Rozmowy o poszczególnych jednostkach

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Re: Rozmowy o poszczególnych jednostkach

Post autor: Kokesz »

Teraz są ciekawą opcją. No i zawsze mysi w niech siedzieć paymaster ;)

Przyszło mi coś do głowy odnośnie pikinierów... Jakiś czas temu przeglądałem forum Asrai. Był tam temat o równie plewnych co nasi pikinierzy, Eternal Guadrs. Wszyscy uczestniczący w dyskusji zastanawiali się ka sprawić by taka 15 lub 20 stała się grywalna. Jakiego herosa do nich dać itp. Nagle jedna z użytkowniczek podała ciekawy pomysł, który myślę, że można sprawdzić także w naszym przypadku.

Otóż, 10 pikinierów z HA to jedynie 110pkt. Byle fast ich nie przegoni. Strzelać też w nich nie warto tak bardzo bo np. menaeterzy są celem dużo ciekawszym. Takie dwie gołe dziesiątki mogą dosyć skutecznie pilnować flanek. Oczywiście duellists z pistoletami mogą spełniać podobne zadania, ale ich też można z kolei wykorzystać jakoś inaczej.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Temple Guard pisze:Dobry post.
pisałem go w tym samym czasie co Ty swój o podobnej treści :> i chyba wyczerpaliśmy temat... gdybym zobaczył, że napisałeś swój to już bym nie męczył klawiatury :wink:
a co do tego war bannera to istnie można to brać tylko gdy w armii jest LL albo BB 8)
TG pisze:Brak możliwości brania magicznych sztandarów to tragedia tej armii. W tej chwili mogą to czynić jedynie Paymaster's Bodyguard i do wyboru mają zaledwie 2 sztandary (War Banner i ten z włoskiej kampanii)
a czy ogry mogą brać sztandary ze swojego booka? troche wyboru tam jest... nie wiem jak jest z tą kwestią bo się tym nie interesowałem wcześniej
TG pisze:Szkoda, że w Balancing Patchu nie pozwolono brać magicznych sztandarów innym oddziałom (i ewentualnie Paymasterowi) oraz że w ramach zasady Spoils of War nie można wziąć magicznego sztandaru innej armii.
bardzo się z tym kurde zgadzam... ale temat do przedyskutowania...
TG pisze:Nawiasem mówiąc używa ktoś PB?
pisałem o tym szerzej na tym forum : dla tego oddziału widziałem bez bp+r taki myk:

24-29 PB fcg + paymaster + war banner wtedy na początku mamy do CR:
3 za ranki
3 za banerki
1 za przewagę
+ ewentualne rany zadane w cc = fajny CR i do tego stubborn i przerzut za bsb

+ to:
No i stubborn bez odporności na psychologię lub chociaż jej część jest bez sensu i tak było dotychczas, ale teraz można wziąć z innej armii przedmiot zmniejszający lub całkowicie znoszący ten problem (ale musi w nich siedzieć postać z nim).
i można poszaleć :P

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

taki regiment pikinierów jest bardzo fajny ale nie pasuje do mojej koncepcji rozpisek

musi być dużo tanich oddziałów do odginania i dużo strzelania do zdejmowania unitów

klocki nie są mi potrzebne (chyba ze regimencik krasnali z kuszami albo piratów krasnoludzkich)
Obrazek

