2400 ograniczenia euro - pierwsze podejście po przerwie :)
Moderator: Ziemko
2400 ograniczenia euro - pierwsze podejście po przerwie :)
Dobra, co by za dużo nie gadać:
1 Slann Mage-Priest @ 380.0 Pts
General; 2 Discipline; Magic Level 4
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Plaque of Tepok [15.0]
Crown of Command [35.0]
1 Skink Chief @ 405.0 Pts
Battle Standard
Stegadon War-spear [50.0]
1 Ancient Stegadon @ [275.0] Pts
1 Skink Chief @ 89.0 Pts
Spear
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Skink Chief @ 105.0 Pts
Blowpipe; Light Armour
Venom of Firefly Frog [10.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
25 Saurus Warriors @ 293.0 Pts
Shield; Standard; Musician
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Models in Army: 105
Total Army Cost: 2394.0
Co sądzicie? Nie jestem pewien a nie mam chwilowo dostępu do podręcznika - slann nie musi być bsb, w sensie - inny heros może wziąć sztandar, kiedy slann go nie ma?
Założenia - slann biega sam, co by nie zabić mi armii miscastami, jak będzie ostrzał albo jak cała zabawa się zbliży do przeciwnika, wtedy włazi w te saurusy (i tu pytanie, czy da im stubborn?)
O pierdolnięciu gościa z lancą chyba nie muszę mówić, zwłaszcza, jak się weźmie pod uwagę thunderstompa ^^ Z tego powodu nie wchodzi engine, i tak raczej slann zużyje wszystkie kości.
Goscie na terradonach - jeden w wersji tesco, drugi w wersji kamieniuj, pluj i bij od tyłu. W ogóle w połączeniu z 2 oddziałami terradonów i 2 chameleonów, raczej nie powinno być problemów z defensami ogromnych.
W herosach w ogóle jest nieziemski tłok, zabrakło mi punktów na wyposażenie dla jednego terradoniarza.
Cory trzeba było zapchać, speciale też bez gębokiej filozofii (chciałem wcisnąć kroxigory, ale drogie to wyszło), w rarach drugi stedziu (thunderstomp, i gigaplujki! ), salek też chyba tłumaczyć nie trzeba.
To teraz czekam na gromy jakie to plewne albo jaki standard
1 Slann Mage-Priest @ 380.0 Pts
General; 2 Discipline; Magic Level 4
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Plaque of Tepok [15.0]
Crown of Command [35.0]
1 Skink Chief @ 405.0 Pts
Battle Standard
Stegadon War-spear [50.0]
1 Ancient Stegadon @ [275.0] Pts
1 Skink Chief @ 89.0 Pts
Spear
1 Terradon @ [0.0] Pts
1 Skink Chief @ 105.0 Pts
Blowpipe; Light Armour
Venom of Firefly Frog [10.0]
1 Terradon @ [0.0] Pts
10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
10 Skinks @ 56.0 Pts
Javelin; Shield; Musician
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
25 Saurus Warriors @ 293.0 Pts
Shield; Standard; Musician
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Models in Army: 105
Total Army Cost: 2394.0
Co sądzicie? Nie jestem pewien a nie mam chwilowo dostępu do podręcznika - slann nie musi być bsb, w sensie - inny heros może wziąć sztandar, kiedy slann go nie ma?
Założenia - slann biega sam, co by nie zabić mi armii miscastami, jak będzie ostrzał albo jak cała zabawa się zbliży do przeciwnika, wtedy włazi w te saurusy (i tu pytanie, czy da im stubborn?)
O pierdolnięciu gościa z lancą chyba nie muszę mówić, zwłaszcza, jak się weźmie pod uwagę thunderstompa ^^ Z tego powodu nie wchodzi engine, i tak raczej slann zużyje wszystkie kości.
Goscie na terradonach - jeden w wersji tesco, drugi w wersji kamieniuj, pluj i bij od tyłu. W ogóle w połączeniu z 2 oddziałami terradonów i 2 chameleonów, raczej nie powinno być problemów z defensami ogromnych.
W herosach w ogóle jest nieziemski tłok, zabrakło mi punktów na wyposażenie dla jednego terradoniarza.
Cory trzeba było zapchać, speciale też bez gębokiej filozofii (chciałem wcisnąć kroxigory, ale drogie to wyszło), w rarach drugi stedziu (thunderstomp, i gigaplujki! ), salek też chyba tłumaczyć nie trzeba.
To teraz czekam na gromy jakie to plewne albo jaki standard
a nie zaznaczyłem? Life - dobrze się skombuje ze stedziami generalnie, no i ma szansę zapewnić ochronę przed miscastami. Rozważałem jeszcze heaven, nawet w którejś wersji rozpiskli był 1lvl skinek dla czaru sygnaturkowego - ale w gruncie rzeczy na razie dość oczywisty life wydaje się lepszy.
