Nowy WoCh

Warriors of Chaos

Moderator: JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Eldritch
Berserker Khorna
Posty: 1360
Lokalizacja: Hauptstadt der Oberschlesien

Re: Nowy WoCh

Post autor: Eldritch »

Dobra, dość trollowania, ten spawn o który pytałeś ma tego breatha S3.
Obrazek

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Spoko loko jak będzie podręcznik ogólnie przeciętny lub słaby to zostaną tylko prawdziwi gracze Chałasu jak będzie dobry z tendencjami do odporności na Warhammera to będzie jeszcze więcej graczy tej wspaniałej armii :)

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Andrzej pisze:Ja myślę, że będzie jak z HE. Wszyscy się jarali jakie one mega przegięte, ASF i w ogóle i jak się skończyło/ +100pkt na euro i poluzowanie w ograniczeniach magii :)
Ja bym się nie obraził :D
Obrazek

Klops
Falubaz
Posty: 1062

Post autor: Klops »

co nie zmienia totalnie nic ,spawny i tak nie są bogami wojny ze swoim 2k6 bo nigdzie nie dochodzą

Awatar użytkownika
Szczur22
Oszukista
Posty: 821
Lokalizacja: "Red Scorpion" Pszczyna

Post autor: Szczur22 »

JaSzczuras pisze:Spoko loko jak będzie podręcznik ogólnie przeciętny lub słaby to zostaną tylko prawdziwi gracze Chałasu jak będzie dobry z tendencjami do odporności na Warhammera to będzie jeszcze więcej graczy tej wspaniałej armii :)
Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!
Pocisk pisze:No sztandar jest mocny... dużo rzeczy jest mocnych, zamknijcie japy i nauczcie się grać

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Szczur22 pisze:
JaSzczuras pisze:Spoko loko jak będzie podręcznik ogólnie przeciętny lub słaby to zostaną tylko prawdziwi gracze Chałasu jak będzie dobry z tendencjami do odporności na Warhammera to będzie jeszcze więcej graczy tej wspaniałej armii :)
Nie ma innych armii w WFB. Jest WoCh i są zbiory proxów na zasadach wochu prowadzone przez graczy nie mających jaj żeby grać WoChem oficjalnie!

Właśnie spadłem z krzesła :)

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Hejka chłopaki, przekleję się z forum OŁ, bo widzę, że łakniecie wiedzy:
tomekjar pisze:Jako, że stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Księgi Armii Wojowników Chaosu postaram się podzielić wrażeniami i opisać co tam jest. Dokładnych kosztów punktowych nie będę podawał, żeby nie było, że podręcznik dyktuję ;)

Zacznijmy od zasad armijnych:
- NA MINUS: Zniknęła zasada armijna, czyli przerzutów paniki już nie mamy.
- NA MINUS: Tabelka Oka Bogów zmieniła się znacznie, ale chyba na gorsze. Pechowiec oprócz głupoty może zostać Spawnem (model, który miał takie nieszczęście jest traktowany jak zabity, spawn na pocieszenie), można dostać +1 BS, +1 Inicjatywy. Bonusy się kumulują. Nawet najlepszy rezultat, czyli zamiana w Demoniczne Książęcie sprawia, że model, który się zamienił traktowany jest jako zabity. Rzuca się po zabiciu kogoś w challangu bądź po zabiciu monstera. Czyli każdy po prostu odmówi i tak naprawdę rzucamy tylko po zabiciu monsterów...
- NA PLUS: Znamiona Chaosu są takie jak kiedyś oprócz Nurglowego, który daje -1 do trafienia w model nasz w walce wręcz. Co ciekawe i bardzo pozytywne bohater z markiem nie może wejść do oddziału z innym markiem, ani też do oddziału bez marka, w którym jest bohater z innym markiem. Koniec przyjaźni między czterema potęgami! Dodatkowo za marki płaci się per model, a nie per oddział, co tez jest fajne.

