Parę pytań od początkującego

Dogs of War

Moderator: esgaroth

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Parę pytań od początkującego

Post autor: Hurtmaker »

W związku, z tym, że powoli przymierzam się do grania DoW, mam garść pytań do bardziej doświadczonych graczy. Oto one:

1. Czy charakterzy z DoW mogą wchodzić do regimentów z RoR i Kislevu?
2. Czy charakterzy z Kislevu mogą wchodzić do oddziałów z DoW?
3. Czy charakterzy z RoR (np. Truthsayer, Dark emissary, itp.) mogą wchodzić do jakichkolwiek oddziałów?
4. Czy charaktezry z Kislevu mogą korzystać z itemow należących do DoW (chodzi mi o itemki z włoskiej kampanii)?
5. Czy oddział duelistów, w którym znajduje się bohater z pike of remas może być w ogóle zaszarżowany przez mounted units? A jeśli nie, to czy następstem deklaracji szarży w taki oddział jest jej spalenie?
6. Czy brace of sartosen pistols (w swietle nowego Faq'a) powoduje obrażenia jak od magicznej broni?

Bardzo proszę o rzetelne odpowiedzi (najlepiej poparte literaturą). z góry dziekuję za odpowiedź.

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Hurtmaker pisze:W związku, z tym, że powoli przymierzam się do grania DoW, mam garść pytań do bardziej doświadczonych graczy. Oto one:

1. Czy charakterzy z DoW mogą wchodzić do regimentów z RoR i Kislevu?
2. Czy charakterzy z Kislevu mogą wchodzić do oddziałów z DoW?
3. Czy charakterzy z RoR (np. Truthsayer, Dark emissary, itp.) mogą wchodzić do jakichkolwiek oddziałów?
4. Czy charaktezry z Kislevu mogą korzystać z itemow należących do DoW (chodzi mi o itemki z włoskiej kampanii)?
5. Czy oddział duelistów, w którym znajduje się bohater z pike of remas może być w ogóle zaszarżowany przez mounted units? A jeśli nie, to czy następstem deklaracji szarży w taki oddział jest jej spalenie?
6. Czy brace of sartosen pistols (w swietle nowego Faq'a) powoduje obrażenia jak od magicznej broni?

Bardzo proszę o rzetelne odpowiedzi (najlepiej poparte literaturą). z góry dziekuję za odpowiedź.
Odpowiem tylko na te pytania, co do których jestem pewien:

1. Do RoR tak, choć jest wyjątek:

Q. Is it legal for a living character, such as a Mercenary Captain,
to join an Undead unit (e.g. The Cursed Company)?

A. The intention of the rules is that no, Undead units cannot be
joined by non-Undead characters and vice versa.
S. Anthony Reynolds - Warhammer Design Team


Do Kislevu nie (jest to na stronie 10 Army Booka Kislevu);

2. Nie (jest to na stronie 10 Army Booka Kislevu) oraz na Direwolfie:

Q. Can Regiments of Renown or Dogs of War units be joined by non-Dogs
of War Characters?

A. No.
S. Anthony Reynolds - Warhammer Design Team


3. Tak, ale nie do undeadów:

Q. Is it legal for a living Dogs of War character, such as a Dark
Emissary, to join an Undead unit? Likewise, is it legal for an Undead
character to join a living Dogs of War unit, such as Dogs of War pikemen?

A. The intention of the rules is that no, Undead units cannot be joined by
non-Undead characters and vice versa.
S. Anthony Reynolds - Warhammer Design Team


4. Nie ma żadnych podstaw, by mogli korzystać. Przecież to są przedmioty DoW, na dodatek nieoficjalne (czasami nawet DoW nie moga ich używać, zależy to od organizatora turnieju).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

5. Czy oddział duelistów, w którym znajduje się bohater z pike of remas może być w ogóle zaszarżowany przez mounted units? A jeśli nie, to czy następstem deklaracji szarży w taki oddział jest jej spalenie?

- szarzy poprostu nie wolno zadeklarowac, wiec nei am podstaw by byla spalona, gdyz nie mogla byc zadeklarowana...ale mounted unity, nie moga szarzowac na takich dualistow ;)

6. Czy brace of sartosen pistols (w swietle nowego Faq'a) powoduje obrażenia jak od magicznej broni?

- tak, zadaja obrazenia jak od broni magicznej ;)

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

z uwagi na to, że tak pięknie odpowiedzieliście na zadane powyżej pytania chciałbym jeszcze dorzucić parę innych.

