Grzybki. Po prostu grzybki .paulinka17 pisze:To a propos czego? Wojtuś, gdzie nam odleciałeś?WojtuśŚ pisze:Mnie zabili BSB.
Rozpiski
Moderator: Kołata
Re: Rozpiski
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Najlepsze jest to, że najwyżej była Paula (14 miejsce) grając nie standardową rozpąGrolshek pisze:73, 76, 80. Jesteśmy świetni. A ja najlepszy bo tak wysoko tylko dzięki idealnie pomalowanej armii
Jestem nowym graczem, składam właśnie armię i ułożyłem sobie rozpiskę pod zakupy.
Moim założeniem nie jest maksymalnie wyżyłować rozpiskę. Chcę armię klimatyczną ale mogącą coś ugrać.
@ razem: 2400 pkt
---------------------- BOHATEROWIE
1 Black Orc Warboss @ 205.0 Pts
General
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Savage Orc Big Boss @ 79.0 Pts
Frenzy; Choppa; Great Weapon
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 61.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
1 Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
---------------------- ODDZIAŁY
33 Savage Big 'Uns @ 383.0 Pts (tutaj siedzi SO szaman i SO big boss)
Frenzy; Second Choppa; Warpaint; Standard; Musician
34 Orc Boyz @ 258.0 Pts (tutaj siedzi BO warboss)
Second Choppa; Light Armour; Standard; Musician
6 Trolls @ 210.0 Pts
29 Night Goblins @ 227.0 Pts (tutaj siedzi NG boss)
Netters; Shield; Standard; Musician
3 Fanatic @ [75.0] Pts
24 Goblins @ 84.0 Pts (tutaj goblin shaman)
Shortbow; Light Armour
5 Orc Boar Boyz @ 100.0 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield
---------------------- MASZYNY
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
Moim założeniem nie jest maksymalnie wyżyłować rozpiskę. Chcę armię klimatyczną ale mogącą coś ugrać.
@ razem: 2400 pkt
---------------------- BOHATEROWIE
1 Black Orc Warboss @ 205.0 Pts
General
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Savage Orc Big Boss @ 79.0 Pts
Frenzy; Choppa; Great Weapon
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 61.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
1 Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
---------------------- ODDZIAŁY
33 Savage Big 'Uns @ 383.0 Pts (tutaj siedzi SO szaman i SO big boss)
Frenzy; Second Choppa; Warpaint; Standard; Musician
34 Orc Boyz @ 258.0 Pts (tutaj siedzi BO warboss)
Second Choppa; Light Armour; Standard; Musician
6 Trolls @ 210.0 Pts
29 Night Goblins @ 227.0 Pts (tutaj siedzi NG boss)
Netters; Shield; Standard; Musician
3 Fanatic @ [75.0] Pts
24 Goblins @ 84.0 Pts (tutaj goblin shaman)
Shortbow; Light Armour
5 Orc Boar Boyz @ 100.0 Pts
Choppa; Spear; Light Armour; Shield
---------------------- MASZYNY
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
sugeruję zmianę zbroi na generale na talizman of prezervation. przeciwko małej sile masz t5 i sv na 5. a jak ci zasunie ktoś z siłą 6-7 to z tego sejva nic nie zostanie. dlatego lepiej ward chroniący również przed snajperkami z deatha. a tak poza tym to ciężko dawać porady do rozpy która ma być nie wymaksowana a klimatyczna. są tacy co na widok krasi na 6 maszynach mówią- klimat.
kupię bretke,orki, leśne elfy i wampiry. http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=55&t=52293
Czy istnieje tworzenie rozpisek do naszej armi w necie(z punktami itd)
Mój raczkujący blog:
http://orczekoszary.blogspot.com
http://orczekoszary.blogspot.com
Jak ma być to rozpa pod turnieje to Orc Boyz i Orc Boar Boyz do wywalenia.eBra pisze:Jestem nowym graczem, składam właśnie armię i ułożyłem sobie rozpiskę pod zakupy.
