Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
Moderator: misha
Re: Witam! Jestem nowy, proszę o pomoc
mantic też ma szkielety mocno opancerzone;)
biją na głowe gw:D
prócz oczywiście gg bo to jedni z najladniejsztych z undeadów
biją na głowe gw:D
prócz oczywiście gg bo to jedni z najladniejsztych z undeadów
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Astem sprzedawał swoje Wampiry: http://i.imgur.com/55R1X.jpg a ponieważ zapragnąłem mieć VC oprócz HE właśnie przez jego armię, to postanowiłem kupić. Nie spotkałem jak na razie ładniejszych Szkieletów (imho oczywiście) niż właśnie te: http://i.imgur.com/DH1r2.jpg a są to wszystko modele Mantica
Witam, jest to mój pierwszy post na tym zacnym forum. Założyłem konto dopiero niedawno, lecz forum śledzę od jakiegoś roku i sporo stron już na nim przeczytałem, ale przejdźmy do meritum .
Chciałbym rozpocząć zabawę z wfb i mój wybór padł na armię VC. Zdecydowałem się na nią głównie ze względu na wybór figurek, fluff i Wampira Klepacza (ahh Ci mighty heroes ). Chciałbym z wami skonsultować plan zakupowy na moją armię. Będzie ona oczywiście powoli składana, ale ostatecznie mam nadzieję dojść do czegoś takiego
Lords/heroes:
-Wampir na piechotę
-2* Nekromanta
-Manfred von Carstein (chodzi mi o bohatera w wersji "konnej" do wagonika BK, ale o tym później)
-Tomb Banshee
Core:
-jeden box dire wolves
-4* box zombie
-4* crypt ghouls
Special:
-4* black knights/hexwraiths (13 sklejonych na bk a 7 na hex)
-4* Vargheists
Rare:
-mortis engine
Co o tym myślicie? Zdaję sobie sprawę, że kolekcjonowanie tego zajmie sporo i pochłonie co najmniej tyle samo złotych, ale cóż- takie prawa tego hobby . Mam nadzieję grać na klocku 13 bk z lordem- rzeźnikiem, 40 ghouli, 2*5 wilków jako odginaczki/ogarniaczki śmieci, 2*20 zombie z nekrosami, hexy i vargheisty na flankach razem z bk + mortis. Oczywiście nie pisałem o podręczniku, bo to oczywistość
Liczę na konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam,
Koski
Chciałbym rozpocząć zabawę z wfb i mój wybór padł na armię VC. Zdecydowałem się na nią głównie ze względu na wybór figurek, fluff i Wampira Klepacza (ahh Ci mighty heroes ). Chciałbym z wami skonsultować plan zakupowy na moją armię. Będzie ona oczywiście powoli składana, ale ostatecznie mam nadzieję dojść do czegoś takiego
Lords/heroes:
-Wampir na piechotę
-2* Nekromanta
-Manfred von Carstein (chodzi mi o bohatera w wersji "konnej" do wagonika BK, ale o tym później)
-Tomb Banshee
Core:
-jeden box dire wolves
-4* box zombie
-4* crypt ghouls
Special:
-4* black knights/hexwraiths (13 sklejonych na bk a 7 na hex)
-4* Vargheists
Rare:
-mortis engine
Co o tym myślicie? Zdaję sobie sprawę, że kolekcjonowanie tego zajmie sporo i pochłonie co najmniej tyle samo złotych, ale cóż- takie prawa tego hobby . Mam nadzieję grać na klocku 13 bk z lordem- rzeźnikiem, 40 ghouli, 2*5 wilków jako odginaczki/ogarniaczki śmieci, 2*20 zombie z nekrosami, hexy i vargheisty na flankach razem z bk + mortis. Oczywiście nie pisałem o podręczniku, bo to oczywistość
Liczę na konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam,
Koski
Wszystkie te modele powinny się przydać, na jednych będziesz grał chętnie, z innych może zrezygnujesz po jakimś czasie - Mortis Engine, BK, Hexy - może, może nie. Lista wygląda solidnie, jako, że nie będziesz kupował wszystkiego naraz, to radzę zacząć od tego co zostanie w rozpisce z największym prawdopodobieństwem - zombie (mantic ma tanie zamienniki i akceptowane na turniejach), wilki, baty, lord na piechote i boxy z Cryptami (/Vargheistami), bo to te pierwsze są lepsze. Reszte proxuj i graj, grając kształtuj rozpiskę i kupuj dalej.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
@Koski
ja zrezygnowałbym z piesków na rzecz batów - psy nie są fastem, czyli ich możliwości odginania są ograniczone, są droższe od batów.