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Wracając do PB (i nie jest to niestety skrót od Plaguebearers, a szkoda, bo przydałaby się tak kosmicznie twarda piechota w DoW ;)) to koniecznie trzeba im (a raczej postaci w nich) dać co najmniej odporność na strach, a najlepiej odporność na psychologię. Na szczęście w innych armiach jest trochę takich przedmiotów. Od razu przychodzi mi na myśl talizman DE kosztujący jedyne 25 punktów i zapewniający postaci i oddziałowi odporność na psychologię. Z kolei Imperium posiada talizman, również za 25 punktów, ale daje on zaledwie odporność na strach, a więc oczywiście lepiej wziąć przedmiot DE. WE mają zaklęty przedmiot za 15 punktów dający odporność na psychologię, ale tylko na 1 turę (a więc nie warto go brać, skoro za 25 punktów mamy spokój na całą bitwę). Hmm, przed chwilą napisałem, że jest trochę przedmiotów dających potrzebnego "kopa" PB i naliczyłem całe 3... Być może nie znalazłem wszystkich, ale odpowiedź na pytanie dlaczego jest ich tak mało jest oczywista - otóż wiekszość przedmiotów dających odporność na psychologię lub jej część to sztandary, a gracze DoW nie mogą ich brać z innych armii (to naprawdę powinno być IMO zmienione)! W tej sytuacji zdecydowanym zwycięzcą jest talizman DE. Wszystko fajnie, ale ponieważ to talizman to nasza postać traci szansę, by wziąc jakiegoś fajnego warda. No i wystarczy go zabić i PB znowu w banalny sposób bedą mogli być złamani przez jakieś plewy siejące strach. Pamiętajmy też, że można wziąć tylko 1 magiczny przedmiot z innej armii, wiec nic innego już nie weźmiemy. A PB to i tak bardzo słaby oddział, gdy porównamy ich ze stubbornami innych armii (ich jedyną zaletą jest fakt, że są, obok Greatswordów, najtańszym stubbornem w WFB - GS kosztują 10 punktów, a PB 9 punktów, ale IMO warto dać im ciężkie zbroje i wtedy kosztują również 10 punktów). Sam nie wiem więc czy warto ich brać...
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Fisch pisze:taki regiment pikinierów jest bardzo fajny ale nie pasuje do mojej koncepcji rozpisek

musi być dużo tanich oddziałów do odginania i dużo strzelania do zdejmowania unitów

klocki nie są mi potrzebne (chyba ze regimencik krasnali z kuszami albo piratów krasnoludzkich)
widziałem Twoją rozpiskę i przypatrywałem się Twoim poczynaniom na lubelskim masterze... zajęcie 29 miejsca armią DoW tylko potwierdza to co piszesz... potwierdza skuteczność takiej taktyki o ile potrafi się taką rozpą grać :>
Temple Guard pisze:Wracając do PB... ...Sam nie wiem więc czy warto ich brać...
całe dow wypada marnie na tle realiów 7edycji i tak naprawdę żaden bp+r nic nie pomoże chyba żeby jeszcze raz do tego przysiąść i poreperować imo najlepszy byłby nowy book normalne punkty za unity, fajne przedmioty, fajne zasady itd
odgrzewane żarcie nigdy nie będzie smakować tak jak świeże...

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Dokładnie, trzeba napisać nowy army book, a że na GW nie ma, póki co, liczyć to powinni zrobić to gracze ;) Na pewno powinno się też potanić część oddziałów, szczególnie RoR. No ale nie wiem, czy pomysł, by napisać book i normalnie grać na tych zasadach na turniejach by przeszedł...
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Ludzie z Tilea.net już poprawili nasz AL. Jednak jest mało prawdopodobne by coś takiego przeszło, więc nie ma się nad czym zastanawiać.
Obrazek

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

A ja się zastanawiam czy dobrym rozwiązaniem nie jest wsadzenie do pikinierów herosa z przedmiotem od dark elfów za 50pkt który daje mu terror. Problem tylko w tym, że taki heros kosztuje trochę ponad 100 i jak zginie (o co nie jest trudno), to terroru już brak.
W opisie przedmiotu jest też, że posiadający przedmiot ma terror - ale czy wtedy liczymy cały oddział jako terror/outnumber? Jeśli tak, to jest to ciekawe rozwiązanie - tyle że zamiast takiego wrażliwego, nieruchawego klocka za 400 pkt lepiej nie wystawić 12 mengili?

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Torgill pisze:W opisie przedmiotu jest też, że posiadający przedmiot ma terror - ale czy wtedy liczymy cały oddział jako terror/outnumber?
Niestety terror sieje tylko postać.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

a gracze DoW nie mogą ich brać z innych armii (to naprawdę powinno być IMO zmienione)!
Dochodziłoby do zbyt dużych przegięć. Klocek 20 maneaterów z ASF na przykład.

