Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Fluffy »

po pierwsze, wycena by GW jest z dupy, czy hydra jest dobrze wyceniona, czy demony sa dobrze wycenione?
Dokładnie te rzeczy porównywałem swoim postem wyśmianym przez Furiona..
Po drugie, jezeli chcesz podejsc do tego jak profesjonalista, to wez pod uwage w jakiej armii to jednostka sie znajduje.
Przecież tak robimy :shock:
Po trzecie przeciez nie tworzy sie tu gotowego booka, bo na sucho to idiotyzm, zamiast starac sie utalac pryncypia ktore nie sa jak narazie sprawdzone dajcie punkty z czapy i sprawdzcie przez 2 miechy playtestow czy to dziala.
Nie kłóci się to z poprzednim cytatem?

Natomiast te wyceny robione są przez analizę jednostki, jej mocnych i slabych punktów, i ma jakies podłoże w parametrach unitu, jednakże jest robiona pod kątem szeroko pojętej grywalnosci.
Mam wrażenie że Furion przeczytał 3 linijki mojego posta po czym wyskoczył jak Filip z konopii z opinią jakie "to z czapy" przypisując mi wycenę via GW way, a teraz doczytał posta do konca (a może i nie) i jakos przestał byc elokwentny.. Zostawiam to bez komentarza.

Zresztą te ostatnie posty to "odkrycie" tego co juz robimy od miesiąca..

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Mam wrażenie że Furion przeczytał 3 linijki mojego posta po czym wyskoczył jak Filip z konopii z opinią jakie "to z czapy" przypisując mi wycenę via GW way, a teraz doczytał posta do konca (a może i nie) i jakos przestał byc elokwentny.. Zostawiam to bez komentarza.
Cały Furion :wink: .

Zresztą nikt nie mówił, ze obliczanie kosztu pkt. RoR-ów będzie/jest/było łatwe. Richer jest tu dobrym przykładem, bo nawet jeśli weźmiemy koszty stricte z AB wampów ( gdzie szkielet za 8 pkt. nijak ma się do ghula za tyle samo ), to i tak zostanie problem, bo taka jednostka nie będzie choćby mogła być do wskrzeszana magią nekromantyczną. Co prawda duży klocek nie byłby taki niegrywalny, Richer z KB zawsze jakiegoś CR-nabije, static jest, fear-outnumber można zrobić itp. ale w stosunkiem cena/jakość wypada jakoś słabo. Stąd potrzeba zrobienia go ( i każdego innego RoR-a ) tak by był opcją jaką gracz przy tworzeniu swojej armii będzie poważnie brał pod uwagę.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Firma przekletych wedlug mnie powinna slozyc jako klocek defensywny, cos w co sie wbijasz i stoisz.

Wychodzac z tego zalozenia zastanawiam sie nad zasadami i widze to tak.

Richer + 9 skeletons 215 pts (Richter-115), unit can be extended
up to 30 models total (so 29 skeletons) for 8 points per model.

Profile M WS BS S T W I A Ld
Richter Kreugar 4 4 3 4 5 3 4 3 9
Cursed Company 4 2 2 3 3 1 2 1 3
Skeletons
Weapons/Armour: Richter Kreugar is armed with a shield, heavy
armour, the Dark Gem of the Cursed and his unholy sword,
Blight. The Skeletons of the Cursed Company are equipped with
shields, light armour and hand weapons, and the Standard
Bearer carries the Banner of Malediction.

MAGIC ITEMS
Blight........................................................Magic Weapon
Blight is a darkly powerful blade, centuries old and suffused
with unholy magic.Blight confers the Killing Blow special rule
(see page xxx of the Warhammer rulebook).

Dark Gem of the Cursed.......................................Talisman
The Dark Gem of the Cursed glows a blood-red shade that
intensifies when a blow is directed towards Richter, protecting
him from harm.
4+ Ward save.