baty latają, przeciwnik ma -1 do strzelania w nie. 20 cali lotu to dużo na tyle, że mogą z tyłu wylecieć i odgiąć coś ważnego, i dzięki lataniu mogą szarżować na machiny ponad jednostkami wroga.
no ale wszystko zależy od pomysłu na grę i preferencji
ja zrezygnowałbym z piesków na rzecz batów - psy nie są fastem, czyli ich możliwości odginania są ograniczone, są droższe od batów.
baty latają, przeciwnik ma -1 do strzelania w nie. 20 cali lotu to dużo na tyle, że mogą z tyłu wylecieć i odgiąć coś ważnego, i dzięki lataniu mogą szarżować na machiny ponad jednostkami wroga.
no ale wszystko zależy od pomysłu na grę i preferencji
Bartosz może mieć rację. Wilki mają vanguarda, są w core, więc mają też swoje plusy, ale baty to lot, a to jest nieocenione w wielu sytuacjach. Jedni na wilkach nie grają, widziałem za to rozpiski z więcej niż 1 piątką wilków, więc różnie to będzie.
Nie da się kupić modeli pod rozpiskę, bo ta będzie się zmieniać razem z metą (chodzi o sposób grania większością armii w danym czasie, np. na początku 8 edycji popularnością cieszyła się domena Shadow, ze względu na pewien czar (brzytwa), teraz Shadow nie pojawia się tak często jak kiedyś, a jeśli ktoś się decyduje na tę domenę, to z innych powodów niż zamiana LD na S (tak działa brzytwa) - np. pcha się tak do walki niektóre postacie itd. Także od tego czasu rozpiski na piechocie stały się rzadziej spotykane, w związku z czym, w ich miejsce wskoczyły inne wynalazki, więc inaczej trzeba było je kontrować na poziomie rozpiski). Także kupisz trochę więcej modeli niż będziesz używał w jednym czasie, ale większość z nich będzie bawiła na stole.
Nie da się kupić modeli pod rozpiskę, bo ta będzie się zmieniać razem z metą (chodzi o sposób grania większością armii w danym czasie, np. na początku 8 edycji popularnością cieszyła się domena Shadow, ze względu na pewien czar (brzytwa), teraz Shadow nie pojawia się tak często jak kiedyś, a jeśli ktoś się decyduje na tę domenę, to z innych powodów niż zamiana LD na S (tak działa brzytwa) - np. pcha się tak do walki niektóre postacie itd. Także od tego czasu rozpiski na piechocie stały się rzadziej spotykane, w związku z czym, w ich miejsce wskoczyły inne wynalazki, więc inaczej trzeba było je kontrować na poziomie rozpiski). Także kupisz trochę więcej modeli niż będziesz używał w jednym czasie, ale większość z nich będzie bawiła na stole.
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2013, o 11:19 przez Marks, łącznie zmieniany 1 raz.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
@Marks
Właśnie na vargheisty wydawały mi się lepsze, bo dzieki lataniu mogą się lepiej komponować z bk i hexami. Generalnie cały pomysł na armię jest zaczerpnięty z rozpiski jednego gościa z forum (LajoN), który właśnie wrzucił na forum podobną rozpiskę z bk, hexami, tylko, że bez vargheistów.
