WoCh 8 edycja

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Re: WoCh 8 edycja

Post autor: SaperHeart »

Infernal Puppet pisze:Takie pytanie odnośnie warpflejma - jak się on składa z efektem mortisa ?

Mamy powiedzmy duże żule ( regenka 5+) w zasięgu oddziaływania na mortisa, które dostają od czaru warpflame i zdają T ( pomijając wątpliwą nieco sensowność takiego zagrania ). Jeśli pierwszym bonusem byłby warp flame, to renenka wynosiła by 4+, bo mortis by już nie działał. Jeśli pierwszy wchodziłby mortis to podbijałby to na 4+, a potem warpflame na 3+.

Bierze się kożystniejszą opcję, czy lecimy po prostu drogą "czyja tura, tego wola" ?
IMO nie ma tutaj nic niejasnego. Efekt od Mortisa jest tymczasowy i może być maksymalny do 4+, tzn. że jeżeli zabraknie zasięgu lub mortis zostanie zdjęty to oddział nie ma +1 do regeneracji, a efekt warpflejma jest stały, dając Regeneracje na 6+ lub zwiększając ją o +1 na stałe. Podsumowując, efekt mortisa przestaje działać przy 4+.

p.s. że się tak wtrące w temat ;P
...Who dares wins...
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

według mnie należy rozróżnić 2 rzeczy
- osobną rzeczą jest posiadanie regeneracji, którą mają jednostki i którą podnosi Mortis
- osobną rzeczą jest modyfikacja +1 do rzutu którą daje Warpflame

opis Mortisa
improve their Regeneration saves by one point until start (...) to a maximum of 4+
opis Warpflame
already have the Regeneration special rule instead gain +1 to all Regeneration saving throws for the rest of the game
więc sądzę, że efekt Warpa nie kłóci się z Mortisem i nie ma problemu z tym "czyja tura, ten wybiera co pierwsze"
jak masz Regenerację na 5+ to nadal masz tę zasadę, ale efektywnie zdajesz na 4 bo dodajesz sobie 1 z efektu Warpflame
Mortis podnosi samą wartość zasady specjalnej, czyli np Cryptom na 4+, ale wówczas efektywnie zdajesz na 3 bo dodasz 1 i masz potrzebną wartość

opis w RB nie ma minimum dla tej wartości, oczywiście 1 zawsze fail
takie moje zdanie
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

zapomniałeś przytoczyć cały zapis Misha:
These units improve their Regeneration
saves by one point until the start of their next turn, to a
maximum of 4 +
...Who dares wins...
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

przecież napisałem, że podnosi Regenę do maks 4+, nie przesadzaj wiemy o co chodzi

to jest zmiana zasady specjalnej do maks 4+
Warpflame jest modyfikatorem, wynika to z opisu obu zdolności

nie kłócą się, Crypty mogą tylko zyskać w ten sposób :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Post autor: SaperHeart »

misha pisze:przecież napisałem, że podnosi Regenę do maks 4+, nie przesadzaj wiemy o co chodzi

to jest zmiana zasady specjalnej do maks 4+
Warpflame jest modyfikatorem, wynika to z opisu obu zdolności

nie kłócą się, Crypty mogą tylko zyskać w ten sposób :)
oki ;) rozumien ;P trzeba było tak od razu ^^
...Who dares wins...
Obrazek

Awatar użytkownika
Murmandamus
Niszczyciel Światów
Posty: 4837
Lokalizacja: Radom

Post autor: Murmandamus »

Czy mark of Nurgle -1 do hita działa też na smoka/ manti ? W opisie jest napisane że "model".
zapraszam na Polskie Forum Kings of War

https://kow.fora.pl/

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

@Warpflame
ciekawe, że te efekty do regeneracji się chyba kumulują :) w kolejnych turach
bo jest each phase i efekt na całą grę, czyli oddział dostaje za 1 razem regene 6+ a poźniej +1 do rzutu

tylko zastanawia mnie jak ktoś będzie miał +3 do rzutu z kilku tur, to nadal naturalna 1'nka to fail, gdzieś to było w RB nie mogę odszukać
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

misha pisze: tylko zastanawia mnie jak ktoś będzie miał +3 do rzutu z kilku tur, to nadal naturalna 1'nka to fail, gdzieś to było w RB nie mogę odszukać
s.43 w RB - saving throws
trzeci akapit
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Czy Dp dostaje z banishmentu 3d6 czy 2d6 hitow???
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Jest demonem IMO.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

trikk pisze:Jest demonem IMO.
W podreczniku nie ma nic na ten temat ze jest demonem, wiec raczej nie powinien obrywac dodatkowych hitow, inaczej wszystko co ma w nazwie demon bedzie obrywac (demon slayer, demonic attacks itp. ;]).