O mnie, za mnie, to masz za dużo śmieci, a nic z uderzeniem. Twoja taktyka opiera się na tym, że Skink z lancą się wbije w combat, a wcale tak się nie musi stać. Defensy i quasi-defensy Ci ściągną Stegi, zanim zdążysz je przesunąć, a reszta nic nie zrobi. Może posprzątasz maszyny, ale klocków nie ugryziesz, Life Ci w tym nie pomoże.
Jeśli o mnie chodzi, to dawanie BSB na Warchiefa jest trochę strzałem w stopę : i tak każdy będzie w niego napierdalał w pierwszej kolejności, dzięki czemu koło 2 tury już nie będziesz miał przerzutów psychologii. Kampienie go z tyłu, żeby dawał przerzuty z kolei mija się z celem. BSB na Slannie, niestety moim zdaniem ten oklepany patent jest niezastąpiony. Skink chief na terku w wersji eko spoko, ale nie widzę specjalnie jego roli. Jako odginaczkę wolałbym kolejne terki, skoro są tylko 1 punkt droższe. W ogóle oba skinki na terkach mają lipę, bo o ile się nie mylę (nie chce mi się szukać rulebooka), to nie mają lookoutów, a na strzelanie BS-owe też są podatni. Puszczanie ich samopas, przy obecnych zasadach terenów : ja się nie piszę.
Generalnie rozpa wygląda trochę na relikt 7 edycji, wtedy partyzantka miała jakiś sens, ale wg. mnie (a nie muszę mieć racji), na 8 edycję mega słaba rozpa, zero pierdolnięcia : Saurusy i 2 Stegi.
A co do CoC, to jak wejdziesz do Saurusów, to tak, dasz im Stubborn.
pzdr
Jeśli o mnie chodzi, to dawanie BSB na Warchiefa jest trochę strzałem w stopę : i tak każdy będzie w niego napierdalał w pierwszej kolejności, dzięki czemu koło 2 tury już nie będziesz miał przerzutów psychologii. Kampienie go z tyłu, żeby dawał przerzuty z kolei mija się z celem. BSB na Slannie, niestety moim zdaniem ten oklepany patent jest niezastąpiony. Skink chief na terku w wersji eko spoko, ale nie widzę specjalnie jego roli. Jako odginaczkę wolałbym kolejne terki, skoro są tylko 1 punkt droższe. W ogóle oba skinki na terkach mają lipę, bo o ile się nie mylę (nie chce mi się szukać rulebooka), to nie mają lookoutów, a na strzelanie BS-owe też są podatni. Puszczanie ich samopas, przy obecnych zasadach terenów : ja się nie piszę.
Generalnie rozpa wygląda trochę na relikt 7 edycji, wtedy partyzantka miała jakiś sens, ale wg. mnie (a nie muszę mieć racji), na 8 edycję mega słaba rozpa, zero pierdolnięcia : Saurusy i 2 Stegi.
A co do CoC, to jak wejdziesz do Saurusów, to tak, dasz im Stubborn.
pzdr
paulinka17 pisze:Mówiłem, jabaniutki nawet oczka zmrużył z rozkoszy.
Dziedzic pisze:JH i UD razem, piekło zamarzło i serce Szaitisa pękło.
2 stegi zejdą w 1 turę? No halo, aż tak się meta zmieniła? taka klopa, która jest ogólnie dużo popularniejsza od armaty jak mniemam, musi jeszcze trafić, zranić, nie trzasnąć dużą siłą w skinki, rzucić 5+ woundów - naprawdę tak źle z tymi stedziami? Właśnie rozpa była układana z myślą, że zanim przeciwnik zabije stegi, nie będzie miał maszyn/będzie miał ich połowę, a slann na bieżąco je będzie sobie doleczał... Zostaje oczywiście kwestia ofensów - no ale odginaczki, plujki, salamandry - w teorii (choć również się mogę mylić) powinien dojść poważnie uszczuplony, co więcej, grając przeciwko armii bez powszechnych magicznych ataków, slann może fajnie przytrzymywać rzeczy, co by stedzie przyniosły troszkę impaktów... Choć nie mam jakiegoś szerokiego pojęcia o mecie, więc chętnie dam się wyprowadzić z błędu
edit: ach, jeszcze jedno - ograniczenia euro kolejnego oddziału terków wziąć zabraniają, to raz - po drugie, generalnie rzecz ujmując, skinek w wersji eko ma w szarży ataki 1S4, 3S5, stomp, potem 4S4 i wyższą liderkę na potrzeby odbijania się, trójka szarżuje z podobną siłą - 3 ataki S3, 3 S4 i 3 stompy - tylko 2 plomby więcej i to z niską siłą, niższa inicjatywa, odbijalność wysoka bo liderki mniej. Ale to już raczej kwestia stylu gry
edit: ach, jeszcze jedno - ograniczenia euro kolejnego oddziału terków wziąć zabraniają, to raz - po drugie, generalnie rzecz ujmując, skinek w wersji eko ma w szarży ataki 1S4, 3S5, stomp, potem 4S4 i wyższą liderkę na potrzeby odbijania się, trójka szarżuje z podobną siłą - 3 ataki S3, 3 S4 i 3 stompy - tylko 2 plomby więcej i to z niską siłą, niższa inicjatywa, odbijalność wysoka bo liderki mniej. Ale to już raczej kwestia stylu gry
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2011, o 10:04 przez Pingwin, łącznie zmieniany 1 raz.