@Bartosz
Też wszędzie można przeczytać, że baty lepsze w tej roli, ale nie za bardzo wiem gdzie można je/ewentualne zamienniki dostać. A wilki mogą też lepiej ogarniać odginaczki przeciwnika podstawiane pod vargheisty i bk.
Generalnie dzięki wielkie za porady, jak już pisałem, jestem dopiero początkujący i z pewnością głęboko je przemyśle .
Pozdrawiam,
Koski
Właśnie na vargheisty wydawały mi się lepsze, bo dzieki lataniu mogą się lepiej komponować z bk i hexami. Generalnie cały pomysł na armię jest zaczerpnięty z rozpiski jednego gościa z forum (LajoN), który właśnie wrzucił na forum podobną rozpiskę z bk, hexami, tylko, że bez vargheistów.
@Bartosz
Też wszędzie można przeczytać, że baty lepsze w tej roli, ale nie za bardzo wiem gdzie można je/ewentualne zamienniki dostać. A wilki mogą też lepiej ogarniać odginaczki przeciwnika podstawiane pod vargheisty i bk.
Generalnie dzięki wielkie za porady, jak już pisałem, jestem dopiero początkujący i z pewnością głęboko je przemyśle .
Pozdrawiam,
Koski
Ja ostatnio sprzedałem baty pod normalnej cenie, na pewno nie byłem jedyną osobą, która miała ich nadwyżkę i która nie chciała za nie majątku jak GW, zawsze można je dostać taniej niż w sklepie, czasami oznacza to czekanie na korzystną ofertę, ale zawsze można je dostać taniej.
Vargheisty mają lot, dobrze się biją ale nie mają w ogóle pancerza, co powoduje, że bardzo szybko będziesz je zdejmował ze stołu. W niektórych rozpiskach mogą się przydać, można je zasłaniać np. hexami (wtedy ma się -2 za hard i -1 za harcowników i ew -1 za zasięg, a one mogą szarżować nad jednostkami więc są względnie bezpieczne, ale przed magią już ich nie osłonisz niestety, a mając i hexy i vargheisty wybierasz przy dispelowaniu co ginie, bo wszystkiego nie zbijesz) albo wykorzystując teren. Nie twierdzę, że vargheisty są słabe, po prostu trzeba je dostarczyć do walki w miarę niepoobijanych.
Vargheisty mają lot, dobrze się biją ale nie mają w ogóle pancerza, co powoduje, że bardzo szybko będziesz je zdejmował ze stołu. W niektórych rozpiskach mogą się przydać, można je zasłaniać np. hexami (wtedy ma się -2 za hard i -1 za harcowników i ew -1 za zasięg, a one mogą szarżować nad jednostkami więc są względnie bezpieczne, ale przed magią już ich nie osłonisz niestety, a mając i hexy i vargheisty wybierasz przy dispelowaniu co ginie, bo wszystkiego nie zbijesz) albo wykorzystując teren. Nie twierdzę, że vargheisty są słabe, po prostu trzeba je dostarczyć do walki w miarę niepoobijanych.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Spróbuj proszę najpierw pograć na kartonikach, to najlepsze rozwiązanie, powoli zbierając armię od tych rzeczy co na pewno będziesz używać (zombie). I nie wzoruj się na czyjejś rozpisce, po prostu pograj. Sam kiedyś grałem na klocku BK ale teraz mi się to odwidziało bo zauważyłem, że w większości sytuacji jest po prostu... słaby. + klocek bk to 10+ woundów a klocek ghouli to 40+ woundów ;D
Co do wilków a batów... why not both! Ja tak gram. 2x5 wilków 2x2 baty
Edit: moje baty: http://allegro.pl/gargulce-warhammer-da ... 73709.html 5zł / sztuka to nie tak źle
Co do wilków a batów... why not both! Ja tak gram. 2x5 wilków 2x2 baty
Edit: moje baty: http://allegro.pl/gargulce-warhammer-da ... 73709.html 5zł / sztuka to nie tak źle
