Errata do DoW

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Errata do DoW

Post autor: Fisch »

Jest taka idea, żeby przygotować AL do DoW na kształt erraty 8-edycyjnej do innych AB.
GW totalnie olało sprawę DoW więc jak teraz czegoś nie ruszymy to zostanie nam grać na paymasterze, którego strata powoduje panikę na całej armii;]

Jako, że jestem żywo zainteresowany przyszłością i grywalnością Dogsów to chętnie podłączę się pod przygotowanie takiej erraty. Większość zmian została już zasygnalizowana (tańszy muzyk, zmienione lekko koszty punktowe). Musimy tylko ugrywalnić paymastera i piki a następnie wszystko spiąć w eleganckiego pdfa.

Jak dla mnie można olać RoR. 8 edycja i kompozycja armii pozwala nam na wystawienie wielu fajnych jednostek. Nie będzie gadanie, że armia ma jeden standard Fischa czy Furiona.

Uważam, że nie da się zbalansować RoR i nie da rady zyskać sobie nimi aprobatę LS i graczy turniejowych. Oczywiście możecie stworzyć od nowa wszystkie RoR ale to raczej już na gry towarzyskie. Lepiej skupić się naprawdę na podstawowych jednostkach DoW, co można zrobić w jeden dzień a balans będzie zachowany:

Core:
Pikeman - trzeba zmienić zasadę piki lub/oraz zmienić koszt + tańszy muzyk + 1 oddział może mieć sztandar

Crossbowman - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.

Duellists - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.

Heavy Cavalery - są ok, bez mian punktowych tej jednostki! Tylko tańszy muzyk i jeden magiczny sztandar na kawalerii.

Light Cavalery - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.

Special
Ogres - są ok, mamy dostęp do OK (zostawić tę zasadę)

Dwarfs - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.

Norse Marauders - trzeba zmienić koszt punktowy przy zachowaniu statystyk i kosztów ekwipunku - sugeruję zrobić ich o jeden mały punkty tańszych. Za 7 punktów z flailem będą grywalni i nikt nie przyczepi się, ze są przegieci;] (a będą mocni jak ich "bracia z WoCH")

0-1 Paymasters's Bodygouard - trzeba koniecznie coś zrobić, bo aktualnie mają statystyki fatalne i koszt punktowy jest astronomiczny. Ja byłbym za zwiększeniem siły do 4 oraz zwiększeniem inicjatywy do 4. Koszt punktowy 10 punktów za sztukę i specjalna zasada jest siedzi w nich Paymaster - to już zostawiam do Waszej imaginacji - jak dla mnie mogą mieć wtedy odporność na panikę i stuborna.

Halfings - są ok, bez zmian! Tylko muzyk tańszy.
Bez kitu. Nie ma co kombinować z tą jednostką. To są łucznicy z BS 4 za 6 punktów sztuka i biegają normalnie po lasach - kiedy inni będą dostawać od niego obrażenia.

Rare
Cannon - bez zmian

Hot Pot - bez zmian;] - wyszła z niego teraz niezła maszynka - niby zasięg tylko 36" i tylko 3 rany z T4 ale templatka S3 No AS i 4 BS robią z niej "prawie" doom divera;]

Do tego ważna kwestia herosów DoW:
Mamy Paymastera i naprawdę fajnie by było zrobić z niego znak rozpoznawczy armii DoW. Do tego nawet tanich Kapitanów i magów z dostępem do wszystkich lorów magii.
Wybór lorda nie będzie już tak oczywisty bo Mercenary Generał zyskał kilka fajnych common itemów (mimo, że kosztem SoW i piki). Oczywiście odstaje od generałów innych armii ale można złożyć sympatycznego wspomagacza do testów LD.
Inną opcją będzie oczywiście Mag Lord, który także dostał niezłe itemy.

Mimo całej zajebistości przedmiotu i ogromnego do niego sentymentu, nie wiem co zrobić z pike of remas. Niestety raczej trzeba będzie się pożegnać z włoskimi przedmiotami oraz zasadą Spoils of War.