The Banner of Malediction............................Magic Standard
The sinister banner of the Cursed Company has been carried
for centuries by various enslaved warriors of Richter. It is a
dark parody of his original, disgraced mercenary company
banner.
The Cursed Company suffers one less wound than they normally
would when defeated in combat. As an example, if the Cursed
Company loses a combat by 3, they should lose three extra
models, but because of the Banner of Malediction, they lose
only two models.

“Join us in damnation…”
As part of Kreugar’s curse, any foe slain by him or one of his
company are withered by dark magic, their flesh ageing as if
decades had passed in the blink of an eye. The lifeless victim is
instantly enslaved to the will of Richter, rising to accompany him
in his eternal curse.If any model within the Cursed Company
(including Kreugar himself) slays a model with only 1 wound on
its starting profile, then one Skeleton is created in its place.
Models created in this way are added to the Cursed Company,
and are armed in the same manner as the Company. The Victory
points value of the unit is unaffected. This rule counts only for
models that are killed in close combat, and not for models killed
in any other way (for example, running down fleeing troops).

Curse of the necromancer
The curse that vile necromancer cast with his dieing breath still shadows
the unlife of richter, whenever he is killed when year and a day passes he
is restored to his undead form. Centuries after centuries.
At the begining of each friendly magic phase curse takes place restoring D6
wounds to the unit and restoring any slain models, always restore Richter first.
The curse cant increase number of models in the unit above the
number of models that the unit begun battle with. (models added via "join us in damnation"
special rule does not increase the starting size of the unit.
The curse can be temporaly suppressed. So for game purposes it's effect counts as Bound Spell
at power lever 4.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

IMO za drogi ten twój oddział. Poza tym wywaliłeś większość zasad specjalnych tego oddziału. Nie wiadomo co z marszem, co się dzieje ka Kruger zginie, gdzie hate do nieumarłych itp. Dodałeś BS, wywaliłeś wiele zasad specjalnych i tylko nieco obniżyłeś koszt.

A tak w ogóle to myślę, że CC (wersja Fluffiego) jest w miarę dobrze przemyślana. Skoro Fishowi się podobało to chyba jak na razie jest ok.

Co proponujecie zrobić z Rugludem i jego chłopakami? Mam wychodzą oni nieco za drodzy.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Aves pisze:A swoja droga dajcie ror golych herosow za free, calkowiete free, niech placa ze bezsensowne FCG i reszte bajerow ale niech hero o statach ludzkiego kapitana bedzie tym co czyni taki oddzial potezniejszy.
I nie to nie jest nic przegietego bo ci kolesie nic nie maja, uu heavy armor i 2 pistolety no bez kitu przegina w piechocie.
Nawet mengil nie jest przegiety sam z siebie ze swoim dupnym pistoletem, bo jak jest za daleko to usrywa S&S.

O to mi się podoba! ;P

Jakiś sposób jest, podejście też, można już coś pomyśleć ;P

Furion jestem ciekawy jakie masz podejście do wyceny jednostek. Na serio. Im więcej opinii i ciekawych pomysłów tym lepiej.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Myślę, że szkielet z CC powinien kosztować mniej niż halfing.

Wszystkie te zasady CC o kant wanny rozbić (w sensie, z praktycznego punktu widzenia) sypanie się o jeden mniej nic nie zmienia, a zabicie kogoś atakami z s3 to mrzonka.

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

O! i to jest już ciekawy post. Mniej niż halfling, to może przesada, w końcu mają ItP.
Obrazek

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Myślę, że podejście aves jest ciekawym wyjściem z sytuacji. Zwykle koło 40-50% kosztu RoRu w wyliczeniach GW zjada ten wpakowany heros. Darmowy heros jako zasada RoRów może być najprostrzym lekarstwem, która równoważy brak wsparcia zasad i jednostek z macierzystej armii, wymuszone FCG itd.

Druga najprostrza metoda to opcjonalność. Możesz wykupić ale nie musisz.

