzial).

Pozdrawiam
Pelzak
"Lepszy mały ale własny i z przodu, niż duży ale cudzy i z tyłu..."

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Ja mam kilka propozycji od siebie, przez które mam nadzieję, że jako taki balans się nasunie. Niektóre już Kokesz wymienił, więc co się będę rozpisywał. Jego pomysły popieram w 100%. Moim zamysłem jest zrobienie trochę ciekawszych jednostek. Brakuje mi tutaj czasami jakiś fajnych oryginalnych zasad.

Kusznicy - BS na poziomie 4. Inaczej nie grywalna jednostka.
Pikinierzy - US 15+, zmniejszyć koszt punktowy albo dać jakąś wzmacniającą zasadę specjalną.
Paymaster - moim zdaniem sam powinien być mocny i móc tworzyć jakąś formację z ochroniarzami. Sam mógłby się poruszać na jakiejś lektyce czy palankinie za jakieś tam punkty ;) Wtedy mógłby tworzyć formację jak Slann ze swoją strażą. Lektyka mogłaby mu dawać jakąś ochronę pancerza lub ochronę przed strzelaniem, np ward 5+? Samych strażników wzmocnić tak, aby gra z psami nie polegała na wystrzelaniu ich i spanikowaniu połowy armii psów. Może on dawać przerzuty na jakiekolwiek testy psychologii w obrębie tak 8 czy 10cali. Może i to co napisałem może okazać się mega pakerne, ale taki stegadon przecież to pośle w piach i tak.
Jest jeszcze druga opcja. Wykupywanie jednostką zasadę "mercenary", dzięki temu coś tam zyskują, ale paymaster jak zginie muszą rzucać za panikę.
Ciężka kawa - możliwość sztandarów do 50pkt.
Lekka kawa - jest ok, mogłaby być o wiele bardziej przydatna z BS 4 8) 8) 8)
norsmeni tańsi.
Duelliści - ciekawy pomysł Avesa. Może i by się sprawdziło.
Może dodanie jakiejś katapulty i balisty? Moja wizja jest taka, że w armii psów wojny powinno być mnóstwo jednostek, jakiś machin itp, gdyż to jest armia najemników. Tak samo jednostek. Brakuje ciężkiej piechoty. No niby paymasterowi bodyguardzi, ale trzeba by ich dopakować wtedy. Może przerzuty na trafienie w pierwszej turze?

To są takie moje spostrzeżenia co do samych jednostek. Pomyślałbym o jakiś ciekawych zasadach specjalnych.

Bohaterowie - jak już wyżej kolega wspomniał, przydomki w postaci jako takich giftów czy coś.

Magiczne przedmioty - napisać jakieś porządne przedmioty, niektóre powyłapywać z innych AB, inne dodać. Te z kampanii zostawić.

Sztandary
- rozpisać porządne sztandary, jakieś najemnikowate ;) Np jakiś za 40p. co daje K3 do wyniku walki( i tak mięknie przy HE sztandarze), może nawet jakiś sztandar dający hate na przeciwnika, lub sztandar dający karę -1 do strzelania. Coś takiego w miarę uniwersalnego. Za 25 pkt odporność na psychologię... itp.

Co o tym sądzicie?

PS: A jak juzżktoś będzie to pisać, zróbcie też Polską wersję ;) Chyba nie okaże się "gorsza" albo "źle przetłumaczona", a ja wolę ojczysty język.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, o 14:42 przez Rasti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

W zasadzie sporo można się wzorować na innych podręcznikach i pdfie co jest. Oczywiście spoils of war wywalić sugeruję skoro stworzy się nowe przedmioty.

ponadto prócz przedmiotów kilka rzeczy do wykupienia niezależnie od magicznych przedmiotów(jeden na bohatera)
np:

Doświadczony weteran: 25 pkt - armia dostaje +1 do rzutu na wybór strony czy zaczynania
Inspirujący Przywódca: 40 pkt -rozciąga swoje pole dowodzenia na 18'' zamiast zwyczajne 12''.(tylko generał najemników)
Rączy jeździec: 30 pkt - dodaje sobie i odziałowi kawalerii w której jest dodatkowy cal ruchu.
Czarodziej renegat: 30 pkt - dodaje +1 do rzucania zaklęcia ale ponieważ jest poszukiwanym przestępcą ale wrogie modele mają na niego hate.
Dowódca altylerii: 25pkt - dodaje altyleri 6'' oraz powoduje ze zadaje dodatkową ranę jeśli jest obecny w odległości 6'' od działa.

i tym podobne.

