Settingi i inne nieoficjalne dodatki

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kazadoee
Mudżahedin
Posty: 214
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Settingi i inne nieoficjalne dodatki

Post autor: Kazadoee »

Potyczki Mordheim można również rozgrywać w Lustrii.
Dam linki do ciekawych artykułów na ten temat.

-Lustria:
Zasady Potyczek
Zdarzenia Losowe
Faza Eksploracji
Artefakty

-Bandy:
Amazonki
Jaszczuroludzie
Koloniści Estalijscy
Leśne Gobliny
Mroczne Elfy
Pigmeje
Slannowie
Tilea
Wysokie Elfy

To na razie tyle mam nadzieję, że przyda się wam to co tu napisałem. Sam mam zamiar rozpocząć kampanię w Lustrii.

Jak o Lustri tak i o Arabi napisać coś trzeba.
Oto linki:

-Arabia:
Warunki Pogodowe
Woda na Pustyni
Ekwipunek i broń
Handel na Pustyni
Magia Elementalna

-Bandy:
Hobgobliny
Nomadzi
Obrońcy Grobowców

To na razie tyle co znalazłem. Więcej może kiedyś, ale liczę również na waszą pomoc. Oczywiście możecie się pytać o różne rzeczy w tym temacie.

Oto linki do dodatku Mousillon:

-Mousillon:
Historia
Warunki Pogodowe
Tabela Eksploracji

-Bandy:
Skaveński klan Pestilens
Mroczne Elfy Korsarze
Krwawe Smoki

I to na razie tylko tyle. Życzę miłych rozgrywek. W razie nie wiadomych proszę się pytać. Ktoś na pewno odpowie.

W tym temacie umieszczam linki do band ludzkich jakie znalazłem.

Amazonki
Averlandczycy
Banici
Bretońscy błędni rycerze
Bretońscy rycerze
Cyganie
Drużyna Strażników
Gladiatorzy
Górnicy
Kislevici
Marienburscy Obwiesie
Najemnicy z księstw Granicznych
Najemnicy ze Stirlandu
Najemnicy z Ostlandu
Piraci
Pogromcy Wampirów
Złodzieje Zakon Pieczęci
Ludzie Lasu
Poplecznicy Maldreda

I to tyle co znalazłem. Bandy ludzkie z dodatków są opisane w tematach związanych z dodatkiem.

Panie, ale o settingach to pogadajmy w jednym temacie. Chyba, że jakiś okaże się bardzo "uczęszczany", to wydzielę, ale nie rozmieniajmy się na aż takie drobne, co?
Zaraza

Awatar użytkownika
TruePunk
Masakrator
Posty: 2726
Lokalizacja: Vendetta
Kontakt:

Post autor: TruePunk »

moglbys wszystko wrzucic w 1 temacie zamiast 4 zakladac :/

Awatar użytkownika
Dwalthrim
Chuck Norris
Posty: 463
Lokalizacja: stoned - Komorów/Dębowa Tarcza
Kontakt:

Post autor: Dwalthrim »

Też uważam, ze mógłbyś zrobić jeden temat o innych settingach Mordheim. Żaden z wymienionych settingów nie ma chyba jakiś strasznych zwolenników w naszym kraju, może poza Lustrią. Te, które tu zapodałeś mnie osobiscie kompletnie nie interesują. W przyszłości bliższej lub dalszej zamierzam natomiast pograć w Karak Azgal.

Band ludzkich w sieci masz od groma i ciut ciut. W większości są same plewne. Najbardziej grywalne i dopuszczane na turniejach są te które możesz znaleźć w polskim tłumaczeniu podręcznika => http://paradoks.net.pl/read/1698
Obrazek

"JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Dwalthrim pisze:W przyszłości bliższej lub dalszej zamierzam natomiast pograć w Karak Azgal.
Jak kiedyś w klubie zrobimy stół do Karak Azgal, to jak najbardziej :) Osobiście uważam to za najciekawszy setting. Mousillon brzmi też zacnie, choć z tego co wiem, dużo mniej zacnie jest opracowany [jednak sam klimat mnie pociąga].

