Rozmowy o poszczególnych jednostkach

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Ogry w armii DoW

Post autor: Husiat »

Są cztery jednostki Ogrów, które można użyć jako DoW.
Bulls - szybkie, tanie. Ale głównie jako mięso armatnie. Jak dla mnie nie warte wspominania w armii DoW.
Ironguts - S6, Heavy Armour i możliwość wzięcia War Bannera - jak dla mnie miodzio :D
Ledbelchers - dwójki mogą coś zrobić, ale nie jest to takie tanie. Czy opłacalne?
Maeaters - Stubborn, Odporność na Psychologie + przerzut od Paymastera = prawdziwe niebo. Do tego tylko Special! Jedyna wada: koszt punktowy. Ale też zaleta: mają o jeden siły więcej niż zwykły Ogr :)

Wszystkie są specialami w armii DoW. Czy to dobry wybór Special. Jak dla mnie tak. Szczególnie 2 z wyżej wymienionych: Ironguts jako siłę uderzeniową w mniejsze oddziały oraz Maneaters, do walki aż do wybicia wrogiego oddziału.
Co wy o tym sądzicie? :roll:
Ostatnio zmieniony 10 gru 2006, o 20:33 przez Husiat, łącznie zmieniany 1 raz.
Bum...!

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

Ironguts sprawdzają się w większości znanych mi armii, a co Barbarossa na pewnym lokalu wyczyniał czwórką z warbannerem (wziętą w armii DE), to mi chyba na zawsze zostanie w pamięci.
Tym bardziej, że w DoW niewiele jest jednostek, które potrafią mocno przyłoić. Jeden gigant wiosny nie czyni, na dodatek jest dość losowy, a smok to fura punktów w jednym miejscu.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Tym bardziej jestem skłonny przypuszczać że w mocnej armii DoW obowiązkowa jest jedna z dwóch kombinacji:
Pierwsza:
2-3 Maneater
Dwurak lub Cathayiański Długi Miecz do wyboru + Heavy Armour obowiązkowo żeby łucznicy z siłą 3 nie mieli za łatwo :wink:
3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
Druga:
2x3 Ironguts
Muzyk, Sztandarowy.
W jednych możliwość War Bannera wskazana.

Zajmują tylko 2 Speciale, a są naprawde mocni. Z mocnym wsparciem ogniowym i ochroną magiczną mogą czynić cuda. (no i z przerzutem Paymastera 8) )
Bum...!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

jakoś nigdy mnie nie przekonywały te istoty :? Głupie to to i nieprzywidywalne...Kompletnie nie pasują mi do klimatu i mojej wizji DoW :wink:

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Eee tam.
Nieprzewidywalne? LD z przerzutem od BSB (Paymaster) jak dla mnie przewidywalne.
A głupie? Ogry nie są inteligentne, ale w armii jak dla mnie pożądane. :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

nieprzewidywalne według fluffu - nigdy nie wiesz kiedy mu coś odbije i zacznie pałac chęcia posiłku złożonego w dużej mierze ze swoich dotychczasowych sojuszników :twisted:

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Ale Ogry są na tyle intelignetne aby wywnioskować:
"Pomóc halfing = Wiecej jeść niż zjeść halfing."
Myślę że klimatycznie również pasują do Halfingów, gdyż obie rasy mają zamiłowanie do jedzenia, a nic tak nie łączy jak wspólne cele. :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
Ratzing
Kretozord
Posty: 1549

Post autor: Ratzing »

Gorzej, jeśli jedna z tych ras ma zamiłowanie do jedzenia drugiej. A przynajmniej możliwości ;)

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8707
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

przez żołądek do serca ;)

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Jak dla mnie klimat zostaje. Ogry naprawdę nie są tak głupie. Napewno inteligentniejsze niż Orki, co wystarczy aby pojąć takie rzeczy jak "Jeść halfing = źle." :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Husiat pisze:Jak dla mnie klimat zostaje. Ogry naprawdę nie są tak głupie. Napewno inteligentniejsze niż Orki, co wystarczy aby pojąć takie rzeczy jak "Jeść halfing = źle." :roll:
no właśnie tu rodzą się pewne wątpliwości :twisted:

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Zawsze można Ogra doprowadzić do porządku przy użyciu siły. Bo gdzie ludzi kupa tam i rycerz du... :twisted:
A jakich wy używacie/używalibyście w DoW z wyboru Ogrów?
Bum...!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

może pytanie jest wybitie głupie, ale nie potrafie tego znaleźc...Gdzie można znaleź zasady do Ogrów w DoW (oprócz tych standardowych i RoR) :?:

Tomash
Spaministrator
Posty: 7890
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomash »

W AB Ogrów.
Admin-cieć: póki forum działa, jestem niewidoczny :mrgreen:
A tak serio: rzadko bywam na forum, rzadko sprawdzam PMki. W sprawach ogólnoforumowych lepiej kontaktować się z innymi administratorami. Najlepszy kontakt ze mną to mail: tomekrs@o2.pl

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

W podręczniku DoW są ogry po 35p, mogą wziąść GW i LA, ale mają statsy Bullsów, a co za tym idziesz mniejszą liderkę niż Ironguci i nie mają HA, a przy końcowym rozliczeniu obie jednostki kosztują prawie tyle samo... :roll:
Zastanawiałem się jeszcze nad Ledbelcherami - wstawić jedną lub dwie trójeczki nie zaszkodzi, a mogą dużo zrobić i w strzelaniu, a po oddaniu strzału jako wsparcie do walki. Ale drodzy są, 20p droższy niż Bullsi, czyli ich ręczne działo kosztuje 20p... Czy się opłaca? :roll:
Bum...!

Awatar użytkownika
Asarnil
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: "Oko Terroru" Toruń
Kontakt:

Post autor: Asarnil »

Ironguci z Warbannerem wydają się chyba najmocniejszą opcją w armii DoW - solidni, mocni, twardzi, choć nieco drodzy niestety.
Leadbelczerzy są moim zdaniem za bardzo losowi, to prawda, że jednym strzałem potrafią zmasakrować nawet silne oddziały, lecz potrafią też sami się pozabijać. W połączeniu z niską Liderką i brakiem save'a nie wypadają zbyt pozytywanie.
Bullsi z kolei niewiele mają do zaoferowania. Dość drodzy, niski WS, czego moim zdaniem nie rekompensuje nawet duża ilość ataków.
Maneatersi naprawdę fajni, jak dla mnie, taki pojedynczy loner biegający z dwurakiem i praktycznie automatycznie niszczący rydwany może w niektórych opcjach rozpiskowych sie sprawdzać.

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Maneatersi naprawdę fajni, jak dla mnie, taki pojedynczy loner biegający z dwurakiem i praktycznie automatycznie niszczący rydwany może w niektórych opcjach rozpiskowych sie sprawdzać.
Pojedyńczy Maneater to slot special. A mamy tylko trzy na mniej niż 2K. Dlatego też wystawiałbym jak już conajmniej dwóch - jak jeden zejdzie to zawsze zostanie ten drugi który nadal będzie stanowił jakąś siłę bojową.
Zastanawiałem się też nad opcją z Długim Mieczem. Wtedynp. w walce z klockiem clanratów będzie walczył aż wytnie wszytskich w pień lub złamie! Zawsze atakuje pierszy, trafia na 3+ rani na 2+. Wystarczy że zabije 3, jeden odda i jeżeli nie zada rany, lub zada to i tak mało zmieni bo liderka ze stubbornem i tak czekamy aż dojdzie jakieś wsparcie np. :wink:
Bum...!

Awatar użytkownika
Asarnil
Oszukista
Posty: 810
Lokalizacja: "Oko Terroru" Toruń
Kontakt:

Post autor: Asarnil »

No tak, tylko, że 2 maneaterów to już koszt 180 punktów, mniejsza manewrowość, itd. Jeśli już bym się decydował na więcej niż jednego, to 3 lub 4. Cholernie to drogo wychodzi, ale teoretycznie powinni przebić się przez wszystko ;) (4 to 16 ataków z WS4 i S7... nie wiem co mogłoby to ustać ;))

Awatar użytkownika
Schtrasny
Wałkarz
Posty: 90

Post autor: Schtrasny »

Maneatersów wystawia się po jednym. Bo maja stubborn i mogą przytrzymać cokolwiek, zwłaszcza jak blisko jest paymaster. Ich S7 też się przydaje.

Awatar użytkownika
Husiat
Wodzirej
Posty: 734
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Husiat »

Ale jednocześnie dostanie z działa i po slocie special. Jak dla mnie dwaj lepiej sie sprawdzają. :roll:
Bum...!

ODPOWIEDZ