Stawia to graczy turniejowych w nieco trudnej sytuacji, bo armia DoW będzie odstawać od innych AB, ale trzeba będzie to nadrabiać skillem i "brudnymi mykami" 8) .

Moim zdaniem nie ma co się zastanawiać. Przemyślmy zasadę PIKI oraz PAYMASTERA i mamy gotowy produkt. Przy okazji wiele pikinierów z RoR może zyskać na nowych zasadach piki!

Co do RoR to wciąż jest tam wiele grywalnych i unikalnych jednostek:
Manflayers
Malakai
Long Drongs
Asarnil
Truthsayer/Emisariusz + fenbeast
Galloper Guns
Volands Venetors
Bull Rhinox
Lumpin Croops Fighting Cocks

Bearmeni - 4 inicjatywy, WS4, frenzy i fliale robią z nich niezłych koksiarzy. do tego bannerek dający +1 to hit w pierwszej turze. Może zrobić z nich główną siłe uderzeniową armii.
Oglah Khans Wolfboyz (naprawdę ze swoim śmiesznym kosztem punktowym, savem 4+, spearami i łukami mogą być ciekawą opcją do flankowania i "dymanych ruchów" - opłacalni stają się jednak dopiero 15 sztuk;])
Al Muktars's Desert Dogs (jako mobilny bonus do CR - za szarżę, sztandar i D3 dorzutu)
Marksmen of miragliano (4 BS pozwala na wystawienie dużych oddziałów kusz, które będą strzelać z dwóch ranków)


Chłopaki, nie ma co się szczypać, że jakiś jeden oddział RoR jest denny. Jakoś przeżyję bez Ricco's Gouards czy Vesperos Vendetta. Jak macie ich fajne figsy to przecież można je wystawiać jako ich odpowiedniki z podstawowego AL do DoW!

To jakie pomysły co do Paymastera? Moja wizja to taki"gruby cieć z kasą". Niech statsy ma takie plewne jak teraz (same czwórki, dwie rany, dwa ataki, 8 LD), niech daje przerzut LD w 12 calach i działa jak BSB.

Do tego można pokusić się o jakiś bonus dla oddziałów co turę. Jakieś przerzuty hitów/woundów na oddział w CC w 12 calach. Może niech daje stuborna jednostce w 12 calach...
Oczywiście jestem za zniesieniem tej paniki na całej armii po jego stracie, za to dałbym jakiś bonus dla przeciwnika jak go zabije - np. dodatkowe 100/200 VP.
Koszt takiego wieśka wyszedł mi coś koło 80 punktów. Niby mało jak za BSB i do tego dodatkowe bonusy ale teraz prawie wszystko na hate, wyższą inicjatywę, więcej ataków i stuborna - za to taki klocek pikinierów mógłby z przerzutami trafień/ranień ustać całkiem sporo. Jak uzbroimy Paymastera w jakiś pancerze, konika itp to wyjdzie, ze kosztuje grubo ponad 150 punktów. Niewiele mniej niż kocioł DE...

Co do PIKI to mój pomysł to:
Do przodu zawsze biją wszyscyw unicie. Pika zawsze daje Armour Piercing. Pika daje ASF w turze gdy są szarżowani.
Dodatkowo, przeciwko szarżującej kawalerii (2+ US) mają także bonus +1 do siły w pierwszej turze. Później już ze zwykłą siłą AP, bez ASF (czyli po prostu po inicjatywie).

Przeciwko piechocie po prostu uderzają wszyscy z ASF i AP jak ktoś w nich szarżuje a później już wszyscy biją normalnie po inicjatywie.

