North Legion - Imperium Euro i nie tylko
Re: North Legion - Imperium Euro i nie tylko
Kacper ma rację; na 3 cannony co turę nie ma mocnych, skarcić mogą tylko rzuty; ale dwururka na papie to jak widzę po lustrze muss; co mi po Słomce czy biting blade, skoro za mało ASv zdejmuje; trafię na bestyjną krowę i trzeba to rozwalić jakoś, jak nie będzie miał obstawy, po magii+cannonach, papa z dwurakiem i lustrem przy WSv 4+ wklepie mu aż miło; lekko nie jest, ale po miesiącach przekonuję się do opcji z lustro must have mimo wszystko; więcej rzeczy jest z którymi opłaca się podmienić niż mniej, tylko umiejętnie trzeba pograć
Drugi sparing z Lizakami, tym razem z Mythem; efek byl az za bardzo zadowalajacy, 20:0, stracony Pegaz ale wyczyszczony stol; lucznicy pograli tak ofensywnie ze skonczyli gre w 5 turze w strefie Mytha, ale do rzeczy:
- Demi malo graly, przegonily caly smietnik po szarzach w 2 turze, kluczowy regon z koksami i 2 kowbojami dostal szarze od Ic, Ko i 3 demi i sie zwinal, jedna kometa posprzatalo to co uciekalo lub stalo na krancu stolu; czolg przebyl w sumie ok 40" i wbil sie w zabe (jechal slalomem)
magica ryzykujac wysadzenie wsadzila 2 kluczowe komety;
arcy nie dostapil zaszczytu zalatwienia kowboi, bo caly klocek zlamal sie zanim padl 2 czelendz
cannony nawet cos odstrzelily, oldblooda i ostatniego terka
jedne luki zabily 2 z 3 terkow i zbrejowaly; italiano dal t-34 ruch na poczatku i to koniec jego epizodu
cala armia mytha pouciekala lub zostala zabita kometami; wyjatek to zaba i 7 skinow w ktore wkleil sie czolg, tuz przy krawedzi stolu;
- Demi malo graly, przegonily caly smietnik po szarzach w 2 turze, kluczowy regon z koksami i 2 kowbojami dostal szarze od Ic, Ko i 3 demi i sie zwinal, jedna kometa posprzatalo to co uciekalo lub stalo na krancu stolu; czolg przebyl w sumie ok 40" i wbil sie w zabe (jechal slalomem)
magica ryzykujac wysadzenie wsadzila 2 kluczowe komety;
arcy nie dostapil zaszczytu zalatwienia kowboi, bo caly klocek zlamal sie zanim padl 2 czelendz
cannony nawet cos odstrzelily, oldblooda i ostatniego terka
jedne luki zabily 2 z 3 terkow i zbrejowaly; italiano dal t-34 ruch na poczatku i to koniec jego epizodu
cala armia mytha pouciekala lub zostala zabita kometami; wyjatek to zaba i 7 skinow w ktore wkleil sie czolg, tuz przy krawedzi stolu;
nowe pod nowe Euro; postawiłem na GM-a, brak dyscypliny muszę rekompensować ITP, przeżywalność faceta również; BSB z raku laku znów na Pedziu, tak aby mieć wstępnego look outa od Demi; 3 cannony muszą być; łuki ładnie się spisują jak na swoje skromne możliwości więc zostały; jako że ograniczono Demi, pozostał jeden oddział główny i jeden "lekki", do tego 2x5 KO jako odginaczki lub mały bunkier w dalszej fazie gry; zapraszam do komentowania, pierwsze testy już w piątek i niedzielę; brak sztandarów może być bolesny, chociaż, i tak IC zawsze dostają w kość od magii i ostrzału; może zamiast preservatywy na magu wezmę sztandar i razora, do przemyślenia na pewno
1 Grand Master 246 Pts
General; Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15]
White Cloak of Ulric [50]
Potion of Toughness [20]
1 Battle Wizard Lord 288 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
Talisman of Preservation [45]
1 Captain of the Empire 188 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Striking [15]
12 Knights of the Inner Circle 310 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