Dodać bohatera BSB zwykłego co bierze sztandary normalnie a Paymastera jako specyficznego bohatera dodatkowego z odpowiednimi zasadami. Oczywiście też wspiszmy Ogry do kodeksu te z kodeksu Ogrów, halfingi i krasnoludy najemne bo to zawsze był smaczek DOW. Jeśli chodzi o działko DOW powinno zostać małego kalibru ale dla zrównoważenia zrobić je jak Bronzio Galloper Gun by mogło się ruszać. W ramach samoograniczania się też proponuje mu tą siłę 7 dać a nie 10 i zwyczajne d3 ran.

Ale projekt musiałby byc też robiony stopniowo i powoli.
dajmy na to najpierw przedyskutowujemy zasady ogólne i w temacie zasady ogólne przedstawiamy propozycje i powoli głosujemy nad nią. JEsli przechodzi to do następnego tematu jakim będą jednostki. Czyli kolejno bohaterowie, cory , specjale i tak dalej aż po przedmioty magiczne i RORy.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

Awatar użytkownika
xaurus
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 184
Lokalizacja: Grodzisk Maz. Milanówek, Podkowa L, Wawa

Post autor: xaurus »

jeśli chodzi o koncepcje zmian dotyczącą RoR można dać zasadę armii "kapitan najemników"-( czy coś w tym styl) która zmniejsza koszt punktowy wszystkich jednostek RoR o 10%(lub więcej) dzięki temu powinna się zwiększyć wystawialność oddziałów RoR nie zmieniając zasad samych oddziałów i nie będzie to wpływało na pozostałe armie. Będzie to oszczędność czasu i dzięki temu będzie można się skupić na samym DoW.

Co do podstawowego army listu DoW to niech się wypowiedzą osoby które częściej grają tą armia:>

nie można zapominać, że ta armia jest dość specyficzna i zmiany w niej trzeba przeprowadzać ostrożnie bo może to mieć duży wpływ na inne armie, no chyba że zniknie zapisek,odnośnie brania jednostek dow i ror w innych armiach... Ewentualnie można poprawić zasady i dostępność oddziałów RoR dla niektórych armii głównie chodzi mi o ograniczenia ponieważ IMO np Mengile powinni byc dostepni w dow i de

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2582

Post autor: Kefas »

Jako długoletni kolekcjoner dow, przez którego ręce przeszło mnóstwo figurek psów i zagorzały fan tej armii jestem jak najbardziej na tak. Skoro to ma być Polski book to niech będzie w tym temacie po polsku. Przetłumaczyć se zawsze można wedle uznania. Przeczytałem wszystkie dostępne podręczniki do DoW oficjalne i nieoficjalne i sądzę, że i ten nie będzie wolny od wad ale lepiej byłyby żeby miał więcej zalet.
Koszt punktowy wielu oddziałów oczywiście nie pasuje do realiów 7ed więc koniecznie trzeba to jak również mamucie zasady zmienić lub zmodyfikować.
Prostota w armii jednak nie jest wskazana imo, powinno być ciekawie i obficie z różna ilością opcji i kombinacji...

co do jednostek jeszcze się wstrzymam ale norsemeni powinni być na 25/25 imo, bodyguardom rzeczywiście pasuje dać porządnego kopa, piki albo potanić albo dać jakieś zasady coś żeby ugrywalnić tą jednostkę, giguś z regeneracją? o niee
niech zostanie taki jak jest... już wolę jakiś inny unit........

cdn

Awatar użytkownika
Rasti
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6022
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: Rasti »

