Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Re: Polski, fanowski podręcznik armii Psów Wojny

Post autor: Hurtmaker »

paymaster - przyznaiwanie bohaterowi obowiązków paymestara nie powinna wiązać się dodatkowo z kosztem punktowym.natomiast bonus jaki powinien dawać paymaster winien być równoważony z minusem związanym ze zdawaniem paniki na całej armii w przypadku straty paymastera. najlepiej sprawdzałoby się immune to panic, bo nie pozbawiałby jednostek bazujących na fear i terror ich atrybutu.


ja osobiście uważam, że DoW powinno być tym, czym miało być z zalożenia imperium- armią opartą na klockach piechoty wspomaganych przez jednostki strzelające i jazdę. jednostki RoR są fajne ale koszt punktowy pseudoherosów powoduje, ze nie warto ich wystawiać (wyjątek MMM). a przecież figurki Breganza Besiegers, Marksmen of Miragliano, Pirazzo Lost Legion, Galloper guns, czy Ricco rep. guard można by było wykorzystać dla odpowiednich nowych jednostek core/special/rare.

działa winny znaleźć się w specjalach - każdy w DoW powienien mieć zapewnione ze 2 sztuki. wtedy można by było mysleć o wystawianiu gigusi... i to chyba działa winny być odpowiedzią na wszelkiego rodzaju LT, zwykle są- nie licząc Magic itemów.
ograniczyłbym również w jakiś sposób MMM- najchętniej, tak jak flamery, czy wrighty- do obcięcia ich dopuszczalnej ilości (10 sztuk max).no ale, nie pewnie wtedy większość uzna, że dow bez MMM to jak Imperium bez 2 czołgów i papa mobile.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, o 15:21 przez Hurtmaker, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Armią bez wyrazu to prędzej jest imperium ;P
Imperium jest niezwykle ciekawą i bogatą armią (chociaz nie tak jak w 5 edycji) - zasada detachmentu jest imo jedną z lepszych w battlu. To że gracze turniejowi zrbili z Imperium armie gdzie gra się tylko kawalerią war altarem i czołgami to inna kwestia.. Tak mozna spłycic kazdego booka.
Furion, Fluffy - te propozycje dotyczą samej surowego army listu. Bardzo wiele będzie zależało od przedmiotów magicznych.
Samymi przedmiotami nie stworzysz charakteru armii, to raz. Dwa, zwróccie uwage, że w kazdej armii proces projektowania podręcznika wyglądał od stworzenia najpierw głównych założeń, a dopiero pod te założenia tworzyło się jednostki o okreslonym charakterze.
tymczasem Wasze propozycje DoW standaryzują tą armię to bólu. I aż szkoda patrzec, jak armia z tak ogromnym potencjałem budowy fajnych oddziałów i konstrukcji armii jest sprowadzana do poziomu suchego miszmaszu standardowych jednostek o nieco polepszonych cechach. Kwestie Paymastera, sprowadzonego do roli zwykłego BSB, możliwosc wynajmowania bohaterów z poziomu herosów z innych armii, która została całkowicie pominięta, "standardowa" ciężka akwaleria, "standardowa" piechota.. Armia całkowicie zatraca swój charakter. Ot, kolejny zbiór figurek o "grywalnych" statystykach. Nie twierdze żeby wymyslac jakies rewolucyjne zasady, ale.. coś jednak powinno byc. A nie ograniczanie się tylko do "najprostrzych rozwiązan nie komplikujących zanadto zycia".

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

To że gracze turniejowi zrbili z Imperium armie gdzie gra się tylko kawalerią war altarem i czołgami to inna kwestia.. Tak mozna spłycic kazdego booka
to nie gracze spłycili imperium tylko 7 edycyjne warunki. papamobile i 2 tanki to bezpiecznie ulokowane 900 pkt. (bo zapewnia ochronę przed psychologią i masowym skirmishowym ostrzałem). co z tego że wystawię 150 GS z BSB i Griffon bannerem jak nie będą w stanie zaszarżować na 1 zombi bo obleją fear.
albo tworzysz mega przegiętą armię- w, której każda kombninacja jest uber mocna- DL i VC, albo opierasz się na jakichś schematach -czasem jednym(imperium) czasem dwoma lub trzema (HE).