10 Archers 80 Pts
Marksman
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Demigryph Knights 300 Pts
Lance; Musician;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
1 Great Cannon 120 Pts
1 Great Cannon 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Models in Army: 55
Total Army Cost: 2396
1 Grand Master 246 Pts
General; Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15]
White Cloak of Ulric [50]
Potion of Toughness [20]
1 Battle Wizard Lord 288 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
Talisman of Preservation [45]
1 Captain of the Empire 188 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Striking [15]
12 Knights of the Inner Circle 310 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
10 Archers 80 Pts
Marksman
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Demigryph Knights 300 Pts
Lance; Musician;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
1 Great Cannon 120 Pts
1 Great Cannon 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Models in Army: 55
Total Army Cost: 2396
on nie do końca się tam znajduje; ma WS 4+ i kunia; śmiga sobie od pewnego momentu samodzielnie i ciska czary czy to zza obelisku czy innej górki; chodzi o to, aby ten klocek również jechał do CC i dodał te swoje śmieszne ataki; wolę nie ryzykować maga wysadzającego połowę IC na początku bitwy...a jestem do tego zdolny; LD 9 ze wzdlędu na 3 cannony...to jest must have dla mnie bo jedno zawsze odpowiednio zatnę lub wysadzę
czy klocek piechoty wraz z dużo liczebnymi detachmentami jest tak bezużyteczny ??
Z punktu widzenia obok,jako że nie gram,na papierze wygląda to zacnie.Jeszcze do tego jakiegoś eco priesta.Trochę to może kosztować ale
można nimi karmić niewygodne combaty zanim dogryzą się do właściwego klocka.
Jeżeli źle to widzę oczami wyobraźni to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
pozdrawiam
Z punktu widzenia obok,jako że nie gram,na papierze wygląda to zacnie.Jeszcze do tego jakiegoś eco priesta.Trochę to może kosztować ale
można nimi karmić niewygodne combaty zanim dogryzą się do właściwego klocka.
Jeżeli źle to widzę oczami wyobraźni to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
pozdrawiam
Potrzebujesz aż dwóch 10-tek łuczników? Nie obawiasz się troszkę braku jakiegoś kapłana? Bądź co bądź, w pewnym etapie te modlitwy mogą być naprawdę zbawienne.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Ale że do czego mu modlitwy w takiej rozpie? IC będzie walić 8 ataków - da się przeżyć bez hate
wcale nie jest bezużyteczny tylko obecnie niemodny ... halabardy z eko księdzem i dwoma deatkami są super - tylko trzena je dobrze ogarniać ja zagrałem 4 bitwy na czymś takim i jestem zadowolony. Zasady detek sprawiają ,że są praktycznie nie brejkowalne jak mądrze grasz...Sgt.Uno pisze:czy klocek piechoty wraz z dużo liczebnymi detachmentami jest tak bezużyteczny ??
Z punktu widzenia obok,jako że nie gram,na papierze wygląda to zacnie.Jeszcze do tego jakiegoś eco priesta.Trochę to może kosztować ale
można nimi karmić niewygodne combaty zanim dogryzą się do właściwego klocka.
Jeżeli źle to widzę oczami wyobraźni to proszę mnie wyprowadzić z błędu.
pozdrawiam
Myślałem o modlitwach, nie o hate - re-roll zranień jest zawsze dobry, ward 5+ jest doskonały jeżeli chcesz coś przetrzymać, tylko soulfire trochę cieniuje w tej edycji, ale nie ma co narzekać za te punkty.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.