Koszt takiego pikiniera z light armourem powinien moim zdaniem wynosić około 8 punktów. Heavy armour punkt więcej.
Jakby to wyglądało w praktyce?
Kilka symulacji:
Mamy powiedzmy 25 pikinierów LA, FCG za 225 punktów, ustawionych w kwadracie.
Sami gdy szarżują to mają tylko swoją niską inicjatywę. Dlatego podaję przykłady tylko gdy się bronią:

Szarżuje na nich 6 psów demonicznych khorna (210 punktów). Wpierw test feara;]. Jak zdamy, wypłacamy z ASF 26 ataków hit na 4+ i rana na 4+, ward na 5+, co daje 4 rany na psach. One oddają i kroją 5 pikinierów. Wygrywamy o 2;]. Powiedzmy, że psy dostają ranę.
Następna tura i psy mają więcej I, kroją nam kolejnych 5 pikinierów. Oddajemy (jak zdamy feara) 15 ataków z siłą 3 i zadajemy 3 rany. Wygrywamy o muzyka. Zostaje jeden pies i szybko go składamy;]. great succes to trzech rundach walki - tracimy jakieś 12 modeli pikinierów ale psy idą do piachu! (dużo gorzej to wygląda jak nie zdamy feara w pierwszej turze).

Szarżuje 8 Knightów Imperium FCG z War Bannerem (koszt koło 260 punktów), ustawionych 5-3. Zadajemy chłopakom tym razem 8.66 ran, jazda savuje na 3+ (siła 4 i AP) i dostaje aż 6 ran!
Niewielu gości może nam w ogóle oddać;]. Wygrywamy straszliwie!

Szarżuje "twardy" klocek krasnali warriorów z dwurakami 25 sztuk FCG (pewnie koło 300 punktów). Zadajemy 4,33 rany, krasie mają save na 6+ i powiedzmy, że pada czterech. Oddaje nam 10 ataków z siłą 5, i zdają 6 ran. Przegrywamy o 3 bez stuborna. Porażka.

Szarżuje 20 maruderów chaosu z flailami z muzykiem spod znaku khorna (7 z przodu za poniżej 200 punktów). Dostają 6 ran i odpowiadają 21 atakami z wyższym WS. Zabijają nam 9 pikinierow. Mamy test Stuborna. Następnie maruderzy z wyższą Inicjatywą zabijają nam 5 pikinierów a my oddajemy im 11 atakami i zadajemy 3 rany... Nie mamy stuborna i płyniemy o 1.

Szarżuje Hydra DE. My pierwsi napieprzamy 26 atakami i zadajemy dwie rany hydrze. Ona zabija 5 z ataków, obsługa 2. Potem Stomp i pada kolejnych 3 (o zianiu zapominamy;]). Mamy test na stubornie. W następnej turze obsluga zabija kolejnych 2, my oddajemy już tylko 13 modelami... Nic nie robimy i hydra nas zagryza. Lipton.

Podobnie jak hydra, zjada nas bardzo szybko Bladzio...


Ogólnie takie piki będą grywalne na wszelką kawalerię. Nie będą za to radzili sobie z większości oddziałów piechotnych. Przy niskiej mobilności i użyteczności tylko w przypadku, gdy to na nas szarżują, wyjdzie średnio grywalny oddział, ale będzie się dało tym grać...

Przy boostach od paymastera można nawet zaryzykować, że będą rządziły przeciwko bretce;]


Co Wy na to?
Obrazek

flintbb
Pseudoklimaciarz
Posty: 34

Post autor: flintbb »

Fisch ogólnie pomysł miszcz!
mysle ze AP na pikach może nie przejść ale cala reszta brzmi dobrze!
RoR to bardzo ważny element armii(biorac pod uwage fluff i grywalnisc)
więc nie powinien zostac pominiety/
wszystkie osoby grajace ARMIA DoW powinny się pod tym podpisać i starać przepchnać
pomysł bo wkrótce armia trafi albo na pólke albo na allegro (i to za śmieszna cene).

Awatar użytkownika
Rakso_The_Slayer
Postownik Niepospolity
Posty: 5208
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: Rakso_The_Slayer »

Fisch dobrze gada. Wódki mu!

Ja się podpisuje pod taką erratą.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Dziękować za kielona!

Co do erraty, to fajnie będzie, jak więcej graczy się wypowie.

Wtedy taka inicjatywa nie byłaby kolejną, wariacką próbą przepchnięcia swoich "dziwacznych pomysłów" ale konkretną propozycją graczy, żeby armia DoW odzyskała swój niepowtarzalny blask i klimat.