jak chcesz zrobić coś nowego-rewolucyjnego - to gracze powiedzą, że to jakieś wymysły fluffowych pierdół- i zbojkotują cały zamysł w zarodku. a nie chodzi o to, żebym mógł sobie pograc w autorskiego booka z moim 5 letnim synkiem tylko, żeby został zaakceptowany przez środowisko młotkowe- a to wymaga kompromisu.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

jak chcesz zrobić coś nowego-rewolucyjnego - to gracze powiedzą, że to jakieś wymysły fluffowych pierdół- i zbojkotują cały zamysł w zarodku. a nie chodzi o to, żebym mógł sobie pograc w autorskiego booka z moim 5 letnim synkiem tylko, żeby został zaakceptowany przez środowisko młotkowe- a to wymaga kompromisu.
Na "warunki 7 edycji" mozna zrzucic wszystko.. Ciekawe ze "warunki 6 edycji" tez wymagały wystawiania steamtanków, 4 rydwanów, 4 armat, 4 bolców, 4 magów i gigantycznych klockó kawalerii - słowem zapchania slotów na jedno kopyto.

A co do zasad DoW - nie zamierzam robic rewolucji. Ale będe krytykował stronę w jaką obecnie zmierza projekt armybooka - bo to nie będzie armia tylko zbieranina "grywalnych" jednostek.

A poza tym, powiedz mi, czym byłby warhammer bez "fluffowych pierdół"?

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

nie mam nic przeciw fluffowi. chodziło mi o to, że jak zacznie się w nowym AB tworzyć jakieś nowe , niepojete i nienawiązujące ani do AB made by GW ani do jednostek tam wymyślonych i wyprodukowanych, to bedziesz miał AB made by Jaś i Staś oraz Krzyś, którzy mają osobliwą własna wizję świata (często pod nazwą niszcz powergaming), nieprzystająca do realiów battla.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

nie mam nic przeciw fluffowi. chodziło mi o to, że jak zacznie się w nowym AB tworzyć jakieś nowe , niepojete i nienawiązujące ani do AB made by GW ani do jednostek tam wymyślonych i wyprodukowanych, to bedziesz miał AB made by Jaś i Staś oraz Krzyś, którzy mają osobliwą własna wizję świata (często pod nazwą niszcz powergaming), nieprzystająca do realiów battla.
Kompletnie się nie rozumiemy. Nie proponuję tworzenie nowych "z dupy wziętych" jednostek nie majacych zadnego odniesienia do fluffu swiata, czy tego co jest. Jednakże widze ze w temacie ludzie skupiają się na kazdej jednoscte osobno, zamiast spojrzec na armię globalnie, wmontowac w nią jakies fajne synergie, zasady specjalne..

Krasnoludy nienawidza orków i goblinów, sa wolne
Szczury szybko uciekają i mają pocieszne eksplodujące maszyny
Ludzie imperium mają swoje detachmenty piechoty
Bretka formacje lancy

Tak mozna wymieniac cos fajnego do kazdej armii.
A co mają DoW? Przecież aż prosi się o jakąs fajną zasadę wynajmowania kogos, kupowania lojalnosci, itp. W paymastera mozna wmontowac masę fajnych zasad.. Ale po co, lepiej zrobic go standardowym BSB, dodac mu kolejny kloc z bannerem, war bannerem, i budowac jakis chory CR. Daj dostep bodyguardom do tarcz to halabard juz nigdy w użyciu nie zobaczysz.. I tak dalej. W koncu dostaniesz lekko zmodyfikowane imperium które nie będzie miało tego magnesu, jaki teraz mają DoW, i gdzie bedzie się opłacac budowac armię na "jedynej słusznej rozpisce" bo "warunki 7 edycji nakazują".

Armybook Khemri - jeden z najlepiej napisanych armybooków by GW. Masa jednostek, żadna (moze poza skorpionami) nieprzegięta (a jak popatrzysz całościowo na armię to skorpiony okazują się bardzo wyważone i potrzebne), wszystkie unity grywalne, w booku masa fajnych synergii, ksiązka napisana pod kombinowanie z oddziałami i herosami a nie montowania tryliona punktów w jednej uberjednostce/zapychanie nią wszystkich mozliwych slotów jak ma miejsce winncyh armiach..
To jest to do czego bym dażył i na czym bym się wzorował. A jestesmy na najlepszej drodze do napisania booka gdzie poza kawalerią działkami i herosami niewiele się na stole zobaczy... Czym to sie rożni od tego co jest teraz?

