Rozkminy nowy book (2013)

Daemons of Chaos

Moderator: KrzysiekW

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Re: Rozkminy nowy book (2013)

Post autor: JaceK »

Lipti pisze:No przecież Jacek pisze, że w w suplemencie do demonów jest przy opisie break'a słowo "can" w adnotacji do przerzutu z BSB.
Exactly.
AB>BRB
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

JaceK pisze:Nie wiem czy zauważyliście (na TWF zauważyli).
Breaka nie modyfikuje się poniżej 0. Bo to test LD, a tego bardziej zmodyfikować się nie da. Czyli generalnie znacznie lepiej.
O ile tylko w kolejnym FAQ nie pojawi sie to co juz bylo, czyli:
Q. Is the maximum number of wounds that can be inflicted by a
failed Instability test limited to 10 (a roll of ‘12’ compared to a
Leadership 2)? (p30)
A. No. Remember that combat resolution adds to the dice roll,
rather than being subtracted from Leadership.

Choc z drugiej strony instrukcja w AB jest dosc precyzyjna i faktycznie kaze tym razem odejmowac CR od liderki :)

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

ostatnio ktoś narzekał nad tym jakie mono demony slaanesha są słabe, tak poczytałem troszkę i uważam że są nie co gięte, szczególnie że przyzywanie z atrybutu, mogą przyzwać zacną jednostkę , fienda, co prawda na 6+ ale żaden inny lor nie ma obszarówki na 12" i za bija na 4+ bez żadnej obrony, już nie mówię o pozostałym efekcie tego czaru, jak to wejdzie jest pozamiatane

po krótce:

keeper, graet, great

heraldka, z greatem, BSB, ASF

35x demonetek z FCG i +1M

15x demonetek, czempion, muzol

4x fiend
4x fiend
4x fiend

5x furie
5x furie

skullcannon

około 2400 nie pamiętam czy furie się zmieściły czy nie :P

Spawn
Chuck Norris
Posty: 478

Post autor: Spawn »

Mono slaanesh ze skullcannonem :P

Ja bym wolał chyba na kipera 2 małe i jednego grejta, żeby wylosować np. asf czy warda, albo jak nie asf to np sword of striking, albo SoM.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

za greata możesz mieć 2+ SV co przebija jednorazowego warda na 2+, leczonko w CC też jest syte

choć jak kto woli, fakt, ta tabelka great giftów jest najbardziej niemiarodajna nieco
Spawn pisze:Mono slaanesh ze skullcannonem :P
czepiasz się :P

właśnie skleiłem tą kanonadę, fajne części i ładnie wygląda, ładniej niż na zdjęciach GW, jak większość ich figurek ostatnio, co cieszy w gruncie rzeczy :)

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

JaceK pisze: W booku jest "can", więc nie trzeba.
a gdzie dokladnie?

jesli chodzi o strone 26, to raczej tam chodzi o kontynujacje poprzedniego zdania (brak insane courage - przegrasz o 100 - rzucisz 2x1 to i tak zdejumujesz 2 rany), a wiec can w tym znaczeniu to nie may tylko is able to.
Ostatnio zmieniony 22 mar 2013, o 14:28 przez Shino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Morog
Falubaz
Posty: 1318
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Morog »

zawsze można działo pomalować na różowo i dać jako załogę dwie demonetki :)
https://www.youtube.com/watch?v=m3pqEA5AXTE#t=33

posłuchaj tego islamofilu.....
http://www.youtube.com/watch?v=CMEwoGGL6dg

"nie dyskutuj z głupcem, sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Shino pisze:
JaceK pisze: W booku jest "can", więc nie trzeba.
a gdzie dokladnie?

jesli chodzi o strone 26, to raczej tam chodzi o kontynujacje poprzedniego zdania (brak insane courage - przegrasz o 100 - rzucisz 2x1 to i tak zdejumujesz 2 rany), a wiec can w tym znaczeniu to nie may tylko is able to.
To niby co? Przegrałeś breaka o milion rzucisz dwie pały to i tak trzeba przerzucać bo nie zdałeś? C'mon, imo to gracze demoniczni decydują co jest niezdanym breakem i czy mogą/chcą przerzucić test. Poza tym przeczytaj do końca zdanie. To "can" w tym zdaniu dotyczy przerzutu break'a, brania liderki generała i korzystania z zasady stedfast. Nie powiesz mi, że demony w odróżnieniu od innych armii muszą brać liderkę generała jak jest w zasięgu... :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13986
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

imo to gracze demoniczni decydują co jest niezdanym breakem
niezdanym breakiem jest oblany test ld.