Moim założeniem nie jest maksymalnie wyżyłować rozpiskę. Chcę armię klimatyczną ale mogącą coś ugrać.
@ razem: 2400 pkt
---------------------- BOHATEROWIE
1 Black Orc Warboss @ 205.0 Pts
General
Armour of Silvered Steel [45.0]
1 Savage Orc Big Boss @ 79.0 Pts
Frenzy; Choppa; Great Weapon
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Night Goblin Big Boss @ 61.0 Pts
Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
1 Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
---------------------- ODDZIAŁY
33 Savage Big 'Uns @ 383.0 Pts (tutaj siedzi SO szaman i SO big boss)
Frenzy; Second Choppa; Warpaint; Standard; Musician
.....
6 Trolls @ 210.0 Pts
29 Night Goblins @ 227.0 Pts (tutaj siedzi NG boss)
Netters; Shield; Standard; Musician
3 Fanatic @ [75.0] Pts
24 Goblins @ 84.0 Pts (tutaj goblin shaman)
Shortbow; Light Armour
....
---------------------- MASZYNY
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
...
Tylko jedne orki będą w wersji BigUns. Lepiej zainwestować w trolle a na pewno w dwa Doom divery.
Jak dla mnie kwestia orczych chariotow do przemyślenia.
Przydaly by się manglery ewentualnie wilki na odginaczki.
Zamiana szaman goblinski na night goblinski.
Tyle
Dzięki za porady. Zmieniłem trochę koncepcję - NG zamieniłem na jednorazowy oddział "nosicieli fanatyków" (nie za mało ich?). Zastąpiłem BO warbossa zwykłym (nie widzę większej różnicy, chyba że BO faktycznie jest wart swej ceny ze względu na negowanie animozji?). Wyrzuciłem też boar boyz (szkoda, super figurki). Za oszczędzone punkty dodałem 24 BO z orkowym bossem. Jest lepiej? Dlaczego NG szaman jest lepszy od zwykłego? Może lepiej rozbić trole na 2 razy po 3? Albo dodać jeszcze trójkę troli kosztem rydwanu?
1 Orc Warboss @ 166.0 Pts
Choppa; Great Weapon; Light Armour
Talisman of Preservation [45.0]
34 Orc Boyz @ 258.0 Pts
Second Choppa; Light Armour; Standard; Musician
1 Savage Orc Big Boss @ 79.0 Pts
Frenzy; Choppa; Great Weapon
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Lucky Shrunken Head [50.0]
33 Savage Big 'Uns @ 383.0 Pts
Frenzy; Second Choppa; Warpaint; Standard; Musician
1 Orc Big Boss @ 80.0 Pts
Choppa; Light Armour; Battle Standard
24 Black Orcs @ 308.0 Pts
Heavy Armour; Standard; Musician
20 Night Goblins @ 120.0 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50.0] Pts
6 Trolls @ 210.0 Pts
1 Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Orc Boar Chariot, Extra crew @ 90.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
----
Models in Army: 138
Total Army Cost: 2399.0
1 Orc Warboss @ 166.0 Pts
Choppa; Great Weapon; Light Armour
Talisman of Preservation [45.0]
34 Orc Boyz @ 258.0 Pts
Second Choppa; Light Armour; Standard; Musician
1 Savage Orc Big Boss @ 79.0 Pts
Frenzy; Choppa; Great Weapon
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Choppa
Lucky Shrunken Head [50.0]
33 Savage Big 'Uns @ 383.0 Pts
Frenzy; Second Choppa; Warpaint; Standard; Musician
1 Orc Big Boss @ 80.0 Pts
Choppa; Light Armour; Battle Standard
24 Black Orcs @ 308.0 Pts
Heavy Armour; Standard; Musician
20 Night Goblins @ 120.0 Pts
Shield; Musician
2 Fanatic @ [50.0] Pts
6 Trolls @ 210.0 Pts
1 Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Orc Boar Chariot, Extra crew @ 90.0 Pts
1 Orc Boar Chariot @ 85.0 Pts
----
Models in Army: 138
Total Army Cost: 2399.0
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Pytanie co to za punkty te 2400. Jak ograniczenia ETC, to mamy 2600...
