
DE Jankiela (VIII edycja)
Re: DE Jankiela (VIII edycja)
Jankielowi widać nie spodobał się sposób, w jaki spadł mu smok w ostatniej bitwie 

Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.
Barbara mi przypomniał o zaginionym temacie 
Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Turniej na zasadach bazyla (ale moja rozpa już na nowe euro)
Pierwsza bitwa z Szymonem (magowie z light, wózek, 2xdemiśki, klocek IC, działo, tank)
W piewszej turze ściągam cannona z shades ze sword of rhuin, w drugiej wylatuję smokiem pod 3 demiśki i oddział IC. Shades i assassin na dalekiej flance drugą turę ostrzeliwują czołg. Smok przyjmuje szarże IC i ich wszystkich zabija w 4 tury hth, 3 demiśki spanikowały i za stół, bo italiano złamał 5 gołych rycerzy. W międzyczasie 5 demiśków jedzie środkiem prosto w kusze i oddział warriorów z magami. Pendant wpada w altara i w końcu go zabija, smok po zmasakrowaniu rycerzy zebrał 2W z banishmenta (a miałem scrolla, tylko chciałem rozproszyć z kości - miałem 7, a Szymon na swoich 5 wykulał żenująco mało), po czym dostał z działa i spadł. Lord na szczęście tylko 2 W. Zjebałem to, bo powinienem wpaść choćby assassinem w czołg, skoro wiedziałem, że smok dokończy rycerzy i się wystawi na ostrzał. Lord wszedł do oddziału z dwoma magiczkami, żeby dać im 10 ld do snajperki z deatha w bsb Szymona, snajperka zbita, chiałem zaszaleć i jebnąć słońce w demiśki kończące moich warriorów i jebłem - miscast, mały placek, lord do piachu. Jeszcze to rzuciłem z 5 kości... Pendant zabił jeszcze bsb i złamał resztkę kawalerii z magami. 12-8. Szymon miał Don Wasyla i 200 pts strat mniej.
Druga bitwa z Patrykiem i VC - bez historii, zaczynam, snajperka na siłę w nekrosa ze scrollem, poszedł scroll, Patryk podszedł wszystkim, ja wrzuciłem smoka i warriorów z dwoma assassinami w ghule z generałem i nekrosami, italiano i pendanta w zombie z bsb i wraithem. Assassini zabili lorda (nie wiem, czemu nie krzyknął challenge, ale chyba za wiele by to nie zmieniło, bo i tak by dostał jeszcze 10A od warriorów z hatred i wrzuconym flaming swordem). 20-0
Trzecia bitwa z Solem
Bardzo przyjemne dla mnie szczury - poza latarą i 6 guttersów nie było nic szkodzącego na dystans. Żadnych maszynek, doomrocketów, piorunów - nic. Tylko scorch. W pierwszej albo drugiej turze ściągnąłem latarę (shades+fireball), furmana podjechała środkiem za blisko assassinów, dostała salwę z kusz i gwiazdki i się złożyła. Abomke na flance zastawiłem harpiami i wrzuciłem w nią klatkę wbijając dwie rany. W kolejnej szarża italiano w abomę, Solo daje flee, przelatuje na drugi koniec stołu prosto pod assassinów, którzy ją składają. Pendant w plaguemonki. Smok zabija 20 slaaves którzy mu wpadli na bok i wlatuje w plague monki. Teraz robię mega błąd klockiem z assassinami - szarżuję w 20 slaves stojących przed dzwonem i oczywiście ich łamię. Po czym dostaję szarżę dzwonu, Solo wrzuca death frenzy, 13 na dzwonie i tracę klocek wraz z assassinami. Trzeba było, wyjść assassinami z oddziału (bo seer miał odporność na flaming) stać i napierdalać z gwiazdek i 30 kusz, a nie się wydurniać z tą szarżą. W końcu wepchnąłem pendanta i smoka do hth z dzwonem. Pendanta zabił assassin, smok zabił cały oddział stormów i assassina i skończyło się 11-9 dla mnie.

Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Turniej na zasadach bazyla (ale moja rozpa już na nowe euro)
Pierwsza bitwa z Szymonem (magowie z light, wózek, 2xdemiśki, klocek IC, działo, tank)
W piewszej turze ściągam cannona z shades ze sword of rhuin, w drugiej wylatuję smokiem pod 3 demiśki i oddział IC. Shades i assassin na dalekiej flance drugą turę ostrzeliwują czołg. Smok przyjmuje szarże IC i ich wszystkich zabija w 4 tury hth, 3 demiśki spanikowały i za stół, bo italiano złamał 5 gołych rycerzy. W międzyczasie 5 demiśków jedzie środkiem prosto w kusze i oddział warriorów z magami. Pendant wpada w altara i w końcu go zabija, smok po zmasakrowaniu rycerzy zebrał 2W z banishmenta (a miałem scrolla, tylko chciałem rozproszyć z kości - miałem 7, a Szymon na swoich 5 wykulał żenująco mało), po czym dostał z działa i spadł. Lord na szczęście tylko 2 W. Zjebałem to, bo powinienem wpaść choćby assassinem w czołg, skoro wiedziałem, że smok dokończy rycerzy i się wystawi na ostrzał. Lord wszedł do oddziału z dwoma magiczkami, żeby dać im 10 ld do snajperki z deatha w bsb Szymona, snajperka zbita, chiałem zaszaleć i jebnąć słońce w demiśki kończące moich warriorów i jebłem - miscast, mały placek, lord do piachu. Jeszcze to rzuciłem z 5 kości... Pendant zabił jeszcze bsb i złamał resztkę kawalerii z magami. 12-8. Szymon miał Don Wasyla i 200 pts strat mniej.
Druga bitwa z Patrykiem i VC - bez historii, zaczynam, snajperka na siłę w nekrosa ze scrollem, poszedł scroll, Patryk podszedł wszystkim, ja wrzuciłem smoka i warriorów z dwoma assassinami w ghule z generałem i nekrosami, italiano i pendanta w zombie z bsb i wraithem. Assassini zabili lorda (nie wiem, czemu nie krzyknął challenge, ale chyba za wiele by to nie zmieniło, bo i tak by dostał jeszcze 10A od warriorów z hatred i wrzuconym flaming swordem). 20-0
Trzecia bitwa z Solem
Bardzo przyjemne dla mnie szczury - poza latarą i 6 guttersów nie było nic szkodzącego na dystans. Żadnych maszynek, doomrocketów, piorunów - nic. Tylko scorch. W pierwszej albo drugiej turze ściągnąłem latarę (shades+fireball), furmana podjechała środkiem za blisko assassinów, dostała salwę z kusz i gwiazdki i się złożyła. Abomke na flance zastawiłem harpiami i wrzuciłem w nią klatkę wbijając dwie rany. W kolejnej szarża italiano w abomę, Solo daje flee, przelatuje na drugi koniec stołu prosto pod assassinów, którzy ją składają. Pendant w plaguemonki. Smok zabija 20 slaaves którzy mu wpadli na bok i wlatuje w plague monki. Teraz robię mega błąd klockiem z assassinami - szarżuję w 20 slaves stojących przed dzwonem i oczywiście ich łamię. Po czym dostaję szarżę dzwonu, Solo wrzuca death frenzy, 13 na dzwonie i tracę klocek wraz z assassinami. Trzeba było, wyjść assassinami z oddziału (bo seer miał odporność na flaming) stać i napierdalać z gwiazdek i 30 kusz, a nie się wydurniać z tą szarżą. W końcu wepchnąłem pendanta i smoka do hth z dzwonem. Pendanta zabił assassin, smok zabił cały oddział stormów i assassina i skończyło się 11-9 dla mnie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Jankiel nasza bitwa była pełna błędów tak mi sie wydaje ja też mogłem tymi 3 demigryfami nie grac jak andrzej swoim lordem
Kocitz pisze:Aha i nie jedziemy jakimkolwiek wehikułem z którym miał coś wspólnego: Solo, jego rodzina, jego przyjaciele/znajomi, jego najbliższe otoczenie [w tym SS] czy jakakolwiek osoba mająca styczność z Kiełbasą
Chowanie ninjy do oddziału shejdów jest ryzykowne. Nie wygrasz zaczynania i może Cię kosztować sporo punktów. I chyba wołałbym jednak hydrę niż CoC. Akurat za zmiast 2x8 shejdów wchodzi hydrant + 5tka shejdów na maszynki.Jankiel pisze:Barbara mi przypomniał o zaginionym temacie
Z racji tego, że nowe euro mi zniszczyło całkowicie rozpę na 4 pegazach i dużej suce, trzeba było złożyc coś nowego:
Dreadlord na smoku, 1+ save, reroll, soulrender, stubborn
bsb na pegazie, pendant, dragonhelm
suka z fire 2lev scroll
suka z death 2lev seal, tome of furion
2x assassin z gwiazdkami
2x harpii
2x 5DR
35 warriorów z flamingiem
18 kusz
2x8 shades
Nie może mieć hydry bo ma PoKa i koronę. Ja testuję coś pomiędzy wersją Jankiela a Twoją, czyli hydra, 10 shadów i 1 CoC bez korony ale z lepszą ochroną na lordzie. Z tym assasinem w shadach trzeba ostrożnie, albo ich dobrze schowasz albo nie ryzykujesz jak przeciwnik ma dużo pocisków, jakie masz z tym doświadczenia Jankiel?
Ostatnio zmieniony 6 lut 2013, o 16:48 przez hypnotic, łącznie zmieniany 1 raz.
Mnie sie ta rozpa bardzo podoba, ale chyba wole warszawskie zlozenie lorda. No i faktycznie, brak hydry to jednak mega strata. Wiem, ze shejdzi sa fajni, ale czy az tak? Strasznie latwo schodza, i to wlasciwie od byle czego. Kazdy pocisk, klopka i traca swoja wartosc.
No, ale calosc prezentuje sie naprawde ciekawie.
No, ale calosc prezentuje sie naprawde ciekawie.

Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".
Pisałem, że na miejscu Jankiela wolałbym hydrę niż CoC. Skąd pomysł, że mogło chodzić o cziriota?
Zwłaszcza, że na nowych ograniczeniach nie moze mieć naraz Poka, hydranta i korony. Smokowi przydałby się do obstawy oprócz PoKa drugi pegazista z płaszczykiem (potocznie dresiarz
). Jankiel wystawia drugą czarkę. To jest IMO do rozważenia co lepsze w tej konkretnej rozpie.


Te dwie magiczki sporo mi dają i zawsze mam fajne fazy magii. Antymagia też jest syta.
Shades punktują od pierwszej tury i nie mam nic innego do ściągania maszyn. I w przeciwieństwie do kusz mogą strzelać w dowolne miejsce stołu i można ich spokojnie przerzucać tam, gdzie są potrzebni. Koronę wziąłem tylko dlatego, że nie starczyło punktów na hydrę
Normalnie pewnie byłby trickster shard albo jajko.
Muszę tym trochę pograć i nie robić dziecinnych błędów. Może coś zmienię, może nie.
Shades punktują od pierwszej tury i nie mam nic innego do ściągania maszyn. I w przeciwieństwie do kusz mogą strzelać w dowolne miejsce stołu i można ich spokojnie przerzucać tam, gdzie są potrzebni. Koronę wziąłem tylko dlatego, że nie starczyło punktów na hydrę

Jak ma być bardzo ryzykowne, to wkładam ich do warriorów i kusz.Chowanie ninjy do oddziału shejdów jest ryzykowne. Nie wygrasz zaczynania i może Cię kosztować sporo punktów. I chyba wołałbym jednak hydrę niż CoC. Akurat za zmiast 2x8 shejdów wchodzi hydrant + 5tka shejdów na maszynki.
Osemka raczej nie spadnie od 2d6, a jest spora szansa, że w ogóle nie odda punktów.Kazdy pocisk, klopka i traca swoja wartosc.
Muszę tym trochę pograć i nie robić dziecinnych błędów. Może coś zmienię, może nie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.
Wrzucam pełną rozpę na potrzeby universal battle. Zagrałem 6 ostatnich bitew bez cloak of twilight, bo zapomniałem, że go mam w rozpie.
No i oczywiście, w dzisiejszej bitwie z Andrzejem okazało się, że scrolla chciałem mieć na innej magiczce, niż wpisana w rozpie (po kilku bitwach doszedłem do wniosku, że optymalnie jest mieć 3 czary z fire i 2 z death). W efekcie vampir, który w rozpie miał vampire lore, ściągnął ze snajperki na ld magiczkę, która w rozpie miała scrolla, a nie miała. Szybki Szpil musi dbać o renomę
1 Dreadlord @ 560.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Armour of Darkness [25.0]
Dawnstone [25.0]
Soulrender [15.0]
1 Black Dragon @ [320.0] Pts
1 Master @ 212.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Pendant of Khaeleth [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
1 Sorceress @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Seal of Ghrond [30.0]
Tome of Furion [15.0]
1 Sorceress @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
1 Dark Elf Assassin @ 171.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
Cloak of Twilight [20.0]
1 Dark Elf Assassin @ 151.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
18 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 195.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
34 Dark Elf Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lordling @ [6.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
Total Army Cost: 2400.0
Na razie wyniki są bardzo zachęcające. Ten stubborn mi się na niewiele przydaje, ale na hydrę w ogóle nie mam punktów. Assassini i shades jednak za dużo robią, zeby z nich rezygnować.
No i oczywiście, w dzisiejszej bitwie z Andrzejem okazało się, że scrolla chciałem mieć na innej magiczce, niż wpisana w rozpie (po kilku bitwach doszedłem do wniosku, że optymalnie jest mieć 3 czary z fire i 2 z death). W efekcie vampir, który w rozpie miał vampire lore, ściągnął ze snajperki na ld magiczkę, która w rozpie miała scrolla, a nie miała. Szybki Szpil musi dbać o renomę

1 Dreadlord @ 560.0 Pts
General
Crown of Command [35.0]
Armour of Darkness [25.0]
Dawnstone [25.0]
Soulrender [15.0]
1 Black Dragon @ [320.0] Pts
1 Master @ 212.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard
Pendant of Khaeleth [35.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
1 Sorceress @ 180.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Death
Seal of Ghrond [30.0]
Tome of Furion [15.0]
1 Sorceress @ 160.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Fire
Dispel Scroll [25.0]
1 Dark Elf Assassin @ 171.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
Cloak of Twilight [20.0]
1 Dark Elf Assassin @ 151.0 Pts
2ndWeapon
Manbane [25.0]
Rending Star [30.0]
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
8 Shades @ 128.0 Pts
Rptr Crossbow
18 Dark Elf Repeater Crossbowmen @ 195.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Standard; Musician
34 Dark Elf Warriors @ 235.0 Pts
Spear; Light Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]
1 Lordling @ [6.0] Pts
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
Total Army Cost: 2400.0
Na razie wyniki są bardzo zachęcające. Ten stubborn mi się na niewiele przydaje, ale na hydrę w ogóle nie mam punktów. Assassini i shades jednak za dużo robią, zeby z nich rezygnować.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.