Rozważalismy poważnie tą opcję, ale udało nam się stworzyć kilka wyjatkowo wygiętych combosów, więc pomysł przepadł.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kefas
Masakrator
Posty: 2586

Post autor: Kefas »

Jankiel pisze:
a gracze DoW nie mogą ich brać z innych armii (to naprawdę powinno być IMO zmienione)!
Dochodziłoby do zbyt dużych przegięć. Klocek 20 maneaterów z ASF na przykład.

Rozważalismy poważnie tą opcję, ale udało nam się stworzyć kilka wyjatkowo wygiętych combosów, więc pomysł przepadł.
prawda to! dlatego potrzebny nowy book... czego w wydaniu gw spodziewać się w najbliższym czasie nie możemy niestety... obawiam się, że nowy book do dow nie ukaże się już nigdy :cry: z czego wynika że jednak trzeba poprawić dow ale na pewno nie przez bp+r i dopuszczanie przedmiotów z włoskiej kampanii czy chociażby pomysły z korzystaniem ze sztandarów z innych armii podobnie jak z itemków... to wszystko pachnie brzydko i tylko niszczy klimat dow... imo

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Więc jak można je poprawić, skoro GW ich nie wyda, pomoc LS "pachnie brzydko"?

20 menaeterów z ASF łatwo można wyeliminować. Wystarczyłoby dać możliwość brania sztandaru w ramach spiols of war chorążemu oddziału w którym siedzi paymaster. W końcu paymaster nie nosi sztandaru, lecz klucze do skrzyni ze złotem. Menaeterzy nie mają chorążego więc problem z głowy. Do tego ograniczyć to do jednostek z podstawowej listy DoW, może jeszcze jakiś limit do 50 pkt.

Ale to takie lużne przemyślenia ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Torgill
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Torgill »

A jakby zastosować nieoficjalny fanowski podręcznik z Tilea.net?

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

Duellists.
1. Rozumiem, że gdy damy im pistole, nie zastępują one standardowych hand weapons, tylko mamy i jedne i drugie, dzięki czemu w walce każdy ma 2 ataki?
2. Jak się sprawują w większych oddziałach ? Taka 16tka z pistoletami jest raczej nie pojechania przez lekką lekką kawalerię, czy słabych lataczy - stand & shoot powinien zrobić swoje... Ma ktoś jakieś doświadczenia ?

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

optymalnym oddziałem jest 9 Duelistów z pistoletami

więcej nie ma co ich dawać bo wychodzą za droga cena/co to robią, łatwo ich spianikować a fasty to spokojnie ogarnie taka dziewiąteczka...

w walce mają dwa ataki zawsze a w pierwszej turze jeden atak jest z siłą 4 i AP

choć mi nigdy się jeszcze pistolety nie zmiesciły w rozpisce turniejowej
Obrazek

Awatar użytkownika
ismael
Wodzirej
Posty: 670
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ismael »

w walce mają dwa ataki zawsze a w pierwszej turze jeden atak jest z siłą 4 i AP
Czemu? Przecież w 7 edycji pistol w walce liczy się jak zwykły hand weapon.

Awatar użytkownika
Wiewior-lbn
Chuck Norris
Posty: 484

Post autor: Wiewior-lbn »

w walce mają dwa ataki zawsze a w pierwszej turze jeden atak jest z siłą 4 i AP
Czy to znaczy ze taki koles za 9 pkt ma 2 ataki?
Myslalem ze pistolet liczy sie jako dodatkowy atak tylko wtedy gdy ma się ich 2 a nie jeden , tak przynajmniej bylo w 6 edycji , chyba

Awatar użytkownika
Fisch
<><
Posty: 4131
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Fisch »

właśnie sprawdziłem to i według rule booka pistolet służy jako dodatkowa bron w close combacie ale słowa nie ma o sile 4 :shock:
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Kiedys jak miales hand weapon plus pistolet to w walce wrecz miales atak z s3 z HW i s4 z pistoletu , obecnie pistolet traktowany jest jako aditional hand weapon wiec masz 2 ataki s3.

Awatar użytkownika
Pingwin
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 149
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pingwin »

nie wiedziałem, gdzie zapytać, pytam tutaj.
Czy mengile dostają 100p za skórkę, jeśli coś odpowie na ich szarżę flee i zostanie dogonione?

ODPOWIEDZ