Oto oddziały/modele, które mogą zaskoczyć przeciwnika. Na liście są modele które mało widać na turniejach a dają radę. Kolejność losowa z krótką instrukcją obsługi:
- Warboss zabijaka (goblin z mieczem za 100pkt, savage z ekstra bronią i fiolką siły)
- goblin warboss z wizard hat'em
- kowboj na pomidorze z dobrym sejwem i dwurakiem
- kowboj na wilku po taniosci
- night goblin big bossi z dwurakami
- shaman goblinski na wilku do rzucania sygnaturki/slonka
- goblin big boss w rydwanie
- savage z ekstra bronia na dywanie
- 5 savage boar boysow big unsow (gdy nie masz big unsow na piechotę)
- black orki w oddziałach 11-25 sztuk do trzymania magow/zabijania dużych celów
- zwykle gobliny ze skulkersami do trzymania magow
- 60 night goblinòw bez fanoli za to z siatkami
- squigi w wersji 1+9 poganiaczy jako pole minowe
- squigi w wersji 20+40 poganiaczy jako bloker zabijacz
- rydwan trolowy: 2 trole idące jeden za drugim
- squig hoppersi w połączeniu z manglerami
- spear chukka teleportowana na flanke
- mangler używany defensywnie
- gigant zabijajacy duże cele
- pump wagon z ekstra kostka ruchu
Oto oddziały/modele, które mogą zaskoczyć przeciwnika. Na liście są modele które mało widać na turniejach a dają radę. Kolejność losowa z krótką instrukcją obsługi:
- Warboss zabijaka (goblin z mieczem za 100pkt, savage z ekstra bronią i fiolką siły)
- goblin warboss z wizard hat'em
- kowboj na pomidorze z dobrym sejwem i dwurakiem
- kowboj na wilku po taniosci
- night goblin big bossi z dwurakami
- shaman goblinski na wilku do rzucania sygnaturki/slonka
- goblin big boss w rydwanie
- savage z ekstra bronia na dywanie
- 5 savage boar boysow big unsow (gdy nie masz big unsow na piechotę)
- black orki w oddziałach 11-25 sztuk do trzymania magow/zabijania dużych celów
- zwykle gobliny ze skulkersami do trzymania magow
- 60 night goblinòw bez fanoli za to z siatkami
- squigi w wersji 1+9 poganiaczy jako pole minowe
- squigi w wersji 20+40 poganiaczy jako bloker zabijacz
- rydwan trolowy: 2 trole idące jeden za drugim
- squig hoppersi w połączeniu z manglerami
- spear chukka teleportowana na flanke
- mangler używany defensywnie
- gigant zabijajacy duże cele
- pump wagon z ekstra kostka ruchu
Tu trochę przesadziłeśpaulinka17 pisze:Pytanie co to za punkty te 2400. Jak ograniczenia ETC, to mamy 2600...
.......
- gigant zabijajacy duże cele
....
Nie wpuszczajmy nowego Orkowego Generała w kanał na gigancie. Duży koszt finansowy z małym efektem końcowym na polu bitwy.
200 ptk. T5 bez ASv to słaba opcja.
Owszem czasami to zagra ale w większości przypadków padnie zanim gdzieś dojdzie.
Jak już to trzeba mieć 2 szt. +2 manglery.
Zdecydowanie nie opcja na początek zabawy z OnG
Co do reszty zgadzam się z maluteńkimi wyjątkami ale nie będę się czepiał bo w ich wykorzystanie w dużej mierze zależy od ogrania i ustawienia armii.
-
- Kretozord
- Posty: 1758
Diabły, hydry, chimery, smoki, MC. Gigant w niektórych paringach jest ok.
Mam kilka na sprzedaż
Mam kilka na sprzedaż
Zgadzam się z PSz i cluzoe.
