Kilka pytań początkującego v 2.0
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Kilka pytań początkującego v 2.0
Cel wątku:
Wątek ma na celu pomóc nowym graczom w zrozumieniu podstawowych zasad i mechaniki gry.
Uwaga! Jeżeli nie jesteś początkującym graczem, a masz pytania o zasady, to nie umieszczaj ich w tym wątku. Sprawdź koniecznie ten temat.
Wątek ma na celu pomóc nowym graczom w zrozumieniu podstawowych zasad i mechaniki gry.
Uwaga! Jeżeli nie jesteś początkującym graczem, a masz pytania o zasady, to nie umieszczaj ich w tym wątku. Sprawdź koniecznie ten temat.
Tak. Straty z niebezpiecznego terenu, stand & shoot, fanatyków w które wbiegłeś, itp. mogą wywołać panikę i uniemożliwić zakończenie szarży.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator
- Niles Valera, Agitator
Hejka!
Jak to jest z obniżaniem statusu sojuszu w sojuszach z DE i SK?
W przypadku sojuszu innej armii z jedną z powyższych, czy obie muszą kulnąć poniżej 4 by obniżyć, czy tylko jedna, natomiast jeśli obie kulną poniżej 4 to sojusz spada o dwa?
Jak to właściwie jest?
Pozdrawiam.
Jak to jest z obniżaniem statusu sojuszu w sojuszach z DE i SK?
W przypadku sojuszu innej armii z jedną z powyższych, czy obie muszą kulnąć poniżej 4 by obniżyć, czy tylko jedna, natomiast jeśli obie kulną poniżej 4 to sojusz spada o dwa?
Jak to właściwie jest?
Pozdrawiam.
MOLON LAVE
s.138 - fragile alliancezawisza pisze:Hejka!
Jak to jest z obniżaniem statusu sojuszu w sojuszach z DE i SK?
W przypadku sojuszu innej armii z jedną z powyższych, czy obie muszą kulnąć poniżej 4 by obniżyć, czy tylko jedna, natomiast jeśli obie kulną poniżej 4 to sojusz spada o dwa?
Jak to właściwie jest?
Pozdrawiam.
'an alliance that includes skaven or dark elves is automatically a fragile alliance'
'(...)each player in a fragile alliance must roll a D6 at the start of his turn (...)'
dalej jest, ze jesli wypadnie 1-3 to sojusz sie pogarsza.
tak wiec z trusted allies moze spasc do desperate allies w dwie tury.
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
nie, przeczytaj FAQ by GW
postać na mouncie, nie jest odporna na KB o ile sama jest modelem piechoty, czyli
MC jako oddzial jest odporny
Heros na MC/Monsterze/Chariocie etc nie jest, bo zazwyczaj jest typu Infrantry
postać na mouncie, nie jest odporna na KB o ile sama jest modelem piechoty, czyli
MC jako oddzial jest odporny
Heros na MC/Monsterze/Chariocie etc nie jest, bo zazwyczaj jest typu Infrantry
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Wczoraj w czasie bitwy wyszły 2 kwestie:
1) Czy po overrun'ie wpadając w inny oddział mogę zrobić wheel'a, czy muszę jechać dokładnie na wprost, bez maksymalizowania ilości walczących.
2) Czy po nie zdanym break'u przeciwnik musi zadeklarować czy goni, czy się powstrzymuje przed moim rzutem na ucieczkę.
Edit
Pytam bo pare osób wcześniej udowadniało mi, że jest inaczej.
1) Czy po overrun'ie wpadając w inny oddział mogę zrobić wheel'a, czy muszę jechać dokładnie na wprost, bez maksymalizowania ilości walczących.
2) Czy po nie zdanym break'u przeciwnik musi zadeklarować czy goni, czy się powstrzymuje przed moim rzutem na ucieczkę.
Edit
Pytam bo pare osób wcześniej udowadniało mi, że jest inaczej.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2013, o 18:08 przez Dydu, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli po overrunie wpadasz w oddział, to traktujesz to tak jak normalną szarżę - czyli razem z maksymalizacją, max 1 wheelem, 90 stopni itd. Źródło: sekcja pursuit into fresh enemy.Dydu pisze:Wczoraj w czasie bitwy wyszły 2 kwestie:
1) Czy po overrun'ie wpadając w inny oddział mogę zrobić wheel'a, czy muszę jechać dokładnie na wprost, bez maksymalizowania ilości walczących.
tak, bo taka jest kolejność w RB. Sekcja Close Combat.2) Czy po nie zdanym break'u przeciwnik musi zadeklarować czy goni, czy się powstrzymuje przed moim rzutem na ucieczkę.
- MatthewKorona
- "Nie jestem powergamerem"
- Posty: 196
Ktoś może mi powiedzieć, skąd wziąć, albo jak się robi różnice małych punktów, w przełożeniu na duże punkty, na potrzeby obliczania wyniku bitwy?
Chodzi mi to, że np. różnica 0-200 w małych punktach, to 10-10 w dużych punktach.
Jak się to oblicza? Skąd wiedzieć, jakie to są przedziały?
Chodzi mi to, że np. różnica 0-200 w małych punktach, to 10-10 w dużych punktach.
Jak się to oblicza? Skąd wiedzieć, jakie to są przedziały?
Impossible is nothing.
Różnie bywa w zależności od turnieju (np. na EURO progi były pomniejszone do 150), ale zazwyczaj to 1/10 punktów na jakie jest turniej. Np. turniej na 2000, więc progi co 200 pkt.
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Hejka!
Czy skoro overrun to specjalny rodzaj pościgu (i Furion powołuje się na zasady pościgu objaśniając overrun, więc chyba zbytnio nie błądzę) to oddziały z zasadą swiftstride kulają 3D6 i odrzucają najniższy wynik na dystans overrun'u?
Pozdrawiam.
Czy skoro overrun to specjalny rodzaj pościgu (i Furion powołuje się na zasady pościgu objaśniając overrun, więc chyba zbytnio nie błądzę) to oddziały z zasadą swiftstride kulają 3D6 i odrzucają najniższy wynik na dystans overrun'u?
Pozdrawiam.
MOLON LAVE