Pytania początkujacego TK

Tomb Kings

Moderator: Shino

ODPOWIEDZ
panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania początkujacego TK

Post autor: panterq »

Do tego nie marnujesz punktów na herosa, i zmieścisz spokojnie dwóch dużych liche'ów.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Jak już, to zostałbym jednak przy kingu- fencer blade i glittering scales robią z niego klepacza z przyzwoitym surviwalem. Duża nehe, dwa małe deathy, magia wygląda naprawdę spoko. Problem jest, że wszystko siedzi w jednym klocku i niekoniecznie da radę się ewakuować. Łazi się wtedy w szeregu z 4, z przodu command i ciężki do ubicia king ws6 wszędzie, z tyłu snajpujący magowie, większość oddziałów można przyjąć na twarz takim klockiem, pewnie się nieco sypnie, potem reform, buffy i debuffy w magii i powinno być pozamiatane. Jeśli by się wzięło princa, zwyczajnie za szybko by padł.

Awatar użytkownika
SoCiu
Wodzirej
Posty: 733
Lokalizacja: Rebelia - Łomianki

Post autor: SoCiu »

Domino pisze: większość oddziałów można przyjąć na twarz takim klockiem,
O jakie oddziały chodzi? Bo tak standardowe oddziały typu Bloodki, WLioni,ironguty, wszelka kawaleria na większych podstawkach rozmontuje to w kilka tur.Reform to słaba opcja-jak nie przepchniesz,to tracisz magów. Innych oddziałów do CC na turniejach nie widuję. Pomijam jaki to prezent dla przeciwnika dla wszystkich infernali i innych wysających czarów jeden rzut i 20:0.

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Największy problem to wl. Z resztą da radę, pierwsze przyjęcie na twarz (zakładając brak buffów/ debufów na przeciwniku) najbardziej za boli, ale nie aż tak bardzo, z przodu są tylko 4 modele z ws 6, część musi bić w kinga, którego trudno zranić. trochę się pewnie sypnie, ale tragedii nie powinno być. Potem duże znaczenie ma kto się reformuje pierwszy, 50% szans, że przeciwnik to w ogóle super, jak nie, to podjąć można ryzyko. Mały mag ma dużą szansę, że spadnie, duży już mniejszą, a przy dwóch soulblightach i paru dodatkach z nehekhary gwardia powinna sobie poradzić z tymi oddziałami. To, że dużo pkt siedzi w jednym klocku jest oczywiście wadą, ale to dosyć popularne u tk- bunkier z punktami.
Teraz piszę na temat tego oddziału w walce, ale wiadomo, że jeśli chodzi o konkretne boosty to light jest znacznie lepszy. Staram się po prostu wykazać, że jak ktoś chce poeksperymentować z deathem to ta opcja nie jest zła- punkty mają robić snajpery i d&d do spóły z klopami, ale i jak dojdzie do cc to armia nie staje się całkiem bezradna.

Magnaf
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 113

Post autor: Magnaf »

Tomb Swarm - entombeth sand.

W Army builderze zaznacza opcje tunneling, ktora daje mozliwosc szarzy zaraz po wyjsciu Swarmem. W ksiazce nie ma opisanego tunnelingu, jest jedynie ent sands.

Jak to jest docelowo?
a) Swarmy/wykopki wychodzą i mogą strzelać - nie mogą szarżować w tej rundzie.
b) Swarmy moga po wyjsciu szarżować?