Albo rybka albo pipka; mam mutacje tej rozpy z dyscyplina, nie ma jednego dziala, jeden demi mniej ale wchodzi drugi kapitan do IC ktory jest BSB, poza tym IC w takiej konfiguracji maja pelny FCG a i dla jednej KO udalo sie wytrzaskac 2 wiecej; z maga wtedy znika prezerwatywa jeszcz; GM daje troszke wiecej niz Priest, mianowicie stabilizacje tego regonu, rozpe wrzuce jeszcze dzis, pisanie z SGS+ do lekkich nie nalezy
p.s. 2 regony lukow to doskonala i tania ochrona flank, dzieki nim mozna ogarnac spokojnie z ko jakis smietnik, 2x10 jest idealne
p.s. 2 regony lukow to doskonala i tania ochrona flank, dzieki nim mozna ogarnac spokojnie z ko jakis smietnik, 2x10 jest idealne
Ok, zapowiadana mutacja powyższej rozpy; mam wrażenie, że daje trochę więcej możliwości do gry, cannon mniej to dość bolesna sprawa, ale Dyscyplina chyba jednak ważniejsza i BSB w IC; BSB obok GM-a, ma duże możliwości wytrzymania przeciwnika, zwłaszcza jak uda mi się wrzucić sygnaturkę na przeciwnika (-2 to hit vs WS10....nice ); dla maga przewidziana jest 7-mka KO, jeśli cannonów nie będzie, może jechać w IC w wagoniku; jakieś porady dodatkowe??
1 Grand Master 246 Pts
General; Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15]
White Cloak of Ulric [50]
Potion of Toughness [20]
1 Battle Wizard Lord 243 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
1 Captain of the Empire 163 Pts
Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Striking [15]
1 Captain of the Empire BSB 152 Pts
Full Plate Armor; Warhorse; Barding
Charmed Shield [5]
Luckstone [5]
Fencers Blades [35]
10 Archers 80 Pts
Marksman
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
7 Knightly Orders 164 Pts
Lance; Musician;
12 Knights of the Inner Circle 345 Pts
Lance; Musician; Champion; St. Bearer
Standard of Discipline [15]
4 Demigryph Knights 252 Pts
Lance; Musician; St. Bearer
3 Demigryph Knights 184 Pts
Lance; Musician
1 Great Cannon 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Total Army Cost: 2399
1 Grand Master 246 Pts
General; Barding; Great Weapon; Full Plate Armor; Warhorse
Helm of the Ratslayer [15]
White Cloak of Ulric [50]
Potion of Toughness [20]
1 Battle Wizard Lord 243 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
Dispel Scroll [25]
1 Captain of the Empire 163 Pts
Full Plate Armor; Shield; Imperial Pegasus
Dragonhelm [10]
Dawnstone [25]
Sword of Striking [15]
1 Captain of the Empire BSB 152 Pts
Full Plate Armor; Warhorse; Barding
Charmed Shield [5]
Luckstone [5]
Fencers Blades [35]
10 Archers 80 Pts
Marksman
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
7 Knightly Orders 164 Pts
Lance; Musician;
12 Knights of the Inner Circle 345 Pts
Lance; Musician; Champion; St. Bearer
Standard of Discipline [15]
4 Demigryph Knights 252 Pts
Lance; Musician; St. Bearer
3 Demigryph Knights 184 Pts
Lance; Musician
1 Great Cannon 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Total Army Cost: 2399
ale najważniejsza zasada tej tarczy nadal działaPiotrB pisze:wiesz ,że ten bsb nie może używać tarczy?
I co z tego? 2+ ignorowanie jest wazniejsze a fencery maja doprowadzic do sytuacji, gdzie malo co go bedzie w ogole trafiac i to jest najwazniejsze, jedyna kosmetyka tutaj to moze zamiast luckstone jednak dragon bane gem, ale to opcjonalnie, Gm daje mu jako taka oslone laszczykiem, najwazniejsze zeby zyl i dawal re-rolle i +1 do CC, bo nie oszukujmy sie, musialby miec gw zeby cokolwiek zabic a i to nie zawsze, stad taka decyzja, reszta wali normalnie, jak bozia da to i re-rolle '1 beda zalaczone, chociaz tutaj nawet re-rolle '6 sa dosc syte a co z reszta mosci Panowie?