Moim zdaniem to działko jest ok, nie trzeba przy nim grzebać.
Bonusy dla bohów - jestem na tak. Ciekawy pomysł.
Kefas pisze: [...]Prostota w armii jednak nie jest wskazana imo, powinno być ciekawie i obficie z różna ilością opcji i kombinacji...
co do jednostek jeszcze się wstrzymam ale norsemeni powinni być na 25/25 imo, bodyguardom rzeczywiście pasuje dać porządnego kopa, piki albo potanić albo dać jakieś zasady coś żeby ugrywalnić tą jednostkę, giguś z regeneracją? o niee
niech zostanie taki jak jest... już wolę jakiś inny unit........
Co do mamucich kosztów - to się zgodzę.
U Duellistów można by dać pistolety za 3pkt.
Ochronę paymastera proponowałbym przerobić na S4, halabardę i przeżuty. Piki jakoś nie widzę. Jak już paymaster ma być w armii, to chociaż jego ochrona powinna być grywalna ;)

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2827

Post autor: Kal_Torak »

Witam,

Aves trafił w samo sedno - trzeba się zastanowić czym mają być DoW. A tu mam pewną wizję ;P

Armia DoW jest z podstawy bardzo pojemna i dotyczy bardzo szerokiego spektrum jednostek i armii WFB. DoW to przede wszystkim najemnicy. Widać, że promowaną terenem dla DoW to Tilea. Aczkolwiek same DoW jako armia najemników dotyczy ludzi jako całości oraz niektórych innych ras. Osobiście skupiłbym się na wypromowaniu sił skladających się głównie z ludzi, ale nie tylko samej Tilei. Już piszę czemu.

Otóż armia DoW to świetny motyw na stworzenie Army Listu, który będzie dotyczył wszystkich sił ludzkich w Starym Świecie. Świetne rozwiązanie aby przyciągnąć i dać możliwość graczom na stworzenie armii w klimatach tileańskich, arabskich, norsmeńskich, barbarzyńskich itd. - innymi słowy koneserów i miłośników jakiegoś wybranego okresu historycznego i określonej armii nawiązującej do określonej armii historycznej. Do tego grywalne DoW przyciągnęłoby sflustrowanych i znudzonych graczy Imperium, którzy mają już dość gry na czołgach i szkole artylerii. W końcu DoW to nic innego jak 5-edycyjne Imperium. Podoba mi się w obecnym Army liście proste i ogólne nazewnictwo jednostek typu: Light Cavalery, Heavy Cavalery, Pikemen itd. Nazewnictwo tym samym nie sugeruje graczowi z jakiej nacji pochodzi dana jednostka - może być w zasadzie wszystkim. I tu właśnie dochodzimy do poruszonej kwestii armii "historycznych". Otóż autorzy WFB raczej w najbliższym czasie nie zdecydują się na wydanie takich armii jak Kislev, Arabia, Estalia, Norska itd.. Jednocześnie DoW może te armie reprezentować i po części już oficjalnie to robi chociażby regimentami RoR. Zatem może nie koniecznie skupiałbym się na fluffie Tileańskim oraz nazewnictwie tileańskim ale pozostawił dużo swobody w interpretacji z jakiej części świata pochodzą nasi najemnicy. Zatem gracz korzystając z figurek innych firm złożyć armie arabską, renesansową czy wczesnośredniowieczną albo mieszaną (klasyczne DoW). Ostatecznie nazwa Light cavalery może oznaczać lekką kawalerię arabską jak i estalisjką. Aby gracz mógł sobie złożyć armie w jakiś ciekawych klimatach poszerzyłbym listę podstawowego ekwipunku jakie mogą mieć jednostki. Nie jest to duża zmiana, ale pozwala się bawić koncepcją armii i klimatem samego AB. To o czym teraz piszę dotyczy zarówno graczy turniejowych jak i kolekcjonerów czy klimaciarzy. DoW ma bardzo duży potencjał, aby umożliwić miłośnikom pewnych klimatów i krain w WFB w uzbieraniu upragnionego kislevu czy arabii (włącznie ze wsparciem zasad i występujących tam jednostek). Zaś Imperialista być może będzie miał szansę zagrać takim Imperium jakie sobie od początku wyobrażał ;P,

To tyle jeśli chodzi o kierunek samego klimatu i konwencji DoW ;P.