Pozdrawiam

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fluffy pisze:Imperium jest niezwykle ciekawą i bogatą armią (chociaz nie tak jak w 5 edycji) - zasada detachmentu jest imo jedną z lepszych w battlu. To że gracze turniejowi zrbili z Imperium armie gdzie gra się tylko kawalerią war altarem i czołgami to inna kwestia.. Tak mozna spłycic kazdego booka.
Znaczy ciekawszą tylko ze względu na zasadę detachmentu? Okey przyjrzyjmy się tak na szybko corom. Halabardnicy, włócznicy i swordsmeni to w zasadzie ta sama jednostka tylko z innym wyposażeniem. Równie dobrze wystarczyłaby jedna z różną opcją ekwipunku. Pikinierzy dużo bardziej pasują charakterem i okresem na którym GW wzorowało tą armie niż wspomniane wyżej jednostki. Pikinierzy też są również dużo ciekawszą jednostką niż włócznik czy halabardnik. No przynajmniej dla mnie. Free company jest zdecydowanie mniej ciekawą jednostką niż dueliści, którzy oferują zdecydowanie więcej możliwości taktycznych. Lekka kawaleria i do tego bardzo tania w corach to kolejne możliwości taktyczne i większe możliwości w kombinowaniu. Są również strzelcy. I jest ciężka kawa chociaż ta akurat ustępuje imperium, ale tylko w sferze wytrzymałości. Nie wiem jak innym ale dla mnie te porównanie corów wypada znacznie ciekawiej od Imperium, zarówno w możliwości taktycznych, kombinowania, doboru ekwipunku, uniwersalności, grywalności etc. Chwilowo jedynym atutem Imperium są owe detachmenty. Ale DoW napewno swóją unikaty również wypracuje.
Fluffy pisze:Dwa, zwróccie uwage, że w kazdej armii proces projektowania podręcznika wyglądał od stworzenia najpierw głównych założeń, a dopiero pod te założenia tworzyło się jednostki o okreslonym charakterze.
Bo ja wiem, czy GW projektuje w ten sposób, o którym mówisz. Ale różnica jednak jest, gdyż założenia DoW zostały już niejako narzucone przez GW. Pewnych ram musimy się trzymać, by chociażby zdobył akceptację.
Fluffy pisze:tymczasem Wasze propozycje DoW standaryzują tą armię to bólu. I aż szkoda patrzec, jak armia z tak ogromnym potencjałem budowy fajnych oddziałów i konstrukcji armii jest sprowadzana do poziomu suchego miszmaszu standardowych jednostek o nieco polepszonych cechach.


Okey. Zatem podaj jakieś ciekawe rozwiązania dla omawianych tu oddziałów - np. corów.
Fluffy pisze: Kwestie Paymastera, sprowadzonego do roli zwykłego BSB,
Jakie masz propozycje związane z nim? Rozumiem, że ma robić za rodzaj kociołka dawającego bonusy albo swoistego corpcarta, tyle że zamiast wozu trupów będzie wóż pełen złota z kupcem na górze, który będzie motywował rozrzucając mieszki złota. Chyba różnimi się znacznie gustami ;P. Osobiście wolałbym unikatowość armii DoW wyciagnąć w RoR i dużej liczbie nietypowego uzbrojenia.
Fluffy pisze:"standardowa" piechota
Duelistom i pikinierom daleko jest do bycia standardową piechotą. Napewno jest mniej standardowa niż halabardnik czy włócznik imperium.

Podsumowując - fluffy obecne prozpyzjce mają poprawić podstawowe jednostki DoW - te oficjalne. Te surowe mięso. Po nich można się zastanowić nad innymi opcjami. Ale chodzi o poprawę tego orginalnego workshopowego tworu.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

nikt na razie nie przesądził, że paymaster ma dostać to a tamto. jeśli twój pomysł jest ciekawy, to się obroni (mnie opcja przekupywania bardzo zaciekawiła),
poza tym, nikt nie przesądził kwestii herosów, ich rasy i umiejętności. na razie Kokesz wypisał tylko to co każdy mówił od dawien dawna- obniżyc koszty pikinierów, FCG. a więc to co do tej pory najbardziej raziło w oczy.

swoją drogą można zrobić jakieś mini-sondy odnośne kwestii elementarnych- takich jak: herosi, umiejętności dla herosów, nowe magiczne bronie, nowe jednostki czy adpatacja ror czy modyfikowanie stanu dotychczasowego.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Chciałbym poznać wasze zdanie w tych kwestiach:

1. Scauci:

a. Czy jednostka "Shooters" wyposażona w łuki powinna mieć możliwość awansowania na jednostkę scautów za 2 punkty od liczby modeli w oddziale na poziomie 5+?
b. Czy jednostka Duellists powinna mieć możliwość awansowania na jednostkę scautów za 2 punkty od liczby modeli w oddziale na poziomie 5+?