Gigant w żadnym paringu nie jest fajny. Smoka i chimery raczej nie zobaczy. Do hydry nie dojdzie bo dostanie z kusz. Diabłu nic nie zrobi bo ten ma za dużą I. Każda MC go zje. Na Kujawiaku jardzioch testował trochę lepsze 2 giganty Nurgla (z T6) i się kompletnie nie sprawdziły w szybkiej naporowej armii wochu ze smokiem, kawalerią, crusherami i rydwanami. Tym bardziej w OnG to nie zadziała.
Z resztą punktów się zgadzam. Parę testowałem i jak się człowiek ogra to mogą zaskoczyć. Dodałbym testowane przeze mnie:
- zwykłe gobliny ze skulkersami, commandem i goblinem ze stubbornem do ustawiania w kreskę (min. 4 tury walki na przetrzymanie)
Gigant w żadnym paringu nie jest fajny. Smoka i chimery raczej nie zobaczy. Do hydry nie dojdzie bo dostanie z kusz. Diabłu nic nie zrobi bo ten ma za dużą I. Każda MC go zje. Na Kujawiaku jardzioch testował trochę lepsze 2 giganty Nurgla (z T6) i się kompletnie nie sprawdziły w szybkiej naporowej armii wochu ze smokiem, kawalerią, crusherami i rydwanami. Tym bardziej w OnG to nie zadziała.
Z resztą punktów się zgadzam. Parę testowałem i jak się człowiek ogra to mogą zaskoczyć. Dodałbym testowane przeze mnie:
- zwykłe gobliny ze skulkersami, commandem i goblinem ze stubbornem do ustawiania w kreskę (min. 4 tury walki na przetrzymanie)
Ta przydatność Gigsonów to chyba taki chwyt marketingowy.paulinka17 pisze:Diabły, hydry, chimery, smoki, MC. Gigant w niektórych paringach jest ok.
Mam kilka na sprzedaż
Ja się złapałem zapytanie poszło na PW
Z must have naszej armii dodam jeszcze do kolekcji WOLF RIDERS.
bez minimum 5 szt, z domu nie wychodzę.
Zajebiście szybki fast zawsze się przydaje, a to redirect a to pomoże komuś opuścić pole bitwy stając za nim po przegranej walce ewentualnie czasem jakaś niewyobrażalnie długa szarża pomagająca odgonić z pola bitwy jakieś cwane oddziały co już raz Flee powiedziały.
Nie raz już się przeciwnik zdziwił jak mu wilki zjadły ponad 200 ptk.
Za fasta wchodzi za te same punkty kowboj który robi to samo co fast,nie ma animozji i mieści się pomiędzy oddziałami w szarży.cluzoe pisze:Ta przydatność Gigsonów to chyba taki chwyt marketingowy.paulinka17 pisze:Diabły, hydry, chimery, smoki, MC. Gigant w niektórych paringach jest ok.
Mam kilka na sprzedaż
Ja się złapałem zapytanie poszło na PW
Z must have naszej armii dodam jeszcze do kolekcji WOLF RIDERS.
bez minimum 5 szt, z domu nie wychodzę.
Zajebiście szybki fast zawsze się przydaje, a to redirect a to pomoże komuś opuścić pole bitwy stając za nim po przegranej walce ewentualnie czasem jakaś niewyobrażalnie długa szarża pomagająca odgonić z pola bitwy jakieś cwane oddziały co już raz Flee powiedziały.
Nie raz już się przeciwnik zdziwił jak mu wilki zjadły ponad 200 ptk.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl
Tylko, że kowboj to hero i wchodzi na planszę w ostatnim ruchu razem ze wszystkimi heroami.Grolshek pisze:Za fasta wchodzi za te same punkty kowboj który robi to samo co fast,nie ma animozji i mieści się pomiędzy oddziałami w szarży.cluzoe pisze: Z must have naszej armii dodam jeszcze do kolekcji WOLF RIDERS.
....................
