Nasze Rozpiski

Dark Elves

Moderator: Yudokuno

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Re: Nasze Rozpiski

Post autor: hypnotic »

Gdyby na exekach się mieścił baner ASF to jeszcze ale tam trzeba bsb do tego a ja ich z ASL nie widzę. Do tego kocioł jeszcze i się robi drogo i nie wchodzi pare innych ciekawych rzeczy...

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Problemem jest to, że nawet oddział 30 bez niczego (poza ap) jest tak cholernie drogi, że blokuje masę innych rzeczy, a przydaje się tylko sporadycznie.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

403 bez chempiona. Niby drogo, ale mają s6, załatwia to problem jaki mamy z przebiciem pancerza (bez brzytwy). Na bsb mam hydra banner, jest w CoK'ach. Kocioł i tak jest w rozpie, więc stuborn to dodatkowy plus. Mam 2 odziały które potrafią uderzyć jak tona cegieł. Zwłaszcza CoKi z +1A dodatkowo z kociołka. Na dużej czarce zastosowałem pegaza i Dark magic, word of pain, soul stealer oraz Black horror pomagają wygrać combaty, większość jednostek które mają masę ranków mają również t3. Problem w tym że rozpiska jest bardzo wrażliwa na błędy w rozstawieniu.

Wracając do hordy execów, są wstanie 2 odziały gryfów wciągnąć, tylko nie na raz i z pomocą kotła. niestety niewiele ich zostanie na koniec. Niemniej mam tyle śmieci że dam radę ich trzymać na odległość. Druga opcja jest zapomnieć o magii i jechać na smoku.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

Hej, do tej pory przez kilka ładnych lat grałem Liz, pora na zmianę i padło na (od zawsze uwielbianych DE), wczoraj zagrałem pierwszą poważniejszą bitwę czymś takim:

Dreadlord
General;
Armour of Darkness
Dawnstone
Crown of Command
Soulrender
Black Dragon

Master
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Battle Standard;
Pendant of Khaeleth
Dragonhelm
Dark Pegasus

Master
Heavy Armour; Shield
Ring of Hotek
Cloak of Hag Graef
Dark Pegasus

Sorceress lv2, Fire
Dispel Scroll
Pearl of Infinite Bleakness


30 x Dark Elf Repeater Crossbowmen
FCG

30 x Black Ark Corsairs
Rptr Handbow (Swap); Standard; Musician;
Sea Serpent Standard

5 x Harpies
5 x Harpies

8 x Cold One Knights
Standard; Musician
Banner of Swiftness

Cold One Chariot
Cold One Chariot
Total Army Cost: 2398.0 Pts.

Z pierwszych spostrzeżeń:
- drugi Master bez Lancy/GW nie ma w ogóle kopa, trzeba jednego kusznika wyrzucić i dać mu coś ;)
- 30xkusz jak się dobrze pokula to jest moc:)
- 8xCO... jakoś mi nie zaimponowali, coś w zamian proponujecie?

Z góry dzięki za podpowiedzi oraz uwagi - szczególnie te krytyczne co by wyeliminować błędy / wymaksować rozpę.
pozd.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Aby coki imponowały to potrzebujesz ich w innym ustawieniu. Od kilku miesięcy testuje 11 z banner of swiftness z bsb i hydrabanerem. Mam cob w rozpie wiec jsk coś to dostają warda lub kolejny atak. Wtedy jest moc. Niemniej kloc kosztyje 550 punktów. Wiec to spora investycja.

Awatar użytkownika
Donderwolf
Wałkarz
Posty: 72

Post autor: Donderwolf »

Spora inwestycja faktycznie... opłacalna?:)
musiałbym zrezygnować z Rydwanów - których możliwościami (kontra czy wjazd z flanki +Impakty) przyznam jestem zafascynowany ;)

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Wzięcie kotła i BSB z hydra banerem tak komplikuje ustawienie bohaterów na euro, że ja nie widzę sensownego złożenia reszty w tym układzie. Ale próbuję ;)

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

@ donderwolf - wydaje mi się że owszem jest to opłacalne, ale jestem dopiero po kilku grach i rozpiskę nadal szlifuje.

@ hypnotic - Nie wiem czy warto próbować, jak chcesz grać na kotle i hydra banerze to musisz całą rozpiskę zmienić. Nie jestem przekonany czy wciśnięcie ich na siłę do rozpiski (obecny standard) która działa bardziej na strzelaniu oraz uderzeniu z kontry, da zamierzony efekt. Wręcz podejrzewać że rezultat będzie odwrotny.

Link do tego nad czym obecnie pracuje,

http://www.druchii.net/viewtopic.php?p=863413#863413

Rozpiska działa na zupełnie innej zasadzie niż Pegazownia. Jest bardziej agresywna i wymaga innego stylu gry.