EiF to też setting, a czemu nikt o nim nie wspomniał? Ja go bardzo lubię - nawet swego czasu mieliśmy w kołchozie stół, choć niepełny - graliśmy też kampanię na zmianę las imperialny i wypady do Mordheim. Fajna sprawa, trzeba by kiedyś w klubie powtórzyć :)

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Temat spoko imo mógłby być nawet przyklejony, ale poza linkami do NG, powinny się znaleźć też odnośniki do anglojęzycznych odpowiedników w wersji *pdf tych tekstów na stronce SG. Oczywiście tych, które się tam znajdują.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Jak dla mnie najważniejszym settingiem do Mordheim jest EiF - jedyny wydany na papierze, przygotowany w pełni profesjonalnie i sporo zasad w nim umieszczonych uległo uoficjalnieniu.

Osobiście jednak najchętniej zagrałbym w Karak Azgal (że nie wspomnę o robieniu makiet do tego sympatycznego settingu :)) ze względu na bliski memu sercu klimat krasnoludzkich podziemi.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Dwalthrim
Chuck Norris
Posty: 463
Lokalizacja: stoned - Komorów/Dębowa Tarcza
Kontakt:

Post autor: Dwalthrim »

W Eif jakoś nie było mi dane zagrać :? , ale chętnie nadrobię te zaległości przy okazji w klubie :wink:
Obrazek

"JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Da radę zagrać, z tego co mamy, stół do EiF spokojnie będzie.
Istotą EiF są dla mnie scenariusze z szalonymi wieśkami ;) ale nie ten jeden Frenzied Mob, tylko inne, fanowskie - uwielbiam ten z uwalnianiem córki kowala oskarżonej o czary [figurka obrażonej dziewczynki, ach!]. Tak naprawdę beastmeni w lasach i wyścigi wózków są super, ale to pikuś w porównaniu z krzywymi mordami wieśniaków, którzy rzucają się na ciebie z rykiem :D

No właśnie - zagrałabym kiedyś w kampanię wózkową. Powiedzmy, każda banda prócz 500gc dostaje jeszcze wózek na starcie. Może wreszcie ktoś poza mną ogarniałby jako tako zasady do wózków ;)

[ja wiem, że ja moderator-zamordysta, ale czy Talar zamierza kiedyś przetłumaczyć EiF?]

Awatar użytkownika
nahar
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39

Post autor: nahar »

Kapitan Hak pisze:Jak dla mnie najważniejszym settingiem do Mordheim jest EiF - jedyny wydany na papierze, przygotowany w pełni profesjonalnie i sporo zasad w nim umieszczonych uległo uoficjalnieniu.

Osobiście jednak najchętniej zagrałbym w Karak Azgal (że nie wspomnę o robieniu makiet do tego sympatycznego settingu :)) ze względu na bliski memu sercu klimat krasnoludzkich podziemi.
Mhm, no to pomyłka. Lustria w całości jest na papierze, Town Cryer nawet swego czasu był dostępny w polskich sklepach z grami. I co gorsza, Karak też chyba był t TC!

A Lustria jest całkiem nieźle zrobiona. EiF ma za to swoje kwiatki - zasady wozów (nikt chyba ich nie rozumie do końca) i np Highwaymana, kola którego wynajmuje tylko Motor jak już ma komplet najelmnikó w swoich skavenach.

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Ale EiF ma klimat - zgniłe drzewa, zbutwiałe liście, jesienna odsłona Chaosu i krocionogi na każdej stronie... ;)

Owszem, zasady do wózków są porażką... i przydałoby się gruntowne uściślenie ich na turnieje [wiem, że jestem jedyną osobą z aktywnych turniejowo w tym roku, która używa wózka, ale to dla ogólnego dobra, żeby bez wałów było ;) ], przede wszystkim przetłumaczenie, bo angielski nie jest tym językiem obcym, który znam najlepiej i jedno słowo źle zrozumiane może wprowadzić błędną interpretację a co za tym idzie, absurd. Dlatego też chciałabym zrobić kampanię imperialno-mordheimową w klubie, gdzie byłyby w powszechnym użyciu wózki - żeby każdy mógł zagrać i żebyśmy wspólnie jakoś te dziury w zasadach pozalepiali [uściślając, niekoniecznie tworząc nowe HR].

Highwayman jest dziwny - nigdy go nie używałam. Muszę kiedyś w jakiejś kampanii wypróbować.
Roadwarden za to miażdży.