Co do samych zmian. Dałbym sobie spokój z próbą pakowania zasad specjalnych do jednostek. Armie DoW zawsze widziałem jako bardzo uniwersalną armię wykorzystującą bardzo zróżnicowany i nieraz egzotyczny ekwipunek. I proponowałbym dodanie armii DoW zamiast zasad specjalnych trochę unikatowego ekwipunku jak osławione piki. Zabieg ten wyróżniałby nieco tą armie od innych.

Tutaj są moje propozycje dotyczące samych Corów. Całość oczywiście wzorowana na obecnych jednostkach:

PIKEMEN:
points/model: 6/7

Fighter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pike, Light armour

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 25 points.


SKIRMISHERS/LIGHT INFANTRY:
points/model: 5

Duelists/Skirmishers M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Two hand weapons
Special Rules: Skirmish

Options:
- Upgrade one Skirmishers/Light Infantry to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Skirmishers/Light Infantry to a Champion for +8 pts.
- Raplace two hand weapons witch a Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Throwing Knives (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Javelins (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Shield (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)


SHOOTER:
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.


LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry.

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with bow (+2 pts/per model)


HEAVY CAVALERY:
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- A standard bearer may carry a magic standard worth up to 50 points.

Natomiast miałbym kilka dodatkowych propozycji względem działania starych jak i nowych broni. Opcje te nie zostały uwzględnione w powyżej rozpisanych jendostkach. Są to pewne propozycje:

1. Buclers - ciekawa nazwa użyta przez GW w jendostce duealistów, tyle że działanie takie samo jak zwykłej tarczy. I tutaj mam pewną propozycję. Buclers to mała tarcza, którą można używać podczas walki dwoma brońmi, włącznie z zasadą H&S. Jednak tarcza ta nie zapewnia żadnej ochrony przeciwko atakom dystansowym. Działa jedynie podczas walki.

2. Pika - klasyczne zasady czyli działają tylko od frontu, biją 4 rzędy z ASF. Aby jednak rozwiązać problem z bonusem +1 do siły przeciw kawalerii proponuje skorzystać z pomysłu AB tilea.org i dopisać do zasady piki, że bonus +1 do siły otrzymuję się przeciw przeciwnikowi o US 2 lub więcej. Rozwiązuje to wszelkie kwestie sporne. Do rozważenia jest jeszcze druga opcja bonusu w starciu z modelami o US 2+ czyli otrzymanie zasady armour piercing.

3. Light Crossbow - bardzo ciekawa broń zaprezentowana dla lekkiej kawalerii w jednym z nieoficjalnych AB. Kusza z move and fire, tyle że z zasięgiem 18 cali i standardową siłą 4. Muszę przyznać, że byłaby to bardzo ciekawa opcja wyboru, która jednocześnie nadawałaby orginalności tej jednostce, tak jak to jest w przypadku pikinierów. Kosz wyposażenia równałby się 3 lub 4 punkty.

4. Light Javelins - oszczepy z rzemieniem, który przy rzucie wprawia oszczep w ruch obrotowy poprawiając zasięg i siłę. Opcja dla skirmisherów jako alterantywa dla pistoletów. 12 cali zasięgi z AP. Koszt 2 punkty.

5. Pavise (pawęż) - do wykupienia dla strzelców wyposazonych w kusze lub muszkiety. W tym wypadku opcja wykupienia lekkiej/cieżkiej zbroi również wchodzi w możliwość uzbrojenia.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, o 19:27 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Pomijając koncerty życzen, chciałbym zaproponowac zasady dla Paymastera nad którymi pracuję.

Paymaster - startystyki prawdopodobnie takie jak obecnie,
Koszt (na pewno większy).
Nie będzie nadal mógł brac żadnego sztandaru magicznego!!
(Prawdopodobnie) nie będzie dawac przerzutu breaka w 12'' !!

Zasada specjalna: "Mieszek złota temu, kto.."
Paymaster taszczy ze soba skrzynię z pieniędzmi - dajmy na to będzie miał kilka markerów "złotych monet". Na starcie tury będzie mógł za te monety "mobilizowac" pobliskie jednostki do wzmozonego wysiłku, kupując jednej (?) wybanej jednostce (w 6''-12'') jeden z podanych bonusów.
Nie wiem jeszcze czy bedzie to stała ilosc, czy dokupywana, czy bedzie modyfikowana składem armii (tu cos troszke podobnie jak zasady punktów wiary dla Sisterków w 40K). Szczegóły in progress.