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5712
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Kokesz pisze:O! i to jest już ciekawy post. Mniej niż halfling, to może przesada, w końcu mają ItP.
I co mają poza tym, że nie mogą uciekać?

Halfingi mają łuki, bs4, foresters a giną tak samo jak szkielety - bo jeszcze takiej jednostki nie widzialem, ktora by w cc se radzila ze szkieletami a z halfingami nie.

majac do wyboru 30 halfingow a 30 cc, wybieram halfingi...

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Kal_Torak pisze:Myślę, że podejście aves jest ciekawym wyjściem z sytuacji. Zwykle koło 40-50% kosztu RoRu w wyliczeniach GW zjada ten wpakowany heros. Darmowy heros jako zasada RoRów może być najprostszym lekarstwem, która równoważy brak wsparcia zasad i jednostek z macierzystej armii, wymuszone FCG itd.

Druga najprostsza metoda to opcjonalność. Możesz wykupić ale nie musisz.
Kal nasze zakulisowe szacunki w sumie wychodzą na to samo. Proponuję skończyć to co zaczęliśmy z Fluffim i efekt przedstawić tutaj.
Obrazek

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Witam

Dawno mnie nie było, ale wracam w szeregi Psów Wojny. Ida booka jak najbardziej słuszna, tylko mam prośbe, nie róbcie z forum drugiej komisji śledczej i nie wprowadzajcie w nasze szeregi sił Chaosu niepotrzebną kłótnią :wink:

A co do RORów, to też nie przesadzajcie bo z CC wyjdzie jakaś PG jednostka. Fakt coś z nią trzeba zrobić, by ludzie (w tym ja) wystawiali ją częściej, może faktycznie zmniejszyć koszt. Weźcie się również za Rugulandów.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

oczywiscie za maja cala reszte ale nie chcialem zamulac tematu tym co jest w armyliscie ror, jak powiedzialem propozycje zasad CC zaczalem od okreslenia CELU tej jednostki, czyli meat wall (wlasciwie bonewall).
Dlatego richter nie ma +1S, calkowiecie zignorowalem to ze rany od szkieletow daja wiecej modeli, zgadzam sie z tymi co zdaja sobie sprawe ze to nic nie daje.

Czy drogi, tak, jak liczylem po raz pierwszy do wychodzilo mi 190, i 7 za szkieleta. Zakladajac ze placa punkty za o co jest istotne i maja dyskont za brak nekromancji.

Wiec z checia ponowie propozycje z kosztem 115 za richtera i 9*7=63 + 12 sztandar, i kazdy bonusowy szkielet za 7.

Zawsze wole zawyzac i schodzic w dol, niz zanizac.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Warlock
Chuck Norris
Posty: 426
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Warlock »

A co z magic itemami? Macie zamiar zostawić Pike of Remas?
"Spam jest sztuką, której nikt nie potrafi zrozumieć" - Anyix

"Pan Bóg nie gra w kości" - Albert Einstein

"Bo gra w Warhammera!" - Sa!nt

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Są jakieś szczątkowe pomysły na magiczne przedmioty. Myślę, że włoskie przedmioty przetrwają w takiej bądź innej formie. Jak na razie staramy się uporządkować sprawę RoRów, tak by mieć obraz wszystkich oddziałów. Myślę, że dzięki temu będzie można lepiej dostosować magiczne przedmioty do jednostek by nie powstały jakieś dziwne, przegięte kombinacje.
Obrazek

Awatar użytkownika
Nijlor
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6663
Lokalizacja: KGS "Fenix" Włocławek/ Kłodawa

Post autor: Nijlor »

Pika model on foot only....