Lustria może jest nieźle zrobiona, ale ja dżungli nie lubię. Nie odpowiada mi klimat, po prostu. Chociaż jakby ktoś zrobił stół i dał bandę do zagrania, to spróbowałabym.

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Mhm, no to pomyłka. Lustria w całości jest na papierze, Town Cryer nawet swego czasu był dostępny w polskich sklepach z grami. I co gorsza, Karak też chyba był t TC!
Fakt, wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale chodziło mi o formę jednolitego podręcznika, a nie setting-w-odcinkach w TC.

Zasad wozów i Higwaymana szkoda - spaprali może trochę z tym sprawę, ale jak ktoś chce, to i z tego od biedy coś wyciśnie.

Tak czy inaczej, jeżeli o settingi chodzi, patrzę przede wszystkim na to, czy klimat mi odpowiada - i tak poza zrujnowanym miastem zdecydowałbym się właśnie na Karak Azgal i owo butwiejąco-jesienne EiF (polecam film "Sleepy Hollow" - tak właśnie wyobrażam sobie scenerię EiF).
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Motor
Chuck Norris
Posty: 500
Lokalizacja: Lublin [Moria]
Kontakt:

Post autor: Motor »

Higwayman jest fajny, ma swój klimat bandziora spod ciemnej gwiazdy :wink: Generalnie w walce jest raczej słaby i często spada z konia, plus jest taki, że jest szybki na swoim kucyku;p no i podoba mi się jego figurka;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ushabti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ushabti »

A ja wciąż nie rozumiem, jak można nie lubić klimatu Lustrii? Azteckie klimaty niepojętych lizardmenów i ich złote skarby, tileańczycy jak żywcem wyjęci ze snów Corteza, wreszcie coś dla fanatyków przemądrzałych i wyniosłych elfów, niezależnie od tego czy tych dobrych, czy złych, Amazonki, maruderzy ze Skelige... do tego wszystko to, co da się wepchnąć fluffowo z innych miejsc: Piraci aż się proszą o to, by ktoś ich przygarnął, Harkor ze swymi ożywianymi marynarzami czeka na grających wampirami na Wybrzeżu Wampirów, Skaveni mogą wylądować tam niemal każdym klanem, a całą resztę oficjalnych band z Mordheim da się tam wepchnąć na zasadach "poszukiwania przygód". Jak komuś nie przeszkadzają utrudnienia broni palnej i brak ciężkich zbroi w sklepach... cudo! :)

A co Karak Azgal... fajnie się biega po podziemiach w fajnie porobionych lochach, bo aż trąca klimatem ze starych komputerówek... ALE! Bandy do tego dodatku są niestety nędzne i aż proszą o cios łaski. Gdy decydujesz się na bieganie po komnatach zapomnij o poziomach i stanowiskach strzeleckich bo niełatwo będzie je wykonać... co innego podziemia pełne półek skalnych itp. , ale niełatwo o nie i wymagają wiele pracy przy małej możliwości zmian gotowego stołu... Pytanie czy gra jest warta świeczki :?

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Lustria to duszna i gorąca dżungla. Jesienne, deszczowe Imperium po prostu lubię bandziej. O gustach się nie dyskutuje :)

No i nie bardzo widzę np. Karnawał w Lustrii... zawsze można stworzyć jakiś naciągany fluff, ale nadal będzie on naciągany.

Co do Karak Azgal, mamy już z Hakiem pewną koncepcję, gdzie będzie można zrobić coś takiego, o czym teraz piszesz, a możliwość zmian na stole będzie. Ale to pokażemy za jakiś czas [mam nadzieję!], kiedy będzie już gotowe.

Awatar użytkownika
Nilgar
Kretozord
Posty: 1502
Lokalizacja: Caledor
Kontakt:

Post autor: Nilgar »

nahar pisze:
Kapitan Hak pisze:Jak dla mnie najważniejszym settingiem do Mordheim jest EiF - jedyny wydany na papierze, przygotowany w pełni profesjonalnie i sporo zasad w nim umieszczonych uległo uoficjalnieniu.