Przykładowe bonusy (na pewno nie aż tyle, i na pewno nie wyczerpuję wszystkich mozliwosci)
stubborn do konca fazy walki wręcz
odpornosc na psychologie do konca biezacej tury
+1 WS do konca bieżącej tury
Przerzut break testu
+1 CR
Ward "6-5" na unit
Odpornosc na panikę

I podobne.

"Koszty" bonusów" i ilosc markerów dzwigana rpzez paymastera do ustalenia, podobnie jak pełna lista "upgreadów" - tutaj zamiesciłem jedynie szkic postaci. Chciałem poznac Waszą opinię odnosnie takiej mechaniki działania tego "Nie-BSB". Chciałem żeby był unikalny i kompletnie różny od typowego "BSB" którego idea kompletnie mi tu nie pasuje. Co o tym myslicie?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Każdego da się kupić: Armia posiadająca paymastera może wystawić jednego dowolnego bohatera zajmującego slot herosa z innego AB wraz z dostępnymi mu opcjami i przedmiotami magicznymi. (z przyczyn oczywistych nie może być to żaden demon ani truposz). Jednak w przypadku śmierci paymastera wynajęty heros (i jednostka do której dołączył) zdaje test paniki na koniec fazy w której ten padł.
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Braganza (pawęż)
Pawez to "pavis"

Rozwazajac nad corami zastanawialem sie co mozna nimi robic, i wydaje mi sie ze pikami powinno dac sie cos ugrac, jako ze jest to jednostak "firmowa" dow, dlatego uwazam ze nalezalo by zdecydowanie onbizyc koszt punktowy, do 6 tak aby realnym stalo sie wystawianie klockow po 25-30, realnym w sensie to cos robi,
krotka analiza pikiniera w ustawieniu pika/light armor
wrazliwosc na ostrzal (t3, save6+)
w close combat podatnosc na straty (ponownie T3 s6+)
cr bonus wynikajacy ze statica i potencjalnej olbrzymiej ilosci atakow

dlatego uwazam ze heavy armor (jedynie +1 save ) nie powinno byc droga opcja, to daje bardzo niewiele, z kolei jakakolwiek opcja tarcz za (1pkt) spowoduje ze zrobi sie z tego corowa ciezka piechota i gracze beda uzywac opcji hw +shield, a jest to bez sensu imo.
dlatego wydaje mi sie ze przy niskim tafie dodanie pikinierom pawezy ktore dzialaja tylko na ostrzal zniweluje gigantyczna wrazliwosc na ataki zasiegowe tej piechoty, a jednoczesnie nie zaburzy tego co maja robic w CC (czyli wygrywania za pomoca atakow i cr anie negowania ran zadanych przez przeciwnika)
Pawez moglby kosztowac 3 punkty troche powyzej jego wartosci aby armia byla stonowana wtedy mamy

6pkt- pika light armor save 6+
7pkt pika heavy armor save 5+
9pkt pika light armor pavis save 6+/4+ zasieg
10 pkt pika heavy armor pavis save 5+/3+zasieg

to tyle o pikach

duelisci
gdyby nie powodowali paniki mogliby robic za pikiety, ludzi przedz linia ktorzy beda o wiele bardziej mobilni niz zwarte oddzialy przepatrywali pole i nekali wroga, mogli by za dodatkowe punkty miec opcje wykonania dodatkowego ruchu przed bitwa (ale to moze byc zbyt dobre chodzilo mi o zobrazowanie do czego moga slozyc, poza oczywiscie dodawaniem ran do cr.

Macie jakies mysli o ciezkiej kawie z pistoletami zamiast lan i tarcz?
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Po pierwsze żadna formacja pik nie używała tarcz,
Po drugie, Pawęz to ubercięzka tarcza kusznicza, używana jedynie przez jednostki stacjonarne które nie musiały walczyc wręcz. Więc tym bardziej odpada.