W końcu jesteśmy OnG musimy mieć wystarczająco dużo punktów wystawienia i kontrolować fazę rozstawienia armii .
Co nie zmienia faktu, że taki hero nie jest kolejnym must have.
Dobra, czas skrobnąć coś dłuższego, bo do tej pory byłem podglądaczem, a już jakiś czas jestem Warbossem Zacznę od tego, że mam kolegę który się uczy grać ogrami, więc często z nim gram, a żeby dać mu fory nie zawsze gram na mega wyżyłowanej rozpisce. W tym poście napiszę parę moich przemyśleń rozpiskowych.
Pierwsze: 1200 pkt Brak jakiś specjalnych ograniczeń.
Miałem generała goblina, NG maga, i nocnika bsb. Klocek ng z łukami i sieciami (chyba bez fanoli, ale nie jestem pewien), dwa regimenty po 29 squigów + 10 poganiaczy i 2 spear chukki.
Przeciwko mnie Ironi, Firebelly, trójka mournfangów i jedna lub dwie trójki ogrów.
Ogólnie uważam Chukki za niezłe maszyny, taką naszą imitację dział. Mają duży zasięg, po umiejętnym ustawieniu trafiają na 4+. Niestety miałem straszny pech w strzelaniu, przez co zadałem 3 rany mournfangom, a gobosy nic nie ustrzeliły. Trójka ogrów chciała jako straż przednia przetestować mój Herd Niestety nie zdążyli oddać. Oczywiście kawa chciała się dobrać do moich bohaterów, ale fanatycy wypuszczeni z przeciwległych kantów oddziału skutecznie zdjęli ją. Gutsi zaszarżowali na regiment squigów napoczęty fireballem. Po zionięciu i milionie innych rzeczy ja ustałem, dzięki czemu drugi regiment wpadł we flankę gutsów. I wtedy na pokład weszła sygnatura goblińska. No cóż, totalna anihilacja ogrów, nie myślałem że aż tak dobrze pójdzie.
Przemyślenia: Herdy to zarąbista jednostka. Posiadając ludzką inicjatywę (3), po dwa ataki, WW 4 i stałą siłę 5 stanowią alternatywę dla klasycznego builda zielonej hordy. Brak pancerza źle wygląda na papierze, w rzeczywistości mając wokół siebie siły 6, dwuraki i inne zabawki jest to nieodczuwalne. Jednostka jest tania (8pkt), taki regiment jaki miałem kosztuje 262pkt, a na większe punkty myślę że można pokminić hordy (w końcu ograniczenie 60 modeli trzeba wykorzystać ). W niedalekiej przyszłości planuję więcej testów na niej.
Druga gra (2400 euro, ale nie brałem 200 pkt dodatkowych żeby wyrównać trochę szanse):
Ja:
Goblin Warboss 168.0
General;Shield
Basha's Axe of Stunty Smashing
Armour of Destiny
Night Goblin Great Shaman 275.0
Magic Level 4;
Book of Ashur
Obsidian Amulet
Night Goblin Warboss 153.0
Shield, Giant Squig
Sword of Might
Armour of Fortune
Orc Shaman 150.0
Magic Level 2;
Ruby Ring of Ruin
Dispel Scroll
Goblin Big Boss 191.0
Spider Banner
Night Goblins 49 +1 300.0
Fanatic 3
Night Goblins 49 +1 300.0
Fanatic 3
3 Goblin Wolf Chariot 150.0
Trolls 35.0
Trolls 35.0
Arachnarok Spider 290.0
Doom Diver 80.0
Doom Diver 80.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Goblin Wolf Chariot 50.0
Total Army Cost: 2397.0 Pts.