2. Lekka Kawaleria:
a. Dopuszczenie możliwość wyekwipowania lekkiej kawalerii w pistolet (jeden)
b. Nowy rodzaj broni strzeleckiej przeznaczony dla jazdy - lekka kusza. Zasięg 18 cali, Move and Fire, Siła 4. Koszt lekkiej kuszy to 3 lub 4 punkty. Zabieg ten tworzy unikalną jednostkę lekkiej kawalerii w DoW.

3. Podstawowe maszyny wojenne:
a. Czy działo powinno być w specialach?
b. Czy hot pot powinien być w specialach?

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

naczy ciekawszą tylko ze względu na zasadę detachmentu? Okey przyjrzyjmy się tak na szybko corom. Halabardnicy, włócznicy i swordsmeni to w zasadzie ta sama jednostka tylko z innym wyposażeniem. Równie dobrze wystarczyłaby jedna z różną opcją ekwipunku. Pikinierzy dużo bardziej pasują charakterem i okresem na którym GW wzorowało tą armie niż wspomniane wyżej jednostki. Pikinierzy też są również dużo ciekawszą jednostką niż włócznik czy halabardnik.
Idac Twoim tokiem rozumowania czym sie rozni pikimen od halabardnika czy swordsmena? Tylko ekwipunkiem.. I zasadą detachmentu.
Dla mnie w tym momencie zorganizowany związek halabardników, włóćzników i strzelców wygląda o wiele ciekawiej i daje o wiele wiecej mozliwosci gry niż unit pikmenów (czy nawet kilka). Detachment jest uniwersalny i moze teoretycznie nawiazac walke z kazdym, pikinier jest do dupy nawet w tym do czego został zaprojektowany - zwalczania kawalerii. A do tego w liscie DoW za bardzo nie ma go czym wesprzec..
Nie wiem jak innym ale dla mnie te porównanie corów wypada znacznie ciekawiej od Imperium, zarówno w możliwości taktycznych, kombinowania, doboru ekwipunku, uniwersalności, grywalności etc.
Nieprawda, i doskonale o tym wiesz. więc czemu wysuwasz takie pozbawione jakiegokolwiek sensu stwierdzenia?
Bo ja wiem, czy GW projektuje w ten sposób, o którym mówisz. Ale różnica jednak jest, gdyż założenia DoW zostały już niejako narzucone przez GW. Pewnych ram musimy się trzymać, by chociażby zdobył akceptację.
Zgoda. Będziemy się trzymac. PRzeciez nikt nie chce tworzyc nowych jednostek. Bazujemy na tym co mamy.
Ale popatrz na dowlny book - jest tworzony z mysla przewodnią. Jaką my mamy?
Okey. Zatem podaj jakieś ciekawe rozwiązania dla omawianych tu oddziałów - np. corów.
Pracuję nad tym. Daj mi trochę czasu. Ale tak, są fajne porpozycje/pomysły. Kwestia ubrania tego w fajną mechanikę.
I bron Boże, nie opartą na jednostkach Jasia pt "niszcz PG" jak wspomniał kolega pare postów wyżej.
Jakie masz propozycje związane z nim? Rozumiem, że ma robić za rodzaj kociołka dawającego bonusy albo swoistego corpcarta, tyle że zamiast wozu trupów będzie wóż pełen złota z kupcem na górze, który będzie motywował rozrzucając mieszki złota. Chyba różnimi się znacznie gustami ;P. Osobiście wolałbym unikatowość armii DoW wyciagnąć w RoR i dużej liczbie nietypowego uzbrojenia.
Nietypowe uzbrojenie - tzn?
Jeżeli chodzi o paymastera, to tak. Na pewno nie pasuje charakterem dawanie mu magicznej szmaty za n punktów dającej d6 do CRa czy podbne badziewne rozwiązanie. Porónania do kociołka bym unikał - bardziej mi się podoba analogia w mechanice działania do inkantacji TK, tyle ze nie tak potęznych, nie tak licznych, ale za to 100% pewnych. Jest pomysł fajnej mechaniki która ugrywalni wszystkch herosów z listy doW i zareczam Ci, ze wybór klepacz, mag czy paymaster nie bedzie taki oczywisty.
Duelistom i pikinierom daleko jest do bycia standardową piechotą. Napewno jest mniej standardowa niż halabardnik czy włócznik imperium.
Znowu, czym sie roznią duelisci od huntsmenów/MAA z łukami jak nie wyposażeniem? To samo dotyczy roznic miedzy spearmanem za któym stoją fajne zasady specjalne a pikinierem z kupą w majtkach.
Ale o tym juz rozmawialismy.

