System punktacji bitew w DMP - dyskusja

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Scimitar
Postownik Niepospolity
Posty: 5516
Lokalizacja: Draconis - Wejherowo

Post autor: Scimitar »

Marek Golan pisze:Filmik wymiata.

Przeanalizowalem systemy i najbardziej podoba mi sie system przedstawiony przez Crusa. Promuje wieksze wygrane w sposob lekki ale znaczacy. Bylaby to swoista ewolucja systemu meczowego i przystosowanie do warunkow DMP (wiecej teamow, mnie bitew).
Żadna z tego ewolucja. Po prostu zamienia to wynik 100:0 na 10:0, 90:10 na 9:1 (tak z zastosowaniem skrótu myślowego ;) ). W klasyfikacji nic to nie zmieni.
System punktów meczowych ma ten duży plus, że decydują starcia bezpośrednie między najmocniejszymi teamami. Jak dajmy na to Rogaty wygra z Inkwizytorem, to ta druga drużyna ma już zdecydowanie mniejsze szanse an wygraną. Starczy nawet 55:45. W starym systemie można było odrobić klepiąc jakieś "plewy" (przepraszam jeśli kogoś w tym miejscu uraziłem) bardzo wysoko. Podobnie mamy w piłce nożnej:
to czy Wisła pokona Legię 1:0 a np. Polonię 5:0 to i tak za każdy mecz dostanie 3 pkt. W starym systemie (przy założeniu, że punkty w piłce nożnej to nasze punkty meczowe, a bramki to duże punkty)jakby taka Legia pokonała rzeczoną Polonię np. 8:0 to mielibyśmy sytuację (zbieżność nazw drużyn przypadkowa):

ALBO
Wisła 6 6:0
Legia 3 8:1
Polonia 0 0:13

ALBO
Legia 8:1 (+7)
Wisła 6:0 (+6)
Polonia 0:14 (-13)

Trzeba tylko odpowiedzieć sobie na pytanie, które rozwiązanie jest sprawiedliwsze.

Napewno sporą poprawą by było rozstawienie np. TOP 15, tak aby drużyny te nie grały ze sobą w 1szej rundzie. Od razu zwiększy to sprawiedliwość. Bo jak np. Rogaty trafia na Inkwizytor w 1szej rundzie to od razu na starcie albo obie drużyny albo tylko jedna są stratne. Z rozstawienia można ewentualnie wyłączyć drugie czy trzecie składy, aby ktoś nie narzekał, że jeden klub ma np. rozstawione 2 drużyny a inny 3. Tak to każdy max po 1.
Czekam z niecierpliwością, co nam Furion zaprezentuje.
Draconis - FOR EVER !!!

Warhammer Online - Guild Leader of Skowyt Guild

Kedziorek
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 37
Lokalizacja: Legion Kraków Klub Pijaków

Post autor: Kedziorek »

A propo bitwy z Rusinkiem przypomniało mi się kilka chwil temu że zapomniałem policzyć połowy treemana jaką zdobiłem dało by to wynika 13-7 a nie 14-6 i strefa zero alfa miała by wtedy 55 za tą bitwę a w konsekwencji 5 miejsce na turnieju, strasznie ziomków z teamu przepraszam, jeden szczegół przy liczeniu a kosztował nas 5 miejsc na takim turnieju
I tu pokazana jest wada tego systemu. Przegraliśmy ze strefą ostatnią bitwe 54-46 i skończyliśmy na 12 miejscu, a strefa na 10. Jeżeli my albo strefa wygralibyśmy 55-45 to strefa skoczyłaby o 5 miejsc w góre, a my o 7, kończąc turniej na 5 miejscu. I tak naprawde o takim przeskoku decydowały detale jak nie policzenie połowy za treemena.
Btw. furion nie rzucał klątwy vampirem za zabicie kinga paraszczaka

Awatar użytkownika
blundi
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 169
Lokalizacja: Zharr Naggrund
Kontakt:

Post autor: blundi »

Taki pomysł co do punktacji:
Drużyna 1 ugrała w pierwszej bitwie 100 pkt, w kolejnych po 45 pkt.
Drużyna 2 zdobyła 5x55 pkt.
W starym systemie wygrała by drużyna 1 - ma 280 pkt do 275.
niesłusznie, bo w końcu przegrała 4 swoje mecze.
W obecnym jest 4:1 - też przesada.
A gdyby tak zsumować pierwiastek (tylko mnie nie zbanujcie) z kolejno zdobywanych dużych pkt ?
1 drużyna ma 36,8
2 drużyna ma 37,1
Do przeanalizowania inne kombinacje ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie wiem za bardzo, o co chodzi.