Awatar użytkownika
Infernal Puppet
Masakrator
Posty: 2937
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Infernal Puppet »

Są jakieś szczątkowe pomysły na magiczne przedmioty. Myślę, że włoskie przedmioty przetrwają w takiej bądź innej formie
Dałej już wcześmniej kilka moich pomysłów, można też wykożystac przedmioty z poprzednich prób fanowskich AB z tego fourm. Pzredmioty italiańskie IMO powinny zostać, choć z kosztami/zasadami opdpowiednimi do istniejacych zasad/wymagań pola bitwy.
Jak na razie staramy się uporządkować sprawę RoRów, tak by mieć obraz wszystkich oddziałów.
Część już mamy za sobą całe szczęście :wink: .

Natomiast co do cursed company ( bo ona jest chwilowo "na językach" ) mam następujące spostrzeszenia :
- pojednyńczy szkielet nie powinien kosztować więcej niz 7 pkt. ( 6 to może odrobinkę za mało ). Z WS 2 i 3T siłą rzeczy będą robic za przedewszstkim "dawaczy stacica", bo mało kogo będą w stanie ubić.
- Sztandar zmniejsza sypanie się o 1, czyli prawie o nic, a swoje kosztuje. Można było by zmienic nieco jego opis, tak by zmniejszał starty o 2, albo i nawet 3 modele.
- VC mogą odziały rozbudowywac ponad miarę, czy też po prostu leczyć je inwokacją. Pomysł Avesa na "wbudowaną w odział" inwokację mi się bardzo podoba.
- tak naprawdę cały problem z tym odziałem jest w osobie Richtera Kreugara. Jego miecz kombinujacy zasady SoM i KB to 45 pkt, jego talizman - kolejne tyle. Czyli 90 pkt. w magicznych przedmiotach na pieszym herosie. Można więc albo przyciąc przedmioty, albo staty i koszt. Zasadniczo propozycja Avesa znowu mię się podoba, choć 5T i 3W to jednak z tymi przedmiotami za 115 pkt. odrobinę za mało.
Mad Mike pisze:
kwaku pisze:nawet gdyby miał tam wjechać tort z Cezarym w środku.
To nie wypali. Zanim wjedzie, to sytuacja ulegnie odwróceniu i tort będzie w środku Cezara
Ach te uroki bycia ciągle głodnym ;) .

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Nijlor pisze:Pika model on foot only....
Warlock pisze:A co z magic itemami? Macie zamiar zostawić Pike of Remas?
Radziłbym nie tworzyć nowych itemów tylko rozszerzyć SoW na sztandar dla Paymastera.
Ta zasada jest świetna i można dzięki niej tworzyć bardzo ciekawe rozpiski.

Pike Of Remas to najlepszy przedmiot w DoW. Moim zdaniem w obecnej postaci jest ona bardzo fajnym i mocnym przedmiotem.
Pamiętajcie, ze nie działa na oddziały z frenzy, stupidem, errantów, abominacje, dzwonki, furmanki, ancient treemena, bloodthrisera.
Zamiana na foot only jest zupelnie niepotrzebna i wcale nie taka oczywista.
Osobiście jakbym dostał takiego bialutkiego pegaza na urodzinki albo na gwiazdkę to najpewniej latałbym na nim właśnie z piką :!:

Podoba mi się kilka Waszych projektów RoR.

Pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

no bez kitu, zmiana ze pika jest on foot jest tak oczywita ze uwazanie inaczej to przejaw albo calkowietej glupoty albo powergamerstwa, jedno i drugie potepiam
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Fish, akurat pika na pegazie czy koniu nie ma szans przetrwac, przykro mi. Spoils of War też. Koniec z BoH na magu lordzie popychającym Asarnila po całym stole :)
Natomiast zaręczam Ci ze armia będzie miała dośc własnych wrednych i śmiesznych przedmiotów żeby doskonale sobie radzic bez powyższych. Na pewno będziesz zadowolony :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

Co do CC, t5 w3 to staty z obecnego army booka, a kilingblow jest czescia kazdego wighta.
Ward na 4+ to na pieszym herosie nie az tyle, a jak wspomnialem na poczatku chodzi o wytrzymala jednostke do przyjmowania szarz
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

ODPOWIEDZ