Następnie Domeny Magii Chaosu:
- NA MINUS: Domena Tzeentcha. Atrybut Domeny to dodatkowy PD za każdą szóstkę rzuconą podczas rzucania czaru dodawany po wykonaniu efektów czaru. Zerówka to stara jedynka, ale teraz d6 hitów z Sd6. Mamy w tej domenie mnóstwo czarów zadających obrażenia. Pseudo salkowy strzał templatem, pseudo bolcowy strzał penetrujący szeregi, pseudokatapultowy scatterujący strzał. Wszystkie te czary mają siłę d6 (bolec siłę d6+4), więc jest mocno losowo, do tego scatter/artyleryjka, żeby było bardziej losowo. Oprócz tego Brama, która zamiast wsysać na sile 11+ zadaje dodatkowe k6 hitów, Zdrada, która każe używać oddziałowi przeciwnika najniższej Ld w oddziale i zakazuje korzystać z generała i BSB przez turę. Na koniec antymagowa snajperka, czyli każdy z magów rzuca k6 i dodaje lvl magii swój. Jak gracz Chaosu wygra lub zremisuje cel czaru dostaje hita z S3, traci poziom magii i czar, który to czar zna już mag chaosu (bez Lore Attribute, korzystamy z Tzeentchowego). Wszystko fajnie, ale teraz zasada całego Lore, czyli Warpflame: jeżeli cokolwiek tzeentchowego zadaje hity, to ma tę zasadę i powoduje ona test Toughnessa pod koniec fazy magii jeżeli oddział dostał choć 1 ranę z czarów Tzeentcha. Niezdany test T oznacza D3 rany bez AS, ale jeżeli zda, dostaje regenkę 6+. Ba, jeśli ma regenkę, to ma o 1 lepszą! I tak, czary z tej domeny nie są płonące. Czyli każdy czar z tej domeny ma szansę buffować cel czaru regenką...
- NA PLUS: Domena Nurgla. Atrybut mówi, że za każdy rzucony czar rzucamy d6 i jak wypadnie 6tka nasz mag robi się grubszy i dostaje na stałe +1 W +1T. Najmocniejsza domena jak nic, widać to już po zerówce: jest to czar typu DD używający wzorniku zionięcia i powodujący testy T dla każdego dotkniętego modelu. Niezdany test to rana bez AS. Mamy tu zmniejszanie WS i I oddziału o 1/d3, mamy augument dający poisona naszemu oddziałowi, bądź polepszający poisona do 5+ jeśli już ma. Curse of Leper wraca w nowym wydaniu: rzucony na nasz oddział daje +d3 T, rzucony na przeciwnika oddział daje -d3T przez turę. Mamy czar MM zadający d6 hitów z S5, przy czym po tych hitach oddział zdaje test T, niezdany oznacza kolejne d6 hitów i tak aż do zdania testu/śmierci. Możemy mieć czar dający regenkę na 5+ lub polepszający istniejącą regenkę o 1 (przy castingu 22+ działa na wszystko w 12", mały casting 11+ to jeden oddział). No i na koniec Vortex z testami T, bardzo elegancka szóstka.
- NA PLUS: Domena Slaanesha. Atrybut co prawda fatalny, gdyż sprawia, że za każdą wbitą czarami Slaanesha ranę dostajemy rzut k6. Każda rzucona 6tka oznacza +1WS, +1I, +1A na turę, ale dostępne czary powodują, że w walce możemy użyć tylko jednego z nich, więc raczej zbyt dobrze pompować magów nie będziemy... Zerówka to linia 24calowa z hitami S3 AP, jedynka to hex dający oddziałowi w 24" Random Movement(d6) i ASL, całkiem uroczy czar. Dwójka to słaba snajperka: model będący celem robi test Ld na 3 kościach, jak nie zda, to rana bez AS, działa na to generał i BSB. Trzeci czar to stare dobre Frenzy, ale lepsze. Na przeciwników to tylko Frenzy (i d6 hitów z S3 co turę maga chaosu), podobnie rzucone na nasz oddział bez Frenzy. Ale jak rzucimy to na oddział z Frenzy to mamy +2 ataki z tegoż Frenzy. Mamy też słaby czar MM zadający d6 hitów S4 AP, dający dodatkowe k6 po niezdaniu testu Ld. Podobnie jak w przypadku Nurglowego czaru testuje się do zdania bądź śmierci. Piąty czar sprawia, że cel w 24" testuje Ld na 3d6 odrzucając najniższą, można rzucić dużą wersję, wtedy działa na wszystko w 24" (20+). Szóstka o tyle ciekawa, że to Hex, ale zadający 2d6 hitów raniących zawsze na 4+. Dodatkowo choć jedna rana wbita oznacza ASL i Random Movement (d6). Czyli przed tym czarem w walce wręcz nie da się ukryć.