Przemyślałem sprawę piki i zdecydowanie uważam, iż przedstawiony przeze mnie pomysł, żeby pika dawała ZAWSZE Armour Piercing oraz +1 do siły gdy szarżuje na nią kawaleria a także ASF i możliwość atakowanie wszystkimi modelami w oddziale jest rozsądny i spowodowałby, że będzie się dało grać takim unitem.

Paymaster, jak napisałem - obowiązkowy w każdej armii DoW. Daje bonusy jak zwykły BSB. Do tego jego strata skutkuje dodatkowymi punktami dla przeciwnika (100/200 punktów) ale nie ma paniki na jednostkach armii DoW.
No i dać mu dodatkowo klimatyczną zasadę typu "call-up for gold" - Paymaster na początku tury wybiera jeden friendly unit w 12 calach (analogicznie do kotła). Dostaje on do końca tury gracza premię +1 to hit w walce, odporność na panikę lub stuborna.

Nie tworzy to żadnych przegięć (typu Hydra z KB;]) a daje powalczyć jednostkom piechoty, które zdecydowanie odstają statystykami od oddziałów w innych armiach.

Dzięki zasadzie nowej PIKI oraz bonusowi od Paymastera można praktycznie pozostawić niezmienione koszty punktowe jednostek DoW z aktualnego AL (o ile można w ogóle mówić o aktualności).

Jak dla mnie, zmieniając dwie powyższe rzeczy oraz zmieniając koszt punktowy MUZYKÓW, dając magiczny SZTANDAR dla jednego oddziały Heavy Cavalery i Pik w armii, będzie można sensownie złożyć w różnorodny sposób rozpiski DoW.

Przy okazji muszę stwierdzić, iż zdecydowanie jest za zabronieniem masowego wystawiania jednostek DoW w innych armiach (mówię o zestawie 2 x Hot Pot + 2 x Cannon + np. sztandarowy Bull Rhinox z bonusem do ruchu). Fajnie, jakby ograniczyli DoW w innych armiach do max jednego oddziału.
Obrazek

Varinastari
Masakrator
Posty: 2297

Post autor: Varinastari »

Wg. mnie Pika nieco zbyt mocna. Asf i atakowanie z każdego szeregu dałbym zawsze, AP i +1S jedynie na Kawę/cele większe od piechoty. Reszta bardzo fajna i nieprzegięta.
Paymaster, jak napisałem - obowiązkowy w każdej armii DoW. Daje bonusy jak zwykły BSB. Do tego jego strata skutkuje dodatkowymi punktami dla przeciwnika (100/200 punktów) ale nie ma paniki na jednostkach armii DoW.
No i dać mu dodatkowo klimatyczną zasadę typu "call-up for gold" - Paymaster na początku tury wybiera jeden friendly unit w 12 calach (analogicznie do kotła). Dostaje on do końca tury gracza premię +1 to hit w walce, odporność na panikę lub stuborna.
Z Paymasterem...widzę to tak:
Oprócz służenia jako BSB, oddział, do którego jest dołączony jest ITP i Stubborn. W sumie banda najemników świadoma tego, iż za plecami swymi trzyma ich chodzącą pensję jest nieco inaczej nastawiona do życia :wink:

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Ja tak tylko a propos Norse Marauderów: czemu nie zrównać ich w zasadach z maruderami z WoCh, przy zaznaczeniu, że mają obowiązkowo Mark of Khorne?

Co do pik, to uważam, że AP to nie za bardzo, nie widzę jakichś pomocnych w przebijania pancerza atutów, kiedy już trwa walka... Owszem, ASF i AP gdy nas szarżują, dodatkowo +1 S, gdy jest to Cavalry/Chariot/Monstrous Cavalry/Monstrous Infantry/Monstrous Beast/Monster. Co do tego, ile modeli bije: 4 szeregi mogą wykonywać Supporting Attacks, zamiast jednego jak to ma miejsce w normalnych oddziałach. Proste i logiczne.
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

tomekjar @ Co do piki to masz rację. Warto posłużyć się przy konstrukcji zasad piki zwrotem "Suporting Attacks". Co do samych bonusów to AP jest rzeczywiście trochę na wyrost poza pierwszą turą walki. Koncepcja:
- ASF, AP i +1 do S gdy szarżowani przez kawę/monstery itp (US 2+), suporting attacks z 4 ranków
- ASF, AP gdy przez szarżowani piechotę, suporting attacks z 4 ranków

W następnych turach tylko suporting attacks z 4 ranków bez dodatkowych bonusów.