Awatar użytkownika
hypnotic
Kretozord
Posty: 1708
Lokalizacja: Kraków

Post autor: hypnotic »

Koncepcja ciekawa, to że u nas nikt tak nie grał jeszcze nic nie znaczy. Nie wiem tylko czy dobrowolne rezygnowanie z PoK i hydry, czyli najmocniejszych rzeczy w booku ma sens. Jak musisz mieć 2 czarkę to zmienił bym 2lvl na 3 co zwalnia punkty w hero na PoKowca, no i ja bym chyba wolał ASF na BSB, ewentualnie na coldach, ale to wymaga pogrania, no i hydra do tego, tylko trzeba punktów szukać ;)
Swoją drogą teraz zauważyłem, że powinni dopuścić PoKa na dużej czarce, chyba że zapis lord dotyczy nazwy jednostki a nie typu?

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Hydra jest niby mocna, ale jej moc to głównie to że jest tania jak na swoje możliwości, i jej przegiętność zaczyna się dopiero jak ma się dwie.
Przez całe zeszłoroczne ETC zrobiła dla mnie jedno wielkie nic.

kolejne bitwy

1. Śmierć w 2 turze bras orb jeśli dobrze pamiętam. oddała 175 punktów
2. Uciekała przed abomką (spaliła trochę slavów). zyskała 80 punktów
3. Pitka w pierwszej turze. oddała 175 punktów
4. Zapluta przez skinki i magię 2 tura, oddała 105 punktów (spaliła trochę skinków)
5. Zabita przez banishment w drugiej turze oddała 175 punktów
6. Zabita przez cannona 3 tura oddała 175 punktów.

więc przez 6 bitw na samym ETC bilans hydry to - 725 punktów. Najprościej na świecie nie umie tym grać :wink:. Gdyż jak tylko wychyliła nosa z za covera padała martwa. Nie widzę sensu by 175 punktów chowało mi się za domkiem. Ja od 6ed nie miałem szczęścia do hydr.

dzimmey
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 43

Post autor: dzimmey »

może to będzie głupie pytanie ale jestem noobem d; w korsarzy wsadzasz jakąś czarke ? bo zastanawiam się jako iż dopiero zaczyna przygodę to gdzie dokładnie wsadzić czarkę czy w korsarzy czy lepiej niech siedzi w kuszach

Awatar użytkownika
DarkAngel
Oszukista
Posty: 820
Lokalizacja: Wataha - Racibórz/Wrocław

Post autor: DarkAngel »

Jak masz korsarzy combatowych, to nie polecam, jak strzelającym to bym się może zastanowił, chociaż z tym ich śmiesznym zasięgiem i tak magiczka byłaby za blisko wroga. Magiczka najlepiej w kuszach a jak ma sztylet to we włóczniach.
"Nie może być kompromisu między wolnością a nadzorem ze strony rządu. Zgoda choćby na niewielki nadzór jest rezygnacją z zasady niezbywalnych praw jednostki i podstawieniem na jej miejsce zasady nieograniczonej, arbitralnej władzy rządu." - Ayn Rand

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Ja mam taką zasadę że czarodziejki staram się trzymać zdala od walki, pomaga to im przeżyć, dłużej mogą czarować, oraz nie oddaje łatwo punkty.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Kanadian, znaczy, ze cos zle ta hydra grasz :)

Imho combo hydra banner+CoB to zdecydowany overkill, jesli chodzi o boostowanie cokow.

Ja ostatnio rozkminiam 12stke CoKow z AP bannerem. To jest wersja pod smoka, 2 pedzie, kusznikow, hydre i smieci. Do tego na Championie daje RRoR, zeby mi troche podboostowal ture magii, bo mam tylko jedna suke z 2lvl deatha. Taka 12stka z AP wyglada naprawde fajnie. Spokojnie lamie o 5 4ki demisiow, czy mournfangow. No, ale alternatywa sa 3 rydwany + 100 punktow, takze warto sie zastanowic. Na pewno na niektore paringi sa o wiele lepsi, bo nie oddaja tak latwo punktow, a niestety rydwany maja to do siebie, ze sa pierwszym celem dla artylerii, czy jakichs silniejszych pociskow. Nikt rozsadny nie wystawia przeciez w deployu smoka, czy hydry, zeby przy 10+ wystawieniach przegrac rzut o zaczynanko i tak wazny model stracic za frajer.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Możliwe, nigdy nie lubiłem tej hydry, nawet podczas malowania. Zawsze albo ginęła w tak nieprawdopodobny, głupi sposób. Łącznie z tym że potrafiła zostać zabita przez łuczników w CC :lol2:.