Ekwipunek dostępny naszym bohaterom:
- NA PLUS: Gfty są naprawdę różne, tanie, drogie, średnie. Mamy Scaly Skin 5+, mamy Breath Weapon S4, mamy leczenie się z zadawanych ran (każda zadana rana przez nasz model to rzut k6: każda szóstka to uleczona rana). Trzecie Oko Tzeentcha przerzuca 1 na Ward Save, co przy możliwym Wardzie 3+ jest godne uwagi. Jest z czego wybrać, gifty są one per army, więc nie będzie spamu breath weaponów np.
- NA MINUS: Normalne Itemy rozczarowują niestety. Z 3 broni użyteczna może być tylko jedna, czyli Hellfire Sword, ale jest bardzo losowa w swym działaniu i dość niebezpieczna dla użytkownika. Mianowicie daje Flamingi i Multiple Wounds (d3), ponadto każdy zabity model przeciwnika to rzut k6. Każda 6tka to d6 hitów z S4 idące w oddział przeciwnika (liczy się do CR), ale za to co turę gracza chaosu rzut kością, a każda jedynka to rana bez AS dla noszącego broń... Helm of Many Eyes jest teraz pancerzem, podbija AS o 1, ponadto taki jak był. Skull of Katam zmieniona całkowicie: zamiast jednego channelinga mamy ich 6, ale każda jedynka na channelingu to -1Ld, jak zjedziemy do 0 to umieramy. Można tego nie stosować na szczęście, ale strasznie dużo tego rzucania kością, następne itemy też takie są... Śmieszny jest Chalice of Chaos, taki chaośny potion, który daje rzut k6 i jakiś bonus (ASF/regenka/ward 5+/KB), ale na jedynce dostajemy ranę, a na 6tce jesteśmy demonem po zdanym teście Ld, albo spawnem po niezdanym :D Mało losowości? To w takim razie Blasted Standard: na 2+ zmniejsza siłę shootingu w oddział o połowę, ale na jedynce podwaja tęże siłę. jest też Pendant Slaanesha dający rzucanie Breaków na jednej kości. Ogólnie przedmioty są ultralosowe, drogie, albo bezużyteczne.