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

mogą strzelać, nie mogą szarżować
co w sumie ogranicza ich sens
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Mówiąc precyzyjniej - wykopujemy się w remaining moves, czyli po deklaracjach szarż.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Mirabelka
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: Mirabelka »

Cześć,

Naviedzony ładnie już mi opisał jednostki ale teraz chciałam się zapytać o inną kwestię - mianowicie czy zakup batalionu to dobra opcja przez TK czy bardziej opłaca się kupować pudełka pojedynczo? Chciałam też podpytać i poprosić Was o jakąś informację odnośnie układania armii. Nie mam jeszcze tej książki z zasadami i nie wiem co mogę kupować w jakiej ilości ( a są jakieś ograniczenia ), mówiąc szczerze to też liczyłabym na jakieś gotowe dwa warianty tego co trzeba kupić :( Wiem, że to dla Was sporo pracy ale ja niestety nie mam o tym bladego pojęcia. Chciałabym te rzeczy mieć na następny weekend i zacząć już malować i w tajemnicy szkolić się w grze :)

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Batalion jest niezły. W środku masz 32 szkielety które możesz skleić jako łuczników i 3 rydwany. Do tego 8 konnych, których raczej nie wystawisz (choć można czasem próbować). Pytanie podstawowe brzmi - na ile punktów chcesz mieć armię. Jednostki z batalionu to tak naprawdę jakieś 600 punktów, czyli niewiele mówiąc ogólnie. Na pewno pasuje mieć 8 rydwanów, około 40 szkieletów oraz przynajmniej 2 liche priestów. Do tego Cascet of Souls i razem otrzymujemy główny szkielet armii. W sumie będzie to jakieś 1300 punktów które na pewno będzie grać w każdej rozpisce. W grę wchodzą jeszcze 2 katapulty czyli następne ~180 punktów, i masz spokój z jednostkami core oraz rare. Pozostaje kwestia specjali.
Na pewno w grę wchodzi Warsphinx (przynajmniej jeden, ze wskazaniem na dwa), Necropolis Knights (przynajmniej 6ciu) lub Tomb Guards (około 30, w tym wypadku pasuje jeszcze mieć figurki Tomb King/Prince i Necrotect) i jeden lub dwa skorpiony. Kwestia grania na knightach (necropolis knights) lub na gwardii (tomb guards) to już kwestia preferencji. Knightci są szybsi i odporniejsi, Tomb Guardzi lepiej się wskrzeszają a z princem i necrotectem oraz boostami z magii mają naprawdę spory wygar.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Mirabelka
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: Mirabelka »

Dzięki za odpowiedź.

Chłopak z tego co delikatnie podpytałam gra na 1600 punktów oraz na jakieś hmmm euro? Ja bym zdecydowanie preferowała 1600 (abstrahując od tego, że nie mam bladego pojęcia co to jest euro ale jak mniej niż te 1600 to też może być). Czyli potrzebuję teraz nabyć (zakładając, że będą miała batalion) ołtarz, 5 rydwanów, 2 liche priestów, i teraz nie wiem bo te węże mi się podobają i Tomb Guardzi również (taki fajne jakby mumie). Z katapultami może być ciężko bo chyba w sklepach się ich nie widuje a w sklepie Games Workshop za wszystko jakieś wielkie pieniądze chcą.

Czy jak będę miała
32 szkieletów łuczników,
8 rydwanów
skorpiona
ołtarz
i do tego albo 6 węży albo 30 Tomb Guardów

to będzie dobrze z tymi punktami?


PS. Zastanawiam się dlaczego w tej "egipskiej" armii nie ma takich zwykłych mumii?

Awatar użytkownika
kotson
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Tarnów\Lublin

Post autor: kotson »

Ujdzie, ale musisz mieć jeszcze przynajmniej jednego bohatera, który będzie generałem lub hierofantą( mag utrzymujący wojsko na nogach).
Nie polecam kupować cascetu, lepiej moim zdaniem kupic lisza i 2 tomb guardów a ołtarz zrobić samemu- faincastowy jest drogi
BEER FOR THE BEER GOD
CANS FOR THE CANS THRONE

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Co do euro - to jest w zasadzie zestaw zasad do gry turniejowej, określa limity punktowe i zasady kompozycji armii, do znalezienia pod tym linkiem: http://www.mediafire.com/view/?p1jisyedcydjbr5
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Mirabelka pisze: PS. Zastanawiam się dlaczego w tej "egipskiej" armii nie ma takich zwykłych mumii?
Kiedyś były Mumie, ale bodajże po 4 edycji, więc ze 20 lat temu, gdy to armia Undeadów rozbiła się na Tomb Kngs i Vampire Counts, to Mumie zniknęły. Kto wie, może się kiedyś pojawią, a na razie lipa :?
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Domino
Falubaz
Posty: 1490