tak jak pisał Jasif- koniecznie BSB przerzucić na Slanna. Skink Chief będzie pierwszy i najłatwiejszym celem dla strzelania i magii.
olałbym skinków na terkach. Początkowo w tej edycji też się nad nimi zastanawiałem, ale miękcy są, a żeby dociągnąć ich do wrogich magów, musieliby być kitrani w 5/6 terków w jednym oddziale...
Drugiego stega chyba jednak zmieniłbym na saurusów... przeciwko Empire czy Dwarfom to raczej autopromocja...
Za uwolnione punkty na skinkach i drugiego stega powinno Ci starczyć na dopakowanie pierwszych saurich, zrobienie drugiej 30 i może dopakowanie kameleonów.
Nie wiem czy dwa oddziały terek są Ci tak potrzebne, skoro masz pięć oddziałów skinków. Można z tym też coś pokombinować.
olałbym skinków na terkach. Początkowo w tej edycji też się nad nimi zastanawiałem, ale miękcy są, a żeby dociągnąć ich do wrogich magów, musieliby być kitrani w 5/6 terków w jednym oddziale...
Drugiego stega chyba jednak zmieniłbym na saurusów... przeciwko Empire czy Dwarfom to raczej autopromocja...
Za uwolnione punkty na skinkach i drugiego stega powinno Ci starczyć na dopakowanie pierwszych saurich, zrobienie drugiej 30 i może dopakowanie kameleonów.
Nie wiem czy dwa oddziały terek są Ci tak potrzebne, skoro masz pięć oddziałów skinków. Można z tym też coś pokombinować.
Unnamed2400 Pts - Lizardmen Army
1 Slann Mage-Priest @ 405.0 Pts
General; 2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Plaque of Tepok [15.0]
Crown of Command [35.0]
1 Skink Chief @ 380.0 Pts
Stegadon War-spear [50.0]
1 Ancient Stegadon @ [275.0] Pts
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
2 Giant Blow Pipes
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
24 Saurus Warriors @ 282.0 Pts
Shield; Standard; Musician
24 Saurus Warriors @ 282.0 Pts
Shield; Standard; Musician
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
Blowpipe
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
Blowpipe
1 Skink Chief @ 124.0 Pts
Spear; Blowpipe; Light Armour
Shield of Ptolos [25.0]
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Javelin
Models in Army: 105
Total Army Cost: 2393.0
1 Slann Mage-Priest @ 405.0 Pts
General; 2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Life; Battle Standard
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Plaque of Tepok [15.0]
Crown of Command [35.0]
1 Skink Chief @ 380.0 Pts
Stegadon War-spear [50.0]
1 Ancient Stegadon @ [275.0] Pts
1 Ancient Stegadon @ 275.0 Pts
2 Giant Blow Pipes
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
24 Saurus Warriors @ 282.0 Pts
Shield; Standard; Musician
24 Saurus Warriors @ 282.0 Pts
Shield; Standard; Musician
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
Blowpipe
5 Chameleon Skinks @ 60.0 Pts
Blowpipe
1 Skink Chief @ 124.0 Pts
Spear; Blowpipe; Light Armour
Shield of Ptolos [25.0]
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Javelin
Models in Army: 105
Total Army Cost: 2393.0
widzę że uparłeś się na tego skinka na terku:-P chyba lepiej... chociaż oddziały saurich są małe... ale nawet przy strzelaniu powinny dojść, bo shooting skupi się na stedziach... inna bajka jest taka, że bardzo dużo klocków je mieli ze względu na ilość właśnie...
Fajnie że sam myślisz. Popieram taką taktykę. Szkoda tylko, że odbija się ona od 8ed. Już tłumaczę.