No i oddziały po kolei jak lecą w książce:
- NA MINUS: Chaos Lord pozostał taki jak był (minimalne zmiany w normalnych broniach i ich cenie), co nie jest dobrą informacją, gdyż jest drogi bardzo. Samo to w sobie nie jest złe, ale przedmioty w książce zaważyły na minusie tutaj, nie zachęcają do jego brania po prostu.
- BEZ ZMIAN: Exalted nie zmienił się praktycznie
- NA PLUS: Duży Sorcerer nie zmienił się praktycznie, ale teraz mając marka może brać też Lore podręcznikowy, co jest bardzo fajne. Slaanesh / Shadow, Tzeentch / Metal, Nurgle / Death, no mark oprócz powyższych Fire.
- NA MINUS: Mały Sorcerer podrożał o 25 punktów bez żadnego powodu...
- NA PLUS: Zenony potaniały o 30 punktów zachowując oba zionięcia
- NA PLUS: Deamonic Mount potaniał o 15 punktów, ponadto można mu założyć Barding, więc wreszcie można go wystawić jak ktoś lubi model
- NA PLUS: Mantikory potaniały o 50 punktów zachowując swe zasady, ponadto mogą dokupić sobie AS 4+ i machnięcie ogonem
- NA MINUS: Palanquin of Nurgle jest nie do wystawienia, gdyż jest Monstrous Cavalry z M4
- NA PLUS: Dyski to teraz straszni rzeźnicy z 3ma atakami z S4, ale podrożały o 10 punktów
- NA PLUS: Juggery takie jak u Skullcrusherów, więc mają jeden atak więcej, +1 S w szarży, ale nie dają już +3 do AS. Za to one i wszystkie inne mounty demoniczne mają magiczne ataki!
- NA MINUS: Cyckowąż Slaanesha wywalony, teraz jedyna opcja to te wypierdki spod Hellstriderów.
- NA PLUS: DEMONICZNE KSIĄŻĘCIE!!! Tyle ile tu zostało poprawione do tej pory mnie zdumiewa! Statline ten sam, ale:
- Normalne ataki > Magiczne ataki
- Stubborn > Unbreakable
- koszt 300 > koszt 275 (ze skrzydłami)
- brak pancerza > możliwość wzięcia 1+ AS, w tym Chaos Armour spoza limitu punktowego na gifty/itemy
- brak itemów magicznych > pula 25 pkt na magiczne przedmioty
- poziomy magii za 50pkt/poziom > poziomy magii za 35pkt/poziom
- Ld 8 > Ld 9
Jedyny minus to fakt, że nie można mu podbić Warda do 4+ z marka Tzeentcha (daje przerzuty jedynek na Warda), ale poza tym jest zjawiskowy i zarąbisty.
- NA MINUS: Warriorzy są tańsi o punkt golutcy, ale za wszystko oprócz tarcz płacą srogo. Halabarda za 3pkt/model? Zestaw Warrior, halabarda, tarcza, mark to już 20 punktów. Drooooooooogo!
- NA MINUS: Choseni jak wyżej. Po prostu drogo okrutnie, co prawda mają rzut na tabelkę przed grą na 3d6 i wybierają jedną kość do odrzucenia, ale koszt za zestaw Chosen, tarcza, halabarda, mark to 25 punktów. Drooooooooogo! No i czempioni nie biorą już magicznych itemów.
- NA MINUS: maruderzy zostali najbardziej dotknięci nerfem. Koszt gołego podskoczył do 6 punktów, a dwuraka do 3 punktów, dodajmy marka i mamy 11pkt/model, czyli tyle co za Savage Ork Big Una lub Greatsworda! Taki Greatsword ma o 1 mniej I, 1 mniej A, ale za to o 1 więcej Ld, 4+ AS względem żadnego u marudy oraz jeszcze Stubborn. Słabo do potęgi. Rozumiem, że mogli chcieć pociąć kloce Khornowe z dwurakami, ale czemu zniszczyli też wszystkie inne setupy wystawienia maruderów? Bo teraz są ultra drodzy, w porównaniu z każdą imperialną piechotą ssą jak nie wiem.
- NA MINUS: Marauder Horsemenom zabrali ich zasadę specjalną, a koro ich odciążyli w ten sposób, to dorzucili 1 punkt/model więcej do kosztu, żeby im nie było smutno. Dodatkowo branie light armour sprawia, że nie są już fastem, więc do flaili LA nie można brać...
- BEZ ZMIAN: Hellstriderzy właściwie nie zmienili się od wyjścia ich w WD. Taki tam fast z opcjami, za to dość drogi, ale płaci się za szybkość.
- NA MINUS: Knechci mieli być tańsi, ale zrobili ich droższymi. Teraz kosztują tyle co kiedyś, ale bez broni. Mogą dokupić lance za 2pkt lub Słomki za 3pkt. Ratują ich trochę marki płatne per model, przy piątce jest minimalnie taniej, ale przy 6 modelach jest bez zmian, przy 7miu już jest drożej niż kiedyś
- NA MINUS: Skullcrusherzy. Stracili 5T, mają już 4T, stracili swego MR. Za to dostali magiczne ataki zwierzaków, +1 siły zwierzaków w szarży, +1 A zwierzaków oraz +1W. Za to podrożeli aż o 15pkt za model, no i muszą dokupić sobie broń po cenach jak u Rycerzy...
- NA PLUS: Rydwany zwykłe zyskały, gdyż przeniosły się do Core. Co więcej potaniały o 10pkt, a mark khorna potaniał o 20pkt. Poza tym bez zmian.
- NA PLUS: Rydwan ciągnięty przez grubasa ma 1T i 1W więcej niż zwykły, za to 1M mniej, obsługa ta sama, a 2 konie zastępuje gruber, który ma 3 ataki z S5. Dodatkowo wszystkie jego impacty mają KB. Płaci się więcej o 20 pkt od zwykłego, ale to jakaś odmiana w specialach, stąd na plus.
- NA PLUS: Chimera jest mocno napompowana punktowo niestety. Koszt to aż 230 punktów z bazy. Co prawda mamy AS4+ i dostajemy 6 ataków z S6 i dodatkowe d3 z machnięcia ogonem o tej samej sile, ale WS4, Ld5 i przede wszystkim tylko 4 Woundy to parę powodów żeby jej nie brać. No i wypadałoby dokupić regenkę do takiego drogiego monsterka. A przy okazji Breath Weapon z S4. Ale wtedy koszt jeszcze bardziej zwiększa się, a my nadal mamy monstera z T% i 4ma ranami... Na plus bo to odmiana i latacz, który się mieści.