Awatar użytkownika
Lipti
Falubaz
Posty: 1429
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Lipti »

Shino pisze:
imo to gracze demoniczni decydują co jest niezdanym breakem
niezdanym breakiem jest oblany test ld.
Shino ogarnij w nowym booku najpierw odejmujesz wynik przegranej walki od liderki później zdajesz. Z twojego wnioskowania wynika, że testu nie zdajesz zawsze gdy rzucisz więcej niż (LD - o ile przegrałeś walkę). W Twoim rozumowaniu jak przegrasz o milion to musisz przerzucić dwie pały.
Obrazek

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Tak patrząc w podręcznik:
- "...Daemonic Instablity tests do not benefit from Insane Courage..."
- "...They (Daemonic Instability tests - dopisek mój) can, however, be re-rolled if battle standard is within 12"..."
- "...Now (assuming the unit has not been wiped out when resolving a double 6) apply the difference in combat result as a penalty to the Daemons' Leadership..." (z opisu procedury testowania po rzuceniu 2d6 i wprowadzeniu w życie 1-1 lub 6-6)

So:
- dwie pały nie ratują
- to nie jest "is able" ale "has possibility", czy jak kto woli nasze klasyczne "może"
- czy ktoś ma podręką RB lub pamięta czy zmodyfikowana statystyka może mieć wartości ujemne? czy w ogólnych zasadach, na początku RB, nie ma jakiegoś zastrzeżenia?

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3672
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

wokrze pisze:Tak patrząc w podręcznik:
- "...Daemonic Instablity tests do not benefit from Insane Courage..."
- "...They (Daemonic Instability tests - dopisek mój) can, however, be re-rolled if battle standard is within 12"..."
- "...Now (assuming the unit has not been wiped out when resolving a double 6) apply the difference in combat result as a penalty to the Daemons' Leadership..." (z opisu procedury testowania po rzuceniu 2d6 i wprowadzeniu w życie 1-1 lub 6-6)

So:
- dwie pały nie ratują
- to nie jest "is able" ale "has possibility", czy jak kto woli nasze klasyczne "może"
- czy ktoś ma podręką RB lub pamięta czy zmodyfikowana statystyka może mieć wartości ujemne? czy w ogólnych zasadach, na początku RB, nie ma jakiegoś zastrzeżenia?
2x1 działa po prostu w demonach inaczej.
Co do Twojego drugiego wniosku - czy naprawdę GW musi pisać - "tak, naprawdę mieliśmy to na myśli", żeby ludzie przestali dorabiać sensy do prostych konstrukcji? :P
Masz "can", a nie "must". Czyli możesz, zamiast musisz.
Na str. 3 BRB jest napisane, że:
"All characteristics are rated on a scale from 0 to 10 - they cannot go below 0 or rise above 10."
Shino pisze:
JaceK pisze: W booku jest "can", więc nie trzeba.
a gdzie dokladnie?

jesli chodzi o strone 26, to raczej tam chodzi o kontynujacje poprzedniego zdania (brak insane courage - przegrasz o 100 - rzucisz 2x1 to i tak zdejumujesz 2 rany), a wiec can w tym znaczeniu to nie may tylko is able to.
Shino, chyba jednak nadinterpretujesz. Zdanie jest proste jak drut. Demony nie korzystacją z Insane Courage, ale mogą korzystać z BSB.
Przeczytaj na spokojnie, jestem pewien, że dojdziesz do tych samych, co ja wniosków.
Czy GW to zmieni, nie wiem. Ale zasada jest napisana mocno inaczej niż poprzednio, więc mogę zakładać, że świadomie. :D
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

@JacekK -> Dorabiac nie musze :) Po prostu warto zauwazyc, ze jak masz 7Ld i przegrasz combat o 10 to po rzuceniu dwoch pal wszyscy polegli wstana a potem dwoch spadnie z demonic instability :)

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Sorry za podwojnego posta, ale trafilem na ciekawostke na anglojezycznym forum.

Toczy sie tam dyskusja o zapisach na stronie 26, o zasadach wykorzystania bsb z sekcji daemonic alignment i o zapisie o bsb w sekcji o zasadach daemonic instablity (ten cytowany przeze mnie wczesniej kawalek). Pierwsza mowi o korzystaniu z hold your ground tylko przy tym samym bogu. Ale jak inni zauwazaja w drugiej jest zapisnmowiacy o przerzuceniu instabilty test jezeli bsb jest w 12 calach (bez zadnych warunkow). Zapewne jest to sytuacja tylko do pierwszego faq'a, ale jak na razie food for though.