Albo robimy system, gdzie liczą się zwycięstwa drużyn, albo promujemy tych, którzy trafią na słabszych przeciwników. Jeżeli da się bonus za jakieś kosmiczne masakry, to nikt słabszej drużynie nie przepuści, tylko za wszelką cenę będzie chciał zrobić te 90-10. Ma to tą wadę, że po pierwsze, ci, którzy trafią na słabszych też będą nie do dogonienia (bo na Inkwizytorze czy Avatarze 90-10 się nie zrobi, a przy dobrej grze na 60-40 jest szansa), a poza tym ci słabsi będą mieli niewielką przyjemność z gry, gdy będa bez litości wgniatani w ziemię. A tak można grać trochę luźniej.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5391
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

Jankiel pisze:
na warunki DMP to po prostu promuje gre kunktatorska.. zeby nie zrobic za duzo i nie trafic na najlepszych
Noooo...
W pierwszej bitwie zrobiliśmy 81, w drugiej 50, w trzeciej chyba 77, w czwartej podobnie, w piątej koło 65.
Nikt nie kombinował, kazdy wklepywał, ile się dało. Dzięki temu mieliśmy taką przewagę w maych punktach, że po pokonaniu Bastionu reszta mogła nam skoczyć. Ci, którzy chcieli sobie grać ostrożnie i przypadkiem nie zrobić za dużo, sami sobie szkodzili.
bynajmniej nie mowie o was ;)

mlepkows
Wodzirej
Posty: 732

Post autor: mlepkows »

Jankiel ma rację. Wszystkie systemy, które rozciągają punktację z 0-0,5-1 promują tylko nabijanie punktów na plewach, bo w bitwach między mocnymi (albo po prostu równymi) składami nic to nie zmienia. Pomysł z rozstawianiem też jest bzdetny, bo jedyne co osiąga, to gwarancja, że każdy dobry team zagra jedną bitwę z plewami :? . Nie oszukujmy się, w obecnym systemie żeby wygrać turniej trzeba wygrać wszystko albo prawie wszystko, a to oznacza bitwy z mocnymi przeciwnikami. I tak powinno zostać. Żadna z propozycji które się tu pojawiły nie jest lepsza od tego, co było w tym roku.

Maciek

Awatar użytkownika
Dalmar
Falubaz
Posty: 1144
Lokalizacja: Warszawa Inkwizytor

Post autor: Dalmar »

Młody pisze:
Gobos pisze: z wnioskow narzuca mi sie, ze system matchpointowy nie dal rady - bylo na to za malo bitew, ale wiecej byloby nie do zrobienia organizacyjnie... byc moze kogos olsni i wymysli cos lepszego :D
Mam to samo wrażenie. Głownie dlatego że nie uważam naszej bitwy z earthszejkerami (56-44) na zasługującą na 1-0, ani naszej bitwy z Inkwizytorami 45-55 na zasługującą na 0-1.
System match point 0- 0,5 -1 sprawdza się przy 6 bitwach w gronie 16 druzyn, gdzie i tak te najlepsze zagrają ze sobą, przy 42 drużynach i 5 bitwach nie jest problemem dobrze trafić przeciwników.
Dzis z gogolem wpadlismy na pomysł dosc prosty. Większa tabelka wynikowa :)
Remis 5-5 (do 54-46)
6-4 (od 55-45 do 64-36)
7-3 (od 65-35 do 74-26)
8-2 (od 75-25 do 84-16)
9-1 (od 85-15 do 94-6)
10-0 (od 95-5 do 100-0) (Osobiscie nie wierzę w zrobienie wyniku na 10-0, ale doswiadczenie pokazało ze się jednak da ;))
To jest taki sam system jak rok temu tylko z wiekszymi obostrzeniami (widełkami), który może doporowadzić do paradoxu który był rok temu - wygrasz wszystko ale i tak nie wygrasz bo inna drużyna walcząca o podium w 4 bitwie trafi na kogos znacznie słabszego i się odbuje tak że nie można jej już w 5 dogonić - tak to bardzo sprawiedlimy system :? :? :?

IMO teraz jest na prawdę optymalnie - udowodniło to Euro i DMP teraz.