Kolega: próbował defensywnie. Miał 5 Leadbelchersów, gutsów, magów (heaven, maw, beast) dużo trójek ogrów, 5 maneatersów z poison i sniper (brace of ogre pistols), mały oddział Yeti 2 klopy i inne kotki. A i jescze thundertusk
Gry nie będę opisywał, bo długo zajmie
Wnioski: Spearchukki nabroiły. Zmuszają do myślenia ;D Osobiście wolę je o wiele bardziej od klop. Doom Diverów nie muszę opisywać. Moja magia miażdżyła sytuacje jak z jednej kości wyrzucałem 6, potem plus 5 do casta z książki i 6 na grzybku to jest moc. Większość używa do squiga bohatera, ja pojechałem lordem. Jest różnica.Taka że mamy 100 pkt na magiczne, +1 atak, większy WS, inicjatywa, woundy no i liderka 7, czyli nie musi mieć niańki- generała. Pocisnął Yeti, 3 ogry, dwie klopy. Pająk zgarnął parę ogrów, z overruna miał zgarnąć Leadbelchersów, ale overrun na 4 cale, rzuciłem 3 no i dostałem kanapkę maneatersi i belchersi. Niestety nie myślałem o takim obrocie sytuacji i po turze kombatu miałem 5 ran. W swojej turze klątwę szóstek na maneatersów, dzięki czemu doczekał pająk na szarżę kowboja, który na spółę z rydwanami zjadł Tuska. Kombat się sypnął i kowboj i pająk wykończyli resztę. Arok jest bardzo fajnym potworem, wspierany magią potrafi wszystko To samo kowboj. Kolega nie umie może jeszcze dobrze grać, ale nieźle kmini. Niestety, nikt się nie spodziewa szalonego gobosa biegającego za swoją linią.
Ogólnie: Chcę trochę odbiec od oklepanych standardów, więc sprawdzam różne rzeczy. Chcę też trochę zachęcić innych do kminienia. Myślę, że co jakiś czas będę wrzucał takie rozpisko raporty, aby podzielić się doświadczeniami i dowiedzieć się czegoś nowego. Może założę kiedyś oddzielny temat
Na koniec pytanie: Jak teraz wygląda Mag na Pajonku? Czy ma rację bytu w euro? Chciałbym go przetestować, ale nie wiem z czym go się je. Z góry dzięki za komenty i odpowiedź
Pierwsze: 1200 pkt Brak jakiś specjalnych ograniczeń.
Miałem generała goblina, NG maga, i nocnika bsb. Klocek ng z łukami i sieciami (chyba bez fanoli, ale nie jestem pewien), dwa regimenty po 29 squigów + 10 poganiaczy i 2 spear chukki.
Przeciwko mnie Ironi, Firebelly, trójka mournfangów i jedna lub dwie trójki ogrów.
Ogólnie uważam Chukki za niezłe maszyny, taką naszą imitację dział. Mają duży zasięg, po umiejętnym ustawieniu trafiają na 4+. Niestety miałem straszny pech w strzelaniu, przez co zadałem 3 rany mournfangom, a gobosy nic nie ustrzeliły. Trójka ogrów chciała jako straż przednia przetestować mój Herd Niestety nie zdążyli oddać. Oczywiście kawa chciała się dobrać do moich bohaterów, ale fanatycy wypuszczeni z przeciwległych kantów oddziału skutecznie zdjęli ją. Gutsi zaszarżowali na regiment squigów napoczęty fireballem. Po zionięciu i milionie innych rzeczy ja ustałem, dzięki czemu drugi regiment wpadł we flankę gutsów. I wtedy na pokład weszła sygnatura goblińska. No cóż, totalna anihilacja ogrów, nie myślałem że aż tak dobrze pójdzie.
Przemyślenia: Herdy to zarąbista jednostka. Posiadając ludzką inicjatywę (3), po dwa ataki, WW 4 i stałą siłę 5 stanowią alternatywę dla klasycznego builda zielonej hordy. Brak pancerza źle wygląda na papierze, w rzeczywistości mając wokół siebie siły 6, dwuraki i inne zabawki jest to nieodczuwalne. Jednostka jest tania (8pkt), taki regiment jaki miałem kosztuje 262pkt, a na większe punkty myślę że można pokminić hordy (w końcu ograniczenie 60 modeli trzeba wykorzystać ). W niedalekiej przyszłości planuję więcej testów na niej.