Po trzecie, piki sa o tyle ciekawą jednostką, że jako jedni tracą wszelkie możliwe bonusy szarzując - po prostu są jednostką uberdefensywną.
Dlatego moją propozychą jest obniżenie kosztu pikmena do 8 pkt za model przy obecnych statsach (możliwosc wykupienia ciezkiej zbroi za 1 pkt ekstra).
Zasada specjalna: Walczą 4 szeregami (jeżeli nie szarzują), zaszarżowani dostają ASF, +1S i armour piercing przeciwko modelom US2+, oraz elastyczna formacja (historyczne) - jeżeli nie są związani walką, (po tescie Ld?) moga zrobic free turna w strone szarzującego oddziału.
Dzięki temu po pierwsze mamy sensowny oddział, po drugie, kawaleria będzie miała wreszcie równorzednego wroga w piechocie (poza strtzelcami).
Dodam że w playtestach takie oddziały wypadały w porządku - nie były przegięte, ich bolączką byłą mała odpornosc na ostrzał, ale przestawały byc free fragami.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2924
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

To ja też coś skoobnę ( tak na szybko pisane, potem dodam więcej )

Herosi :

Mamy kepaczy ( generał i kapitan ) oraz magów. Z oczywsitych powodów wiekszośc ludzi ( jak widzę po rozpiskach ) wybiera magów. Wypadało by więć ugrywalnić klepaczy. Kolejna sprawa to przedmioty magicze. Tu Zawsze będzie duży problem bo siła herosów zależy pzrecież nie tylko od ststów, ale i od różnego magicznego złumu jaki tachają. A jakie pzredmioty mają DoW ? Comony i te z kampani italiańskiej, bez żadnych cudów. Pytanie teraz czy robic listę przedmiotów całkowicie od nowa, czy po prostu dodać kilka pozycji dla ugrywalnienia ? Zasada "spoils of war" jest w sumie klimatyczna, ale jeden przedmiot to trochę mało. Można bu rozwiąć ją tak :

1 przedmiot do 100 pkt. ( z zachowniem wszytkich ograniczeń z armi z której pochodzi )
2 przedmioty, o ile żaden nie kosztuje więcej niż 50 pkt.
3 przedmioty, o ile żaden nie kosztuje więcej niż 30 pkt.
4 przedmioty, o ile żaden nie kosztuje więcej niż 15 pkt.

A pomysł z wynajmowaniem bohaterów bardzo ciekawy - popieram. Z powodów fluffowych oczywiście lista będzie ograniczona tylko do bretoni/imperum/ogrów i krasnoludów, ew. elfów ( wysokich )

A z jednostek :

Kusznicy - wiadomo, mniejszy koszt. Opcja upgardu odziału na weteranów z BS 4.

Pikinierzy - koszt 8 pkt. z ciężką zbroją. Opcja wteranów z WS4.

Dueliści - tu mozna sporo pokombinować. Pomysły mam takie :
Pukerze - niech działają jak tarcze, z tym wyjątiem, ze nie zabraniają uzycia 2 broni - choc nie dostaje się wtedy premi za HW+Shield. Nie działają na ostrzał
Zasada Hit & Run tak jak u lekkiej kawaleri
Opcja wykupienia jedenmu odziałowi scouta.
Po pierwsze żadna formacja pik nie używała tarcz
Falanga używała. Tarcze też im w sumie mozna dać, dodatkowa ochrona przed ostrzałem zawsze się pzryda, a w kombacie piki i tak są dwuręczne.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Mówimy o renesansie :)

Awatar użytkownika
Hobbit
Falubaz
Posty: 1207
Lokalizacja: O(j)pole

Post autor: Hobbit »

Pika powinna też działać tylko w turze w której oddział jest zaszarżowany, bo spróbujcie wymachiwać 5 metrowym palem. Potem zmieniali by broń na miecze.

Paymaster w oddziale swoich ochroniarzy powinien stać w 2 szeregu, a ci powinni mieć stubborna gdy ten si tam znajduje i wyposażenie podobne do stormverminów ze szczurów (HA, halabardy, opcja tarcz).

Co do wynajmowania herosów to nie widzę przeszkód w wynajęciu szczurzego assasina, albo herosa dark elfów czy dowolnej "złej" armii.