Co do Norse Maruderów to nie trzeba ich ujednolicać z WoChowymi i jest to niewykonalne ze względu na specyfikę marków chaosu.

Dla porównania: Maruder WoCh z light armourem i flailem kosztuje 6 punktów. Mark Khorna za 30 punktów.
Nasz Norse Maruder z light armourem i flailem kosztuje teraz 8 punktów. Chciałbym ich obtanić o ten jeden punkt. Choć w sumie też nie jest to konieczne. Za 14 typków (chyba najgrywalniejsza wersja)płacimy podobne punkty: 112 w DoW i 114 w WoCH. Im więcej Maruderów tym lepiej na tym wychodza Maruderzy z WoCh. Z tym, że my mamy małe podstawki co jest jeszcze małym plusem...
Z Paymasterem...widzę to tak:
Oprócz służenia jako BSB, oddział, do którego jest dołączony jest ITP i Stubborn. W sumie banda najemników świadoma tego, iż za plecami swymi trzyma ich chodzącą pensję jest nieco inaczej nastawiona do życia :wink:
ITP trochę dla mnie niezrozumiałe. Chyba fajne i nieprzegięte takie bonusy coś A LA kocioł z armii DE. Re-roll hitów w cc, stuborn na jednostkę to nieprzegięte i ofensywne bonusy.
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Ogólnie priorytetem jest wywalenie paniki po śmierci paymastera, a cała reszta będzie miłym dodatkiem. Przy czym z dodatków najważniejsze jest danie opcji magicznego sztandaru kilku oddziałom i zmniejszenie kosztów command group. Wszystkie te kwestie można ująć w 3 zdaniach.
Ugrywalnianie poszczególnych oddziałów - pewnie, że fluffowe i brzmi ciekawie, ale patrząc na mnogość dostępnych oddziałów będzie mi w sumie dyndać, że nie wezmę słabych pikemanów, bo mogę sobie wziąć niezłych krasnali lub przyzwoitych norsmenów. Jeśli ugrywalnienie konkretnych oddziałów poprzez zmianę ich zasad / modyfikację ich profilu, miałoby być źródłem wojenek, płaczu innych graczy i długich dyskusji na forum o ich zaaprobowanie, proponuję tylko póki co poprosić o 3 najważniejsze kwestie, a gdy z upływem miesięcy zobaczymy, że DoW nie dają w 8 edycji rady, wrócimy do tematu.

Przy czym kwestię paymastera trzeba wprowadzić jak najszybciej, bo ta panika obsysa i boli straszliwie.
pozdrawiam
-ism

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Dobra chłopaki. Trochę mnie martwi brak szerszego odzewu ze strony graczy ale z drugiej strony patrząc na ligę ogólnopolska, wynika, iz tylko ja gram tą armią...

Ostateczne przemyślenia AL do DoW by Fisch:

Herosi zostają z AL by GW do DoW dostępnego pod adresem:
http://www.blacklotusarts.com/capitalci ... of-war.pdf

Wszystkie opcje ekwipunku dla herosów są w nim grywalne i dostosowane do 8 edycji.

Wyjątkiem jest Paymaster. W AL by GW jest obowiązkowy, służy jako BSB a jego utrata wiąże się z paniką na całej armii.
Moim zdaniem wyłącznie ta ostatnia zasada jest nie do zaakceptowania. W projektowanym AL, Paymaster wygląda następująco:

Statsy bez zmian: M 4, WS 4, BS 4, S 4, T 4, W 2, I 4, A 2, LD 8
Zasady specjalne:
The pay chest: The pay chest is taken into battle so that Paymaster can keep an eye on mercenary army and raise it's mental state. At the begining of every Dogs of War turn, Paymaster may choose one unit withnin 12". The chosen unit gains one of the special powers:
- add +1 to their combat resolution until the next player's turn
- + 1 to hit in close combat until the next player's turn
- unit gains stuborn until the next player's turn
If the opponent kill Paymaster, he gains bonus 100 points....
BSB: Paymaster works like BSB