- NA MINUS: Forsakeni to jakieś nieporozumienie. Statline się nie zmienił, ale dostali Chaos Armour. Ale nadal kosztują 19pkt, za to dostali zasadę dającą im co turę walki inną losową zasadę z puli: ASL, AP, ASF, Poisoned, Regenka (5+), KB. Co prawda mogą mieć Hatred (Khorne), lub Swiftstride (Slaanesh), ale nadal nie wiadomo co mają robić. Kloca takich się nie postawi, małego oddziałku też nie (I4, więc mogą nie uderzyć w ogóle). Takie niby cośtam, ale jednak nic.
- NA PLUS: Spawny są tańsze o 5pkt, dodatkowo mogą mieć tanio ASF (10 punktów od Slaanesha), ale też mogą mieć Breath Weapon z S3 (od tzeentcha za 20pkt). Wiadomo, że ciężko zionąć ze Spawna, który łazi niewiadomo ile, ale zawsze można straszyć przeciwnika pociesznym spawnem!
- NA PLUS: Warhoundy się nie zmieniły, ale jak człowiek dobrze je wytresuje za 2pkt/model to zrobią Vanguarda, co sprawia, że może wrócą u mnie do rozpiski. No i liczą się do limitu Core znowu.
- NA PLUS: Chaos Ogry minimalnie potaniały, podobnie jak ich opcje uzbrojenia. Nie mogą już brać od wojów Chaos Armouru, za to mają Impacty identyczne jak ich krewni z OK. Minimalne ulepszenie, ale jednak
- NA MINUS: Trolle zostały zrównane z tymi z O&G, czyli są po 35 punktów bez żadnych zasad specjalnych dodatkowych. Ich specjalna regeneracja była naprawdę ekstra czymś, co je wyróżniało, a teraz nic. No nie, tu oszukuję, chaośne trolle potrafią znaleźć sobie za 3pkt drugą pałę i mają wtedy 2 bronie.
- NA MINUS: Dragon Ogry miały być lepsze, a są o 5pkt/model tańsze i mają minimalnie tańsze dwuraki. Niezbyt fajna zmiana według mnie...
- NA PLUS: Za to Dragon Ogre Shaggoth potaniał aż o 50 pkt, a jego dwurak o kolejne 8. Pokazuje to jak bardzo był przeceniony wcześniej, szczególnie, że nawet teraz nie jest zbyt wspaniały.
- NA PLUS: Hellena dostała prawdziwego Warda 5+ zatrzymując udawanego Warda 5+ trzykrotnego użytku. Zatrzymała też siłę, a jej ataki sa magiczne. Znerfiony zaś został Misfire z miscastami magów, ograniczyli go do 24" i dodatkowo zdane Ld chroni przed miscastem... Za to drastycznie podrożyli Hellenę do 210pkt!
- NA MINUS: Warshrine przesunął się do Speciali, stał się rydwanem bez impactów i swiftstrida i mało co robi. Mianowicie daje dodatkową kostkę modelom rzucającym ja Eye of the Gods w 12" od Warshrine i można wybraną przez siebie kostkę odrzucić. Ponadto ma bounda PL4, który daje d3 rzuty na tabelkę modelom z zasadą EotG w 12" (czyli czempionom / bohaterom). Czyli zamiast wspierać całe oddziały wspiera tylko czempionów / bohaterów. Zamiast robić to ot tak w fazie strzelania musisz zużyć kostki magii żeby tego użyć i można to zatrzymać. Dla mnie słabe, szczególnie, że poza polowaniem na demon prince'a to niewiele da to boostowanie...
- NA MINUS: Gigson Kejosu potaniał do 200 pkt jak u O&G i tak jak u nich nie będzie brany. Jedyna ciekawostka to +1T za mark Nurgla, ale IMO nadal nie do wystawienia bez żadnej ochrony. I nie upada na życzenie jak kiedyś...
- NA MINUS: Slaughterbrute to największa chyba pomyłka tego armybooka. Model, za który płaci się ponad 200 pkt, a ma 4 ataki z S7 i tyle. Null, zero, nic poza thunderstompem i 2ma dodatkowymi atakami z S5 za które trzeba dopłacić. Ponadto trzeba mieć w armii Exalteda/Lorda, który go kontroluje, wtedy używa jego WS i Ld. A jak nie ma się takiego bohatera (np bo zgienie), to taki Slaughterbrute zaczyna hulać z random movement (2d6), ale na scatterce jak fanatyk. I jak dojdzie do własnego oddziału to wypłaca mu d6+2 impacty z S7 i staje przed nim. Do tego ma T5, W5 i jego jedyną ochroną jest 4+ AS. W porównaniu z Shaggothem z dwurakiem wymięka, i to bez brania pod uwagę, że trzeba mieć żyjącego Lorda/Exalteda...
- NA PLUS: Mutalith Vortex Beast to monster, który średnio lubi się bić. Ma siłę i wytrzymałość na poziomie 5, ale WS3 i d6+2 ataki, więc nie jest napieracz combatowy. Chroni się lepiej niż powyższy kolega, gdyż ma 4+AS i Regenkę (5+). Dodatkowo posiada bounda, który jest czarem DD o zasięgu 18" bazującym na testach T. Każdy niezdany to oczywiście rana bez AS, a ile ich trzeba zrobić to zależy od rzutu na d6. 1 to d6 testów i fear dla oddziału testującego. 2 to d6 testów i głupota dla oddziału testującego. 3 to d6 testów i hokus pokus, czyli losujemy WS/BS/S/T/I/A rzucając d6 i ten stat rośnie o 1, następnie losujemy jeszcze raz i ten drugi stat spada o 1. 4 to d6 testów i na 3+ przechodzi na oddział w 6 calach aż się nie skończą cele / nie rzuci się mniej niż 3. Na piątce robi się ciekawie, gdyż nad celem czaru pojawia się mały blast scatterujący d6 i każdy pod blastem testuje T. Na szóstce super sprawa, gdyż każdy model w oddziale testuje T, ponadto jak zadana jest choć jedna rana dostajemy Spawna w 6" calach od celu