ok, po testach małych, wnioskach itp; nie chcę grać na piechocie i samym light; założenie rozpy:
- jak najmocniej rozsiać punkty;
- bat na Kowboi, który nie będzie uzależniony od konkretnej jednostki i sam będę mógł zadecydować gdzie i jak zapolować na jegomościa
- dużo wystawień
- mobilność
- heaven 4lvl i light 2lvl na wszelki wypadek (przez '0 i inne buffy z tej domeny)
- 3x3 Demi, czołg i 2x cannon...must have
pod kątem tych kryteriów robiłem poniższą rozpiskę; początkowo był gryf ale złapałem się na tym, że nie mam zbyt wiele odpowiedzi na kowboi, stąd za gryfa wszedł Pedzio i dodatkowy cannon;
General of the Empire 253 Pts
General; Full Plate Armour; Great Weapon; Pegasus; Shield
Dragonhelm [10]
Van Horstman Speculum [40]
Talisman of preservation [45]
1 Battle Wizard Lord 218 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
1 Battle Wizard 125 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [25]
1 Captain of the Empire 186 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus; BSB
Enchanted Shiel [5]
Dawnstone [25]
Sword of Might [20]
12 Archers 84 Pts
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
7 Knights of the Inner Circle 200 Pts
Lance; Musician; St. Bearer
Gealming Pennant [5]
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
2x Great Cannon 2x 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Cost: 2398
Chyba udało mi się osiągnąć założenia; 11 wystawień w sumie; punkty rozsiane i nic nie kosztuje ponad 300 pts. nawet jeżeli gdzieś tam character jakiś się dołączy do czegoś, to nie winduje zbytnio kosztu; potencjalne straty do przyjęcia są zatem i nawet ze stratą czołgu lub cannonów, rozpa dalej jest mobilna i potrafi coś nie coś ogarnąć; przejebane mają wszelkie skirmishowe armie i mało liczne; oceny/porady mile widziane
- jak najmocniej rozsiać punkty;
- bat na Kowboi, który nie będzie uzależniony od konkretnej jednostki i sam będę mógł zadecydować gdzie i jak zapolować na jegomościa
- dużo wystawień
- mobilność
- heaven 4lvl i light 2lvl na wszelki wypadek (przez '0 i inne buffy z tej domeny)
- 3x3 Demi, czołg i 2x cannon...must have
pod kątem tych kryteriów robiłem poniższą rozpiskę; początkowo był gryf ale złapałem się na tym, że nie mam zbyt wiele odpowiedzi na kowboi, stąd za gryfa wszedł Pedzio i dodatkowy cannon;
General of the Empire 253 Pts
General; Full Plate Armour; Great Weapon; Pegasus; Shield
Dragonhelm [10]
Van Horstman Speculum [40]
Talisman of preservation [45]
1 Battle Wizard Lord 218 Pts
Magic Level 4; Warhorse; Lore of Heaven
1 Battle Wizard 125 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Dispel Scroll [25]
1 Captain of the Empire 186 Pts
Full Plate Armor; Imperial Pegasus; BSB
Enchanted Shiel [5]
Dawnstone [25]
Sword of Might [20]
12 Archers 84 Pts
10 Archers 80 Pts
Marksman
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
5 Knightly Orders 120 Pts
Lance; Musician;
7 Knights of the Inner Circle 200 Pts
Lance; Musician; St. Bearer
Gealming Pennant [5]
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
3 Demigryph Knights 174 Pts
Lance;
2x Great Cannon 2x 120 Pts
1 Steam Tank 250 Pts
Bazyl: Italiano
Cost: 2398
Chyba udało mi się osiągnąć założenia; 11 wystawień w sumie; punkty rozsiane i nic nie kosztuje ponad 300 pts. nawet jeżeli gdzieś tam character jakiś się dołączy do czegoś, to nie winduje zbytnio kosztu; potencjalne straty do przyjęcia są zatem i nawet ze stratą czołgu lub cannonów, rozpa dalej jest mobilna i potrafi coś nie coś ogarnąć; przejebane mają wszelkie skirmishowe armie i mało liczne; oceny/porady mile widziane
Ostatnio zmieniony 5 lut 2013, o 21:32 przez #helion#, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale pamiętasz, że ograniczyli nam Demisie do 8 (chyba, że na Bazylu nie obowiązuje nowy draft?) lub coś innego się zmieniło? Rozpa fajna i ten generał, dawno nie widziany na polach bitew.
