Sędziowski Rynsztok

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Re: Sędziowski Rynsztok

Post autor: kudłaty »

Scoutów wystawiasz po normalnym wystawieniu a przed vanguardami. Możesz ich wystawić w swojej strefie, albo gdziekolwiek na stole nie blizej niż 12 cali od wroga, jak korzystasz z tej drugiej opcji to nie możesz nimi szarżować w pierwszej turze. Nie można wystawić scoutów we własnej strefie podczas normalnego wystawienia.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

kudłaty pisze:Scoutów wystawiasz po normalnym wystawieniu a przed vanguardami. Możesz ich wystawić w swojej strefie, albo gdziekolwiek na stole nie blizej niż 12 cali od wroga, jak korzystasz z tej drugiej opcji to nie możesz nimi szarżować w pierwszej turze
Szarżować nie można tylko jeżeli się zaczyna grę.
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

jasne, mój błąd.

Awatar użytkownika
Robo
Chuck Norris
Posty: 417

Post autor: Robo »

Aha, czyli jednak pomyłka z mojej strony. Dzięki wielkie.

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

Dwie sytuacje dotyczące szarży i możliwości jakie można zrobić po wygranej walce:

1. Normalna szarża oddzialu A na oddział B. Przeciwnik B nie jest niszczony, nie zdaje break'a i ucieka. Oddział A może (do wyboru):
a) gonić lub
b) po zdaniu LD: powstrzymać pościg i reform
(frenzy zawsze robi a)

2. Szarża z powodu pursuit lub overrun w jednostkę, która jest już w combacie i ta walka jeszcze nie została rozegrana. Zostanie rozegrana w tej samej turze. Przeciwnik nie jest niszczony, nie zdaje break'a i ucieka. Według zasad S.58 jednostka, która szarżowała z powodu pursuit lub overrun: nie może overrunować i następuje automatyczne wstrzymanie pościgu oraz reform.

PYTANIE: jak jest traktowana szarża z powodu pursuit lub overrun, ale rozgrywana w kolejnej turze (turze przeciwnika) ? Jak 1 czy jak 2 ?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

napisane na tej samej stronie:
w kolejnej turze jednostka traktowana jest jak szarżująca, więc jak wygrasz to decydujesz co chcesz zrobić gonić czy wstrzymać się
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

szeszej
Falubaz
Posty: 1024
Lokalizacja: Świdnik/Lublin

Post autor: szeszej »

szeszej pisze:Bardzo proszę o klaryfikację kogoś z góry, gdyż za każdym razem jak próbuję się dowiedzieć jak to działa dostaję różne odpowiedzi:

Jak działają impact hity/zianie i in. unusual attacks w oddział ze skaveńskim dzwonem/piecem?

1. Dzwon/Piec jest traktowany jako bohater w jednostce, więc obrywają modele R&F dopóki nie ma ich <5.
2. Gracz zadający unusual attacks wybiera w co idą.

Interpretacja 1. opiera się o FAQ po części na FAQ, które wskazuje w jakiś sytuacjach dzwon/piec są traktowane jako oddzielna jednostka:
Q. Is a ScreamingBell/PlagueFurnace treated as separate
units from the unit that is pushing it for things that affect the closest
target or that affect all units within a certain range?(p43&p48)
A. Yes.
W pozostałych przypadkach rozumiem piec/dzwon + jednostka pchająca są traktowane jako jedna jednostka, więc np. dwellers rzucone na nią działa także na dzwon.

Interpretacja nr 2 opiera się o zapis dzwonu/pieca dotyczący strzelania w niego:
"Shooting at the Screaming Bell
An enemy can choose to target either the unit pushing the Screaming Bell or the Screaming Bell itself. Hits against the unit are resolved as normal, but hits against the Bell are randomised..." etc.
Interpretacja druga jest według mnie błędna, gdyż zapis powyższy odnosi się primo do shootingu (unusual attacks =/= shooting attacks) i secundo do etapu wybierania celu. Przy unusual attacks etap wybierania celu jest pomijany tak samo jak rzut na trafienie.

Byłbym bardzo wdzięczny za rozstrzygający głos w tej sprawie.
Hey, I just met you
And this is crazy
But here's an unresolved issue
So deal with it maybe :)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Moim zdaniem 2, większość unusual atacków podlega sformułowaniu "distributed like shooting hits".

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

Takie pytanko. Czy czołg może jakoś wbić się np w maga,orła stojącego cal z boku czołgu.

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Jeśli masz na myśli szarżę to tak. Doczytaj uściślenie random movement. Pokazujesz kierunek, rzucasz, jeśli jest tam wróg i masz zasięg to jest szarża.

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

no ale jak to wygląda w praktyce. Robisz virtualny pivot najeżdżając na maga i cofasz się do styku ?

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

Tak jak napisałem. Moim zdaniem mogłeś zaszarżować w tego orła :wink:

Awatar użytkownika
wychwa
Oszukista
Posty: 865
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: wychwa »

No i się mylisz ;]

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czy przypadkiem nie było tak, że właśnie uściślenie miało uniemożliwić takie blokowanie ruchu?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

Byro pisze:Czy przypadkiem nie było tak, że właśnie uściślenie miało uniemożliwić takie blokowanie ruchu?

dokładnie tak było ...

Prosiłbym ,żeby wypowiedział się ktoś z LS - jeśli to możliwe ! Z góry dziękuję za rozpatrzenie mojej prośby :mrgreen: :mrgreen: ..

PS.Łubydubu , łubudubu niech nam żyje prezes klubu- to byłem ja Jarząbek (młodsi nie zrozumieją :? )
Ostatnio zmieniony 3 gru 2012, o 15:33 przez PiotrB, łącznie zmieniany 1 raz.
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

wychwa pisze:no ale jak to wygląda w praktyce. Robisz virtualny pivot najeżdżając na maga i cofasz się do styku ?
cofasz się tylko jeżeli mag/orzeł stał za blisko. Mechanika "1 inch aparat" powoduje że stoisz nie bliżej niż cal, czołg stojący bokiem ma 50mm szerokości, jak się obróci ma zatem 100mm czyli zbliżył się na 25mm. Jak wiemy cal to jakieś 0,4mm więcej niż 25mm zatem ma spokojnie miejsce na szarżę.

pozdrawiam
kudłaty

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

dziękuję :)
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

el Victor pisze:necropolis najci (In 3 3 ) walczą z demigryfami (In 3 - jeździeć, 4 - demi)
necropolisi mają bironę to będą mieli przerzuty z ASF czy nie ?
Taka sytuacja była na ostatnim turnieju. Zasądziłem, że nie mają. Powód:

"If the model's Initiative is equal to or higher than his enemy's, he can re-roll misses when striking in close combat"

A w tym wypadku enemy (demigryfy) miały inicjatywę 4.
Czy to właściwa interpretacja?

Awatar użytkownika
Thain
Chuck Norris
Posty: 526

Post autor: Thain »

wychwa pisze:No i się mylisz ;]
Ha!

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Waldi pisze:
el Victor pisze:necropolis najci (In 3 3 ) walczą z demigryfami (In 3 - jeździeć, 4 - demi)
necropolisi mają bironę to będą mieli przerzuty z ASF czy nie ?
Taka sytuacja była na ostatnim turnieju. Zasądziłem, że nie mają. Powód:

"If the model's Initiative is equal to or higher than his enemy's, he can re-roll misses when striking in close combat"

A w tym wypadku enemy (demigryfy) miały inicjatywę 4.
Czy to właściwa interpretacja?
Nie, bijesz na I jeźdźca.

Zablokowany