Koszt wyszedł mi 80 punktów. Nie jest to przesadnie wiele. Gdy damy go na konika, uzbroimy w lance, jakiś helm, ward to wyjdzie nam 150 punktów...
Bonus jest znaczący ale działa tylko w CC co jest dobrą tendencją i nie powoduje żadnych przegiętych opcji.

Core:
Pikeman
Koszt gostka to 8 punktów. Za dodatkowy punkt można dokupić HA. Pika daje:
ASF w przypadku gdy są szarżowani.
+1 do siły i AP jeśli przez US 2+
Suporting attacks mogą wykonać 4 ranki

Koszt command groupa (sztandar, champion, muzyk): 10/10/5
Jeden oddział pik może dokupić magiczny sztandar do 50 punktów.

Crossbowman
Koszt jak jest. To samo co w Imperium. 8 punktów.
Koszt command groupa: 10/5/5 (bo champion ma tylko więcej BS i jest taka tendencja)

Duellists
Bez zmian. 5 punktów. Druga bron za 2, pistol za 4, buckler za 1, throwin weapon za 2.
Koszt command groupa: 10/10/5

Heavy Cavalery
Bez zamin. 19 punktów. Za 2 punkty barding.
Koszt command groupa: 14/14/7
Jeden oddział kawy może mieć sztandar do 50 punktów

Light Cavalery
Bez zmian. 11 punktów. 1 za spear, tarczę, la. 4 za bow.
Koszt command groupa: 14/14/7 (nie wiem jak tu z championem)

Special
Ogres - są ok, mamy dostęp do OK (zostawić tę zasadę!)

Dwarfs
Bez zmian.
Koszt command groupa: 10/10/5

Norse Marauders
Bez zmian. (lub punkt tańsi)
Koszt command groupa: 10/10/5

0-1 Paymasters's Bodygouard
Tu chciałem zmienić nieco tę klimatyczną jednostkę.
M 4, WS 4, S 4, T 3, A 1, I 4, LD 8
Ekwipunek: Halabarda, Heavy Armour
Razem 10 punktów
Do tego zasada, że jak siedzi w nich Paymaster to mają STUBORN i Immune to panic

Halfings
Bez zmian
Koszt command groupa: 10/5/5 (bo używają BS)

Rare
Cannon
Bez zmian

Hot Pot
Bez zmian (wyszła z niego teraz niezła maszynka - niby zasięg tylko 36" i tylko 3 rany z T4 ale templatka S3 No AS i 4 BS robią z niej "prawie" doom divera;])


Co do RoR to jestem zdecydowanie za tym, żeby zostawić je w aktualnej wersji.
Sensowne RoR:

Manflayers
Malakai
Long Drongs
Asarnil
Truthsayer/Emisariusz + fenbeasts
Galloper Guns
Volands Venetors
Bull Rhinox
Lumpin Croops Fighting Cocks

Bearmeni

Chłopaki, nie ma co się szczypać, że jakiś jeden oddział RoR jest denny. Jakoś przeżyję bez Ricco's Gouards czy Vesperos Vendetta. Jak macie ich fajne figsy to przecież można je wystawiać jako ich odpowiedniki z podstawowego AL do DoW!
Obrazek

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

podbijam
Obrazek

Awatar użytkownika
Deliberitus886
Mudżahedin
Posty: 262

Post autor: Deliberitus886 »

Fisch jestem za , rozwiązania zaproponowane może nie w pełni ale po części uaktualniają Dow do standardu 8 EDYCJI .
Widzę Wszystko

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5635
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Fisch ma moje błogosławieństwo i pełne poparcie w tym temacie. Pisze z sensem i rozsądnie, nic dodać nic ująć.