Na koniec bohaterowie specjalni, większości osób nie interesują, ale są:
- NA PLUS: Archaon potaniał trochę z mountem, ale można też wystawić go bez, wtedy znacznie tańszy. Poza tym bez większych zmian poza faktem, że może dać za 5pkt/model jednemu oddziałowi Knechtów Hatred i ItP
- NA MINUS: Wulfrik się nie zmienił, ale zmiany w Maruderach sprawiają, że jest znacznie słabszy.
- NA MINUS: Valkia potaniała co prawda o 5pkt, ale ma prawdziwe Frenzy teraz czyli autopilota, ponadto niezdany Break w 12" od niej to d6 hitów z S6. Wszystkie jej rolle na tabelce EotG to +1S automatycznie
- NA MINUS: Vilitch potaniał o 15 punktów, ale jest tak samo bezużyteczny jak kiedyś, po prostu mag 4tego poziomu ze zdolnością za 110pkt, która prawie nic nie robi. No i Lore of Tzeentch gorszy IMO.
- NA PLUS: Festus zatrzymał regenkę dla oddziału oraz poisona (obie rzeczy można polepszać magią nurgla), ale nosi teraz potionka, którego można wypijać raz na turę walki wręcz na jej początku. Jak łyknie Festus to odzyskuje ranę wcześniej utraconą. Ale jak wmusi komuś (d6 + S modelu każdego z graczy: przy remisie bądź wygranej Festusa udało mu się wlać komuś miksturę do gardła) to model pijący miksturę traci d3 woundy bez AS.
- NA PLUS: Sigvaldowi potaniało się o 50 punktów, ale stracił 1+AS (ma teraz 2+ AS), poza tym bez zmian, ale nie może przerzucać swojej głupoty z BSB. Ponadto każdy roll na EotG to dodatkowy atak automatycznie.
- NA MINUS: Podrożał nie zmieniając się. Jako jedyny troll w armii ma mutankt regenration.
- NA PLUS: Scyla Anfingrimm dostał Hatred, AS5+ i normalny Movemnt 6, poza tym taki sam jak był wczesniej, ale jest herosem teraz, a nie rare. Ma 10Ld i nie widzę powodów, by nie mógł być generałem :P
- NA PLUS: Imienny Zenon, czyli Galrauch jest taki jak był, ale tańszy o 106 punktów. Do tego jego "małe" zionięcie to testy T lub usunięcie z gry
- NA PLUS: Kholek tańszy jest o 60 punktów, ale ktoś mu ukradł zbroję i biega ze Scaly Skin 4+ jako jedyną ochronę.