Wysyłane z mojego GT-P3110 za pomocą Tapatalk 2

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

wokrze pisze:. Zapewne jest to sytuacja tylko do pierwszego faq'a, ale jak na razie food for though.
O, to są ciekawe postym, a nie czepianie się innych userów pro forma. ;)
Khuman pisze:
Spawn pisze:Mono slaanesh ze skullcannonem :P
czepiasz się :P
Dobrze się czepia. Spawn +1. Albo masz armię mono boga czy klimatyczną, albo idziesz na efektywność. :) Po co na siłę do takiej ciekawej armii wpychać cannona. Tym bardziej że wstęp zapowiadał że obejrzymy moc Slaanesha. Oglądam, oglądam, a na koniec Khornem trąci. ;) Bądź hermafrodytą, wywal Khornitów! :P
wokrze pisze:Sorry za podwojnego posta, ale trafilem na ciekawostke na anglojezycznym forum.
Opcja "edit" działa poprawnie, póki co. ;)

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

KrzysiekW pisze:
Khuman pisze:
Spawn pisze:Mono slaanesh ze skullcannonem :P
czepiasz się :P
Dobrze się czepia. Spawn +1. Albo masz armię mono boga czy klimatyczną, albo idziesz na efektywność. :) Po co na siłę do takiej ciekawej armii wpychać cannona. Tym bardziej że wstęp zapowiadał że obejrzymy moc Slaanesha. Oglądam, oglądam, a na koniec Khornem trąci. ;) Bądź hermafrodytą, wywal Khornitów! :P

ehh.. a co się spodziewaliście po Khornicie :twisted:
trzeba było wsadzić gdzieś Khorna, myślałem o BiTim ale to by była przesada :P

niestety od 6ed. nie mogę za bardzo pozwolić sobie na grze mono-Khornem, ponieważ nie mam DD żeby powstrzymać ogrom magii jaka się pojawia na turniejach, o tyle ile dawał możliwość poprzedni AB co mamiętnie z tego korzystałem, ten nowy totalnie wyklucza taka możliwość, nie wspominając że osłabili BL, czyli 1/4 rozpiski

mr 1 + ward to fajna odpowiedź na MM / DD itp. ale niestety na hexy czy blessy odpowiedzi nie ma tym bardziej przy rzutach 3/4 5/5 na wiatry, jeden dispel reszta wchodzi, shadow, light, life jest mega problem, metal i death da się ogarnąć, na razie będę próbował grać tylko na jednym HoT z 2 LVL i mam nadzieję że wystarczy taka odpowiedź na MPh, a z metalem pasuje w miarę do wściekłej kuźni Khorna :twisted:

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Moje dotychczasowe wyniki
większość bitew z dobrymi przeciwnikami ;)
CHD 15,5
DE 5,10
Breta 20,20
WE 20
EMP 20
WoCh 20 16
VC 13

:mrgreen:

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3850
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Ej, weź to wyedytuj bo nam zaczną znów przycinać armię... :mrgreen:

Fajnie, gratulacje. :)

Awatar użytkownika
cichy
Oszukista
Posty: 827

Post autor: cichy »

Tym co pisałeś wcześniej? Wrona, plaugusy, BSB nurgla, bestie, muchy, furie? Ja spotkałem coś podobnego chadecja na turnieju tylko, że był open i były 2 działa i bez dużego na 1500. Dostałem sromotny wpierdziel(CHD) a demony wygrały cały turniej :D Besti ni da sie zjeść, a klocek plagusów zjada kadaje na śniadanie :D
Profesjonalne usuwanie wgnieceń z karoserii samochodowych i skutków gradobicia.

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5906
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

To moja rozpa obecnie, doszła macha na DE ;)

Unnamed2400 Pts - Daemons of Chaos Army

1 Lord of Change @ 570.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Metal
Lesser Gift [25.0]
Lesser Gift [25.0]
Greater Gift [50.0]

1 Herald of Nurgle @ 175.0 Pts
Lore of Nurgle; Battle Standard; Greater Locus of Virulence
Banner of Swiftness [15.0]

29 Plaguebearers of Nurgle @ 435.0 Pts
Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]

1 Plagueridden @ [10.0] Pts

14 Plaguebearers of Nurgle @ 215.0 Pts
Musician

1 Plagueridden @ [10.0] Pts

5 Chaos Furies of Tzeentch @ 70.0 Pts
Daemon of Tzeentch

5 Chaos Furies of Tzeentch @ 70.0 Pts
Daemon of Tzeentch

6 Beasts of Nurgle @ 360.0 Pts

1 Skull Cannon of Khorne @ 135.0 Pts
Bloodletter crew

3 Plague Drones of Nurgle @ 180.0 Pts
Plague Proboscis


2 Plague Drones of Nurgle @ 190.0 Pts
Plague Proboscis

1 Plaguebringer @ [10.0] Pts


Models in Army: 69


Total Army Cost: 2400.0

ODPOWIEDZ