Młody\Thurion Euro było na identycznych zasadach i jakoś tam Wam system się podobał i sprzeciwu niebyło.

Młody a możesz to wyjaśnić "z Inkwizytorami 45-55 na zasługującą na 0-1"

Awatar użytkownika
Marios
Mudżahedin
Posty: 310
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marios »

mlepkows pisze:Jankiel ma rację. Wszystkie systemy, które rozciągają punktację z 0-0,5-1 promują tylko nabijanie punktów na plewach, bo w bitwach między mocnymi (albo po prostu równymi) składami nic to nie zmienia. Pomysł z rozstawianiem też jest bzdetny, bo jedyne co osiąga, to gwarancja, że każdy dobry team zagra jedną bitwę z plewami :? . Nie oszukujmy się, w obecnym systemie żeby wygrać turniej trzeba wygrać wszystko albo prawie wszystko, a to oznacza bitwy z mocnymi przeciwnikami. I tak powinno zostać. Żadna z propozycji które się tu pojawiły nie jest lepsza od tego, co było w tym roku.

Maciek
Zgadzam się z tym co pisze Maciek, chyba nie ma sensu kombinować i udziwniać system, wg mnie to co było jest dość uczciwe. Można co najwyżej rozpatrzyć punktację 3-0 lub 1-1 w przypadku remisu jak to miało miejsce na czterdziestkowym EURO. Remisy tracą na wartości a wygrane ciągną team do góry.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Marios pisze:Można co najwyżej rozpatrzyć punktację 3-0 lub 1-1 w przypadku remisu jak to miało miejsce na czterdziestkowym EURO. Remisy tracą na wartości a wygrane ciągną team do góry.
MSZ nie - to niepotrzebnie zwiększa rolę "trafienia na leszcza" i ciśnienie na "dorzynanie" przeciwnika.
MSZ - system dobrze selekcjonuje czołówkę, w środku tabeli i niżej - pewna przypadkowość.
Jak ktoś dwa razy niefartownie jednym punktem przegra - faktycznie góra 13 miejsce zajmie, ale co to ma za zanaczenie?
Ponadto wiadomo, szwajcar - ostatnia runda i przeskoki.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Szczur6
Mudżahedin
Posty: 312
Lokalizacja: Nasielsk-Wawa

Post autor: Szczur6 »

Nie rozumiem, dobrze było. Moim zdaniem bardzo dobrze jest to wymyślone i się sprawdziła punktacja.

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

Młody a możesz to wyjaśnić "z Inkwizytorami 45-55 na zasługującą na 0-1"
to chyba dość oczywiste, Młodemu chodziło o to ze różnica jest za mała żeby uznać to za przegraną/wygraną definitywnie tak samo jak my mielismy z earthshackerem

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Rzymek pisze:[ to chyba dość oczywiste, Młodemu chodziło o to ze różnica jest za mała żeby uznać to za przegraną/wygraną definitywnie tak samo jak my mielismy z earthshackerem
A jaki wynik waszym zdaniem zasługuje na miano wygranej?
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
Reyki
Masakrator
Posty: 2427
Lokalizacja: ReyCast Event Team

Post autor: Reyki »

100-0:)
Gra w warzywniaku uświadomiła mi że zawsze chciałem zostać ogrodnikiem. Taki spokój, można się wyciszyć i bez napinki poturlać kostkami.

KFC-Karl Franz Chicken

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1881
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Scimitar pisze:
Marek Golan pisze:Filmik wymiata.

Przeanalizowalem systemy i najbardziej podoba mi sie system przedstawiony przez Crusa. Promuje wieksze wygrane w sposob lekki ale znaczacy. Bylaby to swoista ewolucja systemu meczowego i przystosowanie do warunkow DMP (wiecej teamow, mnie bitew).
Żadna z tego ewolucja. Po prostu zamienia to wynik 100:0 na 10:0, 90:10 na 9:1 (tak z zastosowaniem skrótu myślowego ;) ). W klasyfikacji nic to nie zmieni.
Scimi, nie chodzi mi o system mlodego, czy inne systemy zmniejszajace widelki. Chodzi mi o ten system:

remis 57-43 ---> 0,5 pkt
wygrana 58-70 ---> 1 pkt
wygrana 71+ ----> 1,25pkt

To prawie to samo co system meczowy. Tylko wydaje mi sie lepiej dostosowany do warunkow DMP (wiecej teamow).