No i to by było na tyle. Dużo kombinowania i szukania dobrych opcji, ale chyba jestem trochę zawiedziony szczególnie złymi dla mnie wiadomościami (droższe wszystkie kawalerie w booku np). No nic, czas przestać marudzić i coś wymyślić ;)

.
Obrazek

Awatar użytkownika
Handelson
Mudżahedin
Posty: 200
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Post autor: Handelson »

Thx za ten raport!

Awatar użytkownika
DOC
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 198
Lokalizacja: Pszczyna / Gliwice

Post autor: DOC »

tomekjar pisze: - NA MINUS: Valkia potaniała co prawda o 5pkt, ale ma prawdziwe Frenzy teraz czyli autopilota, ponadto niezdany Break w 12" od niej to d6 hitów z S6. Wszystkie jej rolle na tabelce EotG to +1S automatycznie
Tak mi się już wcześniej coś zdawało że autor nie lubi WoChu... we wszystkim jakiś haczyk... ;/
Szczur22 pisze:Bez BSB to jak bez wacka do burdelu. Napijesz się drinka, ale akcji nie bedzie bo spanikujesz.

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Eh. Poszły w złą stronę. Polepszyły herosów, pogorszyły zqyklasow. Woch to teraz będą herosi, charioty, oddzialy di trzymania herosow i potwory. No, wdg mnie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

tomekjar pisze:Hejka chłopaki, przekleję się z forum OŁ, bo widzę, że łakniecie wiedzy:
Małe uwagi do speców- Archaon ma marki wszystkich bogów, a więc też ma frenzy.
Sigvald ma jeszcze zwykłą tarczę, więc ma w sumie save 1+ nadal.

Koszt marud to pomyłka, powinni płacić mniej za marki i broń, a nie tyle co wojownicy. Ogólnie sporo straszliwych podrożeń w armii, średnio to wygląda :(

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Mówiłem :wink:
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

JaSzczuras
Chuck Norris
Posty: 484
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: JaSzczuras »

Jeszcze w ograniczeniach EURO zaraz obetną nam chimerę do 0-1, craszerzy 0-8 coś jeszcze wytną, albo np demon prince do max 400 punktów ale wtedy to chyba dadzą plus +200 :P

Awatar użytkownika
Karlito
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3305
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Karlito »

Oblukałem sobie Forsakenów i... kurde to może być całkiem spoko jednostka core. Taka 40-tka z markiem Khornea przy rzucie 3 z D3 na ilość ataków i frenzy, będą mieli 60 ataków z hatem :shock: Do tego z tabelki mogą mieć np ASF, KB lub... POISONY :twisted:

Chaos Ogry straciły Chaos Armour :|
Welcome to the Tower of Rising Sun.
Moja galeria: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=28122
Kupię RÓŻNE RÓŻNOŚCI: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=42454

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3788
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Fatycznie, a to wszystko za jedyne 840 punktów. Świetny deal, zwłaszcza ich ataki z S4 - taka horda jak mówisz średnio wbija 4 rany w demigryfy, normalnie nie ma co zbierać ;p

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Oblukałem sobie Forsakenów i... kurde to może być całkiem spoko jednostka core. Taka 40-tka z markiem Khornea przy rzucie 3 z D3 na ilość ataków i frenzy, będą mieli 60 ataków z hatem Do tego z tabelki mogą mieć np ASF, KB lub... POISONY