Pozdrawiam

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Fluffy pisze:Nieprawda, i doskonale o tym wiesz. więc czemu wysuwasz takie pozbawione jakiegokolwiek sensu stwierdzenia?
Miałem przyjemność grać i grać przeciw imperium złożonym na piechocie z dużą ilością detachmentów, jak również z DoW opartych na ludzkich formacjach. Być może to kwestia gustu albo doświadczeń z rozgrywki, ale bardziej przypadały mi do gustu DoW.
Fluffy pisze:Idac Twoim tokiem rozumowania czym sie rozni pikimen od halabardnika czy swordsmena? Tylko ekwipunkiem.. I zasadą detachmentu.
Masz rację. Różnica jednak polega na tym, że pika niejako ma więcej "zasad specjalnych". Jedyną zasadą włóczni to bicie z 2 rzędów. Pika ma z 4. W końcu broń drzewcowa ma pierwszeństwo ataku (włócznia czy halabarda również powinna taką zasadę posiadać przeciw formacjom wyposazoną w krótszą broń). Do tego jest również bonus przeciw kawalerii. Owszem to może niekoniecznie to co zasada detachment, ale też chyba nie postawisz na równi halabardy czy włóczni z piką, która mimo że jest tylko "ekwipunkiem", daje mimo wszystko znacznie większą paletę "zasad specjalnych" - a w końcu o zasady Tobie się rozchodzi.
Fluffy pisze:Ale popatrz na dowlny book - jest tworzony z mysla przewodnią. Jaką my mamy?
Myśle, że ta się wykrastylizuje jak owa "podstawa" czyli surowy army list będzie miał ręce i nogi, czyli jednostki o wyważonym koszcie punktowym i ugrywalnionym kształcie. AB do chadecji również zachowała swoją surową postać podstawowych jednostek - nie robili jakiś w tym zakresie rewolucji - bo jakie rewolucje zaszły w hobgoblinach, podstawowych jendostkach piechoty krasnoludów chaosu itd... Oni również mieli bazę w postaci absolutnej podstawy zaproponowanych jednostek przez GW i ugrywalnili je jak i odpowiednio wyszacowali punktowo.

Uważam, że kiedy ta podstawa będzie sprecyzowana można już mysleć nad całą resztą - od demonicznych golemów, agresywnych zmutowanych maszyn wojennych, colossusów na samobieznych wieżach kończąc :wink:
Fluffy pisze:Jeżeli chodzi o paymastera, to tak. Na pewno nie pasuje charakterem dawanie mu magicznej szmaty za n punktów dającej d6 do CRa czy podbne badziewne rozwiązanie. Porónania do kociołka bym unikał - bardziej mi się podoba analogia w mechanice działania do inkantacji TK, tyle ze nie tak potęznych, nie tak licznych, ale za to 100% pewnych. Jest pomysł fajnej mechaniki która ugrywalni wszystkch herosów z listy doW i zareczam Ci, ze wybór klepacz, mag czy paymaster nie bedzie taki oczywisty.


Jeśli będzie dobry pomysł to nie widzę problemu ;P.
Fluffy pisze:Nietypowe uzbrojenie - tzn?
Pika. Wspomniana wcześniej lekka kusza. Puklerz też już omawiany. W końcu czym różni się pistiolersi i outriderzy od reszty fastów - nietypowym uzbrojeniem ;P. Chodzi mi oto aby w DoW zamiast powielania pwnych schematów w pakowaniu w jednostki zasad specjalnych, to zawierać je w unikatowym uzbrojeniu.

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Pika. Wspomniana wcześniej lekka kusza. Puklerz też już omawiany.
Zgoda. Tylko nie twórzcie tak znowu wielu nowych typów uzbrojenia. 1-2 starczą. Może trzy. Pika. Pawęż dla kuszników. Puklerz jest swietnym pomysłem (gratulacje). Kusza zbyt wydumana - jak dla mnie odpada. Ale to szczegóły.
Chodzi mi oto aby w DoW zamiast powielania pwnych schematów w pakowaniu w jednostki zasad specjalnych, to zawierać je w unikatowym uzbrojeniu.
Alez zgoda. Tez nie chcę isc w stronę nowych unitów z klasycznym wbudowanym zestawem "stubborn - immune to psych - ward". Ale piki samo dodanie AP nie uratuje. Ponadto nie podoba mi sie idea podpakowywania kazdej jednostki osobno - to trzeba rozpatrywac w kontekscie armii, i dodanie fajnych wewnętrznych synergii jest bardzo wskazane.
Myśle, że ta się wykrastylizuje jak owa "podstawa" czyli surowy army list będzie miał ręce i nogi, czyli jednostki o wyważonym koszcie punktowym i ugrywalnionym kształcie.
To tak nie działa :)
Uważam, że kiedy ta podstawa będzie sprecyzowana można już mysleć nad całą resztą - od demonicznych golemów, agresywnych zmutowanych maszyn wojennych, colossusów na samobieznych wieżach kończąc
Umówilismy się że jednostek a'la Jaś nie będzie. Co najwyżej zainteresowałbym się niektórymi dawnymi modelami GW któe wypadły ze swoich armylistów (War Wagon/Reiksguard to takie pierwsze co mi przychodzi na mysl) ale to też nic zobowiązującego. Ot, propozycja. tym bardziej że badzo strawny build tych jednostek mozna znaleźc w RH, nie są to jednostki stworzone z niczego.