"Three things make the Empire great: faith, steel and gunpowder".
- Magnus the Pious
- Magnus the Pious
No, nie inaczej !!!Dymitr do Lohosta pisze:Wrocław nie jest częścią Śląska, który jest powszechnie rozumiany jako Górny Śląsk, geograficzny matole
ciekawe.. myślałem o takim genku ale nie odważyłem się go wystawić.... ale przenalizujemy!
Vampir i Ghule- łapiesz go w 3 turze żeby go przytrzymać- chalenge! - Vampir przyjmuje - 3 ataki na +3 z siłą 7. Trafia na +3 - (trafił 2 - przerzut z wiecznego hate- trafia 3) Rani - żadnej gały. Twoje Savy - Na +5 (udało się raz ) ward udało się raz dostajesz ranę. Statystycznie dostajesz 1,5 rany łamiesz się o 4 ... słabo to widzę.
Oddajesz 350 pkt żeby zatrzymać Vampira na 2 tury.
Pok - nic absolutnie się nie zmienia- zatrzymujesz kolesia za 230 ryzykując genka za 350- słabo
Demon Prince - myślę ,że pomału można go brać po uwagę- tu już zdecydowanie lepiej ale czy DP wyleci pod działa imperium zza górki?
Lizakowi kowboje - raczej się do nich nie zbliżysz - a jeśli już będą w kohorcie lub za górką.
Co jeszcze??
Vampir i Ghule- łapiesz go w 3 turze żeby go przytrzymać- chalenge! - Vampir przyjmuje - 3 ataki na +3 z siłą 7. Trafia na +3 - (trafił 2 - przerzut z wiecznego hate- trafia 3) Rani - żadnej gały. Twoje Savy - Na +5 (udało się raz ) ward udało się raz dostajesz ranę. Statystycznie dostajesz 1,5 rany łamiesz się o 4 ... słabo to widzę.
Oddajesz 350 pkt żeby zatrzymać Vampira na 2 tury.
Pok - nic absolutnie się nie zmienia- zatrzymujesz kolesia za 230 ryzykując genka za 350- słabo
Demon Prince - myślę ,że pomału można go brać po uwagę- tu już zdecydowanie lepiej ale czy DP wyleci pod działa imperium zza górki?
Lizakowi kowboje - raczej się do nich nie zbliżysz - a jeśli już będą w kohorcie lub za górką.
Co jeszcze??
Piotrek a jak bardzo zmieni sie cr jezeli na bok ghuli wjada 3 Demisie a wampir bedzie sie stykal z geniem i nie bedzie mogl zrobic make waya? wydaje mi sie ze to jedyny sensowny sposob na niego, poza tym mam light i heaven cos przemyce w magii, ta rozpa jest niesamowicie mobilna a przeciwnik zeby to ogarnac moze miec problemy, Dp Analogicznie, zlapac go na 2 Pedzie i zlamac, podobnie z Pokiem
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14648
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Gosciu, ale juz nie ma 3x3 KFC - Bazyl bedzie ostatnim turniejem, na ktorym mozesz to wystawic. Kmin nowe euro lepiej, jest biedniej troche.
Gosciu...a co napisalem? ze to rozpa na bazyla a na nowe euro z nowym wochem nie za wiele zmienie, jest kilka rzeczy przechlapane w tej armii a ta rozpa posluzy za bazedo dalszych modyfikacji