Awatar użytkownika
Rzymek
Kretozord
Posty: 1568
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: Rzymek »

A jaki wynik waszym zdaniem zasługuje na miano wygranej?
większy rozrzut? Ja nie czuje sie jakbyśmy wygrali z earthshackerem. Nie proponuje systemów lepszych bo nie jestem przekonany o ich lepszości. Sądze że system młodego dzieli wygrane sprawnie na kategorie. A żeby uniknąć "dostawania plew" można odwrócić pomysł
"top 10 nie gra ze sobą" i zrobic zeby w 1 grze własnie top 10 grał ze sobą. Nie oszukujmy się drużyny te przewidują ze i tak na siebie trafią.

Awatar użytkownika
Chory
Oszukista
Posty: 815
Lokalizacja: GDYNIA - Snot

Post autor: Chory »

Tyle ze troche szczescia w losowaniu i jedna z czolowych druzyn DMP ma te 0,25 punkta meczowego wiecej i jest nie do dogonienia.

Buszman
Wodzirej
Posty: 712
Lokalizacja: murzynowo leśne
Kontakt:

Post autor: Buszman »

jak najbardziej zgodze sie z chorym.
system tegoroczny byl najlepszym jaki byl stosowany do tej pory.
tworcy uchwycili to, ze jesli kazdy ze swojej druzyny wygra minimalnie (11-9), to team wygrywa. czego odzwierciedleniem jest wlsnie to 55-45.
IMHO jest to system posiadajacy najmniej wad i jest najbardziej zrownowazony...

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Buszman pisze:jak najbardziej zgodze sie z chorym.
...
jest to system posiadajacy najmniej wad i jest najbardziej zrownowazony...
Ja też się zgadzam... :wink:

Ale można nieco zmienić przedział punktowy zwycięstwa... Choć np 60 do 40 to już duuuużo... Za dużo remisów w czołóce będzie.
Starałem się, do 10 punktów ograniczyć remis - może przesadziłem, stąd dopytywanie się. :roll:
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Awatar użytkownika
bless
Pan Spamu
Posty: 8444
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: bless »

Jedy Knight pisze:
Pomysł, żeby gracz – drużyna – po oddaniu walkowera byli dyskwalifikowani jest zupełnie bezsensowny.
Dlaczego? Dlaczego uwazasz, ze jest bezsensowny? Ja napsialem dlaczego powinni byc dyskwalifikowani. Bo z ich winy grupa graczy pauzuje/gra jedna bitwe mniej. A to jest strasznie wkurzajace, kiedy jedziesz 350km, zeby sobie... popatrzec jak inni graja. Karalbym, i to surowo sprawcow takiej sytuacji.

Jedy Knight pisze:
Może jeszcze dożywotnio, co?
Nie chcę grać, to nie chcą. Najlepiej zabronić im. Prewencyjnie. Przecież może znowu oddadzą walkowera.
Drużyny które nie zagrały w tym turnieju też zdyskwalifikować. Prewencyjnie.
Nie lubie kiedy wpadasz w ten ton (a niestety wpadasz czesto...). Po pierwsze imputujesz mi cos, czego nie napisalem. Po drugie, przeinaczasz moje slowa, wyolbrzymiasz, sprowadzajac cala sprawe do absurdu. Chwytem retorycznym chcesz mnie osmieszyc.
Proponuje, bysmy trzymali sie zasad kulturalnej dyskusji.

Jedy Knight pisze: Natomiast pomysł żeby dyskwalifikować drużyny czy graczy którzy oddają walkowery jest po prostu boski.
Proponuję wprowadzić.
Nie jest az tak radyklany, jak probujesz to przedstawic. Ot, cala druzyna dostaje 0 pkt za turniej i dziekujemy jej za wspolprace na tej imprezie. Poza tym, oczywiscie, dochodzi srodowiskowa kompromitacja. ;)
Jedy Knight pisze: Ewentualnie chwilę się zastanowić, nim się coś napisze.
Ja sie zastanowilem. Natomiast Ty, z calym szacunkiem, chyba nie za bardzo.
Obrazek

Awatar użytkownika
raf
Oszukista
Posty: 852
Lokalizacja: FKCC, sekcja Gdańsk Południe, oddział Zakoniczyn

Post autor: raf »

57-43?
58-42?

14-16 punktów różnicy jest do zaakceptowania jako zwycięstwo druzyny, a remisy nie zwiększą się drastycznie.

ODPOWIEDZ