Wiesz co? Umówmy się tak: daj mi ok tydzien na ogarnięcie i spisanie tego o czym myślę w strawnej formie, a przedstawię Ci na priv mającą ręce i nogi koncepcję. Bedziemy dyskutowac wtedy o konkretach. Może byc?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

TO NIE JEST TEMAT DO ROZMOWY O IMPERIUM!

Przypominam ze jak narazie rozmawiamy tylko o fragmencie armylistu, czyli o jednostkach typowo Tileanskich.

Shooterzy (w sumie to Marksmen) nie powinni byc 5+ i musze przyznac ze kusze pasuja bardziej, z fluffu, technologa czarnego prochu jest najlepiej rozwinieta u krasnali i najszezej w imperium, ale nie uwazm ze opcja wyboru broni jest zla, jest fajna bo pozwala spersonalizowac armie.

Duelisci- Javelin zamiast shooting stars, to nie maja byc gangi :D. Scoutom w obu wypadkach zdecydowane nie, od tego moga byc halfingi ktore omowi sie pozniej.

Ogranizcenia w braniu magicznych sztandarow wynikaja z tego zeby nie przeginac, piechota w specialach musi miec jakies przewagi.

Guards, sa fajni ale brakuje im kopa. Proponuje zostawic ich na jakis czas.

Do osob propagujacych ItP i tak dalej, armia musi miec slabe strony, nie starajcie sie wcisnac wszystkiego bo to nie ma sensu, ponadto jak juz pisalem mowimy o tym co robia jednostki z Tilei, innymi sie w ogule nie zajelismy. Fajnie by bylo zebrac to co do teraz jest i zrobic jakies male glosowanko komu sie podoba, i jezeli wiekszosci pasi to posunac sie dalej a ta czesc zotawic skonczona, w ten sposob za kilka dni bedziemy mieli armylist do pierwszych playtestow.
pozdro
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

żeby nie wylewać dziecka z kąpielą- ale chyba zabieramy się do tego wszystkiego ze złej strony.widzialem jak wygladało pisanie AB do imperium - po paru miesiacach burzliwej dyskusji garstki entuzjastów temat umarł. dotychczasowy temat winien ulec skasowaniu- po nic dotychczasowe rozmowy nie wnoszą do tematu.

pierwsze pytanie postawione na tym forum winno dotyczyć tego: czy jesteś za stworzeniem nowego forumowego AB do DoW. zostawić takie pytanie otwarte na 2 tygodnie i jak się wypowie jakaś większa liczba osób, ktoś z LL, to można bawić się dalej. gdyby rzesze zgłosiły chęć stworzenia nowego AB należałoby zapytać o formę tego AB. jak np. czy jesteś za:
a) kosmetycznymi poprawkami, b) większa modyfikacją dotychczasowego stanu rzeczy, C) stworzeniem nowych zasad/przedmiotów/unitów

Awatar użytkownika
Fluffy
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3434

Post autor: Fluffy »

Uwielbiam ten ton "prawiemoda" :D

Po pierwsze, nie da się tworzyc booka armii w oderwaniu od juz istniejących. Trzeba stale porownywac zasady, cechy, koszt punktowy.

Po drugie, juz widze duelistę - takiego hiszpańskiego ubogiego szlachcica - zwadźcę, w koronkach i z krezą wokół szyi przedzierjącego się przez krzaki z oszczepami a'la indianie południowoamerykanscy, rzucanymi gwiazdkami prosto z nipponu i rapierem pod pachą (prawdziwi estalijscy zwadźcy, nie ma co) :mrgreen:
Brawo.