Doman-
Wodzirej
Posty: 775
Lokalizacja: K-ce

Post autor: Doman- »

dlaczego marudersi nadal mają być na małych podstawkach, niech mają te co wochowi

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

??

nie rozumiem zupełnie dlaczego

coś bardziej konstruktywnego?
Obrazek

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Fish, wypowiem się jako gracz Psów, Twoja idea jaknajbardziej szczytna i ma moje pełne poparcie, ale poczekajmy możę na prace Panów z dogsofwaronline, których book na pewno będzie dostosowany do 8 edycji, a jest tam bardzo wiele fajnych rzeczy, biewiem czy się już nim zapoznaleś?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

Niestety panowie z http://dogsofwaronline.com/forum/showthread.php?tid=957
mają niewielkie pojęcia o battlu (łącznie zagrali chyba kilka bitew armią DoW) i skromnie powiem, iż jestem w stanie sam przygotować lepszy projekt grywalnego AL na 8 edycję do DoW.

Naprawdę goście, którzy piszą na forum dogsofwaronline to nieskończeni klimaciarze i nie mają zupełnie środków i pomysłów, żeby zrealizować taki projekt. Uważam, iż przygotowanie DoW na 8 edycję wymaga jedynie niewielkich zmian, które przedstawiłem w tym temacie i ich powszechną akceptację zamierzam z Waszym poparciem uzyskać od LS i organizatorów turniejów.

Dodam jeszcze, że trzeba przedyskutować kwestie Ogrów, Malakai, Asarnila.

Czy zostawiamy ogry w AL do DoW? W sumie to średnio pasują ale z drugiej strony utarlo się, iż DoW może korzystać ze wszystkich ogrów i wynika to wprost z AB do ogrów. Jak dla nie mozna je zostawić w AL do DoW boi tak zajmują speciale i ciężko na nie znaleźć punkty. Bull Rhinox to fajna zabawka i również miło by go mieć w naszym AL ale nie wiem jaka będzie tendencja ogólna z tego typu jednostkami...
Asarnil według AL do RoR zajmuje rare i pojawia się pytania czy liczyć go do puli rare czy herosów.
Podobnie Malakai.
Obrazek

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Fisch pisze:skromnie powiem, iż jestem w stanie sam przygotować lepszy projekt grywalnego AL na 8 edycję do DoW.
Jęśli wrzucisz opcję nieludzkich bohaterów masz u mnie piwo :D

Fisch pisze:Czy zostawiamy ogry w AL do DoW? W sumie to średnio pasują ale z drugiej strony utarlo się, iż DoW może korzystać ze wszystkich ogrów i wynika to wprost z AB do ogrów.
Ogry z Al wywalić, skoro i tak mamy te z booka od OK :D

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

popieram Fisha

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Witam wszystkich. Fish poprosił mnie o wypowiedź, więc się wypowiem ;)

To co pisze Fish wydaje się OK. W sumie nie jest nic nowego. AP na pikach, tańsi norsmeni, paymaster z przerzutem jakiegoś testu psychologii to są propozycje zgłaszane już wcześniej. Co ważne z tego co pamiętam by akceptowane.

Z RoRów można zrezygnować, a raczej można zrezygnować z większości RoRów. Te wymienione wyżej przez Fisha mogą zostać. Również byłbym za ograniczeniem ilości wynajmowanych oddziałów najemnych przez inne armie. Całkiem bym tego nie zakazywał, bo co to by była za armia najmitów?

Ja w tej chwili nie wiele mogę napisać. Mówiąc szczerze nie mam czasu na zajmowanie się battlem (a szkoda). Nie widziałem na oczy nawet nowego RB. Dlatego nie będę się wypowiadał w sprawach merytorycznych. Aczkolwiek kibicuję Fishowi w jego staraniach.

I potwierdzam, że chłopaki dowonline nie wymyślą nic co mogłoby być przydatne w polskim środowisku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Niech Roccosi zostaną - w końcu WS4
Leopardy - immune to psych
Pirazzo - mieszana formacja
Alcatini - taniutcy pikinierzy od zwyczajnych jak komuś brak punktów


wg mnie warto te regimenty renown zostawić.
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

ODPOWIEDZ