7. wstawiamy paymastera z Bright Helm of Myrmidia w klocek A 25 pikinierów tak, aby stał on dokładnie w środku pierwszego rzędu. szarżuje na nich klocek B piechoty z jednostkami o WS 3. czy wszyscy pikinierzy wypłacają hity na 3+?
8. czy Halfing Hot pot zadaje woundy jak z flaming attack :D ?
9. które oddzialy DoW mogą posiadać magic bannery (jeśli nie mamy możliwiości wystawiania special charakterów) ?

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Hurtmaker pisze:z uwagi na to, że tak pięknie odpowiedzieliście na zadane powyżej pytania chciałbym jeszcze dorzucić parę innych.

7. wstawiamy paymastera z Bright Helm of Myrmidia w klocek A 25 pikinierów tak, aby stał on dokładnie w środku pierwszego rzędu. szarżuje na nich klocek B piechoty z jednostkami o WS 3. czy wszyscy pikinierzy wypłacają hity na 3+?
8. czy Halfing Hot pot zadaje woundy jak z flaming attack :D ?
9. które oddzialy DoW mogą posiadać magic bannery (jeśli nie mamy możliwiości wystawiania special charakterów) ?
7. Obniżanie WS dotyczy tylko modeli w kontakcie z podstawką posiadacza hełmu.
8. Niestety nie ma tego w zasadach Hot Pota ;)
9. Z DoW tylko Paymaster's Bodyguard mogą mieć magiczny sztandar, a konkretnie War Banner (chyba że dopuszczone są nieoficjalne przemioty z włoskiej kampanii, wtedy pewnie można dać im także Banner of Steel).
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Nordri
Chuck Norris
Posty: 575
Lokalizacja: Greifenhagen

Post autor: Nordri »

Ironguci też mogą - warbanner, albo jakiś ogrzy, bo wystawia się ich na zasadach z ich booka. Ale warbanner chyba najfajniejszy do nich. :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Nordri pisze:Ironguci też mogą - warbanner, albo jakiś ogrzy, bo wystawia się ich na zasadach z ich booka. Ale warbanner chyba najfajniejszy do nich. :)
Faktycznie, zapomniałem o Ograch, skupiłem się na zwykłych DoW.
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Hurtmaker pisze:7. wstawiamy paymastera z Bright Helm of Myrmidia w klocek A 25 pikinierów tak, aby stał on dokładnie w środku pierwszego rzędu. szarżuje na nich klocek B piechoty z jednostkami o WS 3. czy wszyscy pikinierzy wypłacają hity na 3+?
Tak tylko te modele, kóre stykają sie podstawkami z Paymasterem maja obniżony WS. Jednakże wszyscy pikinierzy na przeciwko tych osłabionych modelów trafiają je na 3+, nawet te z 4 szeregu.

Awatar użytkownika
Orris
Mudżahedin
Posty: 276
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Orris »

Czy w takim razie uznaje się, że pikinierzy z dalszych szeregów stoją tak, jakby byli w pierwszej lini (dzięki pikom), Paymaster styka się z 3 modelami przeciwnika, którym obniża WS - więc 4 szeregi x 3 modele daje nam 12-1 pikinierów trafiających na 3+ (minus Paymaster). Czy dobrze się wyraziłem, czy coś zagmatwałem?

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Orris pisze:Czy w takim razie uznaje się, że pikinierzy z dalszych szeregów stoją tak, jakby byli w pierwszej lini (dzięki pikom), Paymaster styka się z 3 modelami przeciwnika, którym obniża WS - więc 4 szeregi x 3 modele daje nam 12-1 pikinierów trafiających na 3+ (minus Paymaster). Czy dobrze się wyraziłem, czy coś zagmatwałem?
Wygląda na to, że dobrze to obliczyłeś :)
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

a nie jest przypadkiem tak, że jeśli trzy środkowe modele wrogiego oddziału mają obniżony WS, to wszyscy pikinierzy stykają się "corner to corner"? Narysuje sytuacje graficznie, co by łatwiej było to zobrazować:

X-pikinierzy
Y-paymaster
Z-wrogowie
z-wrogowie z obniżonym WSem

XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXYXX
ZzzzZ

Według mnie jeśli tylnie szeregi dzięki zasadzie piki biją jakby były z przodu, to mogą wybrać atak w "z".