Po trzecie, zakładanie dwutygodniowej ankiety po której bedzie kolejna dwutygodniowa ankieta potem kłótnia na forum i kolejna dwutygodniowa ankieta mija się z celem. Tak samo jak tworzenie booka wspólnymi siłami. Najlepiej, żeby powstało kilka wersji pisanych przez ludzi którym się chce to zrobic, następnie gremialnie się je oceni i porówna, doszlifuje szczegóły, wybierze jeden/dwa z których się zrobi ostateczną kompilację.

Inaczej do niczego nie dojdziemy, robiąc ankiety i tworząc jednostki estalijskich szlachciców w pantalonach i krezach z piórami we włosach i w maskach ninja na twarzy.

Pozdrawiam

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker poniżej jest wypowiedź Barbarossy dotycząca proponowanej ścieżki:
Barbarossa pisze:Natomiast istotnie proponuję tutaj ścieżkę Chaos Dwarfów - wpierw aprobata LS, potem apelować do dopuszczanie na lokalach, a w końcu rozważamy dodanie do BP.
LS nie ma problemu z dopuszczeniem AB do DoW. Musi jednak być porządnie zrobiony.

Armia DoW bez wspracia fanów w postaci nowego AB umrze śmiercią naturalną. To jest pewne, bo GW raczej nie myśli zająć się tą armią.

Dobrze posiadać grupę ludzi, która będzie konsekwentnie zajmowała się sprawą AB DoW, aż do samego końca czyli - zatwierdzenia przez LS.

Takie wątki to mimo wszystko kopalnie pomysłów. Autorzy ChD nie omieszkali z nich korzystać.

AB do Imperium by Border nie miał szans zaistnieć z uwagi na istnienie 7 edycyjnego AB. DoW zaś mają taką samą szansę zaistnieć z nowym fanowskim AB, jak krasnoludy chaosu - czyli pewną o ile będzie porządny AB i grupka chętnych osób.

Zatem...
Fluffy pisze:Inaczej do niczego nie dojdziemy, robiąc ankiety i tworząc jednostki estalijskich szlachciców w pantalonach i krezach z piórami we włosach i w maskach ninja na twarzy.
Jak pisze Fluffy takie ankiety to strata czasu.
Fluffy pisze:Wiesz co? Umówmy się tak: daj mi ok tydzien na ogarnięcie i spisanie tego o czym myślę w strawnej formie, a przedstawię Ci na priv mającą ręce i nogi koncepcję. Bedziemy dyskutowac wtedy o konkretach. Może byc?Pozdrawiam
Z wielką chęcią. Jestem bardzo ciekaw.

Czuję w kościach, że Twoje pomysły to będzie to "coś" naprawdę fajnego.

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

ok, nie mówie nie...sam przecież kiedyś, obok Murmiego, pisałem taką listę życzeń do DoW, mam 50 metalowych pikinierów na namagnesowanych podstawkach, którzy czekają w szafie na lepsze czasy. może trochę zmodyfikuje tamten post i bedzie jakiś jeden kompletny projekt.

Kal_Torak
Masakrator
Posty: 2828

Post autor: Kal_Torak »

Hurtmaker pisze:ok, nie mówie nie...sam przecież kiedyś, obok Murmiego, pisałem taką listę życzeń do DoW, mam 50 metalowych pikinierów na namagnesowanych podstawkach, którzy czekają w szafie na lepsze czasy. może trochę zmodyfikuje tamten post i bedzie jakiś jeden kompletny projekt.
Zatem koniecznie zapodaj tą listę ;P.

Ze swojej strony uporządkowałem to o czym tu dyskutowaliśmy odnośnie samych corów jako tej żelaznej podstawy w postaci nieco bardziej uporządkowanej punktowo i grywalnie względem obecnego army listu.

PIKEMEN:
points/model: 7

Pikemen M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Hand weapon, Pike, Light armour

Options:
- Upgrade one Fighter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Fighter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Fighter to a Sergeant for +10 pts.
- Any unit may be equipped with Heavy armour (+1 pts/per model)
- One unit of Pikemen can have a magic banner worth up to 25 pts.


DUELLISTS:
points/model: 5

Duelists M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I4 A2 LD7

Unit size: 8+
Equipment: Two Hand Weapons
Special Rules: Skirmish, Light Infantry (Deullists don't cause panic), Duelists do not count toward the minimum number of Core Units

Options:
- Upgrade one Duellist to a musician for +4 pts.
- Upgrade one Duellist to a Champion for +8 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+3 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Buclers (+1 pts/per model)
- The Champion may carry two pistols (+2 pts.)