Post autor: Domino »

Scorpion raczej też jest fanaberią, a nie "must have"- kupowałbym go już jako dopełnienie armii, na zasadzie "a, fajny model, może kiedyś wystawię". To już niestety nie ta sama maszynka do zabijania, jaką był w 7 edycji. Zakładam, że zaczynasz, więc chcesz mieć bazową armię i w miarę ciąć koszty- kupić to, co się od razu wystawi. Dlatego też sugeruję do batalionu dokupić 1 box rydwanów (6 starczy na początek). Liche priestów faktycznie potrzeba z 3, tego nie obejdziesz. Węże w liczbie 6 też uważam za nadwyżkę, jeśli chodzi o początkowe granie, jeden box (3) starczy, 4-tego można łatwo dorobić samemu, na zasadzie że jest, tylko że pod piaskiem :wink: . Oddział 4 jest ok, powiększałbym to dopiero z rozwojem hobby. I za zaoszczędzone pieniądze można się szarpnąć na gwardię, ładny oddział, chociaż nie każdy lubi na nim grać. Wtedy na dzień dobry armia wygląda tak:

32 łuki
6 rydwanów
4 węże
oddział gwardii ~30
3 liczki
casket samoróbka
catapulty x2 proponuję poszukać na allegro z mantica, taniocha.

Masz wtedy naprawdę solidną bazę, którą możesz rozwijać w dowolnym kierunku.

Co do "zwykłych" mumii- mumiami w tej armii są przywódcy, książęta i królowie grobowców, tylko oni dostąpili zaszczytu pełnej mumifikacji ;). Częściowymi mumiami są tomb guardzi.

Awatar użytkownika
Mirabelka
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: Mirabelka »

Mieszacie mi robaczki strasznie :) Co do przerabiania rzeczy to nie jestem w tym dobra niestety więc będę się trzymała oryginałów ( na allegro nie znalazłam ale na ich stronie są jakieś takie brzydkie katapulty undeadów - odpada ).
Pytania:

- Czemu ludzie nie chcą grać na Tomb Guardach, mnie się wydaje że są i ładni i chyba mogą też mocno bić.
- Napisaliście, że potrzebuję 4 węże, czemu zawsze wszystko się tu wystawia w liczbie 4 :) Patrzyłam w dziale rozpiski na przygotowania innych i faktycznie same czwóreczki tam widzę :)
- Czy katapulty faktycznie są wymagane zawsze w każdej armii, że taki nacisk na nie kładziecie?

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

gwardia jest droga i ma słabą zbroje (w porównaniu do wampirzej za te same punkty)
do tego ma zdolność ściągania na siebie ognia całego stołu i wymaga wsparcia przynajmniej księciem
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Mirabelka pisze: - Napisaliście, że potrzebuję 4 węże, czemu zawsze wszystko się tu wystawia w liczbie 4 :) Patrzyłam w dziale rozpiski na przygotowania innych i faktycznie same czwóreczki tam widzę :)
Trzech to za mało, pięciu i więcej kiepsko manewruje na stole
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
Mirabelka
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: Mirabelka »

Czyli już nie wiem co robić :P Mnie się Tomb Guardzi podobają ale chodzi mi o skopanie tyłka chłopakowi....!

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

pograj nimi trochę, na papierze wyglądają lepiej niż na stole :roll:
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Mirabelka
Mudżahedin
Posty: 260

Post autor: Mirabelka »

No to teraz pytanie odnośnie liche priestów. Ile jest rodzai figurek? Teoretycznie widzę tylko jedną opcję + jakieś khalidy itd. ?

ODPOWIEDZ