Ale jak pisze głupoty, to mnie poprawcie :wink:
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Bruenor Battlehammer pisze:a nie jest przypadkiem tak, że jeśli trzy środkowe modele wrogiego oddziału mają obniżony WS, to wszyscy pikinierzy stykają się "corner to corner"? Narysuje sytuacje graficznie, co by łatwiej było to zobrazować:

X-pikinierzy
Y-paymaster
Z-wrogowie
z-wrogowie z obniżonym WSem

XXXXX
XXXXX
XXXXX
XXYXX
ZzzzZ

Według mnie jeśli tylnie szeregi dzięki zasadzie piki biją jakby były z przodu, to mogą wybrać atak w "z".

Ale jak pisze głupoty, to mnie poprawcie :wink:
Kurczę, faktycznie słuszna uwaga. Co prawda Bright Helm of Myrmidia to przedmiot nieoficjalny, ale bardzo często dopuszczony, więc warto to wyjaśnić. Wrzucam temat do "kwestii zasad".
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

W mojej wypowiedzi chodziło dokładnie o to co napisał Orris. Była ona wzorowana na wypowiedzi Shino (chyba) w jakimś starym temacie w Kwestii zasad.

To co zauważył Bruenor i z niecierpliwością czekam na wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

@Bruenor Battlehammer - trafne...masz do tego prawo... ;] nikt nie kaze Ci uderzac w model na przeciwko, corner to corner tez wolno... dopiero przy 6 modelach w szeregu 1 kolumna uderzy normalnie :)

Awatar użytkownika
Temple Guard
Falubaz
Posty: 1231
Lokalizacja: Warszawa Bemowo

Post autor: Temple Guard »

Szkoda tylko, że w założonym przeze mnie dziś temacie w "Kwestii Zasad" nikt nie odpowiada...
Gwardia umiera, ale się nie poddaje

www.robinofsherwood.fora.pl - forum o wspaniałym, klimatycznym serialu "Robin z Sherwood" - zapraszam serdecznie!

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

boja sie... ;D bo kwestia trudna...ale daje Ci 99% ze jest tak jak napisalem post wyzej ;)

Awatar użytkownika
Kokesz
Kretozord
Posty: 1749
Lokalizacja: kolebka cywilizacji

Post autor: Kokesz »

Gdyby się to potwierdziło to nagle pikinierzy stali by się jeszcze mocniejsi :)

Awatar użytkownika
Hurtmaker
Chuck Norris
Posty: 448

Post autor: Hurtmaker »

to ja w międzyczasie zadam kolejne pytanie.
10. DoW to zbieranina różnych ras. jak mają się zatem zasady poszczególnych armii odnośnie zasad jednostek DoW. tzn. czy Asarnil jako high elf będzie korzystał z zasady always strike first przypisanej wszystkim HE, albo czy manflyersi będą korzystali z dobrodziejstw DE?
11. czy jeśli damy pistolet duelistom, to czy będą oni mieli jeden atak w close combacie (ten z pistoletu) czy może 2 (pistolet+hand weapon)?

Awatar użytkownika
Bruenor Battlehammer
Wodzirej
Posty: 704
Lokalizacja: Bendsburg

Post autor: Bruenor Battlehammer »

Wydaje mi się, że Asarnil jest tylko fluffowo High Elfem (w army liście nic nie ma na ten temat), więc nie powinien korzystać z dobrodziejstw nowego AB. Podobnie mają Mengile - jedyne odniesienie do AB to opis Dark Venom. Pozostałe zasady specjalne są opisane ponownie np. hate HE.

Reasumując wydaje mi się, że powinniśmy traktować te jednostki jako niezwiazane zasadami z macierzystymi bookami ich "pobratymców"
putoa alasti avantoon! :wink:

Awatar użytkownika
Gobo
Masakrator
Posty: 2131
Lokalizacja: Tawerna - Płock / Toruń

Post autor: Gobo »

Mengile to jednostka DE... wiec bedize kozystac z dobrodziejstw nowej edycji...jednak Asarnil to jednostka DoW... wiec z zasad HE nie skorzysta...

11. jak masz 1 pistolet to nei masz +1A... doczytaj w RB... ;]

ODPOWIEDZ