Druga gra (2400 euro, ale nie brałem 200 pkt dodatkowych żeby wyrównać trochę szanse):
Ja:
Goblin Warboss 168.0
General;Shield
Basha's Axe of Stunty Smashing
Armour of Destiny
Night Goblin Great Shaman 275.0
Magic Level 4;
Book of Ashur
Obsidian Amulet
Night Goblin Warboss 153.0
Shield, Giant Squig
Sword of Might
Armour of Fortune
Orc Shaman 150.0
Magic Level 2;
Ruby Ring of Ruin
Dispel Scroll
Goblin Big Boss 191.0
Spider Banner
Night Goblins 49 +1 300.0
Fanatic 3
Night Goblins 49 +1 300.0
Fanatic 3
3 Goblin Wolf Chariot 150.0
Trolls 35.0
Trolls 35.0
Arachnarok Spider 290.0
Doom Diver 80.0
Doom Diver 80.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Spear Chukka 35.0
Goblin Wolf Chariot 50.0
Total Army Cost: 2397.0 Pts.
Kolega: próbował defensywnie. Miał 5 Leadbelchersów, gutsów, magów (heaven, maw, beast) dużo trójek ogrów, 5 maneatersów z poison i sniper (brace of ogre pistols), mały oddział Yeti 2 klopy i inne kotki. A i jescze thundertusk
Gry nie będę opisywał, bo długo zajmie
Wnioski: Spearchukki nabroiły. Zmuszają do myślenia ;D Osobiście wolę je o wiele bardziej od klop. Doom Diverów nie muszę opisywać. Moja magia miażdżyła sytuacje jak z jednej kości wyrzucałem 6, potem plus 5 do casta z książki i 6 na grzybku to jest moc. Większość używa do squiga bohatera, ja pojechałem lordem. Jest różnica.Taka że mamy 100 pkt na magiczne, +1 atak, większy WS, inicjatywa, woundy no i liderka 7, czyli nie musi mieć niańki- generała. Pocisnął Yeti, 3 ogry, dwie klopy. Pająk zgarnął parę ogrów, z overruna miał zgarnąć Leadbelchersów, ale overrun na 4 cale, rzuciłem 3 no i dostałem kanapkę maneatersi i belchersi. Niestety nie myślałem o takim obrocie sytuacji i po turze kombatu miałem 5 ran. W swojej turze klątwę szóstek na maneatersów, dzięki czemu doczekał pająk na szarżę kowboja, który na spółę z rydwanami zjadł Tuska. Kombat się sypnął i kowboj i pająk wykończyli resztę. Arok jest bardzo fajnym potworem, wspierany magią potrafi wszystko To samo kowboj. Kolega nie umie może jeszcze dobrze grać, ale nieźle kmini. Niestety, nikt się nie spodziewa szalonego gobosa biegającego za swoją linią.
Ogólnie: Chcę trochę odbiec od oklepanych standardów, więc sprawdzam różne rzeczy. Chcę też trochę zachęcić innych do kminienia. Myślę, że co jakiś czas będę wrzucał takie rozpisko raporty, aby podzielić się doświadczeniami i dowiedzieć się czegoś nowego. Może założę kiedyś oddzielny temat
Na koniec pytanie: Jak teraz wygląda Mag na Pajonku? Czy ma rację bytu w euro? Chciałbym go przetestować, ale nie wiem z czym go się je. Z góry dzięki za komenty i odpowiedź
Szaman na aroku średnio działa, bo możesz wygenerować tylko 2 dodatkowe kostki. Co do rozpisek, fajnie że ktoś kmini na czymś innym niż savage
A ten pan tutaj:
Goblin Big Boss 191.0
Spider Banner
Coś za drogi, powinien 151 kosztować
A ten pan tutaj:
Goblin Big Boss 191.0
Spider Banner
Coś za drogi, powinien 151 kosztować