pzdr

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

W RB nie ma wzmianki o zasadzie "daemonic" tylko Daemon. Fluffowo i nazwowo jest demonem.
No porównywanie Daemon SLAYER do Daemon Prince jest śmieszne i jest to bardzo głupi argument.
Daeemonic mounty też są demonami, hellcannon też IMO jest demonem. Daemon Slayer nie jest demonem, bo jest... Zabójcą demonów.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9570
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

To chyba będzie najgłupsza dyskusja roku :lol2:

Przypominają mi się stare dyskusje 'czy orzeł jest elfem' oraz 'czy trolle i giganty są greenskins' :mrgreen:

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

No tak, ale co zalicza sie do bycia demonem ? Zasada czy sama nazwa ? Bo rownie dobrze koles moglby miec w nazwe samo Prince a figurka przedstawiala by nadal demona.
No i czy crushery beda traktowane jako demony ?

pzdr

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

nie wiem jak jest z DP ale podam inne przyklady.
gobliny maja zasade - fear elves. nie ma elfow, sa tylko wood elfy, dark elfy i high elfy. czy to znaczy, ze gobliny nie boja sie nikogo?
druga to czy chaos dwarfy to nadal dwarfy?
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Azz pisze:No tak, ale co zalicza sie do bycia demonem ? Zasada czy sama nazwa ? Bo rownie dobrze koles moglby miec w nazwe samo Prince a figurka przedstawiala by nadal demona.
No i czy crushery beda traktowane jako demony ?

pzdr
Zdrowy rozsądek? Fluff? Nazwa? Crushery nie są demonami, bo są mortalami na demonicznych wierzchowcach, więc banishment nie działa.

Co do elfów i goblinów. Naprawdę nie jest trudno ogarnąć co jest elfem, a co nie :)
Ostatnio zmieniony 20 lut 2013, o 13:04 przez trikk, łącznie zmieniany 1 raz.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3007
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Może po prostu napiszcie do LS i każcie im tą kwestię rozstrzygnąć oraz zapisać w Uściśleniach Sędziowskich, bo tak to się można kłócić do 9 edycji :roll:
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Azz
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 195
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Azz »

trikk pisze:
Zdrowy rozsądek? Fluff? Nazwa? Crushery nie są demonami, bo są mortalami na demonicznych wierzchowcach, więc banishment nie działa.
Fluff i zasady- te dwie rzeczy zawsze sa ze soba sprzeczne.

Ale mam pytanie dlaczego w tym wypadku w/g Ciebie banisz nie dziala na crusherow ? Polowa modelu (nawet wieksza jego czesc) jest demonem. Tak samo czy by nie dzialal jak posadzisz demona na zwyklego monster cavalery (o ile by byla taka szansa) ?

pzdr

Awatar użytkownika
trikk
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3900
Lokalizacja: Malifaux

Post autor: trikk »

Azz pisze:Ale mam pytanie dlaczego w tym wypadku w/g Ciebie banisz nie dziala na crusherow ? Polowa modelu (nawet wieksza jego czesc) jest demonem.
Dlatego, że wszelkie ataki są rozpatrywane przeciwko jeźdzcom, a nie mountom?
Azz pisze:Tak samo czy by nie dzialal jak posadzisz demona na zwyklego monster cavalery (o ile by byla taka szansa) ?
Nie możesz na nic posadzić demona. Case closed
Azz pisze:Fluff i zasady- te dwie rzeczy zawsze sa ze soba sprzeczne.
To podaj w tym przypadku te sprzeczności. Ja żadnych nie widzę.
Release the Przemcio!

Awatar użytkownika
Przemcio
Postownik Niepospolity
Posty: 5334

Post autor: Przemcio »

Bloodletters of Khorne are now strength 4, with special rules MR1, Scaly skin 6+, Daemonic and Daemon of Khorne. They have the daemonic gift Hellblade.... 14 points
Biorąc pod uwagę, że te zapisy wyżej są prawdziwe to wtedy napewno banishment nie będzie działał na naszego DP bo każdy model z booka demonów pewno będzie miał zasadę Demonic... a o ile mnie pamięć nie myli banishment dodaje hity jeśli cel ma zasadę Demonić lub Undead
We Bust in, Fight Through the Carnage, let the BOOMSTIK do the Talking...

ODPOWIEDZ