Osobiście jednak najchętniej zagrałbym w Karak Azgal (że nie wspomnę o robieniu makiet do tego sympatycznego settingu :)) ze względu na bliski memu sercu klimat krasnoludzkich podziemi.
Mhm, no to pomyłka. Lustria w całości jest na papierze, Town Cryer nawet swego czasu był dostępny w polskich sklepach z grami. I co gorsza, Karak też chyba był t TC!

A Lustria jest całkiem nieźle zrobiona. EiF ma za to swoje kwiatki - zasady wozów (nikt chyba ich nie rozumie do końca) i np Highwaymana, kola którego wynajmuje tylko Motor jak już ma komplet najelmnikó w swoich skavenach.
Lustria i Khemri na pewno były w TC. Karak Azgal to niezależna inicjatywa. Wszystkie trzy settingi są niesamowite, a najlepszą makietę do Khemri widziałem ...w Muzeum Narodowym - model wykopalisk jakiejś odkopanej świątyni, rewelacja po prostu i już się nawet zastanawiałem nad włamem do Muzeum :? Pomyślcie tylko - włam do Muzeum Narodowego i świśnięta makieta wykopalisk, jezzz... :)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ushabti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Ushabti »

No i nie bardzo widzę np. Karnawał w Lustrii...
Nie chciałem tego pisać, żeby nie było, że jestem nietolerancyjny ;)
a najlepszą makietę do Khemri widziałem ...w Muzeum Narodowym
Bo takie "wykopaliska" to właśnie najlepszy klimacik pod Khemri. Muzeum Narodowe nie udostępnia żadnych fotek?
Co do Karak Azgal, mamy już z Hakiem pewną koncepcję, gdzie będzie można zrobić coś takiego, o czym teraz piszesz, a możliwość zmian na stole będzie.
Jak dla mnie powinny to byc "skały" w postaci stojących form krasowych, najlepiej obudowanych platformami z balsy... potem wystarczy to połączy kładkami i mostami, dorzuci drabinki, tory kolejek itp... ale to masa roboty... ja wymiękłem przy 4 skałach, może po wakacjach jak wrócę do Poznania to zarzucę fotkami.

Awatar użytkownika
Dwalthrim
Chuck Norris
Posty: 463
Lokalizacja: stoned - Komorów/Dębowa Tarcza
Kontakt:

Post autor: Dwalthrim »

Skavenblight pisze:Co do Karak Azgal, mamy już z Hakiem pewną koncepcję, gdzie będzie można zrobić coś takiego, o czym teraz piszesz, a możliwość zmian na stole będzie. Ale to pokażemy za jakiś czas [mam nadzieję!], kiedy będzie już gotowe.
Ja z Talarem nawet zacząłem kiedyś coś tam dłubać ;). Trzeba to obgadać w klubowym zaciszu żeby wszystko kompatybilne było :!:
Obrazek

"JAH RASTAFARAI-SIGMAR HELDENHAMMER EMPEROR I!!!"

Awatar użytkownika
Skavenblight
Naczelna Prowokatorka
Posty: 6092
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Skavenblight »

Różne tereny planujemy - rzecz jasna skały z platformami to jeden z bardziej grywalnych terenów, podobnie jak mosty i kładki, więc musi się znaleźć na stole. Będą też innego rodzaju formy skalne, podziemne źródełka i inne duperele, ale wolę pokazać zdjęcia, jak zrobimy ;)

Staśku - spoko, będzie duża różnorodność, więc kwestia kompatybilności nie powinna być problemem ;)

Awatar użytkownika
Telchar
Wodzirej
Posty: 750
Lokalizacja: Łorsoł

Post autor: Telchar »

Nilgar zdaje się mówi o tym:
Obrazek

Awatar użytkownika
Kapitan Hak
Bosman
Posty: 1041
Lokalizacja: z krańca świata
Kontakt:

Post autor: Kapitan Hak »

Telchar, byłeś dzisiaj w Muzeum Narodowym :)?

Co do Karak Azgal, projekt z pewnością będzie pewnym wyzwaniem, bo makiety są nieco niekonwencjonalne i odbiegające dość daleko od naszych tradycyjnych zrujnowanych kamieniczek, ale parę pomysłów już jest, a mam nadzieję, że w gronie klubowym zostaną one wzbogacone i dopracowane.
Nietykalny pisze:NIE perManentny (stały-jednolity)!tylko PerNamentny!!! - np makijaż!
ObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