Jestem nowy i chcialbym aby moja pierwsza armia byly vc. Tu moje pytanie od czego powinienem zaczac jesli chcialbym od razu wskoczyc.na pulap 1600 . Wiem ze napewno 40 zombie okolo 30 ghouli 2x necromancer i tego jestem pewien a dalej prosilbym o porady. Ab mam wiec na podstawie waszych porad zrobie rozpiske
Hmm. 2x necromanta, zombie 40, ghouli 10 wystarczy (możesz udawać że 10 ghouli to tak naprawde oddział 40, wystaczy mieć tray'e) ale jak chcesz to wiecej. Polecam box wilków, może black knightów ale lepiej crypt horrory. No i jakiś wampir na pewno. Później mortis. No i duszki jakieś. Gorąco polecam spirit hosty wykonane z imperialnych flagellantów
a taki wampir to co ma niby robic na 1600? bo chyba nie walczyć, a rzucać inwokacje to może zwykły necro 2x tańszyNo i jakiś wampir na pewno.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
rozroznijmy 2 rzeczy,
1 granie w domu for fun i bez limitow
2 granie na jakimkolwiek turnieju czy innej grze zorganizowanej
w 1 przypadku strzyge (strigoi ghoul king - klasa lorda) mozna wcisnac o ile nie uzgodnimy z przeciwnikiem, ze gramy bez lordow co jest bardziej fair
w 2 przypadku nie
Vargeisty nie maja sava, maja frenzy, schodza szybko, ale lataja
Crypty T5, regeneracja, ataki z poisonami, na 1600 jak znalazł 8-10 cryptow sie nadaje
1 granie w domu for fun i bez limitow
2 granie na jakimkolwiek turnieju czy innej grze zorganizowanej
w 1 przypadku strzyge (strigoi ghoul king - klasa lorda) mozna wcisnac o ile nie uzgodnimy z przeciwnikiem, ze gramy bez lordow co jest bardziej fair
w 2 przypadku nie
Vargeisty nie maja sava, maja frenzy, schodza szybko, ale lataja
Crypty T5, regeneracja, ataki z poisonami, na 1600 jak znalazł 8-10 cryptow sie nadaje
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Strzyga=Strigoi
Hosty tylko magiczne, zobacz zasadę "eteryczny" w zasadach głównych.
Hosty tylko magiczne, zobacz zasadę "eteryczny" w zasadach głównych.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3007
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
1. Crypt Horrory, czy Vagheisty - Ja bym powiedział, że obie jednostki, bo 10 Crypt Horrorów jest mega mocną jednostką naporową, a Vargheisty są flankujące, ogarniające małe oddziały, czy maszyny na przykładFausstt pisze:a lepiej crypt horrory czy Vargheists? ktore i czemu? a i ten strzyga to jak sie nazywa zebym mogl obczaic? jak dzialaja spirit host? mozna ich tylko specjalnymi ataki bic? np ognistymi? a necro to jaki najlepszy/najciekawszy?
2. Strzyga - Tak potocznie określam Strigoi Ghoul Kinga, który jest maksymalnie nastawiony na offens. Dobrze mieć obok niego Mortis Engine, aby miał Regenerację 4+, a tak to zwykle uwzględniam na nim Red Fury, Flying Horror (opcjonalne, bo rzadko kto to daje i wtedy wykracza pewnie poza 400pkt), Giant/Ogre Blade'a, The Other Trickster's Sharda, czy Dragonbane Gema
3. Spirit Hosty - To są po prostu Duchy, które zwykle występują jako pojedyncza podstawka. Są one Eteryczne, więc mogą się poruszać przez Impassy oraz mogą być zranione tylko Magicznymi Atakami, którymi są Czary, czy np. Magiczne Bronie, ale pamiętaj, że coś Ognistego nie oznacza bycia Magicznym, bo to 2 różne rzeczy
4. Nekromanta - Tutaj to jest pełne pole do popisu i nikt ci nie powie słusznego schematu, bo wszystko zależy od reszty armii