Chaos Ogry straciły Chaos Armour
Karlito 70 Ataków... 40 z pierwszedo 3 z d3 no i frenzy +1
Straszne straciły chaos armor a zyskały impacty i z GW są tańsze od Irongutów
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
PiotrB
Maruda
Posty: 5732

Post autor: PiotrB »

i tak autor był nad wyraz miły bo dużo plusów znalazł :)... ja ich nie widziałem:)...no ale ja jestem malkontentem.. :roll:
Najlepiej podsumował to Wojtuś.. to będzie smutne :mrgreen:
Lidder pisze:Nie kłopocz się. Miarkę i kostki też zostaw w domu, zbędny balast i trud z Twojej strony.
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Debelial
=D>

Drogie te modele punktowo, jeszcze bardziej elitarnie wyszło niż było chyba :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Cóż z WOCH zrobił się, herohammer w końcy w WD autor pisał, że wzorował się na podręczniku do piątej edycji WFB... ale ja nie narzekam widać na 1 rzut oka, że jest sporo opcji złożenia mocnych kombinacji.
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Przemcio pisze:
Oblukałem sobie Forsakenów i... kurde to może być całkiem spoko jednostka core. Taka 40-tka z markiem Khornea przy rzucie 3 z D3 na ilość ataków i frenzy, będą mieli 60 ataków z hatem Do tego z tabelki mogą mieć np ASF, KB lub... POISONY

Chaos Ogry straciły Chaos Armour
Karlito 70 Ataków... 40 z pierwszedo 3 z d3 no i frenzy +1
Straszne straciły chaos armor a zyskały impacty i z GW są tańsze od Irongutów

I kosztuje 800 pkt i ma frenzy, więc popierdziela w świat, dostaje bok i ITS GOING DOWN.

Ja myślę, że bardzo dużo ludzi patrzy na tego booka przez pryzmat poprzedniego.
Wydaje mi się, że po prostu poszli w stronę minimaxów trochę.

Samo "kręcenie się wokół herosów" jest bardzo 5 edycyjne, zresztą podobnie jak cała ta edycja :).

Nikt natomiast nie patrzy na fakt, że:
a) jest dużo wyborów wyrównanych. Nie ma jakiś jednostek, które niesamowicie odstają od reszty.
b)Jest sporo synergii. Regenka Nurgle + D3T sprawia, że np taka Chimera albo Slaughterbrute robi się o wiele bardziej spoko.
c) Maruaderzy podrożeli: ałć, ale i tak większość brała 20 do trzymania maga ;) (wnioskuje po forum rozpisek).
d) Shrine i EoTG. Dostajemy bonusy za zabicie championów, to duży plus. A co do buffowania oddziałów.... Kaman, gdyby nie opcja 3+Ward + Stubborn to nikt by Warshrineów nie wystawiał ;)
e) W Lordach jest spora konkurencja. DP jest uber, Lvl 4 jest uber. Lord jest gorszy, ale smok 30 pkt tańszy sprawia, że jak ktoś chce samca alfa, to nie musi wystawiać minimalnego, żeby się zmieścić.
f) Jest sporo fajnych giftów. Itemy są średnie, ale Rulebookowe i tak wystarczą na ogół.
g) Rydwany: lepsze, Forsaken: słabi ale lepsi niż byli i w core, Pieski: lepsze, Gorebeast: super, Chimera: dobra, czy nie, flying monster w special to napewno tragiczna opcja nie jest, szczególnie np z nurglem, Skullcrusherzy wciąż mocni, Daemonic Mounty w końcu wystawialne, dyski lepsze, Helka lepsza, Shaggoth Lepszy, DO tańsze, Ogry +- takie same, Trolle lepsze IMO (mutant regen i magic vomit średnio wart 10 pkt, opcja ahw lepsza imo).

Ogólnie myślę, że trzeba zmienić koncepcję i dostosować się do nowego booka, ale naprawdę uważam, że przynajmniej w kwestii różnorodności jest to duży krok naprzód. Broken rzeczy zostały usunięte. Totalnie useless rzeczy stały się przynajmniej mniej useless ;)
Release the Przemcio!

ODPOWIEDZ