Co do "spoils of war" to panowie... piszemy nowy podręcznik więc nowe przedmioty się w nim mogą znaleźć, a część powinna zostać poprawiona (na przykład ta magiczna pika z którą jest tyle problemów)
O największy z wielkich! Co będziemy robić w tej edycji? To samo co w każdej głupcze... Opanowywać świat!
Opolski klub gier bitewnych "WarAcademy"

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Zasada spiols of war powinna przejść do historii. Powinniśmy zrobić nowe przedmioty, które najwyżej jakoś we flufie mogą być przedmiotami skradzionymi HE, DE, krasnoludom itp.

Podoba mi się podejście Kal Toraka i Fluffiego.
Pikinierzy nie powinni być jakoś nadzwyczajnie opancerzeni. Wystarczy im opcja wykupu HA. Przed ostrzałem można ich chronić w inny sposób. Poza tym to tylko corowa piechota. Pomysł Fluffiego odnośnie pik jest bardzo fajny.
Zasada specjalna: Walczą 4 szeregami (jeżeli nie szarzują), zaszarżowani dostają ASF, +1S i armour piercing przeciwko modelom US2+, oraz elastyczna formacja (historyczne) - jeżeli nie są związani walką, (po tescie Ld?) moga zrobic free turna w strone szarzującego oddziału.
Test LD byłby chyba najlepszy. Na prawdę bardzo fajne rozwiązanie.
Hobbit pisze:Pika powinna też działać tylko w turze w której oddział jest zaszarżowany, bo spróbujcie wymachiwać 5 metrowym palem. Potem zmieniali by broń na miecze.
Moim zdaniem nie jest to dobre roziązanie. Osłabia to ich nie wzmacnia. Pikinierzy w rzeczywistości wymachiwali dość długo tymi drągami. Po prostu przepychali przeciwnika.

Ciekawe zasady poszczególnych broni to też dobre rozwiązanie.
Buclers - pomysł Kal Toraka jest IMO super. Daje pewne możliwości i sprawia, że ta tarcza na coś się przydaje.
Fluffy pisze:Pomijając koncerty życzen, chciałbym zaproponowac zasady dla Paymastera nad którymi pracuję.

Paymaster - startystyki prawdopodobnie takie jak obecnie,
Koszt (na pewno większy).
Nie będzie nadal mógł brac żadnego sztandaru magicznego!!
(Prawdopodobnie) nie będzie dawac przerzutu breaka w 12'' !!

Zasada specjalna: "Mieszek złota temu, kto.."
Paymaster taszczy ze soba skrzynię z pieniędzmi - dajmy na to będzie miał kilka markerów "złotych monet". Na starcie tury będzie mógł za te monety "mobilizowac" pobliskie jednostki do wzmozonego wysiłku, kupując jednej (?) wybanej jednostce (w 6''-12'') jeden z podanych bonusów.
Nie wiem jeszcze czy bedzie to stała ilosc, czy dokupywana, czy bedzie modyfikowana składem armii (tu cos troszke podobnie jak zasady punktów wiary dla Sisterków w 40K). Szczegóły in progress.

Przykładowe bonusy (na pewno nie aż tyle, i na pewno nie wyczerpuję wszystkich mozliwosci)
stubborn do konca fazy walki wręcz
odpornosc na psychologie do konca biezacej tury
+1 WS do konca bieżącej tury
Przerzut break testu
+1 CR
Ward "6-5" na unit
Odpornosc na panikę
I podobne.
"Koszty" bonusów" i ilosc markerów dzwigana rpzez paymastera do ustalenia, podobnie jak pełna lista "upgreadów" - tutaj zamiesciłem jedynie szkic postaci. Chciałem poznac Waszą opinię odnosnie takiej mechaniki działania tego "Nie-BSB". Chciałem żeby był unikalny i kompletnie różny od typowego "BSB" którego idea kompletnie mi tu nie pasuje. Co o tym myslicie?
Ciekawe, ale czy jest sens zabierania mu funkcji BSB? Czy mając jakieś dodatkowe umiejętności takie jak napisałem w pierwszym poście nie staje się on niepowtarzalny?
Obrazek

ODPOWIEDZ