Stedzio jak mówili moji poprzednicy spada ze szczelania, a jeżeli nie to odbija się od całkiem sporej liczby rzeczy, w praktyce każdego większego klocka, a to pzez regenke a to przez samą siłę 6 i asf takie tam. Saurusów jest za mało, żeby przegonić kogoś w cc potrzeba co najmniej 30 jeśli chcesz mieć oddział poważny. Oddziały chameleonów ja bym zwiększył do 6, pomyślał nad ochroną dla slanna od strzelania. Spróbował wcisnąć coś co ma pierdolnięcie prawdziwe. aha i przestań bawić się małym ptaszkiem Terrki są fajowe jeżeli chodzi o pośmianie się na przykład z kolesia na terradonie z KB itp. ale tak są nieużyteczne. Ale i tak bardzo fajnie że sam kminisz takie orginalne rozpy. Aha i przegiąłeś z ilością oddziałów skinków, 4 wystarczą i nie będą sobie przeszkadzały.
Stedzio jak mówili moji poprzednicy spada ze szczelania, a jeżeli nie to odbija się od całkiem sporej liczby rzeczy, w praktyce każdego większego klocka, a to pzez regenke a to przez samą siłę 6 i asf takie tam. Saurusów jest za mało, żeby przegonić kogoś w cc potrzeba co najmniej 30 jeśli chcesz mieć oddział poważny. Oddziały chameleonów ja bym zwiększył do 6, pomyślał nad ochroną dla slanna od strzelania. Spróbował wcisnąć coś co ma pierdolnięcie prawdziwe. aha i przestań bawić się małym ptaszkiem Terrki są fajowe jeżeli chodzi o pośmianie się na przykład z kolesia na terradonie z KB itp. ale tak są nieużyteczne. Ale i tak bardzo fajnie że sam kminisz takie orginalne rozpy. Aha i przegiąłeś z ilością oddziałów skinków, 4 wystarczą i nie będą sobie przeszkadzały.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
Ok ok, nowa wersja, niestety mam tu do gry tylko gościa, który grę dopiero zaczyna, szybko się uczy, ale dobrze to ja tej rozpiski nie ogram:
2400 Euro
Slann:
- +1 kostka do czaru
- odp na niemagiczne
- przerzut miscasta
- talizman - ward 2+ na ogień
- +1 czar
- BSB - sztandar z płonącymi atakami
- korona
- lore of shadow
Skink priest na enginie
- dispel scroll
30 saurusów FCG
2 x 10 kohort z muzykiem
2 x 10 skirmish
2 x 3 terradony
9 kameleonów
10 kameleonów
ancient stegadon
3 salki
komentarze mile widziane
2400 Euro
Slann:
- +1 kostka do czaru
- odp na niemagiczne
- przerzut miscasta
- talizman - ward 2+ na ogień
- +1 czar
- BSB - sztandar z płonącymi atakami
- korona
- lore of shadow
Skink priest na enginie
- dispel scroll
30 saurusów FCG
2 x 10 kohort z muzykiem
2 x 10 skirmish
2 x 3 terradony
9 kameleonów
10 kameleonów
ancient stegadon
3 salki
komentarze mile widziane
Jak masz 19 chamelonow to lepiej zrobic 6,6,7. W 3 oddzialach pieknie sie spisuja.
3jki terek do mnie nie przemawiaja niestety. Moze zrob jeden oddzial terek 4, a za 60 pktow dopakuj chamy do poziomu 8,8,8.
3jki terek do mnie nie przemawiaja niestety. Moze zrob jeden oddzial terek 4, a za 60 pktow dopakuj chamy do poziomu 8,8,8.
Nie moj drogi, w ostatnim ostatecznym euro zniesli ten limit
Słabo nadal. Za mało do walki, za duży śmietnik. Znacie moje zdanie na tego typu rozpiski. Kompletnie nie widze potencjału (znów), ponieważ jak dla mnie 2 stedzie to mało, aby wygrywać walki. Komuś się poszczęści i zada ci parę ran z zasięgu i pocisków, a potem najzwyczajniej w świecie dobije w combacie i kropka, nie masz Lifa żeby dowskrzeszać i jest problem bo jeden ancient to 2 pkt, a Engine to prawie 3, Jednym słowem słabo jak dla mnie.
Furion pisze:No, becouse no.@nders9 pisze:
Can units deploy closer than 1" apart?
- Donderwolf
- Wałkarz
- Posty: 72
wiadomo kiedy to wchodzi do życia i można to już gdzieś zdobyć?Ziemko pisze:Nie moj drogi, w ostatnim ostatecznym euro zniesli ten limit
3 x chamki brzmi kusząco:)