CoB jest tam gdzie jest potrzebny, albo KB na korsarzach, lub ward na Exekach, na coki to różnie albo ward albo atak. Ty masz dwie templatki oraz 3 lataczy, a to zmienia wszystko. Niemniej to jest twoja rozpa, Ja nie potrafił bym nią pewnie takich wyników kręcić. Do smoka też nie mam zaufania w 7ed na nim grałem, za zwyczaj w 5 turze łamał się i uciekał za stół.
Co do deploya to się zgadzam. Odnośnie ETC to pociski były z siłą 5, dostała 7 W, a regenką zdałem tylko dwókrotnie. A czar był początkowo rzucony w pegaza z colokiem, przeciwnik myślał że cloak nie działa na magię, pozwoliłem mu zmienić cel, mógł tylko walnąć w hydrę, która potrzebna mi była choć na 1 W, więc się zgodziłem, wiem że nie powinienem, ale .... jestem za miły :^o .
Co do działa, to kolo miał 2 działa obok siebie w pierwszej turze dostało z spirit leech, w drugiej pegaza, w trzeciej wybiegłem hydrą, i Dr wpadły w działo które pegaz nie był w stanie zabić, wydawało misie że między 4 DR i Pegazem wbiją 1W, wystarczył wtedy overrun na 3+ by zblokować drugie działo, ryzyko było małe, niestety. Więc działo wystrzeliło trafiło, oblałem warda i 5 W wbiło. Zazwyczaj tak się kończą historie mojej hydry #-o.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Mnie też zawsze za szybko spadała i była pierwszym celem dla wszystkich maszyn i czarów. I jeszcze czasami ma durne rzuty na szarże w stylu 2+2. Z żadnym ogarniętym przeciwnikiem hydra mi się nie przydawała. Jak bym chciał mieć w armii chimerę :)
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Nie zaczynaj bo będę płakał, 3x chimera + 2x Nurgel deamonprince z lataniem. + cokolwiek najlepiej coś szybkiego.

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

To prawda, ze wiekszosc armii ma na hydre skuteczny bacik, ale te 175 zajmuje jednak bardzo duzo uwagi, ktora jednak trzeba jej poswiecic, bo inaczej gadzina moze zaszkodzic.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Pitagoras
Falubaz
Posty: 1443
Lokalizacja: Okolice Warszawy

Post autor: Pitagoras »

Jankiel pisze:I jeszcze czasami ma durne rzuty na szarże w stylu 2+2.
A mi właśnie jeżdziła 5+6 czasami :lol2:

coldy na hydra banner o kotle uzywalem w 7ed. wtedy wystarczyła 6 + BSB, żeby przepchnąć, każdy oddział.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

Rince pisze:To prawda, ze wiekszosc armii ma na hydre skuteczny bacik, ale te 175 zajmuje jednak bardzo duzo uwagi, ktora jednak trzeba jej poswiecic, bo inaczej gadzina moze zaszkodzic.
Jak najbardziej, niemniej ja nie potrafię jej potencjału wykorzystać, z moich doświadczeń, śmiecie za podobne punkty zajmują mojemu przeciwnikowi więcej czasu i wysiłku by się ich pozbyć. W twojej rozpie hydra jest niżej na liście priorytetów niż np. smok, wiec przeciwnicy mniejszą uwagę jej poświęcają.

W 7ed jak zabiłeś pierwszy rank to przeciwnik nie oddawał i steadfasta nie miał. W 8 11+hydra banner + CoB wypłacają prawie 40 ataków 2/3 z S6, przy wsparciu np. Blade wind, steal soul lub black horror masz szanse hordę w turę wciągnąć bez większych strat. Jak atak nie potrzebny to ward się przyda na ewentualne kontry lub strzelanie, przecież nie tylko CoKi muszą blessing dostać.

Oraz przeciwnik CoKów będzie unikał jak ognia, wiec w rozpie musisz mieć coś do ogarnięcia śmieciów, i więcej ataków z S6, ja zdecydowałem się na egxeków, z kilku powodów, jednym z nich jest dla tego by przeciwnik się na nich rzucił jak łatwe punkty, a one potrafią przemielić odział. Corsaży mam jak potrzebuje masę ataków a nie siłe, do tego dark magic zapewnia crowd controll, ten sam efekt można zapewnić mając kilka templatek do dyspozycji.

Rince twoja rozpa IMHO jest lepsza, tyko że ja potrzebuje rozpiskę która trochę błędów mi wybaczy. Deployment już mniej wiecej opanowałem, I jak dla mnie więcej punktów ugram na tym co mam.

Pozatym ja mam tajną broń w rozpie w postaci magiczki na pegazie, z imponujących osiągnięć, w ciągnęła samotnie szarżując świerzego bloodka w combacie. kilka odziałów kraśi, w tym minersów. Nie licząc sporo śmieci które pozamiatała.

Zastawaniem się na wrzuceniem championa z MR. Tylko że on sporo kosztuje.

ODPOWIEDZ