SHOOTERS:
points/model: 5

Shooter M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Marksman M4 WS3 BS4 S3 T3 W1 I3 A1 LD7

Unit size: 10+
Equipment: Bow

Options:
- Upgrade one Shooter to a musician for +5 pts.
- Upgrade one Shooter to a standard bearer for +10 pts.
- Upgrade one Shooter to a marksmen for +10 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Crossbow for +2 pts.
- Any unit may swap their Bow witch Handgun for +3 pts.


LIGHT CAVALERY:
points/model: 10

Light Cavalery M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD7
Champion M4 WS3 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD7
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon
Special Rules: Fast Cavalry, Fast Cavalry unless having 4+ armour save

Options:
- Upgrade one Light Cavalery to a musician for +6 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a standard bearer for +12 pts.
- Upgrade one Light Cavalery to a Champion for +12 pts.
- Any unit may be equipped with Light armour (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with shield (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Spear (+1 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Light Crossbow (+3 pts/per model)


HEAVY CAVALERY:
points/model: 18

Heavy Cavalery M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A1 LD8
Champion M4 WS4 BS3 S3 T3 W1 I3 A2 LD8
Warhorse M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 LD6

Unit size: 5+
Mount: Warhorse
Equipment: Hand weapon, Heavy Armour, Lance, Shield
Special Rules: Heavy cavalry can sing pistol and hand weapon in close combat (+1 attack)

Options:
- Upgrade one Heavy Cavalery to a musician for +7 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a standard bearer for +14 pts.
- Upgrade one Heavy Cavalery to a Champion for +14 pts.
- Any unit may be equipped with Pistol (+2 pts/per model)
- Any unit may be equipped with Barding for warhorse (+2 pts/per model)
- One unit of Pikemen can have a magic banner worth up to 50 pts.



Light Crossbow:
It is a shorter and quick loading version of the
traditional crossbow used mainly by cavalry units.
Range: 18” Strength: 4, Move and Fire

Buckler:
The Buckler is a small shield attached to the arm that provides an additional +1 armour save to the wielder in close
combat. It can be used with all hand weapons including two hand weapons.
Buckler provides a bonus hand weapon and shield (including two hand weapon).
Buckler does not provide protection(+1 armour save) againts range attack.

Pikes:
A weapon often favoured by mercenary regiments is
the pike. Pikes are very long spears, almost twice
as long as a normal spear and longer even than a
horseman's lance. They have the following exceptions to Spears:

pikes fight in four ranks,
require two hands,
always strikes first in each of the first round of the combat.

Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus and armour piercing in the Close
Combat phase of the turn they are charged by any model with US 2 or
higher.

All these special rules cannot be used against enemy units fighting the
pikemen’s flank or rear.
Ostatnio zmieniony 16 sty 2010, o 08:16 przez Kal_Torak, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

Kal_Torak pisze:Models armed with pikes receive a +1 Strength bonus and armour piercing in the Close
Combat phase of the turn they are charged by any model with US 2 or
higher.
Mam pytanie co do tego - jak wygląda rozwiązanie w sytuacji kiedy unit jest mieszany, jeśli chodzi o US? Rozumiem, że tradycyjne założenie byłoby ulepszyć pikę i stworzyć z niej broń idealną do walki z kawalerią. Nie wiem tylko czy odniesienie do US w tym przypadku jest odpowiednie. Nie tylko kawaleria ma US 2 i więcej, ale już wszystkie potwory i piechota ogro-podobna, czy np. takie wyjątki jak krasnoludzki lord na tarczy, a to wszystko już kawalerią nie jest. Nie wiem czy dobrze się to odnosi i pasuje do obrazu piki jako broni przeciw kawalerii. Może odniesienie się do innego aspektu statystycznego charakteryzującego kawalerię byłoby lepszym pomysłem, a nie do samego US (movement, bycie mounted= posiadanie dwóch profili itd.)?

No chyba, że pika tak naprawdę ma działać z bonusami przeciwko wszystkiemu poza piechotą... no ale to już nie oddaje jej charakteru tak dobrze, jako broni anty-kawaleryjskiej.
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
ANtY
Kretozord
Posty: 1610
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: ANtY »

Jeśli działo będzie w specialach to rozpy będą wyglądały tak:
4 armaty, miliard ciężkiej kawy (z corów, jeśli jeszcze będą mieli s4 to już w ogóle) + jakieś inne maszyny z rare (nie wiem co tam macie)
no i 4 magów, bo na co komu bsb (w końcu kawie przydałoby się dać stubborna i immune to psychology, bo to pewna szarża)

ODPOWIEDZ